Naročite se na enovice

 http://www.cyberstudio.si/
http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.e-fotografija.si/fotopotepi,1483.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587

Kako fotografirati...

  • Fotografiranje in video snemanje ognjemeta

    Če je le mogoče, uporabite stojalo, kamero usmerite v smer prvih raket ognjemeta, izberite kot zajema, ročno nastavite oddaljenost na neskončno in naredite prvi posnetek, izberite ISO 400, M način izbire zaslonke (f/5.6) in časa 2 sekundi. Če je preosvetljeno, znižajte občutljivost. Lahko tudi skrajšate čas osvetlitve na pol sekunde, vendar boste težje ujeli efekt. Z daljšimi časi in nižjimi občutljivostmi pa boste dosegli več in daljše črte od svetlečega efekta. Ostritev obvezno nastavite na ročni način.

  • Sončni vzhod / Zlata svetloba

    Marsikomu je tako kot meni zjutraj težko vstati, da bi še v trdni temi šel na določeno želeno fotografsko točko. Doma, me nekako ne zamika dovolj želja vstati. Na potovanjih je drugače in sončnega vzhoda ter "zlate svetlobe" ne želim zamuditi.

  • Kako fotografiramo tek?

    Predvsem velja; praksa, praksa in še enkrat praksa. Ko vam bo tehnika že v malem prstu, začnemo z iskanjem kompozicije in pravega trenutka. Kar pa zna biti na začetku iskanja težje, kot se spoznati s tehniko. Torej, praksa!

  • Sončni zahod / Svetloba za bogove

    Večno všečen motiv za ogled, kot za fotografiranje. Ko misliš, da si videl na fotografijah že sončni zahod na milijon in več načinov, te narava z vsakim novim zahodom znova preseneti. Svetloba za bogove riše svoje posebnosti in všečnost. Kot pravijo, »oči iščejo, kar je srcu všeč«!

  • Fotografiranje in združevanje fotografij za panoramski format

    S sodobni kamerami in računalniškimi programi, si lahko na enostaven način pomagamo zajeti celotno panoramo in tako pokazati zanimivo pokrajino v vsej videni in želeni celoti.

  • Fotografiranje na snegu ob vodi, belih površinah... (osvetlitev)

    Kadar fotografirate ob vodi, je veliko odbite svetlobe, ki zmoti svetlomer. Podobno je kadar fotografirate ob belih stenah, v protisvetlobo ali na snegu. Rešitev?

  • Spominska fotografija - Za vaš boljši spomin

    Zajemite še eno fotografijo z napisom, ki je kje v bližini ali pa fotografirajte lokacijo na zemljevidu, lahko zapis o našem motivu na prospektu! Verjemite, da si boste pri izboru fotografij, pregledu, predstavitvi ali čez leta še kako hvaležni za ta dodaten posnetek.

  • Poročna fotografija?
    Naj se srečni dan prične. Že zjutraj! In tukaj se pojavi prva dilema poročnega para – ali je res potrebno imeti fotografijo neveste v jutranjem plašču in z navijalkami v laseh? Ali pa fotografijo v spodnjem perilu, ob že tako vseprisotni nervozi, medtem tri družice vztrajno poskušajo na nevesto spraviti nekoliko preozko poročno obleko?
  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija III.del

    Prostorska dimenzija je vsaj v likovnem svetu asociirana z gradacijo kontrasta in s tem svetlobe. Zato s tem, ko fotografijo transformiramo v črno-belo podobo, poudarimo njeno globinsko razsežnost.

  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija II. del
    Verjetno najslavnejši mislec fotografije, Roland Barthes, nekje v svojem delu Camera obscura zapiše: fotografija je po svojem bistvu naključna. Kaj želi povedati s tem?
  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija I.del
    Če podam primer iz lastne fotografske prakse: ko sem obiskal Pariz, zagotovo fotografsko najbolj obdelano lokacijo na svetu, nisem imel najmanjše ideje o tem, čemu naj posvetim svojo pozornost. Seveda, videl sem Bressonove fotografije, poznal sem šarm pariških ulic in videl že nešteto turističnih in cityscape fotografij francoske prestolnice.
  • Fotografiranje plesa - turnir

    Prvi pogoj je kamera z dobro sliko pri visoki občutljivosti, kar pomeni, da vstopni razred DSLR-ja ni zmagovalna kombinacija. Hobi razred je lahko uporaben v primerih, ko imamo boljšo razsvetljavo. To je v primeru, ko je dvorana bolj svetla ali takrat, ko lahko uporabljamo bliskavico. Uporabimo jo lahko, če smo med publiko, vendar, če imamo dostop do plesnega odra, plesalci nad tem niso navdušeni, saj jih bliskavica zaslepi.

  • Fotografirati ljudi (uvod)

    Ničkolikokrat sem slišal, kako se mora pravi mojster za dobro fotografijo najprej dneve ali mesece dolgo udomačevati. Prvi teden si tam, drugi teden že malo pozdravljaš, tretji teden ponudiš nekomu pol pira, četrti ... in tako naprej, dokler nek x-ti teden končno ne potegneš na dan fotoaparat in ti oni vrže v glavo kamen in to je to!

  • Fotografija iz ptičje perspektive
    Gledalec prostorske slike ima dejansko občutek, da je v prostoru samem. Vendar obstaja močna omejitev. Fotograf je primoran fotografirati iz višine njegovega pogleda, t.j. pozicije klasičnega stativa. Bogdan je sedaj to omejitev krepko presegel. Najprej s sedem in 15 metrskim stojalom, nato z novostjo, ki ni še razširjena niti v svetu. Zdaj nam lahko prikazuje preko fotografije, naše sanje. Prostorski pogled iz ptičje perspektive.
  • Koncertna fotografija - Polna doza adrenalina

    Nekdo je nekoč zapisal, da velja fotografiranje koncertov za nekaj težjega. Sam ne vem, ali bi se s tem strinjal ali ne, dejstvo pa je, da tako, kot vsaka zvrst tudi tukaj naletimo na specifike. Začne se že pri sami organizaciji fotografiranja.

  • Fotografska knjiga o kompoziciji

    Vedeti moramo, s katerimi elementi snemanja in kompozicije lahko poudarimo dogajanje na sliki tako, da bo tudi drugim povedala to, kar smo videli in doživeli. Zato s svojim izdelkom ne smemo biti prehitro zadovoljni. Spominjamo se namreč, kaj in kako smo doživljali to, kar je na sliki, tisti, ki niso bili z nami, pa ne. Zato se velikokrat zgodi, da nekdo kaže slike in navdušeno pripoveduje, gledalci pa ostanejo neprizadeti, ker tega, o čemer govori, ne vidijo.

  • Fotografija iz zraka (balona)

    Do zdaj sem že fotografiral iz potniškega letala, vendar so bili posnetki bolj trenutni navdih nad motivom kot pa kak resen fotografski posnetek. Manjše panoramsko letalo mi zaradi majhnega okna ni omogočalo večjega zornega kota, pa tudi krila so v večini primerov vedno v kadru. Helikopter je bil še najboljša izbira, vendar nikoli nisem imel možnosti navezati se, stopiti na prečko in fotografirati prosto navzdol.

  • Fotolov (Bavarski gozd)

    Za fotografiranje živali se moramo ustrezno pripraviti. Živali v parku živijo zelo podobno, kot tudi sicer v naravi, z istimi prehranjevalnimi navadami, kar upoštevajo tudi pri hranjenju živali. Živali v naravi izstopajo zjutraj in zvečer in nič drugače ni v parku. Podnevi običajno počivajo nekje v kritju gozda ali brloga, glede na letni čas in vreme pa se prikažejo na pašo ali hranjenje. Zato si moramo za fotografiranje narediti načrt in razporediti čas glede na posamezno žival.

  • Kam vodijo poti naravoslovne fotografije

    In kam po zahtevnejše motive? Ni treba prav daleč, za pozorne opazovalce zadostuje narava okrog domačega kraja. Pomembno je le, da se zaveš svojih sanj, potem se ti pot sama kaže pod nogami in tudi noben korak ni pretežak. Le za tiste, ki svoja prizadevanje ne pretkejo z ljubeznijo do narave, bo ustvarjanje fotografij kljub fantastičnim tehnološkim zmogljivostim ostalo le težaško delo.

  • Fotografiranje iz zraka

    Danes uporabljamo več načinov oziroma sredstev za snemanje iz zraka. Za začetek je to lahko pogled z visokega in strmega hriba, ki nam omogoča snemanje iz zračne perspektive.

  • Fotografiranje objektov v gibanju

    Kar veliko fotoamaterjev ne ve, da je mogoče gibanje posneti tako, da ga na sliki tudi vidimo.

  • Fotografirajmo v planinah in gorah

    V dosedanjih sestavkih smo že veliko slišali o raznih vrstah motivov. Tudi planine sem že omenjal, a le mimogrede. Tokrat bi vas še posebej opozoril na nekatere zelo važne podrobnosti pri snemanju v gorah.

  • Fotografiranje divjih živali

    Fotografiranje narave je zelo široko področje. Obsega vse od fotografiranja pokrajine, rastlinstva in živalstva na zemlji in v vodi, do makro in mikro fotografije.

  • Fotografiranje, obdelava in Izdelava fotografij za dokumente

    Na začetku poglejmo, kaj za fotografije predpisuje naša draga država. Navodila so sicer namenjena za osebno izkaznico, a so fotografije enake tudi za druge dokumente. V uradnem listu je zapisano...

  • Fotografiranje v studiu

    Kako snemamo in kako določimo pravo osvetlitev? Važna je postavitev luči. Vedno določimo eno luč kot glavno. Z ostalimi bolj ali manj razsvetljujemo sence in zanimive datajle.

  • Fotografiranje portreta

    Portretna fotografija je zelo širok pojem. Najpogosteje se uporablja v zvezi s fotografiranjem ljudi. Seveda podobna pravila kot za slikanje ljudi veljajo tudi za vse ostale možne motive (tudi nežive). Pri potretni fotografiji sta zanimiva vsaj dva aspekta. Eden je bolj tehnične narave, drugi pa je bolj vsebinski.

  • Umetna osvetlitev

    Čisto razumljivo je da, ne snemamo samo podnevi in ob lepem sončnem vremenu. Kadar je nebo oblačno in zvečer, ter ponoči, si moramo pomagati z umetno osvetlitvijo.

  • Osnove digiskopije

    Kljub temu, da digiskopija nudi enostavne rešitve naravoslovne fotografije, pa je način dela, vsaj na začetku, vse prej kot enostaven. Digiskopiranja se je potrebno priučiti. Fotografiranje na ta način lahko primerjamo z vožnjo avtomobila. Lahko ga kupimo, vendar se moramo najprej naučiti upravljanja z njim.

  • Portretna fotografija

    Ena od zanimivih zvrsti fotografije je gotovo portret in fotografiranje ljudi na splošno. Poleg narave je to najpogostejši motiv fotoamaterjev in ljubiteljev fotografije.

  • Kakšno je fotografovo življenje nad gozdno mejo?

    Razmere v gorah Visokogorje se načeloma prične nad gozdno mejo, ki je pri nas do višine 1800 m, zatorej je ta nadmorska višina nekakšna ločnica med visokogorjem in sredogorjem. V visokogorju se srečamo z drugačnimi razmerami, kot v sredogorju ali dolinah.

  • Fotografija in potovanja

    Fotografiranje na potovanju, dopustu ali izletu je verjetno najbolj množičen načina fotografiranja nasploh. Prizori, ko se ducat turistov hkrati obrne v isto smer in ko s svojimi kompaktnimi kamerami z vgrajenimi bliskavicami "osvetlijo" nekaj deset metrov oddaljeno znamenitost, so nam vsem dobro znani.

  • Zima v hribih

    Zima je v hribih zanimivo doživetje. Še dodaten užitek je fotončke zimske svetlobe ujeti skozi objektiv fotoaparata. A zima ima svoje muhe. Kaj lahko pričakujmo v zimskem času? Najprej so tu nizke zunanje temperature, katerim sledi vlaga v notranjosti planinskih izb. Nadalje so svetlobni pogoji popolnoma drugačni, kot v brezsnežnih letnih časih.

  • ABC športne fotografije / Osnove in tehnike fotografiranja

    Športna fotografija je zelo zanimivo področje fotografije, saj so rezultat slike, ki prikažejo dogajanje in čustva tekmovalcev in udeležencev tekmovanj, ki se odvijajo na tekmovališčih po vsem svetu. Vendar pa je ta zvrst fotografije ena od težjih, saj se večina dogajanja odvija zelo hitro.

  • Fotografiranje otrok

    Fotografiranje otroka ni ravno otročje lahko. Najboljši fotografi otrok so starši, ker otroka dobro poznajo.

  • Makro fotografija / Iz muhe - Slon

    Vse več analognih fotografov, ki uporabljajo SLR kamero že razmišlja o vstopu v DSLR svet. Veliko pa je tudi takih, ki preko digitalnih kompaktnih kamer prehajajo na višjo stopnico. Kažejo se že nove težave.

Kako fotografirati...

  • Fotografiranje in video snemanje ognjemeta

    Če je le mogoče, uporabite stojalo, kamero usmerite v smer prvih raket ognjemeta, izberite kot zajema, ročno nastavite oddaljenost na neskončno in naredite prvi posnetek, izberite ISO 400, M način izbire zaslonke (f/5.6) in časa 2 sekundi. Če je preosvetljeno, znižajte občutljivost. Lahko tudi skrajšate čas osvetlitve na pol sekunde, vendar boste težje ujeli efekt. Z daljšimi časi in nižjimi občutljivostmi pa boste dosegli več in daljše črte od svetlečega efekta. Ostritev obvezno nastavite na ročni način.

    28.12.2016 10:36
  • Sončni vzhod / Zlata svetloba

    Marsikomu je tako kot meni zjutraj težko vstati, da bi še v trdni temi šel na določeno želeno fotografsko točko. Doma, me nekako ne zamika dovolj želja vstati. Na potovanjih je drugače in sončnega vzhoda ter "zlate svetlobe" ne želim zamuditi.

    10.12.2016 05:14
  • Kako fotografiramo tek?

    Predvsem velja; praksa, praksa in še enkrat praksa. Ko vam bo tehnika že v malem prstu, začnemo z iskanjem kompozicije in pravega trenutka. Kar pa zna biti na začetku iskanja težje, kot se spoznati s tehniko. Torej, praksa!

    26.10.2016 21:32
  • Sončni zahod / Svetloba za bogove

    Večno všečen motiv za ogled, kot za fotografiranje. Ko misliš, da si videl na fotografijah že sončni zahod na milijon in več načinov, te narava z vsakim novim zahodom znova preseneti. Svetloba za bogove riše svoje posebnosti in všečnost. Kot pravijo, »oči iščejo, kar je srcu všeč«!

    27.07.2016 19:03
  • Fotografiranje in združevanje fotografij za panoramski format

    S sodobni kamerami in računalniškimi programi, si lahko na enostaven način pomagamo zajeti celotno panoramo in tako pokazati zanimivo pokrajino v vsej videni in želeni celoti.

    20.05.2014 14:31
  • Fotografiranje na snegu ob vodi, belih površinah... (osvetlitev)

    Kadar fotografirate ob vodi, je veliko odbite svetlobe, ki zmoti svetlomer. Podobno je kadar fotografirate ob belih stenah, v protisvetlobo ali na snegu. Rešitev?

    04.12.2013 09:38
  • FotoPOTEP – Moj način potovanja

    Dolgo časa so bila moja bolj "eksotična" potovanja samo moja domišljija in prst na zemljevidu ter branje potopisnih člankov. Sam zase sem mislil, si dopovedoval, da nikoli ni bilo časa, oziroma denarja za oditi in sprostiti pustolovskega duha. Toda eden izmed popotniških legend Zvone Šeruga je lepo povedal. »Bog je ustvaril dovolj časa in tudi denarja je dovolj, za kar si ga pripravljen dati«. Zdaj vem, zakaj sam dolgo časa kaj dlje kot na vedno iste skale na hrvaškem morju in nekaj sindikalnih izletov po Evropi niti prišel nisem.

    16.11.2012 14:02
  • Domači servis in fotokamera / Kako fotografirati

    Ne malokrat se je zgodilo, da smo ob ponovni inštalaciji namesto 12V v disk namestili 14V napajalnik, itd. Ste že želeli premakniti vaš HiFi ali digitalni TV? Dobro veste, koliko kablov je zadaj, koliko jih morate odklopiti in kasneje, to je tisto pravo vprašanje, priklopiti nazaj.
    15.10.2012 09:52
  • ND gradacijski filtri - uporaba na terenu

    Vprašanje ali izkoriščati filtre GND ali ne, je za mene vprašanje ali želite izkoristiti več časa zunaj v naravi ali doma pred računalnikom. Jaz svoj odgovor poznam, vi?

    09.08.2012 10:38
  • Fotografiranje na dopustu - osnovni nasveti

    Zmotno je mišljenje, da smo kupili tako dobro kamero, da bi morala znati sama od sebe posneti odlično fotografijo. Proizvajalci se danes trudijo v kamero dodati 100 in 1 rešitev, da bi vam poenostavili pot do kakovosti. Toda motivi so različni in programerji kot kamera preko avtomatskega ostrenja in svetlobne celice ne ve, kaj si želite, da bo dobro videti na fotografiji. Zato je treba za tisto več, marsikdaj poseči po dodatni nastavitvi. Ni težko, boste videli.

    14.07.2012 15:20
  • Spominska fotografija - Za vaš boljši spomin

    Zajemite še eno fotografijo z napisom, ki je kje v bližini ali pa fotografirajte lokacijo na zemljevidu, lahko zapis o našem motivu na prospektu! Verjemite, da si boste pri izboru fotografij, pregledu, predstavitvi ali čez leta še kako hvaležni za ta dodaten posnetek.

    17.05.2012 10:40
  • Portret / Kontra luč / Fleš

    Eno večjih svetlobnih težav pri fotografiranju portreta predstavlja direktna vpadna svetloba (kontra luč). Lahko od sonca, svetilke, direktne odbite svetlobe svetlih površin, vode...

    14.11.2011 10:03
  • Na fotopotep s kamero DSLR in samo širokokotnim enogoriščnim 35mm objektivom

    Kar naenkrat sem odmislil mnogo možnih motivov in razmišljal po staro. Tisto kar se vam z zum objektivom zdi zanimivo posneti, saj samo podaljšaš goriščnico, z mojo privzeto kombinacijo odmisliš, ne vidiš. In kar naenkrat začneš fotografirati samo svet, ki je blizu tebe.
    11.01.2011 17:43
  • Poročna fotografija?

    Naj se srečni dan prične. Že zjutraj! In tukaj se pojavi prva dilema poročnega para – ali je res potrebno imeti fotografijo neveste v jutranjem plašču in z navijalkami v laseh? Ali pa fotografijo v spodnjem perilu, ob že tako vseprisotni nervozi, medtem tri družice vztrajno poskušajo na nevesto spraviti nekoliko preozko poročno obleko?
    02.01.2011 16:33
  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija III.del

    Prostorska dimenzija je vsaj v likovnem svetu asociirana z gradacijo kontrasta in s tem svetlobe. Zato s tem, ko fotografijo transformiramo v črno-belo podobo, poudarimo njeno globinsko razsežnost.

    01.07.2010 13:19
  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija II. del

    Verjetno najslavnejši mislec fotografije, Roland Barthes, nekje v svojem delu Camera obscura zapiše: fotografija je po svojem bistvu naključna. Kaj želi povedati s tem?
    23.04.2010 12:50
  • Recept za dobro fotografijo? Izrazna fotografija I.del

    Če podam primer iz lastne fotografske prakse: ko sem obiskal Pariz, zagotovo fotografsko najbolj obdelano lokacijo na svetu, nisem imel najmanjše ideje o tem, čemu naj posvetim svojo pozornost. Seveda, videl sem Bressonove fotografije, poznal sem šarm pariških ulic in videl že nešteto turističnih in cityscape fotografij francoske prestolnice.
    08.03.2010 11:29
  • Fotografiranje plesa - turnir

    Prvi pogoj je kamera z dobro sliko pri visoki občutljivosti, kar pomeni, da vstopni razred DSLR-ja ni zmagovalna kombinacija. Hobi razred je lahko uporaben v primerih, ko imamo boljšo razsvetljavo. To je v primeru, ko je dvorana bolj svetla ali takrat, ko lahko uporabljamo bliskavico. Uporabimo jo lahko, če smo med publiko, vendar, če imamo dostop do plesnega odra, plesalci nad tem niso navdušeni, saj jih bliskavica zaslepi.

    07.02.2009 21:19
  • Fotografirati ljudi (uvod)

    Ničkolikokrat sem slišal, kako se mora pravi mojster za dobro fotografijo najprej dneve ali mesece dolgo udomačevati. Prvi teden si tam, drugi teden že malo pozdravljaš, tretji teden ponudiš nekomu pol pira, četrti ... in tako naprej, dokler nek x-ti teden končno ne potegneš na dan fotoaparat in ti oni vrže v glavo kamen in to je to!

    23.10.2008 20:00
  • Fotografija iz ptičje perspektive

    Gledalec prostorske slike ima dejansko občutek, da je v prostoru samem. Vendar obstaja močna omejitev. Fotograf je primoran fotografirati iz višine njegovega pogleda, t.j. pozicije klasičnega stativa. Bogdan je sedaj to omejitev krepko presegel. Najprej s sedem in 15 metrskim stojalom, nato z novostjo, ki ni še razširjena niti v svetu. Zdaj nam lahko prikazuje preko fotografije, naše sanje. Prostorski pogled iz ptičje perspektive.
    05.08.2008 16:46
  • Koncertna fotografija - Polna doza adrenalina

    Nekdo je nekoč zapisal, da velja fotografiranje koncertov za nekaj težjega. Sam ne vem, ali bi se s tem strinjal ali ne, dejstvo pa je, da tako, kot vsaka zvrst tudi tukaj naletimo na specifike. Začne se že pri sami organizaciji fotografiranja.

    02.06.2008 14:34
  • Fotografska knjiga o kompoziciji

    Vedeti moramo, s katerimi elementi snemanja in kompozicije lahko poudarimo dogajanje na sliki tako, da bo tudi drugim povedala to, kar smo videli in doživeli. Zato s svojim izdelkom ne smemo biti prehitro zadovoljni. Spominjamo se namreč, kaj in kako smo doživljali to, kar je na sliki, tisti, ki niso bili z nami, pa ne. Zato se velikokrat zgodi, da nekdo kaže slike in navdušeno pripoveduje, gledalci pa ostanejo neprizadeti, ker tega, o čemer govori, ne vidijo.

    18.05.2008 06:04
  • Fotografija iz zraka (balona)

    Do zdaj sem že fotografiral iz potniškega letala, vendar so bili posnetki bolj trenutni navdih nad motivom kot pa kak resen fotografski posnetek. Manjše panoramsko letalo mi zaradi majhnega okna ni omogočalo večjega zornega kota, pa tudi krila so v večini primerov vedno v kadru. Helikopter je bil še najboljša izbira, vendar nikoli nisem imel možnosti navezati se, stopiti na prečko in fotografirati prosto navzdol.

    20.02.2007 20:38
  • Fotolov (Bavarski gozd)

    Za fotografiranje živali se moramo ustrezno pripraviti. Živali v parku živijo zelo podobno, kot tudi sicer v naravi, z istimi prehranjevalnimi navadami, kar upoštevajo tudi pri hranjenju živali. Živali v naravi izstopajo zjutraj in zvečer in nič drugače ni v parku. Podnevi običajno počivajo nekje v kritju gozda ali brloga, glede na letni čas in vreme pa se prikažejo na pašo ali hranjenje. Zato si moramo za fotografiranje narediti načrt in razporediti čas glede na posamezno žival.

    10.02.2007 20:32
  • Kam vodijo poti naravoslovne fotografije

    In kam po zahtevnejše motive? Ni treba prav daleč, za pozorne opazovalce zadostuje narava okrog domačega kraja. Pomembno je le, da se zaveš svojih sanj, potem se ti pot sama kaže pod nogami in tudi noben korak ni pretežak. Le za tiste, ki svoja prizadevanje ne pretkejo z ljubeznijo do narave, bo ustvarjanje fotografij kljub fantastičnim tehnološkim zmogljivostim ostalo le težaško delo.

    30.10.2006 18:31
Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com