Občutljivost (ISO), je enakovreden faktor med tremi, med seboj povezanimi lastnostmi, zaslonka, čas, ISO. Vsaka sprememba ene izmed teh treh lastnosti, vpliva na drugi dve.
Kot za druge fotografu odlične pripomočke, tudi za sodoben avtomatski sistem ostrenja velja. AF ni vsemogočen sistem, ki nam lahko vedno pomaga, kaj šele, da sam od sebe odlično deluje v vseh pogojih.
Če smo na OI v Seulu, v "ložah" profesionalnih fotografov videli samo črno in se nam mogoče kakšna bela pika niti v snu ni zdela objektiv, smo leta 1992 v Barceloni mislili, da smo v negativnem filmu. Samo belo in mogoče v tej profesionalni smetani reporterskih fotografov kakšna črna pika. V bistvu smo med dvema Olimpisjkima igrama v profesionalni fotografiji iz ročnega, v celoti prešli na avtomatsko ostrenje.
Kamera Minolta 7000 AF je postala prava revolucija v fotografiji in ni bilo fotografske revije, ki ne bi zaradi te kamere pozitivno pisala o avtomatskem ostrenju.
Za marsikaterega novodobnega fotografa je čudno slišati, da se je oddaljenost merilo na pamet. Pogledal si motiv, ocenil oddaljenost in zavrtel obroč na ocenjeno oddaljenost. Tudi čas, zaslonko, vse se je nastavljalo po občutku in znanju.
Canon nam je s kamero M iz kompaktnega sistemskega razreda (CSC), dovolj potiho prinesel novo tehnologijo v načinu ostritve. STM (stepp motor) bo predvsem v objektivih, kateri se bodo uporabljali tudi za video snemanje v novem Movie Servo AF. Članek za lažji odgovor, kaj nam tehnologija nudi in, da ne bo dileme ob nakupu, za ali proti STM / USM. Predvsem pa, ob testih novih objektivov je treba podati tudi članek z razlogo o tehnologiji!
Hobi fotografu AWB (avtomatska korektura bele) služi v 95% povsem odlično. Kako? Avtomatika razpozna barve in oceni motiv. V hobi fotografiji boste le redko prišli do tako slabih fotografij, da bi morali poseči po dodatni korekturi. Če pa že, le te obstajajo.
Ni malo fotografov, ki ob pogledu na svoje prve fotografije zajete s kamero DSLR dobesedno onemijo. Gledajo in gledajo sliko, a kako to, da ni vse ostro. Kompaktna kamera jim je v domeni družinsko/popotniške fotografije, za domači fotoalbum nudila prav to. Vendar je treba spoznati še druge zakonitosti. Globinska ostrina in njena kontrola je eno izmed zelo pomembnih področij v fotografiji.
Visoki stupanj kontrole kod D300 daje i visoke rezultate... Zatvarač je jedna od takvih komponenata u digitalnoj kameri koja je podložna habanju. EOS D60 ima već svoje godine i "kilometražu", što se vidi i na rezultatima.
V literaturi sem našel nekatere različice notranje strukture fotoaparata. Prva stvar, ki je drugačna od analognih fotoaparatov, je senzor ali tipalo. Delovanje senzorja ni povsem jasno, zato brskam po literaturi in najdem mnoge zanimivosti. Spoznam, da je senzor elektronski element, ki je zmožen sprejeti svetlobo in jo pretvoriti v električni impulz. Senzor ni občutljiv za barve, zaznava pa različne stopnje svetlobne jakosti.
V vsej zgodovini fotografije si je na začetku vsak posameznik (kot pozneje podjetje, ki je izdelovalo fotokamere) izdelal nek načrt oziroma smernice o tem, kaj in kako izdelovati. Na koncu pa je merilo jasno. Strategija mora prinesti dobiček. Čim manj ga je, tem bolj se oddaljuješ od močnega ponudnika fotokamer SLR in celotnega sistema, s tem pa izgubljaš vse več uporabnikov. Kakšen je konec, se ve.
Danes, ko je celo v profesionalnem svetu kamer predvsem Nikon povsem ujel in v določenih elementih prehitel Canon pa lahko rečem, da je sistem EOS (Electro-Optical-System) prišel do svojega tehnološkega konca. Samo evolucija sistema se dolgoročno nikoli ne izkaže za pravilno odločitev. Konec koncev Canon to najbolje ve. Saj so prav z revolucijo v AF sistemu prehiteli Nikon tudi v profesionalni tehniki. A danes?
Nakon Matjaževog članka o posjeti Nikonovoj tvornici i tvrdnje da brzina zatvarača i nije ono što se uvijek pokazuje, odlučio sam to i provjeriti na mojoj KonicaMinolta Dynax 5D. So you think shutter times are always the same? Well, no. Read on and find out.
Vsa tehnika snemanja in različni objektivi nam nič ne pomagajo, če ne vemo, ali ne vidimo, kaj bo na sliki. Rekli boste, da je to enostavno. Pogledam v okence ali na LCD zaslon in vidim. No, pa smo tam.
Občutljivost (ISO), je enakovreden faktor med tremi, med seboj povezanimi lastnostmi, zaslonka, čas, ISO. Vsaka sprememba ene izmed teh treh lastnosti, vpliva na drugi dve.
Kot za druge fotografu odlične pripomočke, tudi za sodoben avtomatski sistem ostrenja velja. AF ni vsemogočen sistem, ki nam lahko vedno pomaga, kaj šele, da sam od sebe odlično deluje v vseh pogojih.
Če smo na OI v Seulu, v "ložah" profesionalnih fotografov videli samo črno in se nam mogoče kakšna bela pika niti v snu ni zdela objektiv, smo leta 1992 v Barceloni mislili, da smo v negativnem filmu. Samo belo in mogoče v tej profesionalni smetani reporterskih fotografov kakšna črna pika. V bistvu smo med dvema Olimpisjkima igrama v profesionalni fotografiji iz ročnega, v celoti prešli na avtomatsko ostrenje.
Kamera Minolta 7000 AF je postala prava revolucija v fotografiji in ni bilo fotografske revije, ki ne bi zaradi te kamere pozitivno pisala o avtomatskem ostrenju.
Za marsikaterega novodobnega fotografa je čudno slišati, da se je oddaljenost merilo na pamet. Pogledal si motiv, ocenil oddaljenost in zavrtel obroč na ocenjeno oddaljenost. Tudi čas, zaslonko, vse se je nastavljalo po občutku in znanju.
Canon nam je s kamero M iz kompaktnega sistemskega razreda (CSC), dovolj potiho prinesel novo tehnologijo v načinu ostritve. STM (stepp motor) bo predvsem v objektivih, kateri se bodo uporabljali tudi za video snemanje v novem Movie Servo AF. Članek za lažji odgovor, kaj nam tehnologija nudi in, da ne bo dileme ob nakupu, za ali proti STM / USM. Predvsem pa, ob testih novih objektivov je treba podati tudi članek z razlogo o tehnologiji!
Hobi fotografu AWB (avtomatska korektura bele) služi v 95% povsem odlično. Kako? Avtomatika razpozna barve in oceni motiv. V hobi fotografiji boste le redko prišli do tako slabih fotografij, da bi morali poseči po dodatni korekturi. Če pa že, le te obstajajo.
Ni malo fotografov, ki ob pogledu na svoje prve fotografije zajete s kamero DSLR dobesedno onemijo. Gledajo in gledajo sliko, a kako to, da ni vse ostro. Kompaktna kamera jim je v domeni družinsko/popotniške fotografije, za domači fotoalbum nudila prav to. Vendar je treba spoznati še druge zakonitosti. Globinska ostrina in njena kontrola je eno izmed zelo pomembnih področij v fotografiji.
Visoki stupanj kontrole kod D300 daje i visoke rezultate... Zatvarač je jedna od takvih komponenata u digitalnoj kameri koja je podložna habanju. EOS D60 ima već svoje godine i "kilometražu", što se vidi i na rezultatima.
V literaturi sem našel nekatere različice notranje strukture fotoaparata. Prva stvar, ki je drugačna od analognih fotoaparatov, je senzor ali tipalo. Delovanje senzorja ni povsem jasno, zato brskam po literaturi in najdem mnoge zanimivosti. Spoznam, da je senzor elektronski element, ki je zmožen sprejeti svetlobo in jo pretvoriti v električni impulz. Senzor ni občutljiv za barve, zaznava pa različne stopnje svetlobne jakosti.
V vsej zgodovini fotografije si je na začetku vsak posameznik (kot pozneje podjetje, ki je izdelovalo fotokamere) izdelal nek načrt oziroma smernice o tem, kaj in kako izdelovati. Na koncu pa je merilo jasno. Strategija mora prinesti dobiček. Čim manj ga je, tem bolj se oddaljuješ od močnega ponudnika fotokamer SLR in celotnega sistema, s tem pa izgubljaš vse več uporabnikov. Kakšen je konec, se ve.
Danes, ko je celo v profesionalnem svetu kamer predvsem Nikon povsem ujel in v določenih elementih prehitel Canon pa lahko rečem, da je sistem EOS (Electro-Optical-System) prišel do svojega tehnološkega konca. Samo evolucija sistema se dolgoročno nikoli ne izkaže za pravilno odločitev. Konec koncev Canon to najbolje ve. Saj so prav z revolucijo v AF sistemu prehiteli Nikon tudi v profesionalni tehniki. A danes?
Nakon Matjaževog članka o posjeti Nikonovoj tvornici i tvrdnje da brzina zatvarača i nije ono što se uvijek pokazuje, odlučio sam to i provjeriti na mojoj KonicaMinolta Dynax 5D. So you think shutter times are always the same? Well, no. Read on and find out.
Vsa tehnika snemanja in različni objektivi nam nič ne pomagajo, če ne vemo, ali ne vidimo, kaj bo na sliki. Rekli boste, da je to enostavno. Pogledam v okence ali na LCD zaslon in vidim. No, pa smo tam.