Poškodba kamere ob padcu na trdna tla! Vemo, okvara ali lom se vedno lahko zgodi. To ni zapis, ta kamera, ta objektiv. Ampak opis na splošno, da pazite na opremo, predvsem pa, da ni rečeno, da so tudi dražji objektivi narejeni tako, da zdržijo profesionalno uporabo.
Graditi še naprej na fotografiji s pametnim telefonom, s katerim nekaterim uspevajo, priznam, pohvale vredne fotografije, ali s pravo fotokamero začeti od začetka. To je bilo vprašanje. Sčasoma je odločitev za nov izziv tudi v meni dozorela.
Zakaj na kameri DSLR in CSC ni tiste vrvice, ki na kompaktnih kamerah drži pokrovček, da prosto pritrjen visi ob kameri?
Moji preizkusi fotografske opreme niso nič kaj nežni za opremo. Vendar le tako si lahko prepričan in veš, da veliko zdrži. Oziroma da veš, kako s posamezno opremo ravnati, da ti bo služila, ko jo potrebuješ.
Največkrat pa se ta napaka pojavi ob uporabi cenejših zaščitnih, UV ali Sky Light filtrov.
Mislim, da bodo ti članki zanimivi za vse uporabnike kamer DSLR (kot tudi kompaktnih fotokamer), saj se lahko slej kot prej so očijo z enakimi ali podobnimi težavami. Kupci se vračajo nazaj k trgovcu, ti jih napotijo k zastopniku in vse skupaj konča na servisu. Tako si stojita nasproti kupec in servis (najslabša možna kombinacija), ki pa ne zna in ne more tehnično odpraviti vaših težav.
Teorija govori, da naj bi bil izvor svetlobe odmaknjen vsaj 1/20 oddaljenosti motiva od kamere. Če fotografirate portret, ki je oddaljen en meter (ta oddaljenost je sicer redka), je to 5 cm. Večina današnjih kompaktnih kamer ima bliskavico oddaljeno od optične osi manj kot 5 cm. Tako že vemo, da se z manjšimi kompaktnimi kamerami težko izognemo učinku.
Lahko rečemo, da so nam bile osnove fotografije vse do prihoda digitalnega zapisa že položene v zibelko. Vedelo se je, kdo v družini uporablja fotokamero, kdaj in ob katerem dogodku se bo naredil posnetek ali dva, in predvsem, da je treba sliko izdelati v fotolaboratoriju. Od tam naprej pa se je ocenjevalo fotografijo. Danes pa?
Zelo pogosta, če ne že kar redna žrtev nizkih temperatur je svetlomer in vsa avtomatika v kameri, ker potrebujejo baterijo. Ta postane pri nizkih temperaturah šibkejša, poleg tega pa zaradi močne svetlobe v snegu in soncu tudi bolj obremenjena.
Posebni problemi v fotografiji in teh ni malo, redkokdaj prestrašijo resne fotografe; ravno obratno, nemalokrat so dodatna vzpodbuda za dobro fotografijo. To je izziv, ki žene v preskušanje meja lastnih sposobnosti in meja vzdržljivosti fotografske opreme.
My three years old DSLR camera was never cleaned and it is such a good test for display of problem, dust on sensor.
Moja tri leta stara DSLR kamera še nikoli ni bila očiščena in kot taka je bila kot nalašč za prikaz težave, prah na tipalu. S tem pa je prišel dan, da lahko pokažem kako velik ali majhen je ta problem, kdaj ga vidimo, kje vse ga imamo in kako ga odstranimo.
Moj kolega Mato (Matjaž) zna biti včasih morda malo zbadljiv – celo do svojih sodelavcev, pa najsi gre za naše za navdušenje nad obstoječo tehniko, ali za možnosti ki jih le ta ponuja že sedaj. Eden od takšnih primerov je bilo moje veliko navdušenje nad zmogljivostmi EOS-D10, za katerega enostavno nisem imel dovolj pohval.
Si predstavljate ameriškega marinca, ki se podaja v okupacijo Irana, pa ima pri sebi le amatersko beretto 7,62 mm in malo boljši nož.
Zgodi pa se mi ponoči pri avtomatskem fotografiranju, ko se vklopi fleš, da se v ozdaju kjer bi moralo biti črno-tema, pojavijo nekakšni sivi krogci fleki.
Članek je nastal ob današnjem preizkusu kamer Olympus E-1 in Canon EOS 1Ds. Glavni japonski inženir projekta E-1 g. Atushi Hatakayama mi je v avgustu na vprašanje s katero kamero naj primerjam E-1 odločno dejal. EOS 1Ds.
Samo tehniki v proizvodnji preizkušajo kakšna bližnja srečanja s trdimi predmeti še zdrži digitalna kamera. Pa nam teh podatkov nikoli ne objavijo. Pa pridejo včasih odgovori kar sami od sebe. Canon EOS D60, mi je med tekom na frankfurtskem letališču, ko sem lovil rep letala enostavno padel iz nahrbtnika na trdna tla. Tla so ostala nepoškodovana!
Poškodba kamere ob padcu na trdna tla! Vemo, okvara ali lom se vedno lahko zgodi. To ni zapis, ta kamera, ta objektiv. Ampak opis na splošno, da pazite na opremo, predvsem pa, da ni rečeno, da so tudi dražji objektivi narejeni tako, da zdržijo profesionalno uporabo.
Še vedno velja nepisano pravilo, da za ne streseni posnetek iz roke ne uporabljajte daljše čase osvetlitve od 1/60 sekunde. Če je ta daljši, dvignite občutljivost (ISO), odprite zaslonko. Vedno pa trdno primite kamero z obema rokama in nežno pritisnite na prožilec, brez hitrega giba prsta. Če uporabljate daljše čase od 1/60 sek., se lahko naslonite na drog, steno, postavite kamero na neki trden predmet,...
Graditi še naprej na fotografiji s pametnim telefonom, s katerim nekaterim uspevajo, priznam, pohvale vredne fotografije, ali s pravo fotokamero začeti od začetka. To je bilo vprašanje. Sčasoma je odločitev za nov izziv tudi v meni dozorela.
Zakaj na kameri DSLR in CSC ni tiste vrvice, ki na kompaktnih kamerah drži pokrovček, da prosto pritrjen visi ob kameri?
Moji preizkusi fotografske opreme niso nič kaj nežni za opremo. Vendar le tako si lahko prepričan in veš, da veliko zdrži. Oziroma da veš, kako s posamezno opremo ravnati, da ti bo služila, ko jo potrebuješ.
Še ne dolgo nazaj smo imeli v hobi fotografiji nepisano pravilo, da se v protisvetlobo ne fotografira. Če je bilo pravilo delno namenjeno portretni fotografiji, je iz današnjega pogleda še razumljivo. Kamere niso imele vgrajene bliskavice, le redki so imeli dodatno, film je bil drag in ni bilo vidno kaj smo posneli.
Vprašanje. Ali iz tipala s tremi milijoni točk izpisati fotografijo velikosti 10 x 15 cm ali 100 x 150 cm? Oboje je mogoče! Vse je odvisno od vašega pogleda na fotografijo, motiv, tehniko izpisa in predvsem na pojem kakovosti. Ne prepričujte pa drugih o tem, kaj je kakovost, ker je njihov pogled na motiv, barve, ločljivost in kontrast lahko drugačen od vašega.
Iz minute v minuto so se mi odpirali novi svetovi. Razlage, kje, kako, kdaj in zakaj uporabiti določene funkcije, so bile jasne, poučne in razumljive za nas »telebane«, ki o fotografiranju skorajda nimamo pojma.
Windows Movie Maker (v nadaljevanju WMM) in Apple iMovie sta programa za montažo, ki sta sestavni del operacijskega sistema WINDOWS oz. Apple OS s katerim združujete fotografije in videoposnetke v določenem zaporedju. Tako lahko ustvarite svoj video film.
Da se videozapis še ni razširil v večji meri, je za zdaj krivo dejstvo, da še ni preproste možnosti za obdelavo videa. Tudi uporabnik, ki ima računalnik, ne ve, kateri program lahko uporabi za obdelavo videa oziroma kje dobiti prve osnovne napotke za to, kako začeti. Na žalost je videoobdelava še zelo razpršena na množico formatov zapisa in njihovo obdelavo.
Največkrat pa se ta napaka pojavi ob uporabi cenejših zaščitnih, UV ali Sky Light filtrov.
Če je nekoč veljalo, da smo kupovali filme pa sedaj velja da fotografi in video snemalci izdatno kupujemo računalniške diske - vseh vrst, tipov, oblik in priključkov, vsak po svojih željah, potrebah ali okoliščinah.
Mislim, da bodo ti članki zanimivi za vse uporabnike kamer DSLR (kot tudi kompaktnih fotokamer), saj se lahko slej kot prej so očijo z enakimi ali podobnimi težavami. Kupci se vračajo nazaj k trgovcu, ti jih napotijo k zastopniku in vse skupaj konča na servisu. Tako si stojita nasproti kupec in servis (najslabša možna kombinacija), ki pa ne zna in ne more tehnično odpraviti vaših težav.
No pa sem dobil v roke še en sistem za čiščenje senzorjev. Tako sem sedaj preizkusil poleg mokrega čiščenja (GreenClean) in suhega čiščenja (Sensor Brush), še pripravo, ki je nekje vmes med mokrim in suhim čiščenjem imenovana DUST-AID.
Nismo vsi samo v enem elementu pogleda na sliko, t.j. tehnični, bolje rečeno pogled skozi elektronski inštrument in številke. Sam se bom kot grafik znal usmeriti v tehnični pogled in se mu ob tej potrebi tudi prilagoditi sogovorniku. Kot fotografa pa me barvni prostori omejujejo. Želim si samo, kot najbolj všečno prikazati fotografije na mediju za prikazovanje. Zakaj bi se zato v tem elementu strinjal z zaprtimi standardi?
Kaj se dogaja? Očitno ima filter Sonia steklo obrnjeno v napačno smer, torej deluje polarizator iz smeri objektiva proti subjektu in ne obratno, kot bi moral. Ob dodatnem eksperimentiranju z obema filtroma je bilo ugotovljeno tudi to, da Sonia ni cirkularen, tako kot to piše na njem, temveč linearen.
Teorija govori, da naj bi bil izvor svetlobe odmaknjen vsaj 1/20 oddaljenosti motiva od kamere. Če fotografirate portret, ki je oddaljen en meter (ta oddaljenost je sicer redka), je to 5 cm. Večina današnjih kompaktnih kamer ima bliskavico oddaljeno od optične osi manj kot 5 cm. Tako že vemo, da se z manjšimi kompaktnimi kamerami težko izognemo učinku.
Lahko rečemo, da so nam bile osnove fotografije vse do prihoda digitalnega zapisa že položene v zibelko. Vedelo se je, kdo v družini uporablja fotokamero, kdaj in ob katerem dogodku se bo naredil posnetek ali dva, in predvsem, da je treba sliko izdelati v fotolaboratoriju. Od tam naprej pa se je ocenjevalo fotografijo. Danes pa?
Zelo pogosta, če ne že kar redna žrtev nizkih temperatur je svetlomer in vsa avtomatika v kameri, ker potrebujejo baterijo. Ta postane pri nizkih temperaturah šibkejša, poleg tega pa zaradi močne svetlobe v snegu in soncu tudi bolj obremenjena.
Posebni problemi v fotografiji in teh ni malo, redkokdaj prestrašijo resne fotografe; ravno obratno, nemalokrat so dodatna vzpodbuda za dobro fotografijo. To je izziv, ki žene v preskušanje meja lastnih sposobnosti in meja vzdržljivosti fotografske opreme.
My three years old DSLR camera was never cleaned and it is such a good test for display of problem, dust on sensor.
Moja tri leta stara DSLR kamera še nikoli ni bila očiščena in kot taka je bila kot nalašč za prikaz težave, prah na tipalu. S tem pa je prišel dan, da lahko pokažem kako velik ali majhen je ta problem, kdaj ga vidimo, kje vse ga imamo in kako ga odstranimo.
Moj kolega Mato (Matjaž) zna biti včasih morda malo zbadljiv – celo do svojih sodelavcev, pa najsi gre za naše za navdušenje nad obstoječo tehniko, ali za možnosti ki jih le ta ponuja že sedaj. Eden od takšnih primerov je bilo moje veliko navdušenje nad zmogljivostmi EOS-D10, za katerega enostavno nisem imel dovolj pohval.
Si predstavljate ameriškega marinca, ki se podaja v okupacijo Irana, pa ima pri sebi le amatersko beretto 7,62 mm in malo boljši nož.
Zgodi pa se mi ponoči pri avtomatskem fotografiranju, ko se vklopi fleš, da se v ozdaju kjer bi moralo biti črno-tema, pojavijo nekakšni sivi krogci fleki.