Naročite se na enovice

http://www.foto-klik.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

Fotografiranje mask / Beneški karneval

06.02.2018 13:09

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Canon EOS 5D MkII, Tamron 16-28mm f/2.8, 1/250sek., f/6.3, ISO 100, EV -1, 28mm, bliskavica

 

Prihaja čas karnevalov. Velike množice, dolge procesije in široke ulice, nam le malokrat podajo motiv za zanimivo fotografijo. Da nimamo samo reportažnih fotografij iz prej omenjenih motivov širokega plana, se še največkrat posvetimo ožjim kadrom, t.j. portretom mask.

Najlažje je, če so maske pred našo fotokamero samo za nas. Postavljene v pravo svetlobo in izbrano ozadje. Izberemo premišljeno goriščnico, nastavitve osvetlitve in fotografije so lahko uspešne. Če ne s prvim posnetkom, pa z nekaj ponovitvami.

Canon EOS 6D, EF 35mm f/1.4, 1/200sek., f/5, ISO 125, EV 0
Samo v primeru, ko se z masko dogovorim za fotografiranje, uporabim enogoriščni objektiv.

 

Največkrat pa te možnosti ni. Na karnevalu se maske želijo pokazati širši množici obiskovalcev. Danes je tako, da večina obiskovalcev stoji okoli zanimive maske in fotografira s telefonom. Za spomin in hiter prenos na družabne medije, bo fotografija zadovoljiva. Fotograf s pravo fotokamero se zaradi množice le stežka prebije do dobrega kadra, kaj šele kontakta z masko.

Beneški karneval, traja dlje časa. Fotografu, ki je potrpežljiv in pozna razmere, bo lažje priti do boljših fotografij. V Benetkah lahko ostanete več dni, ali se zaradi bližine v naslednjem tednu vrnete. Torej, več kot ima fotograf izkušenj, lažje se izogne težavam.

 

Osnovne težave

Prva je ogromna množica na Markovem trgu, zato bo na najbolj znani lokaciji še veliko težje zajeti dobro fotografijo. Res, da je na tem trgu največ mask, vendar se le te premikajo. Večina se v beneško masko preobleče zato, da jo predstavi. Ne malo domačinov si masko in oblačila sposodi. V točno določenih urah morajo biti na točno določenem mestu, oziroma se sprehoditi po določenih ulicah.

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8L, 1/5000sek., f/2.8, ISO 200

 

Zato ni nujno, da ste na glavnem trgu, saj boste maske našli tudi na s turisti manj natrpanih krajih.

Žal tudi izven glavnih ulic ne boste imeli masko samo zase, saj je obiskovalcev preveč. Profesionalni fotografi si od mask, ki so vsako leto na karnevalu vzamejo vizitko in se dogovorijo za lokacijo in uro fotografiranja.

Canon EOS 6D, EF 24-70mm f/2.8, 1/320sek., f/4, ISO 200, EV +1/3, 24mm
V množici je delo fotografa zelo oteženo.

 

Če ste v Benetkah samo nekaj ur, je dogovor z masko malo verjeten. Torej bo treba v množico in se sprijazniti, da pred vami stoji čim manj obiskovalcev. Danes si vsak med njimi želi ujeti masko s telefonom v fotografiji in video. In prav nihče več se ne umakne fotografu s pravo fotokamero.

Canon EOS 1D MkIII, Sigma 85mm f/1.4, 1/125sek., f/4, ISO 400
Ko se prikaže priložnost, morate biti pripravljeni na posnetek.

 

 

Prve izkušnje, ki sem jih dobil ob fotografiranju mask v množici so, da jo vsake toliko časa fotografiram. Prožim kar preko množice s telefoni in poizkušam z masko ujeti očesni kontakt ter izbrati pravo nastavitev. Ko se mi zdi postavitev v svetlobo ali ozadje pravo, stopim pred množico in zaradi večje kamere maska ve, da želim narediti nekaj fotografij. Umaknem se stran po nekaj posnetkih, da lahko fotografirajo drugi. Pregledam fotografije in če se mi zdi, da je vredno ponoviti, naredim še nekaj posnetkov. Sedaj maska zopet daje pozornost meni.

Prav hitri kontakt z masko, če želite od fotografije več je nujen. Upate lahko, da vam bo namenila nekaj več pozornosti.

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8, 1/5000sek., f/5.6, ISO 200
V primeru kontakta z masko, se lahko bolj osredotočite na njeno postavitev ali gesto. Zato je lahko popolen zajem oči v drugem planu.

 

Za način fotografiranja brez množice na sliki in tem večje postave maske, uporabim ekstremno širokoktne objektive. Recimo na kameri polnega formata od 12 do 20mm. Na kamerah APS-C velikosti tipala pa nekje med 10 in 18mm. Ožji koti kot nam jih dajo objektivi goriščnice 24, 35 ali 50mm, so skoraj neuporabni. Predaleč ste od maske, a še vedno preblizu, da vam množica, ki stoji pred njo ne bi bila moteča. Pred masko se postavim v nizko pozicijo, da dobim tem manj oseb v ozadju.

Canon EOS 5D MkII, Tamron 16-28mm f/2.8, 1/125sek., f/20, ISO 200, EV -1, 28mm, bliskavica
Široki kot nam omogoči večji prednji plan in zajem širšega dela ozadja. Da ni vidnih oseb iza maske, je moje stojišče nižje.

 

Če uporabim ožji kot, potem izberem objektive z goriščnico med 70 in 200mm. V tem primeru ste fotografsko bolj portretno usmerjeni. Še najbolj uporaben se mi zdi zum objektiv 70-200mm. Od maske sem dovolj oddaljen, da takoj pred menoj ni množica. Obenem lahko čakam na pravi trenutek, ali luknjo, ki se sprosti med množico in ujamem kontakt z očmi maske.

Pentax K3, 50-150mm f/2.8, 1/640sek., f/3.2, ISO 125, 120mm
S teleobjektivom se boste lažje lotili portreta maske in izločili moteče okolje. Še vedno pa velja, da pridobite kontakt, pogled maske.

 

Kot kontakt z očmi ni nujno, da gledajo direktno v kamero. Pomembno je, da se pri portertu maske oba očesa vidita in ne, da je maska brez njih ali, da je oko delno zakrito...

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8, 1/1600sek., f/4, ISO 200, 180mm
Portret maske brez izraženih oči deluje umetno, je kot fotografija maske brez duše.

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/4, ISO 200, 200mm
Ko je poudarek na šišem planu, popolen kontakt z očmi ni nujen. Veliko mask ima za odprtinami črno mrežico, tako pride pri fotografiranju s strani do delnega odboja svetlobe in oko niti ni opaženo. Vseeno pa pri tej fotografiji delno vidno oko na desni maski kaže, da nista zgolj kostuma obešena na tržnici.

 

V močni sončni svetlobi in posledično močnih sencah, je toliko težje fotografirati masko. V oblačnem vremenu nam gre ob difuzni svetlobi lahko lažje.

Canon EOS 6D, Tamron 70-200mm f/2.8, 1/2000sek., f/4, ISO 200, 187mm
Če boste v Benetkah imeli sonce, vam ta svetloba lahko poda visok kontrast med osvetljenimi deli in senco, kjer bodo oči povsem neizrazite.

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/5.6, ISO 200, bliskavica, 200mm
V pomoč vam je lahko tudi bliskavica. Sam večkrat uporabim brezžično, da lažje usmerim svetlobo iz želene smeri.

Canon EOS 6D, Tamron 70-200mm f/2.8, 1/250sek., f/3.5, ISO 200, EV +2/3, 200mm
Difuzna svetloba v oblačnem vremenu poda mehke tone in še vedno dovolj izrazite tonske vrednosti. Kot nalašč za portretiranje mask.

 

Ob prvem obisku karnevala v Benetkah vedite, da boste v silni množici veliko fotografirali in zaradi fotografskega adrenalina šele doma ob pregledu fotografij, spoznali večino napak.
Z analizo fotografij boste polni novimi izkušenj in pripravljeni na nove karnevale. Ti so vsak zase neka posebnost. V Benetkah si maske vzamejo veliko časa za poziranje. Če vam bo takrat služila še svetloba,  ozadje in ne prevelika množica bo šlo fotografiranje dokaj enostavno.

Način fotografiranja pri povorkah je drugačen, tu vam bo prav prišel  teleobjektiv.

Kaj boste fotografirali in na kakšen način, je odvisno predvsem od vašega pogleda na motiv in izbire goriščnic, ki so vam ljubše.

Velja, da si lahko iz leta v leto pridobite več izkušenj. Sam kakšno leto delujem načrtno samo s teleobjektivom, drugo leto s širokokotnikom, tretje dodam bliskavico. Če se bom letos udeležil karnevala v Benetkah, lahko izberem kakšno drugo možnost ali na podlagi izkušenj sledim že poznanemu.

 

 

Primeri fotografij

Fotografije, katere sledijo v nadaljevanju so iz večih beneških karnevalov. Ob fotografijah so tudi podatki o tehniki in izbranih nastavitvah.
Več različnih kamer in objektivov je uporabljenih zaradi preizkusov opreme.

Nikon D7200, 14-24mm f/2.8, 1/4000sek., f/2.8, ISO 200, 18mm
Široki kot, nizko stojišče in zvonik v ozadju, ki vam takoj poda lokacijo.

Sony A900, 16-35mm /2.8, 1/640sek., f/2.8, ISO 100, 18mm
V primeru take postavitve maske, lažje dobite ozadje brez drugih oseb. V času karnevala dobite le malo fotografij s celotno masko in dovolj čistim ozadjem.

Pentax K-1, 15-30mm f/2.8, 1/140sek., f/9, ISO 200, EV -2, bliskavica, 22mm
Pahljači še dodatno pomagata zastreti osebe v ozadju. Tokrat sem izkoristil še dodatno svetlobo brezžične bliskavice.

Pentax K-1, 15-30mm f/2.8, 1/125sek., f/20, ISO 200, EV -2/3, bliskavica, 28mm

Canon EOS 5D MkII, Tamron 16-28mm f/2.8, 1/250sek., f/9, ISO 100, EV -1, 28mm, bliskavica

Nikon D800, 14-24mm f/2.8, 1/160sek., f/4.5, ISO 100, EV -1, 16mm, bliskavica

Nikon D800, 14-24mm f/2.8, 1/125sek., f/9, ISO 200, EV -1, 24mm, bliskavica

Canon EOS 6D, 70-200mm f/4, 1/125sek., f/4.5, ISO 200, 200mm

Canon EOS 5D MkIII, 70-200mm f/2.8, 1/800sek., f/2.8, ISO 200, EV +2/3, 200mm
Ko ti maska poda nekaj več pozornosti, laže deluješ in izbereš kader.

Nikon D7200, 70-200mm f/2.8, 1/1250sek., f/4, ISO 200, EV -1/3, 200mm
Z dolgo goriščnico lažje kontroliramo globinsko ostrino in s tem izničite motečo vidnost oseb. Vendar pozor. V primeru, da je maska obrnejena na stran, je lahko globinske ostrine pri povsem odprtih zalonkah premalo in ne bosta ostri obe očesi.

Canon EOS 6D, 35mm f/1.4, 1/1600sek., f/2.2, ISO 125, EV +2/3

Canon EOS 1D MkIV, 70-200mm f/2.8L, 1/200sek., f/5.6, ISO 200, 200mm
Z ostrenjem na različne dele motiva in dovolj odprto zaslonko za določeno goriščnico, lahko določite glavni poudarek na motivu. Na levi sliki je poudarek na maski na roki, na desni sliki na oči.

Canon EOS 6D, Tamron 24-70mm f/2.8, 1/1250sek., f/2.8, ISO 200, EV +1/3, 70mm
Ob vam zanimivi maski si vzemite čas. Vse se rade fotografirajo in pride trenutek, ko bo njena pozornost usmerjena samo vam.

Nikon D810, 70-200mm f/4, 1/1600sek., f/5.6, ISO 200, 200mm
Pri goriščnici 200mm, kljub zaslonki f/5.6 ne dobimo dovolj globinske ostrine, da bi bili ostri obe očesi (slika leva). Šele, ko sta očesi v enaki oddaljenosti od objektiva sta ostri obe (slika desno). Treba je vedeti, daljše goriščnice nudijo zelo malo globinske ostrine pri bližnjih motivih. Zato je za portrete f/2.8 neuporabna.

Canon EOS 5D MkII, 14mm f/1.4, 1/640sek., f/2.8, ISO 200
Pri ekstremno širokokotnih objektiv je globinske ostrine skoraj v vseh priemrih dovolj, ali celo preveč.

Nikon D810, 70-200mm f/2.8, 1/640sek., f/4.5, ISO 200, 200mm
Pri goriščnici 200mm je za portrete mask, kjer zelo težko izostrimo na oči, f/4 minimum.

Maska brez predstavljenih oči, je kot oseba brez duše.

V Benetkah se vse več obiskovalcev našemi, ali pa celo pridejo maske iz drugih okolij in kultur.

Canon EOS 1D MkIV, EF 70-200mm f/2.8L, 1/3200sek., f/4, ISO 200

 

Beneške maske so enkraten motiv. Želim, da vam v svetloba služi in čim manj motečih turistov, ki stojijo pred vašo fotokamero.

 

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com