Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Fotofoni - najnovejše fotorešitve

14.05.2017 11:53

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Fotofoni (pametni telefoni z možnostjo zajema slike) so danes glavno gonilo fotografije. Več kot 95% fotografij se zajame z njimi. Spletna družabna omrežja so naredila svoje. Fotografija je zajeta, v naslednjem trenutku je že deljena po svetu. Kakovost fotografij iz njih je na teh omrežjih sprejeta. Vse manj je tistih, ki dvomijo v to napravo za zajem slike.

Prvi fotofon sem preizkusil in objavil leta 2001 v prvi številki revija e-Fotografija (revije v PDF datoteki). Začela se je tiha revolucija, ki je po 15 letih popolnoma pokopala cenene kompaktne fotokamere.

Fotofoni so postali zelo zmogljivi, z dobro ločljivostjo in algoritmi, ki fotografijo odlično pričarajo za ogled na njihovem zaslonu in na spletnih omrežjih.

V zadnjem času fotofoni pridobivajo vse več novih možnosti glede zajema slike. Nič več se ne govori o telefonu in funkcijam prilagojenim njegovemu osnovnemu namenu. Nič več ni govora o razno raznih programskih rešitvah od igric, programov za zdravje, denar, spletne rešitve, itd. Danes je fotografija glavna tema v domeni pametnega telefona.

Fotofoni nam tako v kakovosti slike kot v tehniki zajema, lahko že povsem zamenjajo kompakne kamere. Huawei P10, 1/1000sek., f/2.2, ISO 50.

 

In neverjetno, kako uporabni postajajo fotofoni. Dejansko se ti hitro postavi vprašanje, zakaj bi še sploh potreboval kompaktno fotokamero? Nekaj pa je res. Na voljo moraš imeti boljši in seveda dražji fotofon, da se kakovost fotografije odraža v pozitivni smeri za družinske in druge spominske fotografije. Če se je včasih v poklicni studijski fotografiji uporabljalo za testni posnetek Polaroid, je danes fotofon še toliko bolj kakovostna in predvsem uporabna rešitev, ko rabiš fotografije samo za pregled postavitve, kompozicije, svetlobe... Zadnji poudarek v fotofonih je dvojnost kamere in objektiva. Ja, fotofoni imajo že dva objektiva ali celo dve ločeni kameri, ki nam omogočajo široki in ozki kot, ter s tem možne dodatne rešitve.

Fotofonu je do sedaj za tisto več manjkala predvsem možnost optične spremembe goriščnic. Digitalna možnost je preveč izgubila na kakovosti slike.

Ker me iz domene fotografije najnovejši fotofoni še ne privlačijo kaj dosti, niti vedel nisem kdo ima že dvojni objektiv ali kamero. Šele zadnja velika marketinška akcija podjetja Huawei za novost P10 z dvema kamerama, me je pripravila do pregleda novih fotofonov.

Kaj nam prinašajo te nove možnosti glede fotografije? Vedno je tako, nekdo pride s tehnologijo ven po tiho, tisti, ki se še pozicionirajo na trgu pa z velikim pompom. Spomnimo se v fotografiji marketinških slonov med tipali kot, Foveon, pa SuperCCD in ne vem še vse kakšnih zapisov na objektivih! Na koncu vedno spoznaš, da se dobro blago samo hvali! Oziroma, preveri in si ustvari svoje mnenje.

Kot sem podajal preizkuse in uporabniško vrednost prvih digitalnih kamer, tako lahko sedaj podam, kaj nove tehnologije v resnici zmorejo.

 

Fotofon z dvojno kamero

Apple s fotofonom 7plus ni nič kaj pompozno predstavil dvojni objektiv. Omogočata nam široki in ozki kot, ter posledično nekaj dodatnih programskih rešitev.

Huawei je šel z novim modelom P10 tehnološko podobno pot, le da je dodal dve ločeni kameri. Vendar njihova strategija temelji na močnem marketinškem vložku prav glede na dve kameri in imenu Leica. Vedno, ko kdo v fotografiji povzame znano ime zastrižem z ušesi in podvomim v zapise, ko se iz njih cedita med in mleko. Oziroma me taki zapisi hvale fototehnike celo odvrnejo od resnega pogleda na njo.

Verjamem, da veliki večini uporabnikov fotofonov ime Leica niti poznano ni. Fotograf pa ve, da, če Leica naredi dober objektiv, potem ta stane za nekaj fotofonov. Poznamo že zgodbo Leica objektivov iz fotokamer Panasonic, katere lahko dobimo za nekaj 100€, a pravi Leica objektiv za Leica kamere stane nekaj krepkih tisočakov. Torej se prodaja zgolj ime in seveda za določen vložek poda določeno količino znanja in nič več.

V fotografiji je tako. Panasonic objektiv stane eno enoto, v mm in svetlobni moči enak Leica za Panasonic kamero pa vsaj pet. Nič drugače ni pri Sony, ki sodeluje s Zeiss. Objektiv te slavne nemške znamke je prav tako nekajkrat dražji od Sony.

V preizkus sem dobil močno PR hvaljeni fotofon Huawei P10. Niti me ni zanimalo kaj zmore kot telefon in kaj zmore programski del. Vem, da se da z njim telefonirati, ima Android sistem ter s tem povezane programe in baterija solidno drži. Zaslon je dober, sploh nisem opazil, da je po tehničnih podatkih nekaj slabše ločljivosti od najboljših in to je to.

Huawei P10 dobimo v lični trdni škatli. V dimenzijah je današnjih standardnih mer. Če vam v teh merah služi samo kot telefon bo celo prevelik. Ima pa močno zaobljene robove in rad drsi iz oprijema. Pa me je to motilo že pri zelo starem Samsung S3 mini. K Huawei P10 je priloženo plastično zaščitno ohišje in, če ga uporabimo je držanje takoj boljše.

Tehničnih podatkov niti gledal nisem. Zanimale so me samo zmožnosti fotografije. Fotofon Huawei P10 predstavljajo kot trenutno najboljšega za zajem slike ta hip.

Dva objektiva nam nudita različni goriščnici. Prva je okoli 28mm, druga 55mm (ekv.35mm). Digitalni zum z opazno slabšo kakovostjo zapisa ima cca. 150mm (3X).

 

Škljoc, škljoc, škljoc, pogledam nekaj fotografij in...? Odlične so na zaslonu fotofona, kot na računalniškem zaradi močno kompresiranih slik na Instagramu, Facebooku, itd. Slike na zaslonu fotofona so ostre, zasičenih barv in brez opaznih napak leč. Na spletnih omrežjih se kakovost zaradi že omenjenih kompresij malo izgubi, pa vendar. Kakovost je za ta namen odlična. Gremo naprej! Fotografije dam na računalniški zaslon in? Huawei, ne hvalite fotofon tehnologije, tako kot jo drugi ne. Ko fotografijo odpreš na računalniškem zaslonu se v 1:1 velikosti opazi močan filter ostrenja kontrastnih robov. Kot bi v Photoshopu preostril s funkcijo Sharpen Edges. Kar je odlično in prirejeno za zaslon telefona in za močne kompresije in pomanjšane fotografije na spletu, ni rečeno, da je to odlično iz pogleda “prave” fotografije.

Pa vseeno. Huawei P10 nam pri dobri svetlobi že nudi kakovost, katero zmorejo le redke kompaktne kamere. Te so cenovnega razreda kot sam fotofon ali še dražje. Prednost imajo zgolj še v zum objektivu in pri zajemu slike v slabših svetlobnih pogojih. No v tem zadnjem še, glede goriščnic pa ima Huawei P10 možnost sliko zajeti pri dveh in naprej še v digitalnem izrezu. Če z digitalnimi koti zajema ne pretiravamo, je kakovost slike za spletne zahteve povsem dobra.

Huawei P10 nam nudi za fotofon nadpovrečno kakovost slike in še možnost ožjega kota zajema.

To pa še ni vse! Če v naslednji minuti..., ne ne bom tistega iz reklam povedal. Ampak, če vklopite nekaj dodatnih programskih funkcij, nam bo fotofon Huawei podal še nekaj več.

Sprva deluje kot da je uporabljen svetlobno močan objektiv na kameri DSLR. Kakovost slike pa hitro pojasni, da je za zamegljeno ozadje poskrbel algoritem. Ja tudi ta foto trik že zmorejo fotofoni.

 

Fotofon Huawei nam z dvema kamerama nudi še dodatno možnost, ki nam lahko pričara že kar “pro” pogled na fotografijo. Izbiramo lahko med širino odprtine zaslonke. Fotografi vemo, da nam kompaktne kamere kot fotofoni zaradi kratkih goriščnic ne morejo nuditi majhne globinske ostrine. No, Huawei kot drugi, ki nudijo dva objektiva nam omogočajo programski popravek slike. Mi izberemo zaslonko, recimo v primeru Huawei P10 celo samo f/0.95, izostrimo, kamera naredi posnetek, zaradi dveh objektivov ima 3D razpoznavo in v fazi procesiranja slike pusti ostro samo del slike, ki je v globini izostrenega. Zadeva kar solidno deluje.

Enako lahko prepustimo popravek globinske ostrine avtomatike pri portretih. Vse lepo in dobro deluje, ko je obraz obrnjen proti nam. Ko ne gleda več v kamero pa efekt zaplava po motivu.

Če proizvajalci kompaktnih fotokamer niso želeli več programskih možnosti za predelavo slike, so te prišle med nas s pametnimi telefoni. Prva slika je brez efekta zameglitve slike, srednja z. Efekt deluje na rešitvi razpoznavanja obraza in 3D polja, katerega omogoča razpoznati dvojni objektiv. Program samo še zameglji sliko v delu, ki ni enak razpoznani oddaljenosti (globini) portreta. Efekt, kot bi ga posneli s kamero DSLR in objektivom z večjo svetlobno močjo. S fotofonom Huawei P10 lahko izbiramo moč efekta z izbiro zaslonke. Levo f/16, sredinska f/0.95.
Kot ni vse zlato, kar se sveti, ni vse v efektu, katerega nudijo fotofoni z dvojnimi objektivi. Takoj, ko bo portret malo obrnil glavo (zadnja slika) se globinski efekt izgubi, saj kamera ne ve več kaj ostriti in kje naj naredi zamegljitev. V načinu lastne izbire točke ostrenja je efekt še težje doseči. Vendar začelo se je in zanimivi efekti iz profesionalne fotografije prihajajo na fotofone, ki je vedno z nami. Za ogled fotografij na zaslonu fotofona ali na Instagramu, Facebooku, je kakovost ob uspešno ujeti ostrini glavnega dela motiva odlična. Prišli pa bodo še novi, boljši algoritmi in efekt DSLR kamer bo nekaj povsem normalnega. Ja, fotofoni postajajo vse bolj zmogljivi.

 

Huawei P10 nam nudi dve ločeni kameri. Objektiva sta eden zraven drugega. Za enim je 12M točkovno barvno tipalo. Za drugim 20M tipalo, ki pa služi samo za ČB posnetke. S to kombinacijo se združijo obe fotografiji, dobimo močnejši kontrast in več tonskih vrednosti. Višjo ločljivost ČB slike se v fazi procesiranja slike zmanjša, združi z barvno in v slabih svetlobnih pogojih dobimo manj šuma. Možnosti programskih rešitev popravka fotografije je tako veliko. No tu pa Huawei lahko poda nekaj PR opevane kakovosti.

Obenem imamo z dvema slikama možnost preko algoritmov razpoznavo globine in spremembo parametrov ob zajemu. Zaenkrat so to novo moč izkoristili predvsem pri možnosti razpoznave obrazov, ko nam program popravi, zgladi kožo, ali pusti oster obraz in del slike v njegovi globini, ostali del slike je neoster. Te programske rešitve poznamo iz računalniških programov, vendar so v fotofonu Huawei P10 in par konkurenčnih z dvojnim zajemom izkoriščane kot avtomatika. Ali sistem deluje?

Ja in ne! Oziroma deluje kot poznamo avtomatske rešitve preko fotografskih kamer. Imamo avtomatiko za rdeče oči, pa nam program popravi še rdeče gumbe na plašču. Imamo avtomatiko za razpoznavanje obraza, se premikamo s kamero po sobi in kamera začne ostriti uro na steni, ker misli, da je obraz. Tudi osvetlitvene avtomatike dobro delujejo glede nastavitev dokler je dovolj svetlobe. Takoj, ko smo v slabših svetlobnih pogojih, se na avtomatiko ne moremo več zanesti. Za tisto več, je treba poznati nekaj fotografskih tehnik in ročno poseči po nastavitvah. In ker nam fotofon Huawei P10 nudi avtomatske rešitve, se te tako tudi obnašajo. Dokler smo v dobrih pogojih gre, ko se zadeve spremenijo iz optimalnih, pa začnejo rešitve zgubljati svoj smisel.

Izostritev na prednjem planu, algoritmi pa poskrbijo za neizostreno ozadje.

Vse vedno ne gre po načrtih glede neizostrenega ozadja. Desno zgoraj je opažen močno razmazan del.

Tudi pri tem motivu se programska rešitev neostrega ozadja ni znala odločiti kaj in kako močno naj bo neostro.

 

Kot že omenjeno. Če gledam iz smeri zajema slike s fotofonom Huawei P10 za domačo in hobi uporabo, spomin ter arhiv in predvsem kot tiste za družabna omrežja, potem je kakovost fotografije odlična. Tako glede osvetlitve, barv in ostrine.

Ko pa začenjamo izkoriščati novejša avtomatska orodja s pomočjo funkcije razpoznavanja obraza, morajo biti naši motivi postavljeni optimalno. Ena izmed funkcij je popravek kože. Kot v programu Photoshop lahko z vklopom funkcije “popeglamo” kožo in “pomladimo” osebo. Ta avtomatska programska možnost se izvrši med procesiranjem slike v telefonu. Rezultat je za pregled na zaslonu fotofona zadovoljiv. Ob preizkusu pri fotografiranju v protisvetlobo pa se izgubi precej tonskih vrednosti in efekt glajenja kože nam izgubi še mnogo dodatnih tonskih vrednosti.

 

Za konec

Fotofoni prinašajo vse več zanimivih rešitev, da lahko na enostaven način dobimo “profesionalno” fotografijo. S fotofoni ni več težav z ostritvijo, osvetlitvijo, izkoriščanjem osnovnih programskih rešitev in sedaj tudi s kakovostnim zajemom slike v ožjem kotu. Prihajajo dvojni objektivi ali kamere, ki nam z novimi programskimi rešitvami fotofon še bolj približajo v domeni fotografije. Enostavno v marsikateri funkciji že prekašajo kompaktne fotokamere, saj imajo veliko manj programske podpore.

Huawei je s fotofonom P10 lepo predstavil nove moči fotofona v domeni fotografije. Ni vse tako kot nam pišejo PR poročila in fotograf se nad nekaterimi rešitvami bolj kot ne nasmeji. Vendar več kot 95% današnjih novodobnih fotografov izkorišča za zajem fotografije samo fotofon. Ti pa bodo nad novimi funkcijami še kako navdušeni. In Huawei P10 je lahko odlična fotokamera, ki ima to prednost, da je vedno pri roki in omogoča nekaj novih, zanimivih tehničnih rešitev.
 

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com