Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Foto Namig

Živali

10.01.2014 23:05

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Živalski svet je raznolik in nudi izredno število motivov. Na voljo so nam motivi domačih ljubljenčkov, kot drugih v živalskem vrtu in v naravi. Nemogoče je podati nek splošen nasvet kako se jih fotografira. Domače so nam pred fotokamero vsak dan, tiste v naravi komaj, da sploh opazimo in jih je treba čakati dneve in dneve. Lahko jih fotografiramo z makro objektivom, ali se jim je skoraj nemogoče približati in potrebujemo izredno dolge goriščnice.
Živali in ptice ne znajo pozirati, niti jih ne moremo nameščati za fotografiranje. Veliko jih na fotografiranje niti ne reagira, spet druge se bojijo. Da ujamete poseben trenutek, je pomembno samo eno, potrpežljivost!

Zato velja splošen pristop, oziroma v FotoNAMIGih bom podal ob posameznih primerih več podatkov kako je bilo fotografirano.

Kamera - Kompozicija

Tehnična oprema in kompozicija nam lahko zagotovita "boljši" posnetek. Vendar vseeno je kakšno fotokamero imate, tudi zlati rez bolj malo pomaga, če preko objektiva lovimo vedno nepredvidljive živali. Same po sebi so tako fascinantne, da nam lahko podajo zanimiv trenutek. Zato lahko tudi pri motivih živali podam podoben nasvet, kot pri fotografiranju "odločilnega trenutka".

Če ste hobi fotograf se ne obremenjujte z opremo, niti iskanjem kompozicije. Velikokrat enostavno ni časa čakanja na predvidljiv trenutek, ki se bo ob zgodil med tem, ko ga mi čakamo s pripravljeno kamero. Kar imamo takrat v roki s tisto opremo zajamemo trenutek. Kakršne že so nastavitve na kameri ne razmišljamo, ampak pritisnemo prožilec. Kakorkoli že usmerimo objektiv, tako smo tudi kompozicijsko zajeli motiv. Tudi, če nam ni uspelo zaradi tehnike, nastavitev, ali kompozicije dodati v fotografijo tisto več, še vedno ste lahko z njo zadovoljni. Še toliko bolj, če delujete v naravi. Ujeli ste nekaj neponovljivega.

Ko želite od fotografije več, so oprema, primerno ozadje, čakanje, da žival pride na pravo pozicijo in je osvetljena s pravo osvetlobo, še kako pomembni elementi. Le tako se lahko združi celota najlepšega mozaika. Za dobro fotografijo živali je velikokrat potrpežljivost največjega pomena. Fotograf čaka ure in ure, da bo žival prišla na določeno mesto. Poznati je treba navade živali, njihov življenski ritem kot samo življenje. Pri fotografiranju živali v naravi je pomembna lastnost tudi biti neviden. Predvsem pa naj vas divjad ne preseneti, vi jo morate presenetiti s pritiskom na prožilec.

Tudi v živalskem vrtu moramo biti potrpežljivi. Največjo težavo nam predstavljajo rešetke.

 



2. / Kit glavač - rep

Komentar

Kita boste težko fotografirali kar tako, ko malo plujete po morju. Če že ste na lokacijah kjer so, je treba izkoristiti izlete, kateri nudijo možnost srečanja. Obenem je tista glavna trofeja ujeti njegov rep, ko pride iz vode in za seboj potegne vodno zaveso. (Več o fotografiranju kitov v fotoreportaži - V iskanju kita glavača)

Tehnika

Nikon D7500, Nikkor 70-300mm f/4.5-6.3 DX, RAW
1/640sek - doprinese k zamrznitvi trenutka
f/8 - doda dovolj globinske ostrine
ISO 400 - odločilna nastavitev, da sem v programu A, dobil kratek čas osvetlitve
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih
EV +1 - odboji svetlobe od vode so motili merjenje svetlobe, zato je bila potrebna korektura
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami

Namig

Kamero si nastavite že prej. Ob nemirnem morju ne nastavite predolge goriščnice, saj se zaradi gibanja lahko zgodi, da boste izgubili želeni ozki kader. ISO naj bo višji, da boste lahko dosegali kratke čase osvetlitve (Članek / Streseni posnetek - Bodite pozorni na čas osvetlitve). Barka se lahko močno maje, tresljaji od motorja tudi vplivajo na tresenje kamere in 1/500 sekunde naj bo vaš najdaljši čas osvetlitve. Obenem se še mi borimo z ravnotežjem in včasih se je treba z eno roko držati za ograjo z drugo pa držati kamero. Ostrenje naj bo "Članek o AF -  One-Shot / Single" načinu, da vam ob izgubi kita iz iskala kamera ne izostri nekje daleč na obzorju, če bi uporabili "Članek o AF - AI Servo / Countinious". Delujte na eno ostritveno točko. Če jih boste uporabljali več, lahko da kamera izbere odličen kontrast na bližnjem valu in ostrina iz repa se bo izgubila. Ko se začne dvigovati rep kipa, poizkusiti z večkratnim proženjem ujeti pravi trenutek. Ob premiku repa je zaradi njegove velikosti razmerje oddaljenosti lahko spremenjeno za meter ali dva. Zato ne delujte z zaslonko f/2.8 ali f/4.
Večina danes fotografira kar s fotofonom. Tisti, ki od tehnične kakovosti želijo več, uporabijo kompaktne ali sistemske fotokamere. Na kamerah z izmenljivimi objektivi je dobro imeti goriščnice med 200 do 300mm. Daljših goriščnic se ne potrebuje, saj se ladja dovolj približa kitom.

Obdelava - Photoshop

Fotografijo sem preko programa CameraRAW tonsko popravil. V programu Photoshop pomanjšal na 750 točk, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.

O motivu

Fotografirano na Norveškem. Andenes je malo mestece na severu otoka Andoja v bližini bolj znanih Lofotskih otokov. Norveška obala nudi bogato morje. Kjer je obilo rib, so tudi lovci. Eden izmed njih in največji zobati kit, je kit glavač. Njegova velika, sodu podobna glava je popolna "sonar" naprava za lov večjih rib in lignjev, globoko v morski temi. Baje, da imajo ponudniki iskanja kitov glavačev iz Andenes kar 98% možnost videnja teh kitov.
 

Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.

 
Avtor: Matjaž Intihar

 



1. / Portret sove

Komentar

Kot pri mnogo drugih motivih, imamo tudi v temi živali lahko več možnosti za lažje, nastavljeno fotografiranje. Sovo v naravnem okolju boste čakali in čakali, če tudi veste na katerem območju je. Še toliko težje jo bo dobiti na dobri svetlobi.
Sove so ena izmed ptic, ki je učljiva. Seveda ne z besedo, ampak s hrano. Tako jo ima dreser postavljeno na palici in fotograf ima dovolj časa za posnetek. Tudi tu velja potrpežljivost, veliko število posnetkov. V primerih, leta sove proti objektivu, dreser odda pisk in sova prileti na želeno mesto po hrano. Fotograf pa ima v ponovitvah akcije čas uloviti ptico v letu.

Tehnika

Nikon D3s, Nikkor 70-200mm f/2.8, JPEG Fine
1/1600sek - doprinese k zamrznitvi trenutka (sova nepričakovano in hipno obrne glavo)
f/5.6 - doda dovolj globinske ostrine
ISO 640 - odločilna nastavitev, da sem v programu A, dobil kratek čas osvetlitve
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih
EV -1/3 - da ne bi presvetlil svetlega s soncem osvetljenega perja, sem sliko podosvetlil
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami

Prednost je, ker motiv čaka. Vseeno pa opazuje okolico in hipno spremeni pozicijo. Zato je potrebna potrpežljivost, in nekajminutno fotografiranje za direktni portret.

Obdelava - Photoshop

Fotografijo sem preko funkcije Levels, popravil v kontrastu. Pomanjšano na 750 točk, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.

O motivu

Fotografirano na Škotskem. Sova je bila eden izmed motivov za preizkus takrat na novo predstavljene kamere Nikon D3s. Najprej sem se osredotočil na portret sove, saj je stala na palici in, če bi jo slikal v celoti je bilo v ozadju preveč motečih elementov. Z izrezom samo na portret sem dobil zgolj modro nebo in s tem še barvni komplementarni kontrast med rumeno in modro.
V nadaljevanju je ptica letela iz ene točke na drugo proti nam fotografom. Tako smo imeli možnost preizkusa AF sledenja premikajočega se dela motiva, v tem primeru sove.
 

Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.

Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
 

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com