Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Foto tehnika skozi čas / Čas novosti in streznitve

Avtor:Matjaž Intihar
02.12.2007 12:06
Stran:

Bili so časi, ko si si kupil fotografsko kamero po svojih finančnih in predvsem fotografskih sposobnostih. V dobi analogne tehnike in filma smo fotografi le redko posegali v višji fotografski razred, kot smo ga lahko izkoristili ali uporabljali. Ostali smo ali pri kompaktni kameri za družinsko popotniško fotografiranje ali pa prešli v osnovni zrcalno-refleksni razred in si dokupili še nekaj dodatnih objektivov ter bliskavico. Vendar tudi pri dodatni opremi nismo pretiravali. Preprosto smo vedeli, kateri objektiv potrebujemo za svojo fotografsko dejavnost tako po tehničnih lastnostih kot finančnih zmožnostih.

V družinski popotniški fotografiji sta se v večini primerov uporabljala kompaktna kamera in negativni film. Hobifotografi (rekli smo jim tudi amaterski) so posegali po kamerah SLR srednjega cenovnega razreda, najnaprednejši, lahko bi rekli tudi največji, ljubitelji fotografije pa po višjem cenovnem razredu. Vendar pa so v večini primerov le profesionalni fotografi posegali po kamerah, ki so bile namenjene prav njim. Omogočale so predvsem uporabo sistema, dodatnih nastavkov, robustnost in visoko natančnost delovanja. Z različnimi tehničnimi in elektronskimi dodatki pa so bile zelo skope. Ljubiteljski fotografi, ki so imeli več pod palcem, pa niso posegali po japonskih proizvajalcih. Zanje sta bila primerna samo še Leica in Contax. Imeli smo torej razrede kamer in njihove prave kupce, seveda s poudarkom na nam ljubem proizvajalcu.


V dobi analogne fotografije so bile Contax kamere zelo cenjene.

 

Ne smemo pa pozabiti dejstva, da je bilo tako fotografiranje kot samo učenje v analogni fotografiji SLR mnogo težje kot danes. Uporabniki kompaktnih kamer v družinsko popotniški fotografiji so delovali in do končnega izdelka tj. fotografije prišli na mnogo preprostejši način. V kamero jim je fotolaborant vložil film, posneli so 36 posnetkov in kamero s filmom prinesli nazaj. Za vse drugo so poskrbeli v fotolaboratoriju.

 

Spremembe

Po letu 2000 smo v fotografiji doživeli velike spremembe. Že leta 2002 sem objavil članek o "Novi fotografski revoluciji". Prihod digitalne tehnologije zajema slike med množice je postavil pojme, kot so družinski, popotniški, amaterski in profesionalni fotograf, povsem na glavo. Prav tako to, kakšno in katero opremo potrebuje fotograf. Vse skupaj pa je prihod digitalne tehnike začinil še z dejstvom, da je danes, po sedmih letih prihoda digitalne tehnike med množice, fotograf že skoraj vsakdo. Vsak s svojimi zmožnostmi, željami, razmišljanjem in predvsem načinom vstopa med uporabnike fotokamer. Medtem ko smo pred leti fotoamaterji in profesionalni fotografi veljali za tiste, ki smo svetovali o primernem nakupu fotokamere, vam danes lahko že vsak uporabnik interneta ali digitalne kamere razloži, kaj kupiti. Seveda pa več mnenj prinese več ali manj kakovostnih nasvetov in s tem povezan pravilni nakup. Po drugi strani pa je sprememba v tem, da smo v analogni dobi kupili fotokamero za pet, deset ali še več let in je nismo zamenjali, medtem ko je digitalna tehnika prinesla veliko hitrejšo zamenjavo opreme. In zaradi lastnih izkušenj je lahko drugi nakup že pravilnejši.

Zaradi velike množice fotografov in različnih razredov fotografskih kamer je tudi prav, da se vsakdo zaveda, da obstajajo različne zahteve glede načina fotografiranja in da je danes dajati nasvete po starih izkušnjah povsem napačno dejanje. Prav zato so danes nastale velike spremembe. Fotograf z veliko analognimi izkušnjami vam morda lahko svetuje samo s svojega vidika. Digitalna tehnologija pa je danes veja celotne informatike in tudi tako jo je treba gledati. Fotografija je s prihodom digitalnih fotografskih kamer med množice dobila še en povsem drugačen pomen. Fotografira se tudi povsem za zabavo, in ne samo za trajni spomin kot v analogni dobi.

 

Streznitev

Kakor koli pogledamo, je v vsej zgodovini fotografije prihajalo do sprememb. Vse do leta 1888, ko je George Eastman dal na trg box kamero, v kateri je bil svitek filma za sto posnetkov, je bila fotografija domena izključno redkih profesionalnih fotografov. Od začetka imena Kodak naprej je bila fotografija dosegljiva tudi amaterjem, za njihovo ljubiteljsko snemanje družinskih ali popotniških dogodkov. Obenem se je začela tudi doba fotolaboratorijev, ki so ljubiteljskim fotografom zamenjevali film in izdelovali fotografije.


Prve Kodak box kamere na zviti film. Nosilna podloga je bil hitro goroče celuloid, katerega so kasneje zamenjali za poliestersko osnovo.

 

Vse do začetka prihoda digitalne fotografije med množice (pribl. leta 2000) je bilo vmes zelo malo večjih fotografskih revolucij. Dve sta bili za fotoamaterstvo zelo očitni. Leta 1936 sta Agfa in Kodak predstavila barvni film, sredi 80. let pa so začeli svoja vrata množično odpirati manjši fotolaboratoriji s prvimi samodejnimi stroji za izdelavo fotografij.

Večina drugih izboljšav ali prenov je bila domena manjših tehnoloških preskokov v smislu olajšanja rokovanja s kamero in kakovostnejšega zajema fotografije. Tako smo dobili manjše formate filmov, s tem kamer, zaklop, kakovostnejše objektive, svetlomer, zoom objektive, motorni prenos filma …


Nikon kamere iz serije FM še danes veljajo za vrhunec mehanske tehnike. Tudi ta serija je bila opremljena z motornim prenosom filma.

 

Vse do prihoda prvih digitalnih kamer v trgovine (pribl. leta 1996), ki so že nakazovale, da prihaja do nove večje revolucije v fotografiji, pa se med razredi v fotografiji tako med fotografi kot tehniko ni veliko spremenilo. Že od leta 2000 se vse okoli fotografije spet spreminja in prihaja do prave revolucije. Še najbolj med fotografi, fotografskimi razredi in pri izdelavi slike. Še pred desetimi leti je le redko kateri amaterski fotograf dobil možnost objavljanja fotografij in reportaž v časopisih in revijah, prav tako je bilo zelo malo amaterskih fotografov, ki so si sami izdelovali črno-bele ali barvne fotografije. Bil je odličen čas profesionalnih fotografov in fotolaborantov. Danes pa je tu že čas, ko je ločnica med profesionalnim in amaterskim fotografom zabrisana, prav tako se hitro spreminjata način shranjevanja in izdelave slike.

Digitalna fotografska tehnika je fotografijo razširila zelo na široko, predvsem pa je učenje fotografije iz ljubiteljskih nagibov lahko tako hitro, da je lahko »novodobni« fotograf že v letu ali dveh povsem enakovreden ali zaradi razmišljanja in iskanja novih poti že presega starejše fotografe, ki se še vedno poimenujejo kot profesionalni fotografi. Toda danes je profesionalni fotograf že težko določljiv pojem. Pomeni, da se s fotografijo preživljaš, da je to tvoj poklic. In danes se jih s fotografijo delno (Slovenija je premajhen trg za resen profesionalizem) preživlja krepko širši krog kot še pred nekaj leti.

Prav tako prihaja do večjih sprememb v izdelavi slike, saj se klasični fotolaboratoriji počasi umikajo novim zahtevam po shranjevanju naših fotografij. Industrija in fotografi, ki vse hitreje sprejemamo njihove tehnološke rešitve, jih že v manjši meri s pridom izkoriščajo.

S prihodom fotofonov s kakovostnim zajemom slike, z možnostjo shranjevanja fotografij v zbirkah v svetovnem spletu ter ogleda fotografij in drugih informacij prek nove tehnologije zaslonov pa bo zaključeno še eno poglavje v fotografiji. V popolnosti se bomo preselili v digitalno dobo in novo revolucijo v fotografiji. Stari tehnološki postopki se bodo v roku treh let že umaknili novim. Danes računalniško pismeni fotograf še lahko nekako spremlja tehnološke postopke od zajema do shranjevanja. Kako bo v prihodnosti, pa se bo kmalu videlo s prihodom novih tehnologij za shranjevanje in ogledovanje. Prav tu bo med večjimi svetovnimi podjetji potekala največja bitka za prevlado. Tako bomo tudi v domeni družinske fotografije delovali vse bolj globalno in vse manj lokalno.

 

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com