Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Skriti tečaji

 

 

Portretna fotografija - Predavanje

Avtor: Matjaž Intihar


 

Kdaj: 26. januar ob 18h
Kje: Infocona d.o.o., Prevale 9, Trzin,
Lokacija predavalnice, KLIK
Predavatelj: Matjaž Intihar
Vstop prost - Vabljeni!

 

Iz katerikoli smeri umetnosti zapisa gledamo, freske, platno, celuloidni film in danes tipalo, ostaja portret prvorazredna tema. Obstaja na tisoče načinov prikaza in fotografskega izražanja, obenem pa ima lahko vsak gledalec fotografije svoje mnenje na portretiranca, kot samo fotografijo in njenega avtorja.
Zato je za mnoge portret najtežja fotografska tematika in tudi najlepša.

Francoski slikar Matiss je podal odlično umetniško definicijo portreta; "Vedno lahko pretiravamo v smeri resnice"! Vendar najboljši portret je tisti, ki prikazuje osebo bolj realistično kot je sama.

Oskar Karel Dolenc je v članku "Portretna fotografija" zapisal; Perspektiva je naslednji pomembni dejavnik pri snemanju, kajti tudi kot snemanja spremeni karakter obraza. Nekatere osebe so od spredaj zelo neizrazite, zato jih je bolje slikati iz profila; ali obratno. Ponavadi največ povemo, če vzamemo polprofil. Vse je odvisno od vsake osebe posebej, zato je vedno bolje narediti  več različnih portretov in izbrati tistega, ki našemu portretirancu najbolj ustreza. To ima še eno prednost. Pri seriji večjega števila  posnetkov se naš portretiranec sprosti in na ta način imamo več možnosti za dober posnetek. To v času digitalne fotografije niti ne predstavlja večjih stroškov.

Pri life-portretu seveda osebe ne postavljamo, pač pa izberemo pravi trenutek, ko oseba niti ne ve, da jo fotografiramo, ali pa ji s pogovorom odvrnemo pozornost od našega dela. Tudi tu velja pravilo večjega števila posnetkov.

Za snemanje portreta lahko uporabljamo vse vrste objektivov od širokokotnega, portretnega do teleobjektiva. Vse je odvisno  od položaja in od vsebine, ki jo želimo vtisniti določenemu portretu. Zelo dobro moramo premisliti, kateri objektiv bomo uporabili za določeno osebo ali za določen ciklus portretov. Zavedati se moramo, da širokokotni objektiv osebo popači ali vključi v sliko še veliko okolja in daje veliko globinsko ostrino.

 
Avtor: Matjaž Intihar

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com