Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Sony Alpha 900 / fotoklasika v digitalni dobi - Test

Avtor:Matjaž Intihar
02.03.2009 21:30
Stran:

»Vsako fotografsko podjetje, ki da kaj na svoje ime in ugled svojih kamer, ima v svojem proizvodnem programu tudi kamero, namenjeno profesionalnim fotografom. Že od modela XM, iz daljnega leta 1973 neuspešno naskakuje profesionalni razred. V vseh teh letih niso razvili niti enega modela, ki bi se lahko kosal z Nikoni F3, 4, 5 in Canonom F1, F1n, EOS 1, EOS 1n. Na lanski Photokini pa so predstavili Dynax 9. Kamera ne nosi v sebi nič revolucionarnega. So pa v njej vse pozitivne lastnosti, ki so se odlično odrezale v prejšnjih modelih (7000i, 7xi, 600si) iz serije Dynax. Vse, ki niste privrženci tega podjetja, vas že na začetku opozarjam, da večino ta kamera ne bo prepričala. To se zgodi počasi, šele ob podrobnejšem spoznanju z njo. Če pa že uporabljate kamere tega proizvajalca, si ob branju članka lahko zacelite rane, ki vam jih je v vseh teh letih z nekonkurenčnimi profesionalnimi kamerami prizadejal ob pogledu na konkurenco. In seveda, privrženci ste si Dynax 9 zaželeli že ob prvem pogledu. Kamero sicer postavljajo ob bok Canonu EOS 3 in Nikonu F 100, vendar je toliko drugačna od njih, da je za fotografa bolj primerljiva z EOS 1n in F5. Oblika je samosvoja. Kamera je velika, morda prevelika. Oblike se privrženci te znamke zlahka privadijo, drugi težko. Vendar oblika ni merilo za tehnično kakovostno fotografijo«.

Tako sem v analogni dobi (l.1999) preizkusil in opisal kamero Minolta Dynax 9 (test v PDF datoteki). Kar ne morem verjeti, da bi lahko velik del tistega članka prenesel v današnjega in pomen bi bil še vedno enak. Klub močnim spremembam v vseh teh letih in izgubi imena Minolta, ter prenos tehnologije k Sony se tako v filozofiji kamer kot v tehničnih podrobnostih glede konkurence ni veliko spremenilo.

Še danes lahko slišimo kako Sony nima izkušenj v fotografiji in da njihove kamere niso konkurenčne glavnima akterjema. Nekako se Sony predstavlja kot podjetje za zabavno elektroniko, tu pa fotografija nima veliko zraven. In prav tu še kako velja izpred devetih let zapisan stavek, »Vse, ki niste privrženci Minolt, vas že na začetku opozarjam, da večino ta kamera ne bo prepričala. To se zgodi počasi, šele ob podrobnejšem spoznanju z njo. Če pa že uporabljate kamere tega proizvajalca, si ob branju članka lahko zacelite rane, ki vam jih je v vseh teh letih z nekonkurenčnimi profesionalnimi kamerami prizadejal ob pogledu na konkurenco.«

Vendar nam določena spoznanja dajo vedeti, da je Sony že dolgo let povezan tudi s fotografijo, le da bolj iz ozadja in predvsem z današnjo digitalno tehniko. Že leta 1980 so predstavili fotokamero Mavica. Kamera, ki je bila nekako zametek digitalne fotografije namenjene širšim množicam. Imela je tipalo, podatki so se shranjevali na klasično 3,5 palčno disketo. Mavico ste imeli možnost naročiti in kupiti. Toda ta kamera je imela svojo vrednost 50.000$. Tako je Sony priznan kot prvi, ki je kamero s tipalom in magnetnim zapisom ponudil na trg.

Video tehnologija je izredno hitro napredovala in Sony ni držal križem rok. Njihove tehnološke rešitve tipal, elektronike in magnetnega, nato digitalnega zapisa so jih postavili na vrh profesionalne video tehnike. Obenem pa so podjetje, ki za večino drugih izdeluje tipala za njihove fotokamere.
Torej, v digitalnem zapisu so v samem vrhu. Ko je Sony pred tremi leti kupil foto oddelek Konica Minolta je bilo poznavalcem kaj hitro znano, da bo Sony hitro velik igralec v svetu kamer DSLR. Vsi ki poznamo ime Minolta vemo, kaj so pomenili v analogni fotografiji. Razen v fotoreporterskem svetu so vedno imeli zelo konkurenčne kamere s kopico svojih inovacij. Tudi v svetu digitalne tehnike so jih kar nekaj predstavili. Še danes najbolj odmevna in uporabljana je sistem proti tresenju preko tipala.
Sony kot največji dobavitelj CMOS tipal za kamere DSLR pa nikakor ne spi. Od kar se jim je pri CMOS tipalih razvojno pridružil še Nikon so v samo dveh letih osvojili tehnologijo visokoločljivih tipal. In danes je tu nekaj, kar Sony kaže v luči hitrega tehnološkega napredovanja. Tipalo s kar 24,6M točkami velikosti polnega 35mm formata je že nekaj mesecev med nami v kameri Alpha 900. Sedaj, ko je še v osnovi podobno v kameri Nikon D3x ni za dvomiti, da gre za tehnološko odlično tipalo. Kaj pa pokaže praksa, za koga je taka visoka ločljivost dobrodošla in kakšna je kakovost slike pa v nadaljevanju.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com