Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Sony Alpha 900 / fotoklasika v digitalni dobi - Test

Avtor:Matjaž Intihar
02.03.2009 22:30
Stran:

Uporabniška vrednost glede na ceno

Cena ohišja kamere na našem trgu je okoli 2400€ (marec 2009). Torej je kamera za tipalo polnega formata celo najcenejša na trgu. Tako Canon EOS 5D MkII in Nikon D700 sta za cca. 200€ dražja in oba nudita manjše število točk.
Ohišje kamere, hitrost delovanja, funkcije in nastavitve preko menija so povsem konkurenčne. V ohišju A900 imamo še vgrajen sistem stabilizacije slike, kar doprinese marsikomu še dodaten plus.
Kar tej kameri manjka je samo višja kakovost slike pri uporabi visoke občutljivosti. Vendar po drugi strani lahko na primeru D3x vidimo, da višja kakovost prinese krepko povišanje cene same kamere.
Na račun ohišja, ki ni popolno zaščiteno proti močni vlagi in dežnim kapljam, ter slabši kakovosti slike pri višji občutljivosti, kamere ne postavljam direktno v profesionalni razred. Bolj je namenjena naprednim fotografom in teh ima Sony vse več. Sony Alpha 900 si zasluži oceno "Odlična kamere za napredne fotografe", toda z zadržkom ene zvezdice, ki gre na račun občutljivosti. Napredni fotograf le potrebuje tudi univerzalno kamero.

 

Zaključna beseda

Sony Alpha 900 je kamera, ki kaže vsem fotografom, da je Sony napredno fotografsko podjetje. Sony uporabnik je z njo dobil nek logični napredek v sistemu, predvsem pa kamero polnega formata za zelo prijazno ceno. Uporabniki drugih sistemov pa konkurenčno kamero, ki tudi njihove proizvajalce drži pri razumljivih cenah.
Menjati sistem zaradi nekaterih dobrih in uporabnih lastnosti ni enostavna odločitev. Zato menim, da je Sony naredil pametno odločitev, da je kamero postavil v svoj najvišji razred, naredil dobro ohišje, dodal glavne zanimive fotografske lastnosti in tipalo polnega formata ter visoke ločljivosti. Če smo pri kompaktnih kamerah že kar jezni, ker nam proizvajalci ponujajo točke namesto kakovosti, pa je v razredu DSLR drugače. Res, da lahko z 10M točkovnim tipalom naredimo povečave velikosti, katerih marsikdo nikoli ne bo izdelal. Toda zaloga točk nam pri izrezih in povečavah še kako prav pride. In napredni fotografi, ki so že vstopili med uporabnke tipal 20M točk in naprej že podajajo te izkušnje. Tudi zaradi takih mnenj se je Sony raje odločil za 24M točkovno tipalo in ne za 12M točkovnega, katerega tudi izdelujejo za D700.
Ker Sony še nima v svojih vrstah večjega števila zahtevnih fotografov, ki potrebujejo najvišjo kakovost slike pri višji občutljivosti so se raje osredotočili še na ceno. Menim da so prav s ceno naredili dobro potezo in obdržali večino njihovih uporabnikov, ki so že pogledovali konkurenco kamer tipal polnega formata in si želeli več. Sony jim je s kamero A900 ponudil veliko, ko pa si enkrat uporabnik sistema si v njega tudi ujet. In ko si v tej mreži, na svojo opremo tudi drugače gledaš. Zato verjamem, da Sony uporabnikom niti slabša, nekonkurenčna kakovost slike pri visoki občutljivosti ne bo delala preglavic. Enostavno, če ne vidiš, se s tem niti ne obremenjuješ in opremo uporabljaš sebi v prid. Le zahtevnim naročnikom se ne bo dalo prodati fotografij pri visoki občutljivosti. Za vse ostalo pa kamera A900 lahko odlično služi. In ob nekajmesečni uporabi sem si bil z njo že kar dobro na ti. Imeti to kamero in tri, štiri vrhunske G in Carl Zeiss objektive nekaj časa v uporabi bi pomenilo za vsakega težko odločitev vrniti jo. Enostavno se je navadiš in zleze ti pod kožo, kot sem zapisal že leta 1999 v preizkusu kamere Minolta Dynax 9. Še toliko bolj ker tudi iz fotofilskega pogleda na šum nikoli nisem bil pretirano mahnjen. In pri kameri A900 se da najti toliko dobrih drugih lastnosti. In če jih najdeš, ti lahko kot naprednemu fotografu Sony Alpha 900, še kako dobro služi.


Ocenitev kamere v tabeli

 

 

V tabeli se hitro opazi za kateri namen jekamera po mojem mnenju namenjena in katera je njena funkcionalna vrednost. Rumena pika kaže, kje je po mojem mnenju meja kakovosti, uporabniške vrednosti.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com