Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Carl Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZF.2 in Planar T* 1,4/50 ZF

20.04.2010 19:44
Stran:

 

Na testu smo imeli dva objektiva iz ponudbe Zeissovih objektivov za Nikonove DSLR fotokamere, Carl Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZF.2 in Carl Zeiss Planar T* 1,4/50 ZF.

Prvi ima na koncu oznako ZF.2, kar pomeni, da je novejša serija, ki že ima vgrajen CPU (prcesor) in omogoča vse funkcije, ki so prisotne pri Nikonovih AF objektivih razen avtomatskega ostrenja. To pomeni, da objektiv deluje popolnoma normalno pri vseh osvetlitvenih programih P, A, S in M ter tudi podpirajo potrditev izostritve v optičnem iskalu, kadar je motiv pravilno izostren. Pri objektivih z oznako ZF, ki še nimajo vgrajenega CPUja (procesorja), pa sta možna osvetlitvena programa A in M, zaslonko moramo nastavljati z premikanjem obročka na objektivu, vseeno pa deluje potrditev izostritve v optičnem iskalu.

 

Carl Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZF.2

Moram priznati, da sem bil kar malo skeptičen, kljub temu, da sem imel že od prej izkušnje z Zeissovimi objektivi za Contaxove SLR fotokamere. Namreč nisem si predstavljal kaj bi lahko danes v času, ko se tehnologija tako drastično spreminja in napreduje, ponudil takšen klasičen objektiv. Vendar že ko sem objektiv razpakiral iz embalaže in ga prijel v roke je preskočila iskrica. Brezhibno mehansko izdelan 600 in še nekaj gramov težak košček zgodovine je hitro pokazal svoje atribute.

Makro-Planar T* 2/100 je na novo zasnovan makro objektiv in kot tak najnovejši iz Zeissove ponudbe. Zelo so se potrudili pri mehanskem delu objektiva in sami izdelavi. Obroč za ostrenje ima zelo dolg hod, kar pripomore k natančnemu ročnemu ostrenju, globinska ostrina je pri zaslonki f2.0 minimalna in z običajnimi AF objektivi je precej težko uloviti pravo pozicijo kadar hočemo ročno ostriti. Objektiv je v celoti kovinski, tudi sončna zaslonka ki je priložena je kovinska. Vsi mehanski deli se premikajo gladko in z ravno prav tenzije.

To je prvi Zeissov objektiv, ki so ga v DSLR svet prenesli iz filmskega sveta, originalna verzija je narejena za profesionalne kinematografske kamere ARRI, ki jih uporabljajo v Hollywoodu. Za test objektiva smo uporabili najboljši polnoformatni (FF) DSLR kar je trenutno na voljo pri Nikonu. Nikon D3x, ki premore dobrih 24 milijonov slikovnih točk na površini slikovnega senzorja dimenzij 36x24mm.

Ostrina objektiva je res izjemna tudi pri odprti zaslonki f2.0, je objektiv dejansko oster od roba do roba. Sama ostrina se skoraj ne spreminja z zapiranjem zaslonke. Pri zaslonki f2.0 je bilo edino opaziti nekaj kromatske aberacije (CA), pa še to samo v ekstremno kontrastnih razmerah ter konturah, ki niso bile v fokusu. Prva stvar, ki sem jo opazil že na LCD zaslonu, so bile barve, ki so izjemno nevtralne in brez pridiha, torej zelo naravne. Konstrukcija objektiva omogoča tudi makro posnetke do polovične reprodukcije ali drugače povedano faktorja 1:2, omeniti je potrebno da se svetlobna jakost objektiva ne spremeni, ko preidemo s fokusom v makro področje, kot je to običajno pri ostalih makro objektivih. Objektiv je zmožen izredno ostrih in detalnih makro posnetkov, ob enem pa so lahko portreti izjemno dopadljivi s svilnato zamegljenim ozadjem (bokeh), ki je značilno za portretne objektive. Torej dejansko dva vrhunska objektiva v enem.

Zaradi svojih karakteristik pri ostrini in podajanju kontrastov se je objektiv odlično ujel z Nikonom D3x, tudi z ročnim ostrenjem ni bilo preveč težav saj ima D3x že v osnovi zelo kakovostno medlico v optičnem iskalu, ki je omogočala, da se je dalo v dobrih svetlobnih pogojih, ostrino nastaviti tudi brez preverjanja potrditve AF-ja.

Na naslednji strani slike iz preizkusa.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com