V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Ta izraz je v fotografijo vnesel neprekosljivi mojster odločilnega trenutka, Henri Cartier Bresson. V bistvu se mora za dobro fotografijo ujetega trenutka vse skoncetrirati v njega. Odločilni trenutek dogodka, je odraz hipnega videnja motiva in pripravljenosti fotografa ter tehnike za zajem. Ujameš ali ne, to je to! Hip pred njim ali za njim fotografija izgubi svoj pomen. Ni nobene druge filozofije, niti ponovljivosti odločilnega trenutke.
Pri zajemu odločilnega trenutka ni pomembno kakšno opremo za zajem imamo, niti iskanje kompozicije. Enostavno ni časa. V tej temi fotografije ni možnosti čakanja na predvidljiv trenutek, ki se bo ob zgodil med tem, ko ga mi čakamo s pripravljeno kamero. Kar imamo takrat v roki s tisto opremo zajamemo trenutek. Kakršne že so nastavitve na kameri, ne razmišljamo ampak pritisnemo prožilec. Kakorkoli že uperimo objektiv v motiv, tako smo tudi kompozicijsko zajeli odločilni trenutek. Tudi, če nam ni uspelo zaradi tehnike, nastavitev, ali kompozicije dodati v fotografijo tisto več, še vedno ste lahko z njim zadovoljni. Ujeli ste delček nečesa neponovljivega.
Članek: Pravi trenutek v fotografiji
Seveda, ni fotografirano na jezeru, kot kaže nam razumljeno okolje. Ali v Jadranskem morju, kjer bi lahko srečali kita, da bi lahko v neverjetnem naključju doživel tak trenutek. V vodah kjer so kiti grbavci pa je možno, da bomo videli skok iz vode. In še kadarkoli sem šel na Aljasko, sem take trenutke doživel in jih lahko fotografiral. Prvo leto nisem bil pripravljen na kaj takega. Fotografiral sem in fotografiral, ko so se trije kiti dvigali nad vodo, vendar mi ozadje ni služilo. Lansko leto sem videl kite, kako vsake toliko čase prišli na površje po zrak. S čolnom smo jim sledili in naenkrat se je šov začel.
Vsekakor ne veš, ali se bo skok iz vode zgodil in predvsem kje. Zato si pripravljen in, ko se zgodi, kamero s svetlobno hitrostjo usmeriš na pravo mesto. Samo upaš, da bo še ostrenje delovalo in, da boš pritisnil v pravem trenutku. Vse se dejansko zgodi v trenutku. Skok, usmeritev kamere, ni nobene vnaprejšnje oporne točke kje se bo kit pojavil iz vode in seveda "škljoc". V bistvu glede na smer njegovega gibanja in dolžino med vdihoma zgolj predvidevaš. Ujameš ali ne, to je to!
Voditelji čolnov vedo s pomočjo sonarjev kaj se dogaja pod vodo. Vendar je njihovo vodenje namenjeno turistom, da vidijo. Kar pa zna biti za fotografijo premalo. Pomagajo izkušnje in predvsem sledenje, kam bi lahko kit po skoku šel in kje se s skokom zopet pojavil.
Ob tem pa seveda brez prave opreme ne gre. S kompaktno kamero boste potrebovali obilo, res obilo sreče, da boste naciljali motiv, da bo kamera izostrila in prožila v želenem trenutku. Še s kamero CSC sem imel težave s trenutnim ostrenjem. V takih trenutkih brez boljše opreme enostavno ne gre. Ujameš ali ne, je v takih trenutkih poleg fotografa, žal tudi domena tehnologije.
Nikon D7200, Nikkor 70-200mm f/4, JPEG Fine
1/1600sek - doprinese k zamrznitvi trenutka
f/6.3 - doda več globinske ostrine in višjo kakost zapisa
ISO 400 - odločilna nastavitev, da sem v programu A, dobil kratek čas osvetlitve
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih
EV -2/3 - zaradi več temnih delov motiva je bila slika preosvetljena
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Fotografijo sem preko funkcije Levels, popravil v kontrastu. Pomanjšano na 750 točk, ostreno v Unsharp načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano na Aljaski. Iz mesteca Seward so možni izleti na ogled morsih sesalcev kot, morski levi, morske vidre, orke, kiti... Vseskozi moraš biti na preži, saj čoln hitro zmoti njihov mir in gredo lahko za dlje časa pod vodo. Prepustite se izkušenim vodičem in z vašim znanjem ali nekaj sreče, bo vaš fotografski izzviv poplačan.
Avtor: Matjaž Intihar
Marsikdo se zgrozi, otrpne, mu celo ni všeč posnetek fanta in domačega ljubljenčka pitona. Toda to je posnetek trenutka, ki sem ga ujel na Baliju. In res trenutka, dobesedno na ulici. Ob gledanju eksotičnih živali, ki so kar na mizah ob cesti in skupinskem fotografiranju z njimi, lastnik odide, se vrne z otrokom ter ga položi sredi pitona. Otrok še napol zaspan, se kobaca po kači, v trenutku jo prime za glavo in kot pri nas domačemu kužku, da lubčka. Groza? Ne, pač samo drugačen svet in dojemanje, da domača žival nista samo mucek in kuža.
Če bi pritisnil na prožilo trenutek prej ali kasneje, ne bi dobil tega močnega pritiska kače k obrazu. Obenem odločilnega trenutka, ki pritegne in začne porajati take ali drugačne besede ob fotografiji. Svoje doda še oko kače, ki nas prikuje v ogled centra. Ozadje je lepo mehko in nemoteče zaradi odprte zaslonke. Telo kače iza dečka kot okvir zaključi sliko in doda globino v sliko.
Nikon D7000, Nikkor 85mm f/1.8, JPEG Fine, ura 16h
1/1000sek - doprinese k zamrznitvi trenutka
f/3.5 - doda dovolj globinske ostrine in odlično neostrino ozadja
ISO 1250 - odločilna nastavitev, da sem v programu A, dobil kratek čas osvetlitve
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih
EV +1/3 - zaradi večjega deleža temnih površin in da sem ohranil izrazito nebo, sem sliko podosvetlil
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Pri odločilnem trenutku je velikokrat stvar sreče, da imamo kamero pripravljeno z nastavitvami za hiter motiv in reakcijo. V tem primeru me je rešil višji ISO, saj sem pred tem naredil nekaj posnetkov hitrih vozil na cesti.
Fotografijo sem preko funkcije Levels, popravil v kontrastu. Pomanjšano na 750 točk, ostreno v Unsharp načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano na Baliju, ko smo se vračali iz riževih polj. Ob cesti so vseskozi hiše in ob vsaki se nekaj dogaja. Predvsem trguje. Pred trgovino je bilo razstavljenih več živali. Od kač, legvanov, velikih netopirjev, celo Kopi luvak se je našel vmes. Domačini jih kupujejo, turisti samo ogledujejo. Pogumni jih vzamejo v roke. Na mizi je ležal v klobčič zvit velik piton. Za ozadje smo imeli police trgovine, zato niti fotografiral nisem. Naenkrat lastnik živali odide in se vrne z majhnim otrokom. Očitno je bilo, da se fant prav nič ne boji kače. Sedi v sredini klobčiča pitona, oče kačo še bolj ovije kačo k telesu. In tisti trenutek se zgodi. Lahko sem samo še dvignil kamero in sprožil. Ne razmišljaš o nastavitvah, kompoziciji ali ozadju. Samo prožiš in šele kasneje vidiš, ali ti je uspelo korektno ujeti odločilni trenutek. Ja, mi je!
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si