Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Tamron SP AF70-200mm F/2.8 Di LD [IF] Macro / Test

12.05.2008 13:57
Stran:

 

 

Verjetno eno najdaljših imen za objektiv, ki so ga uporabili do sedaj, skriva mnogo več kot obljube izrečene marca lansko leto ob uradni napovedi tega objektiva. Tamron je potreboval dobro leto, da je ta objektiv od uradne napovedi dostavil na prodajne police. Cena je bila na začetku velika neznanka nato pa je sledilo pozitivno presenečenje. Tamronu je uspelo izdelati odličen objektiv s profesionalnimi karakteristikami za znesek, ki ne presega cene objektiva podobnega razpona ter slabšo svetlobno jakostjo in optično kvaliteto. Torej bodo po njem posegli tudi tisti naprednejši foto amaterji, ki do sedaj niso razmišljali o objektivih v tem kakovostnem razredu. Objektiv je trenutno na voljo samo za Canonove fotoaparate v kratkem pa bodo dali na tržišče tudi objektiv za druge proizvajalce.

 

Ohišje in kvaliteta izdelave

Sama kvaliteta izdelave in materiali so na visokem nivoju in dohajajo pro objektive ostalih proizvajalcev. Ohišje in vsa mehanika je narejena izredno precizno in trdno. Objektiv dobro leži v roki, obroča za zumiranje in ostrenja pa imata med vrtenjem ravno prav tenzije, da omogočata precizno in hitro uporabo. Ker ima objektiv klasičen princip ostrenja in ne uporablja USM motorčka, kot ga poznamo pri Canonu, so se pri Tamronu odločili vgraditi posebni sistem za hitri preklop na ročno ostrene. To so rešili s preklopnim obročem za ročno ostrenje, če hočemo ostriti v tem načinu enostavno potisnemo cel obroč proti sebi in objektiv deluje v ročnem načinu. Sistem se zelo dobro obnese, za razliko od drugih proizvajalcev, ki so že uporabili podoben princip pa pri Tamronu to poteka izredno tekoče ter brez zatikanja, predvsem pa lahko preklopimo v ročni način v kateri koli poziciji obroča. Preseneča tudi kvaliteta končne izdelave saj je objektiv zelo natančno izdelan. Vsi premikajoči deli na objektivu delujejo tiho in brez zatikanja ter nimajo prostega hoda. AF sistem je edina stvar, ki oddaja med uporabo brenčeči zvok, vendar pa je zaznaven le v zaprtih prostorih in ni preglasen.

 

AF

AF je za klasičen sistem ostrenja (brez USM motorčka) zadosti hiter, predvsem pa natančen, kar pride še posebej do izraza pri odprti zaslonki kjer je globinska ostrina majhna. Tudi v slabih svetlobnih pogojih nas AF ni razočaral. Med fotografiranjem koncertov je deloval zelo zanesljivo in le redko kdaj je iskal izostritev. Edina stvar, ki nas je motila med preizkusom je to, da objektiv nima AF limiterja, ki bi zmanjšal hod AF-ja od 0.95m naprej na npr. 2.5m. Tako bi se skrajšal čas celotnega obhoda AF-ja pri bolj oddaljenih motivih kar bi še pohitrilo delovanje AF-ja v določenih situacijah.

 

Optične lastnosti.

Kar se tiče izdelave, mehanike in kvalitete materialov smo bili do sedaj z objektivom več kot zadovoljni.

Tudi optično nas ni pustil hladne. Glavni adut pri tem objektivu je dobra svetlobna jakost in odprta zaslonka f 2.8 pri vseh goriščnicah.

Tamronu je uspelo izdelati objektiv, ki ima najbližji focus 0.95m pri vseh goriščnicah ter maksimalno stopnjo reprodukcije 1:3.1 to je za objektiv s takšno svetlobno jakostjo zelo dobrodošlo. Za boljšo kvaliteto ostrine, kontrastov ter barv so v objektiv vgradili 3 LD leče (low dispersion), ki popravljajo napake uklona svetlobe posameznih barv pri večjih goriščnih razdaljah ter odpravljajo CA efekt (kromatsko aberacijo). Leče v objektivu imajo posebne večplastne premaze, ki reducirajo odboje svetlobe znotraj objektiva. To je še posebej pomembno pri digitalnih fotoaparatih saj se tu od senzorja odbije nazaj v objektiv več svetlobe kot pri filmu.

 

Večino posnetkov smo naredili pri bolj odprtih zaslonkah. Objektiv s takšnim razponom in pro. karakteristikami pač mora biti vsaj do neke razumne meje uporaben tudi pri f2.8.

Ostrina pri f 2.8 pa ni vse, kar vpliva na kvaliteto objektiva. Pri odprtih zaslonkah in premeru leč, kot jih imajo takšni objektivi znajo bit še večji problemi z CA-jem (kromatska aberacija) ter flare efektom (ko močna svetloba pod kotom vdre v objektiv se začne odbijati znotraj objektiva, kar vpliva na ostrino, kontraste ter kvaliteto posnetka). Tamronu je dobro uspelo zreducirati CA in flare efekt. Na nekaj sto testnih posnetkih ni zaslediti CA-ja, tudi pri ekstremno kontrastnih motivih in odprti zaslonki se pojavi le redko in v zelo blagi obliki. Odlično je zreduciran tudi flare efekt. Pri fotografiranju koncerta nalašč nismo uporabili priložene sončne zaslonke, ravno z namenom preizkusiti občutljivost objektiva na stransko vpadno svetlobo v takšnih situacijah. Le redko se je zgodilo, da bi flare vplival na kvaliteto tako, da je sončna zaslonka do konca koncerta ostala v torbi.

 

Tele-konverter Tamron 1.4x SPAF

Ker se je objektiv optično zelo dobro izkazal nas je zanimalo kako se obnese z dodatnim tele-konverterjem. Za preizkus smo uporabili Tamronov 1.4x telekonverter iz njihove SP serije.

Goriščnica objektiva se ob uporabi tega konverterja podaljša na 280mm (cca 450mm pri canonu 40D, ki ima crop cca 1,6x na senzorju) izgubimo pa 1 zaslonko svetlobne jakosti. Torej dobimo objektiv z skoraj 300mm (450mm crop) goriščnice in zaslonko f4, kar je še vedno zelo uprabno. AF ni delal nikakršnih težav, deloval je enako, kot brez konverterja. Na samih fotografijah ni opaziti pretiranega upada kvalitete. Nekaj mehkejši je pri odprti zaslonki samo ob robovih, kjer se pojavi tudi malenkost CA-ja. Eno z drugim pa so fotografije še vedno zelo kvalitetne.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com