Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO - Test

Avtor:Matjaž Intihar
09.06.2015 17:23
Stran:

Hobi fotograf kaj hitro spozna, da mu lahko kamere z izmenljivimi objektivi nudijo več. Danes poznamo dva sistema takih kamer. Kamere DSLR so poznana klasika že iz filmskih časov in razen digitalnega zapisa ni veliko novega. Kamere CSC so novost in nimajo več klasičnega zrcala, medlice, prizme. (članek: Kamere DSLR / SLT / CSC)
Vsak, ki v svet teh kamer vstopa z vsaj malo izkušnjami ve, da potrebuje tako široki kot ozki kot zajema. In predvsem zadovoljivega ozkega kota večina "kit" objektivov, ki so že na kamerah ne nudijo. Tako se lahko že ob nakupu postavi dilema. Vzeti enega (univerzalnega) ali dva (kit in telezum) objektiva. (članek in primerjava: Objektivi za vsak dan - vzeti enega ali dva?)

 

Uvod med megazum objektive

Dodatni objektivi skoraj vsakemu fotografu doprinesejo največ teže v njegovi fototorbi. Pred skoraj tridesetimi leti (1987) sem se sam prvič seznanil z zum objektivom, namenjenim večjemu delu fotografov. V tistem času so bili v hobi fotopodročju še izredno redki. To je bil Fujifilm objektiv na njihovi kameri Fujica AZ-1, z dvokratnim razponom gorišnic (43 - 86 mm). Resni fotografi so zviška pogledovali na te "zum" začetke in objektivom se je nalepila tudi nalepka "gumasti objektivi". Od teh prvih začetkov so ostali predsodki do zum objektivov, ki sem jih tudi sam imel kar nekaj let. Vsi so namreč zatrjevali, da imajo slabo ostrino, da je ob robovih slika močno temnejša, imajo slabo svetlobno moč. Leta 1990 sem si kupil prvi zum objektiv. Četudi sem svoje posnetke uporabljal za plakate, brošure, koledarje in revije, nisem celo pri večjih povečavah opazil opazno večjih nepravilnosti. Res, da sem vedno kupoval originalne objektive in nikoli večjega razpona goriščne razdalje kot 1 : 3 in, da si nikoli nisem domišljal, da se lahko primerjajo s klasičnimi objektivi. Toda nikoli do sedaj se mi ni pri fotografiji, narejeni v 35mm formatu postavil pogoj, da morajo posnetki imeti kvaliteto Leica objektivov.
Predvsem pri hobi fotografih je ključnega pomena cena, uporabnost in solidna kvaliteta posnetkov in to zoom objektivi več kot dobro omogočajo.

Ko so leta 1997 megazum objektivi (28-200mm) že vstopali v svet fotografije, sem se takrat spraševal ob preizkusu (zanimivo prav tako Tamron objektiva), ali je to tisto pravo. V zaključku tega preizkusa, ki sem ga napisal za revijo Moj Hobi leta 1997 sem zapisal.
"Se še spomnite reklame, v kateri fotograf pravi, da s seboj nosi torbo s tridesetimi kilogrami opreme in, da mu za laže prenašanje pomaga kozmodisk. Sicer malo pretirava, saj je naenkrat ne nosi toliko s seboj na hrbtu. A pustimo reklamne trike.
Če si vi želite olajšati svojo torbo za nekaj deset dekagramov, preberite članek in hrbtenica vam bo hvaležna!"

Ja, mega zum objektivi imajo svoje prednosti, ki mnogim pomenijo več, kot nekatere slabosti. Oziroma te slabosti niso tako velike, da ne bi univerzalnost, kompaktnost, predvsem na koncu teža in tudi cena prevladovali.
Megazum objektivi so v veliki meri namenjeni tistim, ki si žele kamero z odlično kakovostjo slike, kot možnostjo kreativnih nastavitev (DSLR in CSC) in seveda že pregovorno univerzalnost objektiva. Pohodniki in popotniki so megazum objektive vzeli za svoje že pred dvema desetletjema.

 

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO

Tehnologija gre naprej. Optične konstrukcije so vse bolj zapletene in nudijo neverjetne goriščnice, svetlobno moč in kakovost. Do sedaj smo poznali megazum objektive za "crop" kamere v razmerju 18-200mm. Sigma je goriščnico podaljšala do 250mm, nato Tamron vse do 270mm. Vendar 30 ali 50mm pri daljši goriščnici ne naredi toliko razlike kot 2mm v širokem kotu. Tamron je izdelal megazum objektiv z izrednim razmerjem goriščnic od 16mm do 300mm. Objektiv z dolgim imenom in polnim kratic Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO, ostaja še vedno dovolj kompakten in uporaben.

Goriščnica, velikost, teža

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO je namenjen za kamere z manjšimi APS-C tipali. Ekvivalent 35mm goriščnice je 24-450mm. Pri goriščnici 16mm je dolg 99,5mm, premer ima 75mm in težak je 540g. Premer za filter je 67mm.

Konstrukcija, izdelava

Objektiv Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO je sestavljen iz 16 leč, ki so postavljene v 12 skupin. Da ima objektiv kompaktnost in zadovoljivo kakovost v tako širokem območju goriščnic poskrbijo steklene in hibridne leče iz vrhunskih materialov.
Ohišje objektiva je iz trdnih plastičnih mas, v roki deluje zelo robustno. Na objektivu je gumb za premik med ročnim in AF ostrenjem, gumb za vklop stabilizacije slike (VC) in gumb za zaklenitev premika pri 16mm, ter obroča za ostrenje in premik goriščnic. Tu je tudi skala s prikazom oddaljenosti.
Zaslonka je sestavljena iz sedmih lamel. Najbolj zaprta zaslonka je f/22 (16mm) do f/40 (300mm). Minimalno možno ostrenje je od 39cm. Sončna zaslonka je v kompletu.

Bajonet (nastavek za kamero)

Bajonet je kovinski. Objektiv Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO je prirejen za kamere DSLR (crop formata) Canon, Nikon in Sony.

Ostrenje

Možno je ročno kot avtomatsko ostrenje. V objektivu je povprečno hitri in tihi PZD motorček.

 
Avtor: Matjaž Intihar

Na strani 2 - Kakovost slike

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com