Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Predvidevanje dogodka - Hitri FotoNAMIG

22.11.2016 18:02

Avtor: Matjaž Intihar

 

Smo pred zanimivim motivom. Ob opazovanju širšega plana smo mnenja, da nam lahko določen element, ki bo, ali prihaja v motiv, še izboljša izrazno moč fotografije. Torej čakajmo in mogoče nam uspe. Seveda, v studijski fotografiji ni kaj predvidevati. Torej govora je o motivih, kjer se že nekaj dogaja, ali nam ob določenih grafičnih elementih še kaj manjka in opažamo, da se nek del bliža motivu.
Mojster trenutka Henri Cartier-Bresson je dejal; "Fotografirati pomeni prepoznavati bistvo prizora, ki mu dajemo pomen". S fotokamero smo pred predstavo, ki se že dogaja, mi samo čakamo in predvidevamo kdaj nastopi trenutek za posneti fotografijo. Glede na to, da samo predvidevamo kaj se lahko zgodi obstaja velika možnost, da nam posnetek v želenem niti ne uspe. Predvidevali smo in dobili, ali ne želeno.

 

1. / Pokrajina - Cesta - Avti

Slika 1.

Slika 2.

Slika 3.

 

Komentar

Na vrhu strmega klanca se ravna in na koncu zavita cesta, pokaže kot zanimiv motiv. Svoje naredi še perspektiva iz višine. Pred menoj je širok prizor in počutim se v tej neizprosni vroči, puščobni pokrajini kot v nemem filmu. Naredim posnetek (Slika 1), mogoče je malo prazen. Prihajajo avtomobili (Slika 2), počakam in jih spremljam. Predvidevam njihovo pot. Trije v sredini vozijo skupaj. Še eden je za njimi, prihaja pa jim še eden nasproti. Počakal bom, da bodo nekako v enakih razmerjih in na sredini. Tako se bo gledalčevo oko bolj ukvarjalo s sredinskim delom slike in dodaten okvir ni potreben. Šele čez čas bo šlo oko, po cesti ali s prahom naprej po sliki. V pusti, suhi pokrajini svoje naredi še močan veter, ki odnaša prah izpod koles na grobi in presušeni makadamski cesti.

Namig

Čeprav predvidevamo kaj se bo zgodilo in kakšen naj bi bil naš motiv je vseeno prav, da naredimo posnetek že prej in se prepričamo o osvetlitvi ter drugih tehničnih lastnostih za najboljše nastavitve.
V primeru, da na vidiku ni avtov, vi pa bi vseeno naredili kakšen posnetek s prahom iza avta, naj se kdo zapelje z vašim.

Tehnika

Nikon D7200, Nikkor 300mm f/4E PF ED VR FX, JPEG Fine
1/250sek in VR - fotografirano iz roke, za nestresen posnetek
f/11 - pri 300mm in oddaljenem motivu za dovolj globinske ostrine
ISO 200 - glede na čas in zaslonko, iz roke
70mm - izbrana goriščnica, da se še ujame prednji plan
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (vedno uporabljam v krajinski fotografiji)
EV +2/3 - zaradi večjega deleža svetlih površin
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami

Popravki? - Nasveti

Za 1/500sek in manj možnosti stresenega posnetka bi lahko vzel ISO 400.

Obdelava - Photoshop

Fotografijo sem s funkcijo Dehaze, v pod programu Camera RAW, s katerim lahko obdelujemo RAW in JPEG datoteke, rešil večje zamegljenosti. Ta je bila posledica oddaljenosti, daljše goriščnice in prašnosti ozračja.

O motivu

Fotografirano v Namibiji, na poti do obale Skeleton Coast. Za nami je znani prelaz Kuiseb Pass. Od te točke v krogu 150km komaj srečamo živo dušo, hiš ni. Pokrajina se iz suhega goratega območja spusti v ravnino proti morju, ki pa je kot ravna pokrajina lune. Na voljo je samo ena pot in še na tej komaj kdaj srečaš več kot 10 avtov v dnevu. Tokrat sem imel večjo srečo in naletel na že kar veliko gnečo.

Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.

Deli članek prijateljem

 
 Avtor: Matjaž Intihar

 

 
 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com