Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Photoshop triki / Sprememba perspektive, velikosti, formata...

Avtor:Matjaž Intihar
21.11.2013 13:13

 

Predstavitev v video zapisu
Photoshop triki / Sprememba perspektive, velikosti, formata...,
(vklopite lahko HD ločljivost)


 

Pri motivih večkrat ne moremo zadeti bistven pogled na njegov glavni del. Oziroma, ni možnosti fotografirati tako, da je v nam želeni perspektivi. Mogoče je preveč neba, vendar je ta s pomočjo polarizacijskega ali stopnjastega filtra prav lepo moder proti vrhu in ga ne bi rezali.  Lahko, da je glavni del motiva premalo izrazit v velikosti. Prav tako je lahko oseba premajhna, ali kot rečemo, visoke stavbe padajo.

Ko nam nagajajo te težave si lahko pomagamo s programi za "predelavo" fotografije. Z njimi ne samo da fotografijo obrežemo, tonsko popravimo in jih shranimo. Nudijo se nam še dodatne možnosti, ki nam dodajo v fotografiji nove dimenzije, perspektivo, velikosti, formate in podobno.

 

Na prvi fotografiji imamo polno mizo mineralov.

V centralnem delu Namibije je ob makadamskih cestah veliko teh provizoričnih stojnic. Včasih pri njih ni nikogar. Šele če se ustaviš in si ogleduješ minerale dovolj časa, se bo iz ne vem kje nekdo prikazal. Včasih zagledaš osebo tam nekje na horizontu, ki ti maha, da počakaj in teče k tebi. Včasih so za stojnicami kar otroci ali ženske.

V širokem kotu sem zajel prednjo mizo s minerali, ozadje pa je kar preveč kaotično. Preveč je praznega prostora do naslednje mize, oseba je majhna in neizrazita, neba je preveč.

Na fotografiji sem najprej označil nebo, vse v začetek pokrajine. S funkcijo Content-Aware Scale (video o funkciji) sem stisnil nebo. Nebo nisem samo odrezal, ker bi izgubil njegovo močnejšo zasičenost v zgornjem delu. Nato sem naredil prvi izrez.

Miza se mi zdi v preveč ležečem položaju in oseba premajhna. Zato sem s funkcijo Filter/Distort/Spherize, po vertikali slike malo spremenil proporce. V tem filtru se poveča samo zgornji in spodnji del slike. Na sredini se slika ne razširi. Da se izgubi prevelik prazen prostor med prvo mizo z minerali in naslednjimi mizami sem še enkrat izkoristil funkcijo Content-Aware Scale. Tako sem zmanjšal prazen prostor.

Fotografija je tako močno pridobila na sporočilnosti o prodajalcu mineralov.

 


 

Na drugi fotografiji je znana roža Velbičica.

Raste v suhih predelih Namibije, ima samo dva lista in lahko živi več kot 2000 let. Vendar v originalnem formatu je na sliki vsega preveč. Roži, prevzameta del glavnega pogleda nebo in oseba, ki rožo fotografira. Da bo roža prišla bolj do izraza sem naredil sledeče.

S funkcijo Content-Aware Scale sem stisnil nebo. Nebo nisem samo odrezal, ker bi v tem primeru izgubil njegovo močnejšo zasičenost v zgornjem delu. Nato sem naredil prvi izrez.

Še enkrat sem označil levi dve tretjine fotografije. Na desni strani točno na točki pred hribčkom. S funkcijo Content-Aware Scale (video o funkciji) sem levi del slike približal osebi. Stik horizonta je lepo pokrit. Imamo pa dve napaki. Prva je v tonski enakomernosti neba in druga, v spodnjem delu tal, saj se pozna kje se slika združuje. V obeh primerih sem uporabil funkcijo Clone Stamp Tool (štampilka) in prenesel tonske podobne površine, da sem napake izničil.

S predelavo je roža na večjem delu fotografije. Je tudi bolj v centru, oseba deluje manjše in manj izrazito, prav tako je manj neba. Velbičica postane glavne del motiva in sedaj gledalec ve, kateri je tisti najbolj pomemben del fotografije.

 

Več o funkciji Content-Aware Scale (video)

 


 

Že v knjigi e-Fotografija iz leta 2001 (knjigo v PDF obliki si lahko preneste) sem zapisal. Kdor v fotografiji boljše goljufa, boljši je! Profesionalec bo za določil motiv, čakal svetlobo, postavil osebe, uporabil meh kamero ali Tilt-Shift objektiv za popravek perspektive. Včasih se je to lahko delalo v temnicah, digitalno na skenerjih, danes z računalniškimi programi.

 

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com