Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

PhotoShop pri tehničnih slikah

30.10.2005 12:11

Boštjan Čadej

Kadar omenimo obdelavo bitnih slih v PhotoShop-u, vsi pomislimo na obdelavo fotografij z motivi kot so npr. osebe, živali, rože, gore, nebo, kakšen detajl… Kaj pa uporaba PhotoShop-a v tehničnem' (abstraktnem) svetu.

Dandanes so že dovolj razširjene multi funkcionalne naprave, ki združujejo tiskalnik, skener, kopirno napravo, faks… Tako je kopiranje postala domena vsakega doma. Ni več potrebno iti v fotokopirnico.

 

K meni je prišel kolega in me prosil, če mu lahko skopiram en načrt, ki ga je narisal na star način – svinčnik, ravnilo in kara papir. Ker rad naredim stvari kvalitetno, sem ga kar tako vprašal, če mu pobrišem karo (črte). V tistem trenutku me je malo stisnilo, ker nisem imel pojma, kako bi lahko ti naredil. Še huje je pa bilo, ko je rekel: »Da.«

 

Na mojo veliko srečo, je bil ta načrt narisan na karo papir z Cyan črtami. »Uh, to pa ne bo problem,« sem si mislil. Saj Cyan je pa osnovna barva v CMYK barvnem prostoru. Bom pač spremenil barvni prostor in pobrisal Cyan. Pa poglejmo, če sem sploh kaj brisal.

 

Načrt sem poskeniral in mu spremenil barvni prostor. Ker pomožne črte niso 100% Cyan, skener ne skenira v CMYK, pri pretvarjanju iz RGB v CMYK barvni prostor so se izgubile informacije, delo ni bilo tako enostavno.

 

Celoten načrt je imel največ uporabnih informacij prav v Cyan kanalu. Tako si nisem mogel privoščiti brisanja Cyan kanala, ker bi poleg pomožnih črt pobrisal tudi načrt. Prav tako je razlika med pomožnimi črtami in s svinčnikom narisanim črtim majhna.

 

Zato sem raje s pomočjo ukaza Levels 'pobrisal' tonske vrednosti v vsakem kanalu. To pomeni, da sem v Rumenem in Magenta kanalu vse svetle tone (umazanost papirja) naredil bele (bel papir), srednje tone potemnil (tisto, kar je narisano s svinčnikom), temne pa spremenil v 'črne' (svinčnik še bolj potemnil). V Black kanalu je bilo malo informacij, zato si z njim nisem mogle veliko pomagati (kar bi si teoretično najbolj lahko).

 

V Cyan kanalu pa sem moral bolj pobrisati nezaželeno Cyan. Ker je Cyan kanal vseboval veliko načrta, ki ga nisem smel pobrisati. Tako sem svetle tone toliko posvetliti, da so pomožne črte izginile. Tiso, kar je pa ostalo sem še potemnil, da sem pridobil na kontrastu

 

Ob koncu uporaba ukaza Levels v vseh kanalih sem dobil to sliko. Ostal je samo načrt.

 

Kar je ostalo so bile koristne informacije, ki so prišle do izraza, ko sem sliko spremenil v Grayscale.

 

Neenakomerno narisane črte s svinčnikom sem popravil s ukazom Curves.

 

Nato sem še z Levels črte potemnil, jih naredil bolj enakomerno črne, ter 'pobrisal' zelo svetle odtenke. Tako, da sem dobil bolj črno-beli načrt, kot pa črno-sivo-beli načrt.

 

Načrt je končan, zato sem ga natisnil in dal kolegu. Reakcija kolega pa je bila: »U.« Pa brez strahu, to je bil 'U' prijetnega presenečenja. Kolega je bil zadovoljen z izdelkom, to pa je plačilo zame.P.S.: Da vas še spomnim, samo skopirat je bilo potrebno…

 

Končni izdelek. Temne (večinoma črne) črte na beli podlagi.

 

Original slika. S svinčnikom narisan načrt na star ne bel papir s skoraj Cyan črtami veliko karo.
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com