Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Panasonic DMC-FZ18 - Test

02.02.2008 14:17
Stran:

Žiga Intihar

Panasonic nam v FZ razredu ponuja veliko izbiro »mega zoom« kamer, katerim se je kot najnovejši članica pridružil FZ18. FZ18 se ima s čim pohvaliti. Objektiv z 18-kratnim zoomom, hitrim delovanjem, enostavnostjo uporabe, kvalitetnim LCD zaslonom in EVF iskalom, ter najpomembnejše. Izboljšali so kvaliteto fotografije v primerjavi z njegovim predhodnikom.

Ohišje
Oblika je ostala skoraj nespremenjena glede na njegove predhodnjice, kar pomeni, da je v »mega zoom« razredu najmanjša. Popotnik se bo razveselil tudi majhne teže kamere, ki znaša vsega 400 gramov. Kljub majhnosti in mojim dolgim prstom pa ni ogrožen dober oprijem kamere. Morda bi lahko – glede na izbočenost objektiva – nekoliko podaljšali držalo in s tem omogočili še boljši oprijem. Ohišje je narejeno izjemno čvrsto in tudi ob močnejših pritiskih ni zaznati škripanja ali premikanja na občutek izjemno cenene plastike. Treba pa je okarati inženirje zaradi pretrde gume na držalu. Že ob normalnih temperaturah imamo bolj kot ne občutek, da na držalu ni guma temveč kar nagrbančena plastika, to pa postane še bolj izrazito na nižjih temperaturah.

 

Objektiv
Tudi Leica je za Panasonic pripravila objekti z enakimi goriščnicami (28mm v širokem kotu in 504mm v tele območju – 18-kratni zoom) s katerimi je pred letom dni zaslovel Olympusov model SP-550. A za razliko od Olympusovega objektiva, Panasonicov nima sodčkastih robov v širokem kotu, temveč so linije povsem ravne, četudi fotografiramo predmete oddaljenost manj kot 50cm. Objektiv je v širokem kotu standardno svetel z zaslonko 2.8 a v tele območju prepušča manj svetlobe kot konkurentje, saj ima vrednost 4.2.

Potrebno je pohvaliti hitrost in natančnost ostrenja, ki je v tem razredu zagotovo povsem pri vrhu, kljub prej opisani svetlobno šibkejši vrednosti v tele območju, se to ne pozna na hitrosti ostrenja.

Optična stabilizacija v objektivi pa izjemno dobro umiri tresenje kamere in tudi pri 504mm dobim jasno, ostro fotografijo.

 

Zaslon – LCD in EVF
LCD zaslon je izjemno oster in zelo kontrasten. Ikone so dobro vidne, kljub temu, da je zaslon za današnje čase po velikosti povprečen, saj je velik 2,5 inča, v veliko večino kamer pa se že vgrajuje 3 inčne. Zaslon ima več stopenj osvetlitve, ob močnem soncu nam pa pomaga ekstremna osvetlitev zaslona, katero lahko vklopimo z držanjem tipke display. Ima pa FZ18 še dodatno funkcijo, katera se izkaže za zelo uporabno. Ko kamero dvignemo visoko nad horizont svojih oči pri veliki večini kamer zaradi zaslonov z manjšim zornim kotom, komaj kaj vidimo. Tega problema so se pri FZ18 lotili tako, da z dolgim pritiskom na tipko display izberemo opcijo »high angle«, katera nam delovanje zaslona prilagodi tako, da se na zaslon vidi tako, kot če imamo zaslon v enaki večini kot oči.
EVF zaslon je kvaliteten in velik, z nastavljivo dioptrijo.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com