Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Nikon Df / "nerazumno je razumno"

Avtor:Matjaž Intihar
10.12.2013 19:05

Kdor ima tradicijo in to tako s katero jo lahko okarakteriziramo z besedico "legenda", potem jo lahko po svoje predstavi in trži. Seveda tistim, ki to tradicijo in te "legende" poznajo. Tem fotografom zna biti Nikon ponudba s pridihom "legende", še kako razumna.
Tisti, ki se ne ozirajo nazaj, kaj je bilo! Tisti, ki so premladi in izkušnje ter bodoče "legende" spoznavajo z danes najbolj sodobnimi napravami! Tisti, ki jih "staro" ne zanima! Tisti, ki ne priznavajo "legend"! ... Vsi ti se z nečim, kar izhaja iz preteklosti in je daleč stran od trenutne želene logike, nekako ne strinjajo. Po njihovo je taka tehnika, njena predstavitev, cena, povsem nerazumna. Kako le naj bo, ko nekaj kar je novo, gledajo le z očmi želene zadnje tehnike in ne neke nostalgije!

Zato ni čudno, da je kamera Nikon Df ob predstavitvi naredila zanimiv vihar. Forumi so večinsko bolj obiskani s strani tistih, kateri med fotokamerami še ne priznajo "legend". Kako le naj, saj jih v digitalni dobi še niti nimamo. Priznajo ime proizvajalca, toda zaradi nepoznavanja in nezanimanja, še ne cenijo njegovo desetletja dolgo prehojeno pot. Današnja novost v komentiranju pa je, da če tudi nekaj ne poznaš, vseeno komentiraš samo iz svoje smeri, t.j., s svojim nepoznavanjem preteklosti, razvoja fotoopreme in fotografov, ki so bili desetletja nazaj na podobni začetni stopnici in imajo povsem svoje zahteve. Ter predvsem, ne spoštuje se "legend"!

Tisti, ki pa že desetletja spremljajo fotografsko tehniko in opremo, na vse skupaj gledajo drugače. In prav kamera Nikon Df je tista, ki je fotografom s poznavanjem ter dolgoletnimi izkušnjami s fotokamerami Nikon v analogni dobi, prinesla končno nekaj zanimivega, novega, dobesedno "svežega".

Nekam čudno se tole bere "novodobnemu" fotografu! Seveda, tem uporabnikom kamera Nikon Df niti ni namenjena, dobesedno jim je "čudna". Po forumih so bile prve reakcije; predrago, nekam čudno sestavljena tehnika iz večih kamer, oblika, mala baterija, SD kartica skupaj z baterijo, ni videa... in še in še. Enako pišejo celo "novodobni" pisci o fotografski opremi. Pa ni s tem odzivom nič narobe. Le ne prepričujte tistih, ki zaradi lastnih, drugačnih želja menijo drugače. Tem je namenjena kamera Nikon Df, ne novodobnemu fotografu, ki meni da je vsa tehnika 10X precenjena, da se potrebuje še 100 novih elektronskih pomagal in, da je le tisto najnovejše dovolj dobro in omembe vredno. Nikon Df, pa je neka mešanica "stare" duše, tehnologije iz profesionalne kamere in nekaj le te iz povsem osnovnih Nikon kamer. Vendar, to je to? Nekaj, kar te prevzame, ko kamero Nikon Df pogledaš, jo vzameš v roke.

Nikon Df te lahko prevzame. Ampak samo, če kamero pogledaš iz drugega konca. Iz "drugega" konca, kot se danes izdeluje preostale sodobne fotokamere, so jo videli tudi Nikon inženirji. In menim, da so si "stari" Nikon mački za risalno mizo kot tudi tehniki, ki so že načrtovali analogne kamere, res dali duška.

Ja, Nikon ima tradicijo (uradno) od leta 1917. Vendar tista prava tradicija, kjer se je začela rojevati "legenda", se začenja z letom 1959 in prvim modelom sistemske kamere "F". Ta kamera je v višjem razredu hitro začela prevzemati primat nemškima Leica in Contax. V bistvu je samo Leica vzdržala "napad" japonskih proizvajalcev z Nikon na čelu in še danes kaže, še bolj "legendarno" ime. Vendar med množicami in profesionalnimi fotografi, je od 1959 leta naprej vsem fotografom, ki so delovali v zlatih letih analogne tehnike, ime Nikon nekaj posebnega. Samo profesionalni modeli so lahko nosili ime Nikon, ostale kamere tega podjetja so imele ime Nikkormat. Šele leta 1977 so se vse njihove kamere združile pod ime Nikon in poleg modela F, smo dobili še eno "legendo" Nikon FM ter kasneje elektronski različici FE ter FA. To so štirje modeli kamer, ki so sedanje Nikon inženirje navdihnili za razvoj samosvoje digitalne kamere. Kamera Nikon Df, naj bi bila njihov približek. S tem bi Nikon ljubitelji, ki imajo kopico analogne opreme in katere digitalna tehnika še ni povsem prepričala, le našli sebi primerno tehnološko "novo" kamero.


Nikon F (1959)
 

Nikkormat FT (1965)
 

Nikon FM (1977)
 

Nikon FE (1978)
 

Nikon FA (1983)


To je to! To je želel Nikon. Samo oni (Leica na drug način) lahko zaradi izredno široke baze naprednih fotografov izdelajo nek "nerazumni" model, ki nikakor ne more prepričati še tako zagrizenega Nikon novodobnega pripadnika.

Tisti fotograf, ki je imel ali poznal modele FM, FE in FM ali celo model F in je še danes v dvomih kaj delati z D4 ali D800e, je dobili na trgovske police tehniko in obliko, ki pomaga, da "duša zopet zapoje" ter se tako lažje vklopi v digitalni svet!

 

Kamera Nikon Df


Inženirji so se lepo potrudili in naredili nadgradnjo "starejših F" modelov. V kompletu se za 2999€, dobi še "novi" 50mm f/1,8. Sicer za čase analognih kamer "slaba" svetlobna moč, bolj tako za amaterje. Na F kamero bi prav lepo šel kakšen f/1,4. Ob napisu Df je kolo s katerim premikamo zaslonko. Nastavitev je možna tudi pri starejših ročnih objektivih.


Pogled na ohišje te takoj prepriča ali pa odvrne. In spet smo tam. Starejši ljubitelji in uporabniki Nikon kamer, ki iz svojih "F" kamer sem ter tja pobrišejo prah, so imeli takoj orošeno oko in že pripravili mesto ob "starejših" analognih predhodnicah.

Novodobni uporabnik Nikon kamer je ob videnem Df samo debelo pogledal. Čudna oblika, ajde, tipalo od Nikon D4 daje iskrico upanja v več, saj si ga le redko kdo lahko privošči, a že AF in druge tehnikali glede na tehnične podatke ter na koncu cena, da vedeti, da se čudijo, kaj je Nikon s tem modelom želel. Ne, ne glejte in razmišljajte o tem modelu, še manj ga komentirajte. Ni za vas. Je za pravega dolgoletnega ljubitelja, ki kamere ne bo imel kot ene in edine za delo in je za tistega, ki bo z njo in starimi Nikon objektivi spoznaval tehnične novosti, ki jih je prinesla digitalna tehnologija.

Bodi dovolj. Vemo za koga je kamera Nikon Df namenjena in kot tako jo tudi ocenjujmo.

 

Kamero Nikon Df pogledaš in veš. Veš, da kamero poznaš. Veš po glavi, pod katero je zaščitena prizma. Srebrni zgornji del ohišja in nekaj črne gumaste zaščite imaš vtisnjen v spomin. Sam si žal nikoli nisem mogel privoščiti kamere Nikkormat, ali kasneje FM, kaj šele še bolj želeno FA. To so bili visoki cenovni zalogaji. Edini moj Nikon je bila kamera F-301, ki pa je že bila iz novega Nikon "sveta", ko so začeljali ciljati tudi med hobi fotografe.

Vendar oblika F/FM/FE/FA modelov je znana in tako je tudi s kamero Nikon Df. No več je gumbov, tu je zaslon, ampak pomembno je ostalo in na kamero gledaš, kot bi bili v letu 1985 in je Nikon predstavil naslednico modela FA. Le ta je zadnja prava "legenda" Nikon kamer. Prišel je AF sistem in tistih "pravih", najbolj naprednih ali tehnoloških legend od Nikon ni več. (Modela F4, F5 sta bila zaradi kardanskega ostrenja krepak korak za konkurenco.)

Nikon Df je od "predhodnic" višja za okoli 2cm (odvisno od modela), v širini enaka, v globini pa za okoli 5mm večja. Če smo na analognih "F" modelih uporabljali še dodatni motor za navijanje filma pa je po globini celo manjša.

 

Kamera Nikon Df je za digitalne kamere lahka. In vsak, ki jo je prijel v roke ji je to dodal vsaj kot zanimivost, če ne že dobro prednost. Analogne kamere "F" so bile za okoli 200g lažje, vendar z motornim držalom ter baterijami za vsaj toliko težje.

Na začetku me je motilo, da ohišje deluje nekako plastično. Analogne so bile odete v aluminij. Vendar najbrž se tu skriva tudi prednost zaradi teže. Arne Hodalič je za Df lepo dejal. "Vedno me bo spremljala na poti, saj je glede na težki D4, ki ima enako tipalo z odličnim visokim ISO, pomembno lažja".

Tudi gumbi na zgornjem delu ohišja so poznavalcu analognih kamer znani. Vse pomembno je takoj pri roki. V slabi svetlobi informacije vidimo v iskalu, ali na zaslonu, če ga vklopimo. Na vrhnjem delu kamere je še "mini" LCD zaslon z informacijo o času, zaslonki, bateriji in številu posnetkov. Z bližnjim gumbom, ga lahko tudi osvetlimo.

Vse ostale nastavitve preko gumbov pa so poznane že iz "pravih" Nikon kamer DSLR višjega razreda.

Iskalo je svetlo, veliko, kot se za kamero polnega 35mm formata (FX) spodobi. Ima 100% pokritost motiva.

V kameri sami pa je tehnika tako, tako. Če jo gledamo zgolj iz tehničnega pogleda, lahko rečemo, da je vsega nekaj, oziroma toplo, hladno. Vendar menim, da so tudi tu Nikon inženirji našli nek kompromis, ki zagotavlja kakovost in dobro delovanje s starejšimi objektivi.

 

Tehnika

Tipalo je iz kamere Nikon D4. Ja neverjetno, kar iz Nikon reporterske kamere. Kar prinaša samo 16M točk, vendar obenem prednost glede odlične slike v višji občutljivosti. Vendar ni v tem glavni razlog, zakaj so se odločili za ta korak. S tipalom iz D610 ali celo D800e, bi bilo veliko nezadovoljstva. Večina starejših, kot tudi novejših objektivov te ločljivosti ne zmore in slika bi bila "medla", brez detajlov, kontrasta. Razlika med sliko v centru in robom bi bila opazna. Tako je odločitev za to tipalo povsem logična.

Ker je na kameri Nikon Df omogočeno, da delujete tudi z veliko večino starejših objektiv brez AF, so morali odpraviti še eno težavo. To je avtomatsko ostrenje. V bistvu mi je celo zanimivo, zakaj v Nikon Df ni možnosti, da bi zamenjali medlico za tisto iz časov analognega ostrenja (split-screen). Torej "razreza" in "matiranja" slike, ko ni bilo izostreno. Ker je v Df znana medlica iz kamer DSLR, nudi avtomatsko ostrenje. Toda marsikdo se je začudil kako to, da v kameri s to ceno ne nudijo zadnjo Nikon tehnologijo faznega ostrenja z 51 točkami. To ostrenje poznamo iz D800e in D4. Če je že tipalo za zajem slike iz D4, zakaj ni še AF ostrenje. Za Nikon Df, so povzeli ostrenje iz Nikon D610. Nudi 39 ostritvenih točk in tipalo z delovanjem na kontrast. To ostrenje prinaša ožje polje delovanje in slika iz roba objektiva nima vpliva, zaradi iskanja kontrasta lažjo ločljivost motiva, vendar z vplivom na manjšo hitrost.
Vendar tudi tu zakaj tipalo na kontrast, se skriva trik v objektivih. Večina najboljših novih objektivov, kot tudi tisti iz analognih časov ima za sodobna fazna AF tipala samo v centru zadovoljivo ločljivost in kontrast. Bolj gremo k robu slike, slabša je ločljivost in posledično možna razpoznavnost glede oddaljenosti v faznem načinu fokusa. Torej ne da je Nikon "šparal", da so eksperimentirali glede tehnike, ampak optika žal ne dohaja zmožnosti AF tipal s fazno prioriteto. Nič drugače ni na drugih FX Nikon kamerah. S "slabimi" objektivi je tudi ostrenje v težavah. (Nimam sicer Nikon podatka, koliko njihovih FX objektivov zmore delovati z vsemi 51 točkami v polni ločljivosti faznega ostrenja, vendar konkurent jih ima trenutno samo pet, pa čeprav ima več prenovljenih objektivov kot Nikon).

Formati zapisa so RAW, TIFF in JPEG. ISO vrednosti so od 100 do 12800, lahko izkoristimo še elektronsko uravnano občutljivost H1 (25600), H2 (51200), H3 (102400) in H4 (204800). Zaslon je velik 3,2 palca z ločljivosto 921.000 točk. Časi osvetlitve so od 30 sekund do 1/4000 sekunde. V zaporednem delovanju kamera lahko zajame 5,5 posnetka v sekundi. Mikrofona ni, zvočnik je mono, manjka video zapis. Glede na velikost kamere je zanimivo, da so v kamero dodali manjšo baterijo EN-EL14, ki je v Nikon D5200. Za zapis pa se uporablja samo ena SD pomnilna kartica, ki je celo ob bateriji, kot v kompaktnih kamerah.
Še ena lastnost pa zna tudi izvabiti pozitivni nasmeh. Prožilec ima navoj za žično ali zračno prožilo.


Uporabiku F kamer bo hitro vse razumno. Več od nastavitev le redko kdaj potrebuješ.

 

Zaključek

Ni veliko za pisati. Verjamem, da je mnogo Nikon inženirjev uživalo v prenavljanju legend in zadovoljnih s svojim delom. Prav tako so na kamero lahko ponosni v Nikon, saj legenda in črka "F" živi z novo tehniko naprej.

Prav tako ob pogledu na kamero uživajo "stari" uporabniki, ljubitelji Nikon kamer. Tudi njim s tehniko "nabiti" D800e in D4 ne pomenita toliko kot preprosta "filozofija".

In po moje je Nikon zadel. Vsem tem uporabnikom je dal možnost vstopiti na "znan" način v digitalni svet, jim omogočil visoko kompatibilnost sistema, lažjo kamero in dobro preprostost uporabe.

Kar pa je tem uporabnikom še bolj pomembno. Nikon Df, bo v lepem sožitju s kamerami F, FM, FE in FA. S temi "legendami" bo kamera lepo in nič kaj preveč "kričeče" sobivala v mnogih vitrinah ljubiteljev te cenjene japonske znamke.
Ja res je. Kamera Nikon Df je opazno dražja (priporočena cena 2999€) od Nikon D610 ali celo od Nikon D800e. Vendar ima Nikon Df nekaj, za kar bodo uporabniki, ki imajo dovolj globok žep raje dali denar. Nekaj je po domače rečeno "štanca", ki jo ima vsak, ki s kamero resno dela ali je ljubitelj zadnje tehnike, povsem nekaj drugega je kamera, ki nudi zgodovinsko znano filozofijo in pridih "legend". Vemo kdo so kupci in zelo občasni uporabniki le teh.


 

Moje osebno mnenje o kameri Nikon Df

Mene je kamera Nikon Df prepričala. Ne v tem, da bi jo imel za redno delo. Tu mi je Nikon D800e, za moj način dela in uporabo fotografij pokazala čudovite prednosti. Če bi iz tega pogleda ocenjeval Nikon Df, bi to kamero enostavno opisal, kot "nerazumna" ponudba.

Tudi za noben tehnični del ne moremo reči, da je res nekaj posebnega, da je v kameri vsega toliko in tako dobrega, da je vredna iz tega pogleda svojega denarja. Vendar vseeno. Nikon Df, bi bila zame tudi iz smeri resnega fotografskega dela čudovita druga kamera.

Najbolj pomembno pa, z njo bi se povrnil v mladostne sanje, ko sem v Križankah na sejmu "foto antika" občudoval kamere Nikkormat. Prav tako v srednješolska leta, ko sta mi Nikon FM in FE v trgovini v Celovcu vabili pogled in nove sanje, kako imeti to mojstrovino. Zadnja res prava želja, ko sem že hodil v službo, je bil model FA. Kamera, ki je imela kljub avtomatikam P, A in S, še vedno pridih mehanike.

Ja, to je to. S kamero Nikon Df se povrneš v sanje. In če jih dobiš v novi, uporabniki obliki, ko imaš, ne vprašaš za ceno.

Vem, novodobni fotograf bo zamahnil z roko in ne čudim se. Še celo prav ima. Vendar tudi on bo enkrat starejši. In če bo Nikon čez 20, 30 let še izdeloval fotokamere in naredil neko primerljivost današnjih kamer, katere si danes novodobni fotograf želi, se bo spomnil zakaj je Nikon naredil model Df.

Zame z modelom Df, "legenda" živi naprej!

 

 

Komentarji

Tomaž

12.12.2013 00:13

Bolj spominja na F3..
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com