Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Nikon D200 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
08.02.2006 12:41

 

V primeru Nikon kamere katera bi nasledila že močno ostarelo D100, se dolga leta (februar 2002) ni nič dogajalo. Nikon je sicer zamenjal PRO modela D1, D1x za D2x. A to je še vedno profesionalna kamera, nedosegljiva večini ljubiteljev in hobi uporabnikov Nikon kamer. Ni bilo malo tudi zahtevnejših uporabnikov, ki so si že kupili Nikon D70s, saj je bila D2x za marsikoga cenovno nedosegljiva. A kmalu so spoznali, da to le ni tisto pravo. Seveda iz pogleda pol profesionalnega uporabnika. Pa ne toliko zaradi že kar malega števila točk v D70s, t.j. 6M točk. Ampak predvsem ohišje in delovanje kamere ni bilo na nivoju nekdaj zelo cenjenih F90, F90x in F100.

 

Toda tudi pri Nikon so spoznali, da bo treba svoje modele DSLR kamer postaviti na trg mnogo prej kot so to delali vsa leta nazaj, ko smo po njihovi napovedi kamere čakali in čakali na njeno prodajo.

 

Tokrat so storili drugače in že s tem najbrž napovedali drugačno, novo pot k osvojitvi starih tržnih deležev. Nikon D200 je kamera, ki zopet budi upe. Seveda smo se že po prvi predstavitvi zavedali, da to še vedno ni tista kamera za katero bi lahko rekli, da je samo cenejša D2x in nam bo odlično služila tudi v najtežavnejših pogojih. Torej v razredu pravih polprofesionalnih kamer. A Nikon D200 je že na zunaj po merah in teži, predvsem pa nastavitvenih gumbih na kameri, ter množici odličnih tehničnih lastnosti krepak korak naprej in nakazuje, da je Nikon zopet tam kjer je vedno bil. V SLR razredu vedno tehnično in v natančnosti izdelave perfekten.

 

Ohišje skoraj v celoti preseneti še tako zahtevnega uporabnika.

 

Ohišje

 

Lahko samo rečem odlično. Seveda za vse poznavalce Nikon kamer in tiste, ki vedo kakšno je včasih bilo in mora biti spodobno ohišje kamere. Za vse, ki so bolj vajeni Canon DSLR kamer bo mogoče veliko nastavitvenih gumbov na kameri delovalo neprivlačno, oziroma kamera deluje premalo estetsko. A vsi ki poznajo Nikon že vedo, da se na ta način da z njo hitro delovati in spreminjati nastavitve. Seveda, če si se s kamero, gumbi in njihovimi funkcijami prej dobro spoznal, oziroma, če Nikon ohišja poznaš.

 

Ergonomija ohišja kaže, da se pri Nikon zavedajo, da je kamera namenjena zahtevnejšim uporabnikom. Že velikost (š147 x v113 x g74mm)in teža (830g brez baterije) dokazujeta, da se kamero zelo dobro drži v roki. Držalo je odlično ergonomsko oblikovano, guma na prednji in zadnji strani pa poskrbi, da nam kamera ne leze iz rok. Po višini manjka kakšen cm za še boljši oprijem, a zahtevni in tisti, ki bodo kamero večkrat uporabljali si bodo dokupili dodatno držalo.

 

Vratca za katerimi je prostor za CF pomnilno kartico.

 

Tisti, ki pozna SLR kamere malo v zgodovino, predvsem pa filozofijo izdelave ohišja in njihove uporabniške vrednosti različnih proizvajalcev, po prvem stiku s kamero D200 ve, da je to pravi "stari" Nikon. D50 in D70s tega ne kažeta v tako veliki meri. Nikon se drži svoje tradicije in to kažejo tudi njegova ohišja iz višjega cenovnega razreda. Za D200 lahko rečem, odlična ergonomija (kamera ima ravno pravšnjo globino in odlično držalo za oprijem, teža doprinese k bolj mirnemu fotografiranju) že da vedeti, da se je Nikon odločil tudi v ta srednji razred fotografu ponuditi nekaj več. Predvsem pa je Nikon tudi pri D200 obdržal tradicijo oblike in niso eksperimentirali z novostmi. Marsikatera oblikovna rešitev spominja na njihove filmske kamere. Velika večina največkrat uporabljenih nastavitev pa je lahko krmiljena preko gumbov na kameri. Uporabniki Nikon SLR kamer bodo z njimi zelo hitro na ti. Drugi, ki bi si zaželeli D200 pa se bodo morali na množico dodatnih nastavitev na ohišju šele navaditi. V današnjem trendu kupovanja DSLR kamer, se mnogi z različnimi nastavitvami le redko spoznajo. Velikokrat je tudi njihova uporaba povsem napačna. Zato se je treba zavedati, da te nastavitve so tu in imajo ob pravilni uporabi svojo veliko uporabniško vrednost.

 

Ohišje je zelo kakovostno izdelano.

 

D200 sem preizkusil tudi v kombinaciji s AF-S 18-200mm VR. O objektivu bo objavljen poseben preizkus. Že sedaj pa lahko zapišem, da je odličen univerzalni in popotniški objektiv. V kakovosti zapisa pa od teh objektivov z močnim razponom goriščnic ne pričakujte preveč.

 

Že prednja stran ohišja (če se upošteva tudi gumbe na vrhu držala) nam ponuja kar 12 nastavitvenih gumbov. Desno spodaj je gumb za premik med načini ostrenja (Manuel, Continius, Servo), višje je gumb za blokado objektiva in 10 pinski nastavek na katerega lahko priklopimo več naprav (daljinske vrvične prožilce, dodatno kamero za simultano delovanje, brezžični radijski adapter, GPS napravo, infrardeči sprejemnik...). Levo zgoraj nad objektivom sta gumba za nastavitev načina delovanja (5 možnosti) in korekture moči bliskavice -3EV do +1EV (v 1/3 ali 1/5korakih) in za dvig bliskavice v delovni položaj.

Na levi prednji strani ohišja  sta ob objektivu dva gumba. Spodnji služi za vklop Function lastnosti, katero si izbere uporabnik preko menija (10 možnosti), zgornji pa za vklop pregleda globinske ostrine, ko nam kamera zapre zaslonko na vrednost pri kateri bomo fotografirali.

Višje je (AF-assist illuminator), lučka, ki nam doda dodatno svetlobo za lažje AF ostrenje v slabih svetlobnih pogojih (deluje v razmerju od cca. 0,5 do 3m. Z nekaterimi objektivi, ki so opisani v navodilih pa lahko ostrimo od 0,7m). Ko delujemo z bliskavico s pomočjo lučke izničimo efekt rdečih oči, oziroma pri uporabi samosprožilca nam lučka oddaja svetlobni signal.

 

Li-Ion baterija je izredno vzdržljiva. Brez težav z njo posnamete 1000 in več posnetkov.

 

Na prednjem delu držala je vrteči se nastavitveni gumb, ki nam omogoča prenastavljati zaslonko, nastavitve v MENU-ju in med pregledom fotografij. V samih nastavitvah lahko spremenimo nekatere funkcije tega gumba, oziroma smer vrtenja in izbire funkcij.

Nad njim je na zgornjem delu držala na pritisk dokaj občutljiv in hiter (ne kot na D2x) prožilec, okoli njega pa je gumb za vklop izklop kamere ter vklop osvetlitve LCD zaslona na zgornjem delu kamere. Sledi še gumb MODE pod katerim so štirje načini osvetljevanja P, S, A, M (možnost P lahko razširimo še na P* "flexible program" pod katero lahko premikamo čas/zaslonko) in pa v kombinaciji z gumbom za izbris fotografij lahko pridemo do možnosti formatiranja spominske kartice. Zadnji pa je še gumb (+/-) kateri nam služi za nastavitev korekture ekspozicije (+/-5EV) in s pomočjo gumba QUAL služi za resetiranje nekaterih prenastavljenih funkcij. Različnih dodatnih nastavitev pri nekaterih gumbih je toliko, da jih nima smisla opisovati. Bistvo je, da uporabnik ve, da mu določeni gumb služi za več lastnosti. Sam pa lahko preko navodil spozna kaj določene nastavitve omogoča ali spreminjajo in si tako izbere sebi želene.

 

Desna stran kamere je odlično ergonomsko izdelana in obdana s prijetno guma, da nam kamera ne drsi iz roke.

 

Za Nikon uporabnika je vse logično postavljeno in uporabno.

 

Na zgornji strani kamere je na oblikovno zelo podobnem gumbu, kot je bila na film kamerah ročka za navijanje filma, možnost pod gumbom QUAL. nastavljanja kakovosti kompresije, stiskanja datoteke oziroma formata zapisa (QUAL gumb v kombinaciji s +/- gumbom omogoča resetiranja določenih nastavitev). Naslednji gumb je možnost nastavitve različnih načinov korekture temperature bele barve (WB), sledi pa še gumb za spremembo občutljivosti ISO (možnost od 100 do 1600ISO in dodatne elektronske H0,3 - H0,7 in H1,0 (3200 ISO).

Povsem levo je gumb za blokado spodnjega vrtljivega nastavitvenega gumba, ki nam omogoča spremembo hitrosti zajema slike. Od enojnega, do več v sekundi (CL od 1 do 4, CH 5), kot samosprožilec in dvig zrcala pred proženjem zaklopa (Mup).

 

Do večine pomembnejših nastavitev pridemo brez potrebe po vhodu v MENU. Večina gumbov je na kameri.

 

Sledi vgrajena bliskavica z vodilnim številom 12 pri 100ISO. Kar nam omogoča povsem zadovoljivo moč za doosvetlitev motivov ali delovanju v manjših temnih prostorih. Za vgrajeno bliskavico pa je nastavek za zunanje dodatne bliskavice.

Desno je velik LCD zaslon z množico informacij, ki kažejo nastavljene parametre. Na njemu se nam izpišejo skoraj vse informacije, katere nastavljamo preko gumbov na kameri ali preko menija. Informacije na zaslonu so odlične vidne tudi v temi, saj imamo možnost osvetlitve zaslona, preko gumba za vklop/izklop kamere.

 

Kontakti so odlično zaščiteni.

 

Na levi strani kamere so za trdno gumo odlično zaščiteni priključki za USB izhod, video in (DC) napajanje. Zgoraj za plastičnim vijakom je sinhronizacijski kontakt za dodatne bliskavice.

 

Na desni strani nam kamera nudi samo plastična vratca za katerimi je vodilo za CF pomnilno kartico.

 

Zadnji del kamere pa nam poleg iskala in TFT zaslona nudi kar 16 velikih in dobro nastavljivih nastavitvenih gumbov. Začel bom kar iz leve zgornje strani.

Najprej je gumb za nastavitev zajema večih posnetkov z različnimi nastavitvami osvetljevanja "bracketing". D200 nam nudi zelo široko paleto nastavitev BKT od treh do devetih zaporednih posnetkov, z možnostjo korekture od +/- 0.3, 0.7, 1EV, z možnostjo večih korigiranih posnetkov z uporabo bliskavice in preko nastavitve v MENU-ju možnost WB "bracketing" zajema posnetkov. Poleg je gumb DELETE, s katerim izbrišemo označeno fotografijo, oziroma v kombinaciji z gumbom MODE služi za vstop v funkcijo formatiranja spominske kartice. Pod njima je pet gumbov razporejenih navzdol ob zaslonu. Prvi služi za vstop v funkcijo pregleda že posnetih fotografij, nato sledi gumb MENU za vstop v veliko množico dodatnih nastavitev. Tretji gumb nam pri pregledu slik na ekran razporedi več manjših sličic. Sledi četrti gumb za zaščito že posnetih fotografij, tako da jih ne moremo po nerodnosti izbrisati (razen v primeru, da formatiramo kartico). Gumb služi  tudi kot pokazatelj (HELP) informacij o določeni izbrani nastavitvi. Najnižje pa gumb Enter za potrditev raznih prenastavitev in za povečavo slike pri njenem pregledu. Povečavo vidimo označeno z modro rdečim okvirjem (ko pritisneš enter je treba zavrteti še zgornji desni vrtljivi gumb).

Pri pregledu fotografij je veliko možnosti informacij. Do njih pridemo s štiri funkcijskim gumbom, desno ob zaslonu. Na razpolago imamo od vseh klasičnih podatkov, do barvnega RGB histograma (tudi posamezne barve) in videnja ostritvenih točk.

 

D200 in odličen objektiv Nikkor AF-S 17-55mm f/2,8 ED.

 

Na sredini nad TFT zaslonom je zelo svetlo iskalo. V njemu je polno glavnih informacij z možnost prikaza korekturnih črt in množice dodatnih lastnih informacij, med drugim tudi stanje moči baterije. Svetloba do iskala pride preko prizme in leč na zadnji strani, preko katerih lahko nastavimo korekturo dioptrije od -2 do +1. Da kamera še ni v tistem pravem profesionalnem razredu govori podatek, da skozi iskalo vidimo samo 95% zajetega motiva. Manjša slabost iskala je tudi, da je njegov zadnji del premalo iz samega ohišja in ni v skladu z njegovo celotno kakovostjo in odlično ergonomijo.

Pod iskalom je 2,5 palca velik TFT zaslon, odlične ločljivosti 230.000 točk. Napisi na zaslonu so veliki, v različnih barvah, dobro vidni, a zaradi njihove množičnosti se je treba z njimi odlično spoznati. Nastavitev preko menija na zaslonu je toliko, da jih ne bom opisoval, niti pisal posebnega poglavja o MENU-ju. Navodila v slovenskem jeziku so obsežna in dobra kopija angleških, zato se boste uporabniki D200 lahko odlično spoznali z množico nastavitev v MENU-ju. Še toliko bolj, če želite izkoristiti nastavitev lastnih nastavitev in uporabniških možnosti.

 

AF-S Nikkor 17 - 55mm f/2,8 ED je že pokazal svoje odlične lastnosti.

 

Desno od iskala je vrteči gumb za izbiro načina merjenja svetlobe. Matrix v 1005 točkah, sredinsko (v MENU možno nastavljati velikost zajema od 6, 8, 10 do 13 odstotkov) in spot, ki meri samo 2 odstotka motiva. V sredini gumba za izbiro načina merjenja svetlobe je gumb za zaklepanje izmerjene ekspozicije AE-L ali fokusa AF-L.

Sledi gumb AF-ON, ki služi za direktno avtomatsko ostrenje ostrenje in ima glede AF ostrenja enako funkcijo kot če pritisnemo prožilec do polovice.

 

Povsem desno na zgornji strani je vrteči se nastavitveni gumb, ki nam omogoča prenastavljati zaslonko, nastavitve v MENU-ju in med pregledom fotografij za njihovo povečavo. V samih nastavitvah MENU-ja lahko spremenimo nekatere funkcije tega gumba, oziroma smer vrtenja in izbire funkcij.

 

Ohišje je narejeno iz magnezijeve zlitine.

 

Niže, desno ob zaslonu je najprej štiri funkcijski gumb z možnostjo nastavitev točk ostrenja, v funkciji pregleda slik za premik med njimi, za nastavitev glavnih menijev in sprehod med funkcijami v MENU-ju. Kadar gumb pritisnemo na sredi je njegova funkcija enaka kot, da bi uporabili gumb ENTER za potrditev izbire in delovanja določenih funkcij.

Okoli gumba pa je še premični nastavek za vklop in izklop delovanja štirifunkcijskega gumba. Dokler kamere nismo vajeni ali še nismo pozorni na ostritvene točke v iskalu, je kar dobro, da je gumb v zaklenjenem stanju. Kaj hitro lahko ob držanju kamere na obrazu premikamo točke ostrenja in se čudimo zakaj ostritev ni pravilna.

 

Desno je dioda, ki označuje da se datoteka še zapisuje na pomnilniško kartico.

 

Vgrajena bliskavica nam zadostuje za doosvetlitev bližnjih motivov ali fotografije pri slabši svetlobi v manjših prostorih.

 

Sledi gumb (kot mala ročka) za premik med točkami ostrenja. Možnosti izbire so štiri. Po izbrani točki (Single-area AF), po izbrani točki a kamera zazna premik motiva in ga spremlja (Dynamic-area AF), po izbrani točki a zaznavnje prika motiva in kamera določi za delovanje sosednjo točko (Group dynamic-AF), popolno prepustitev izbire točke kameri, ki upošteva najbližji del motiva (Dynamic-area AF with closest subject priority).

 

Sledi samo še gumb za odpiranje vratc za katerimi je pomnilniška kartica CF.

 

Spodnji del kamere pa nam nudi samo vratca za katerimi je Li-Ion baterija in kovinski navoj za stojalo.

 

Informacije na velikem LCD zaslonu so dobro vidne.
 

 

MENU

Levo so glavni meniji. Desno pa njihove možnosti nastavitev z mnogimi podnastavitvami.

Kamera nam omogoča nastaviti možnost štirih lastnih bank (ABCD) podatkov pod kakšnimi pogoji nam naj kamera deluje.

V navodilih je več kot pol strani namenjenih prav pravilnemu izkoriščanju MENU-ja. Ker je kamera namenjena zahtevnejšim uporabnikom, predvsem pa nam MENU nudi množico lastnih nastavitev, se v širšo razlago MENU-ja ne bom spuščal. Lahko samo rečem, da na D200 nudi v dodatnih nastavitvah skoraj vse, kar si fotograf sploh lahko zaželi. Če je množica nastavitev za hobi fotografa celo dodatno breme, pa je pri D200 prav nasprotno. Marsikateremu uporabniku D200 bodo lastne nastavitve še kako prišle prav.

 

   Po vstopu v MENU se tu pričenja množica dodatnih nastavitev.

 

   Množica korektur tonskih vrednosti.

 

 

   Dodatne nastavitve ostrine, barvnih tonov, saturacije, spreminjanja tonskih vrednosti...

 

   Izbiramo med različnimi načina zapisa. Množico funkcij si lahko prenesemo v lastne nastavitve.

 

   Nastavitve glede kakovosti zapisa.

 

   Različni načini redukcije šuma pri izbiri višje občutljivosti tipala. (primer na spodnjih fotografij)

 

 

 

   Da izberete za vas najbolj uporabne nastavitve brez dobrega spoznavanja z navodili ne bo šlo.

 

   Različni načini prioritete ostrenja.

 

   Izbira delovanja izbire občutljivosti, korekture in merjenja svetlobe.

 

   Lastne nastavitve delovanja izbirnih gumbov na kameri.

 

   Izbira funkcije za Function gumb na prednji strani kamere.

 

   Pregled izbranih lastnih nastavitev. MENU je tako obsežen, da ga tudi večina uporabnikov kamere

   nikoli ne bo v celoti spoznala.

 

 

 

Edine slabosti ohišja! (moj osebni pogled)

Na ohišju najdem samo štiri »slabosti« (ki bolj pašejo k D50 in D70s predvsem iz pogleda na ostalo celoto ohišja), ki mi potrjujejo mnenje, da bo Nikon mogoče že do Photokine naredil še eno kamero višjega kakovostnega razreda (med D200 in D2x). Glede na res odlično kakovost ohišja in nastavitvenih gumbov (krepko dražja EOS 5D se v pogledu kakovosti ohišja z D200 ne more primerjati), je plastika ki prekriva bliskavico in sama bliskavica povprečne kakovosti. Bliskavica tudi nima zaščite glede propustnosti dežnih kapelj in voda pri daljšem izpostavljanju dežnim kapljami kaj lahko pride v kamero preko zatiča bliskavice. Vratca za baterijo in kartico pa sta zaščiteni. Prav tako so iz cenene plastike in nič kaj robustno vpeta vratca za katerimi je pomnilna kartica. Tretji manj kakovostni (iz pogleda celote ohišja) gumb pa je na zadnji stani kamere. To je okrogli štirifunkcijski gumb, ki je tudi iz cenene plastike in se zelo na mehko premika. Na koncu pa bi si zaželel še to, da bi bil nastavek pred iskalom bolj profesionalen, torej nekaj mm bolj iz ohišja. A to je malenkost in najbrž v tem trenutku bolj moja kaprica kaj povprečnega sploh slabega najti na tem ohišju. Torej, Nikon je zopet pokazal konkurenci, kako se naredi tisto »pravo« ohišje v tem pol profesionalnem razredu.

  

 


 

Osnovni motiv posnet pri različnih ISO (od 100 do opcijskih 3200). Povsod f/8.

 

Linki do fotografij v polni velikosti (cca. 3MB) posnetih pri 100 do 3200ISO, pri polni ločljivosti 10M točk in "fine" kompresiji.

 

1. 100 do 3200ISO

 

100ISO_brez_NR

 

200ISO_brez_NR

 

400ISO_brez_NR

 

800ISO_brez_NR

 

1600ISO_brez_NR

 

3200ISO_brez_NR

 

2. 100 do 3200ISO vse z High ISO NR (High)

Linki do fotografij posnetih pri 100 do 3200ISO z vklopljenim filtrom "High ISO NR", kateri nam zniža šum pri višjih ISO. Šuma je sicer mnogo manj, toda slika izgubi na detajlih.

 

100ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

200ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

400ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

800ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

1600ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

3200ISO_vklopljen_HI_ISO_NR

 

 

 

Izrez 1:1 za prikaz delovanja High ISO NR filtra.

Takole pa izgleda razlika pri 100 in spodaj pri 3200ISO. Filter efekt začne vidneje delovati šele od 800ISO.

100ISO

100ISO in High ISO NR

1600ISO

1600ISO in High ISO NR

$$PAGE$$

Izrezi 1:1 od 100 do 800ISO, brez in s filtrom High ISO NR (High)

100ISO

100ISO

100ISO

100IS0 in High ISO NR

100IS0 in High ISO NR

100IS0 in High ISO NR

200ISO

200ISO

200ISO

200IS0 in High ISO NR

200IS0 in High ISO NR

200IS0 in High ISO NR

400ISO

400ISO

400ISO

400IS0 in High ISO NR

400IS0 in High ISO NR

400IS0 in High ISO NR

800ISO

800ISO

800ISO

800IS0 in High ISO NR

800IS0 in High ISO NR

800IS0 in High ISO NR

V nadaljevanju 1600 in 3200ISO.
$$PAGE$$

1600ISO

1600ISO

1600ISO

1600ISO z High ISO NR

1600ISO z High ISO NR

1600ISO z High ISO NR

3200ISO

3200ISO

3200ISO

3600ISO z High ISO NR

3600ISO z High ISO NR

3600ISO z High ISO NR


Slike posnete pri času osvetlitev 2sek. in 3200ISO.

3200ISO (off)

3200ISO Long Exposure NR

3200ISO Long Exposure NR in High ISO NR (High)

3200ISO (off)

3200ISO Long Exposure NR

3200ISO Long Exposure NR in High ISO NR (High)

3200ISO (off)

3200ISO Long Exposure NR

3200ISO Long Exposure NR in High ISO NR (High)

$$PAGE$$

Delovanje in funkcije

 

Iskalo je zelo svetlo, veliko, v njemu pa so vse potrebne informacije. Skozi iskalo pa vidimo samo 95% motiva. Še en podatek več, da D200 ne želijo preveč približati D2x. Po vklopu je kamera zelo hitro pripravljena na delovanje (0,15sek.), prožilec je hiter ima samo 50milisekund zakasnitve. Po proženju pa slike v iskalu ne vidimo 105milisekund. Zaenkrat tudi v tem elementu D200 nima konkurence (razen D2x in EOS 1D MkII n). Avtomatsko ostrenje je hitro, deluje s pomočjo TTL Multi-CAM 1000 sistema, časi osvetlitve so od 30 sekund, do 1/8000 sekunde. Sinhronizacijski čas je 1/250 sekunde. Zaklop je iz kakovostnih materijalov in preizkušen za 100.000 proženj. D200 omogoča snemanje s 5 posnetki v sekundi, 37 JPEG in 22 RAW v seriji zaporednega snemanja. Baterija drži in drži (brez težav čez 1000 posnetkov). Tudi v teh elementih so ji trenutno kos samo mnogo dražje »prave« PRO kamere.

 

Zaslon je velik 2,5 palca z dobro ločljivostjo 230.000 točk. Na njega lahko gledamo tudi pod kotom 170 stopinj. Ko vstopimo v MENU vidimo velike napise in množico dodatnih nastavitev, katere pa moram še pregledati. Omenim naj samo, da nam sedaj kamera preko menija ponuja obilico lastnih nastavitev tako v elementih avtomatskega ostrenja kot merjenja svetlobe in ostalih možnosti kontrole načina snemanja.

100ISO

100ISO

100ISO

100ISO

400ISO

400ISO

400ISO

400ISO

1600ISO

1600ISO

1600ISO

1600ISO

$$PAGE$$

Kakovost slike

 

Po prvem fotografiranju sem kamero preizkusil samo v studiu pod različnimi svetlobnimi pogoji. Sprva se je govorilo, da ima D200 veliko šuma. Nato, da ga s posebnimi algoritmi odpravlja, a obenem močno uniči sliko. Eno in drugo je res. A še večja je resnica, da šuma sploh ni veliko. Nam pa D200 v elementu šuma nudi več možnosti njegovega odpravljanja. Več si oglejte in preberite pri fotografijah.

 

Kar se tiče fotografije pri 100 in 200ISO je slika vrhunska. Tako po tonskih vrednostih, kot po ostrini. Seveda gre tu tudi zahvala objektivu AF-S Nikkor 17 ��" 55mm f/2,8 ED.

Torej tudi iz pogleda kakovosti slike se ve, da je kamera Nikon D200 zelo dobra. Ni malo fotografov, ki si vsako fotografijo močno povečujejo na računalniških zaslonih in nato pod različnimi korekturami iščejo zgolj napake v zapisu datoteke. Ena izmed napak (a vidna res pod posebnimi pogoji) naj bi se pojavila pri fotografiranju v proti svetlobo. V tem primeru pride pri nekaterih kamerah (iz prve serije) do zapisa slike s črtami. Ugotovilo se je, da je napaka na posebnem vezju in kamere iz naslednje serije imajo to težavo že odpravljeno. In tudi, če slučajno vi pridete do take kamere in da to težavo sploh opazite vedite, da vam z drobnim posegom na servisu to težavo lahko tudi odpravijo.

17mm osnovna datoteka. AF-S 17-55mm f/2,8 G ED DX, 100ISO, f/8, 1/125sek.

Izrez 1:1. Na robovih je ostrina povprečna.

Izrez 1:1.

Izrez 1:1. Slika ima v centralnem delu zapis z več ločljivosti. Slika deluje ostrejša.

55mm osnovna datoteka. AF-S 17-55mm f/2,8 G ED DX, 100ISO, f/8, 1/160sek.

Izrez 1:1. Ostrina je v ozkem kotu objektiva krepko boljša. Zamik barv (kromatska aberacija) je skoraj neopazen.

17mm. 200ISO. 1/1600sek. f/2,8.

Sigma 100-300mm f/4 1/800sek. 200ISO. S pomočjo unsharp filtra se kljub mehkemu risanju objektiva pri 300mm in zaslonki f/4, da doseči zadovoljivo ostrino.

Sigma 100-300mm f/4. 300mm, f/4, 200ISO, 1/640sek. in unsharp filter.

300mm f/4 1/250sek. 800ISO.

AF-S 18-200mm VR. 200mm f/11 1/160sek. 100ISO.

31mm f/2,8 1/1000 200ISO.

40mm f/4 1/60sek. 1600ISO.

55mm f/2,8 1/45sek. 1600ISO.

17mm f/2,8 1/15sek. 1600ISO.

17mm f/2,8 1/20sek 1600ISO.

17mm f/2,8 1/30sek. 1600ISO.

Odlična barvna zasičenost. Višjo tonsko zasičenost lahko nastavite že z množico možnosti preko MENU-ja in lastnih nastavitev ali pa z večjo natančnostjo in še več možnosti to kasneje postorite z računalniškim programom.

200mm VR, f/8 1/320sek. 100ISO.

32mm f/6,3 1/350sek. 200ISO.

55mm f/6,3 1/30 200ISO.

26mm f/2,8 1/80 200ISO.

35mm f/11 1/180 200ISO.
$$PAGE$$

Za konec

 

Nikon D200 je odlična kamera za vse zahtevnejše hobi fotografe. Za še bolj zahtevne, pa to še vedno ni kamera, za katero bi lahko rekli, da je tako podobna D2x, kot je bila F100 kameri F5. Kar pomeni, Nikon D200 nam zna že odlično služiti za resno delo. Z njo so končno ponudili Nikon uporabnikom primerno in predvsem cenovno dosegljivo orodje. A najbrž bomo že na Photokini 2006 slišali kaj o kameri iz še ene višje stopnice.

Za vse hobi fotografe, ki so si od kamere v tehničnem smislu vedno želeli več, kar je trenutno na trgu za še sprejemljiv denar, pa lahko rečem, da ga je D200 vsekakor vredna.

Nikon D200 je novi cilj, ki ga mora v podobnem cenovnem razredu konkurenca glede ohišja in tehničnega delovanja (ne slike) šele doseči.

Drugače kot dokončati članek z dejstvom, da je Nikon D200 odlična kamera za svoj denar, ne morem.

Izrez 1:1. Levo 100ISO, desno 400ISO. V polni povečavi je opazna razlika v zapisu. Pri 400ISO je slika bolj zrnata, že izgubi nekaj risbe in pridobi na kontrastu.

Levo 100ISO, desno 400ISO. Res, da pri 400ISO izgubimo nekaj na kakovosti zapisa. A pridobimo krajši čas osvetlitve in s tem nestreseni posnetek. Kar pa doprinese kakovostnejši končni izdelek.

D200 in njegovo Matrix merjenje svetlobe, katerega smo prvič spoznali v kameri F5, odlično opravi svoje delo. Objektiv 17-55mm, 200ISO.

Osnovni močno kontrastni motiv, fotografirano pri 1600ISO.

Izrez iz zgornje fotografije. Na sredini je močna direktna sončna svetloba močno preosvetlila zapis. Samo ob robu desno od preosvetlene skodelice se opazi (prav iskati je treba) vpliv zapisa linij. Ker je bilo na svetovnem spletu veliko govora o tem problemu, čeprav je viden samo pod posebnimi pogoji in večjih povečavah, še enkrat poudarjam, da se težave pojavijo samo pri nekaterih prvih prodajnih kamerah in da je z manjšim servisnim posegom rešljiv.

To sliko je prispeval Tomaž Rupnik, ko je iskal tisti znani banding, oziroma pojav črt pri fotografiranju v protisvetlobo pri višjem ISO. Da se črte res opazijo, je bilo treba nad osvetliti posnetek (levo) in kasneje sem še v računalniškem programu dodal dodatno močno osvetlitev slike (desno). Samo pri tako močni korekturi in veliki povečavi bomo tak efekt zapisa tudi opazili.

Izrez 1:1 desne obdelane slike. V oranžni barvi so opazne linije.

Pri močni osvetlitvi slike sem prišel do bolj izraženih črt. Kot pravijo pri Nikon-u se ta pojav pokaže samo pri kamerah iz prvih prodajnih količin. Pa še to ne pri vseh. Tudi sam sem preizkusil tri in samo pri eni opazil to napako. Tudi naš serviser že zagotavlja, da se napako z enostavnim posegom lahko odpravi.

Bolj zanimiv kot zapis črt, se mi zdi zapis dolge temnejše linije pri fotografiranju polne lune pri 1600ISO.


Primerjava pri 1600ISO

Nikon D200, Nikon D70s in Canon EOS 1D MkII n.

D200. Vse tri kamere so bile v nastavitvi AWB.

D70s. Pri obeh Nikon kamerah sem uporabil objektiv AF-S 17-55mm f/2,8 ED, Pri Canon EF 28-135mm IS. Glede na neprimerljivo kakovost objektivov je primer primeren samo za pregled tonskih vrednosti, šuma in barvne globine zapisa.

EOS 1D MkII n. D70s je zajel zelo hladen posnetek, 1D MkII n pa z mnogo toplejšimi barvami.

D200.

D70s.

EOS 1D MkII n.

D200.

D70s.

EOS 1D MkII n.

D200.

D70s.

EOS 1D MkII n.

D200.

D70s.

EOS 1D MkII n. Zapisi so si različni. EOS 1D MkII n, nam nudi manj šuma, toplejši osnovni tonski zapis in višji dinamični obseg zapisa. Risba v močno temnem delu je še vedno odlično zapisana. Toda toplina tonskih vrednosti je stvar okusa in nastavitev korekture bele barve. Šum ima Nikon še vedno bolj izrazit a deluje risba zardi tega z več ostrine. Prav tako so določene tonske vrednosti z več zapisa. Lahko še toliko teoriziramo, a v praksi se Nikon D200 izkaže z odlično sliko. Še toliko bolj, če vemo, da je cena kamere Nikon D200 za polovice nižja od EOS 5D in za skoraj 3X nižja od EOS 1D MkII n. Več kot dokončati z dejstvom, da je D200 odlična kamera za svoj denar ne morem.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com