Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

Kateri zum objektiv ob nakupu kamere DSLR / DSL

Avtor:Matjaž Intihar
16.11.2010 15:55

Vstop med kamere z izmenljivimi objektivi ni tako enostaven, kot marsikateremu kupcu izgleda na začetku. Med ohišji kamer niti ni veliko izbire. Razen »eksotičnih« ponudnikov kot Leica in Samsung, so vsa še preostala fotografska podjetja samo japonska. In to na veliko žalost, saj nam tako samo ena industrija določa tehnološko fotografsko smer, kot hitrost predstavljanja novosti.
Ko se odločite za Canon, Leica, Nikon, Olympus, Panasonic, Pentax, Samsung, Sigma ali Sony ohišje kamere z izmenljivimi objektivi, se je treba takoj odločiti še za objektiv. Za kateri?

Ponudba osnovnih zum objektivov
Za osnovni objektiv mislim na tiste objektive, ki večini fotografov danes služijo kot prva izbira in nudijo predvsem najbolj želene goriščnice. Ponudba je široka in fotograf lahko izbira tako med cenovno razliko, razliko v goriščnicah, svetlobni moči in sami kakovosti.
Tudi proizvajalcev objektivov je vse manj. Jih je pa nekaj več, kot proizvajalcev fotokamer. Vendar so zopet v veliki večini japonska.
Enostavno je japonska industrija popolnoma prevzela fotografsko smer. Ni čudno, da Evropa plačuje najdražje. Kljub temu, da je Evropa največji trg, pa je japoncem poleg domačega pomemben le še ameriški. Evrope še ne jemljejo resno, saj je trg še vedno preveč neenoten in ga lažje izkoriščajo.
Med pomembnimi ponudniki objektivov za fotokamere DSLR (izmenljiv objektiv in povratno zrcalo ter prizmo in optičnim iskalom) in DSL (izmenljiv objektiv brez povratnega zrcala ter z ali brez EVF-elektronskega iskala) danes so; Canon, Leica, Nikon, Olympus, Panasonic, Pentax, Samsung, Samyang, Sigma, Sony, Tamron, Tokina in Carl Zeiss. Tako Carl Zeiss kot Samyang nudita objektive brez avtomatskega ostrenja (AF) za več proizvajalcev kamer in za veliko večino fotografov niso primerni kot objektivi za prvi nakup ob kameri.
Naj omenim, da proizvajalci objektivov kot Canon, Nikon, Pentax, Samsung in Sony izdelujejo objektive samo za svoj nastavek (bajonet) na kameri. Panasonic in Olympus objektivi so z enakim nastavkom sistema 4/3 in Micro 4/3. Za ta dva sistema je izdelala nekaj objektivov tudi Leica. Samyang, Sigma, Tamron, Tokina in Carl Zeiss izdelujejo objektive za vse štiri glavne ponudnike kot Canon, Nikon, Pentax in Sony, nekateri objektivi proizvajalca Samyang in Sigma so prirejeni še za sistem 4/3 in micro 4/3. Zato se je treba predvsem pri velikih dveh neodvisnih ponudnikih Sigma in Tamron pozanimati, za kateri nastavek z vsemi funkcijami delovanja se da dobiti objektiv.

Goriščnice
O objektivih in njihovih osnovnih tehničnih lastnostih z razlago goriščnic in kotov zajema sem že pisal v 45. številki revije e-Fotografija. V poglavju »Ekvivalent 35mm« sem razložil zakaj za različne kamere potrebujemo za enak kot zajem različne goriščnice. Prav tako so že in še bodo predstavljeni objektivi v posameznih razredih (glej reviji št.46 in št.47).
Minili so časi, ko je bil za fotografa osnovni objektiv na 35mm kameri tisti z goriščem 50mm in kotom zajema 460. Danes smo že krepko v dobi objektivov s spremenljivim goriščem (zum). Zato si fotografi kot osnovni objektiv lahko izbiramo med goriščnicami od 18 do 270mm.
Ob nakupu kamere marsikomu že cena postavlja merilo. Še vedno so prav zaradi cene za kamere APS-C formata najbolj priljubljeni osnovni kit objektivi tisti z goriščnicami od 18-55mm (27-82mm ekv.35mm). Sledijo objektivi s srednjim razponom nekje med 18-135mm (27-202mm ekv.35mm) in predvsem popotniki posegajo po še bolj ekstremnih zum objektivih, recimo 18-200mm (27-300mm ekv.35mm) ali celo 18-270mm (27-405mm ekv.35).
Fotokamere polnega 35mm formata (FF) zaenkrat nudijo samo Canon, Nikon in Sony. Med njimi pa se največkrat izberejo zum objektivi z goriščnicami med 24mm in 120mm.

Široka ponudba osnovnih zum objektivov
Poleg proizvajalcev kamer nudijo objektive še neodvisni proizvajalci. Ti svoj objektiv nudijo z različnimi nastavki (bajonetom). Tako imamo Sigma, Tamron in Tokina osnovne AF zum objektive, katere lahko dodamo na Canon, Nikon in Sony kamere, večji del še na Pentax, nekaj pa je prirejenih tudi za Olympus in Panasonic.
Predstavljam ponudbo novejših zum osnovnih objektivov po proizvajalcih. Podatke o goriščnicah, svetlobni moči, nastavku za kamero bom jemal iz proizvajalčevih spletnih strani. Lahko, da so že pri njih kakšne napake ali pomanjkljivi podatki, ali pa se bo v moj članek prikradel »tiskarski škrat«.

Oznake na objektivih
Pri vsakem proizvajalcu bom tudi dodal katere oznake so tiste, ki jih največkrat dopisujejo na sam objektiv. V večini primerov nam dodajo napise za sistem stabilizacije slike, hitrega ostrenja in višje kakovosti leč. Zanimivo je to, da predvsem neodvisna podjetja podajo kopico dodatnih kratic, kot APO, ED, Macro, IF, ASPH...
Ko neizkušen kupec pogleda objektive mu deluje, kot da ostali nimajo vse te tehnologije. Imajo jo, vendar o teh »boljših« lečah podajo zapis v tehničnih podatkih. Zato naj vas napisi na samem objektivu ne zavedejo in ne podajte si mnenje o »dobrem« objektivu preko njih. Verjemite, sama cena objektiva veliko govori o njegovi kakovosti in uporabniški vrednosti. Vedno pa je tako! Ali visoko kakovost potrebujemo? Tega se odlično zavedajo neodvisni proizvajalci in ponudijo nekaj manj. Vendar mnogim malo manj kakovosti in bolj prijazna cena še kako ustrezata.
Več o oznakah na objektivu je v članku »Oznake na objektivih za kamere DSLR«.

Razredi osnovnih zum objektivov
Tudi v tem že dokaj ozkem segmentu jih lahko še delimo. Zapisi so posplošeni.
Lahko da je pri katerem izmed ponudnikov objektivov pri opisu goriščnic v višji ali nižji cenovni ali kakovostni skupini.

Za fotokamere APS-C formata

Goriščnice od 18-55mm (27-82mm ekv.35mm), zaslonka f/3,5-5,6.
Poceni izbira, povprečni materiali in končna izdelava, solidna kakovost slike. Objektiv, ki zadovolji samo za široki in normalni kot zajema. Primeren za družinske hobi fotografa, ki ne želi preveč investirati v objektiv, vendar bo kaj kmalu spoznal da potrebuje še kakšen objektiv z bolj ozkim kotom zajema (npr. 55-200mm ali 70-300mm).
Goriščnice 18-105; 135mm (27-202mm ekv.35mm), zaslonka f/3,5-5,6.
Če fotograf že ob nakupu ve, da imajo objektivi 18-55mm premalo ozkega kota zajema in si ne želi dveh objektivov lahko izbira med naslednjimi objektivi, ki že nudijo zadovoljive ozke kote zajema. Glede kakovosti zapisa v širokem in normalnem kotu so podobni, ali celo malo slabši od objektivov 18-55mm, vendar z možnostjo ožjega kota zajema in cenovno so še vedno bolj prijazni od nakupa dveh objektivov.
Goriščnice od 18-200; 250; 270mm (27-405mm ekv.35mm), zaslonka f/3,5-5,6 ali 6.3.
Izbira za vse tiste, ki si ne želijo menjavati objektiv, jim je fotografija predvsem hobi in ne iščejo vrhunske optične kakovosti ter velike svetlobne moči. Priporočam, da izberete objektiv, ki ima stabilizacijo slike, če le te nima vgrajene vaša fotokamera (Canon, Nikon, Panasonic 4/3, Sigma). Nekateri izmed teh objektivov so že tako kakovosti, da so povsem enakovredni izbiri dveh objektivov, oziroma v nekaterih goriščnicah lahko celo boljši (članek / Objektivi za vsak dan (Eden ali dva?).
Goriščnice od 15-85 ali 120mm (22-127mm ali 180mm ekv.35mm), zaslonka f/3,5-5,6.
Objektivi s širokim kotom zajema in rahlo ozkim kotom zajema, višje kakovosti zapisa in same izdelave. Ti objektivi, so namenjeni bolj zahtevnim fotografom kot dodatna napredna izbira za 18-55mm. Niso namenjeni kot objektiv za vse namene, fotograf še vedno potrebuje dodatni ozkokotni objektiv.
Goriščnice od 17-40; 50; 55; ali 70mm (26-105mm ekv.35mm), zaslonka f/2.8, f/4 ali f/2,8-4.
Objektivi višjega kakovostnega in svetlobno močni. Zaslonka je lahko v celotnem razmerju goriščnic f/2,8 ali f/4, oziroma lahko z gibljivim razmerjem med f/2,8 in f/4. Objektivi so namenjeni zahtevnim fotografom in tistim, ki potrebujejo osnovne zum objektive z večjo svetlobno močjo. Ti objektivi so v višjem cenovnem razredu, 500€ ali več.

Za fotokamere polnega 35mm (FF) formata
Fotokamere polnega 35mm formata (FF) zaenkrat nudijo samo Canon, Nikon in Sony. Med njimi pa se največkrat izberejo zum objektivi z goriščnicami med 24mm in do 120mm.

Izbor
Izbor objektiva ob nakupu fotokamere naredite že pred samim nakupom, oziroma se posvetujte ob samem nakupu s strokovnjakom. Dobro je vedeti kaj boste največ fotografirali in če ste družinski ali hobi fotograf vam zna menjava objektivov hoditi krepko na živce, zato si že na začetku izberite objektiv z večjim razponom goriščnic. Ne malokrat se lahko določenemu fotografu svetuje tudi tako, da je bolje vzeti fotokamero nekaj nižjega cenovnega razreda in malo boljši objektiv, kot je bil mišljen sprva. Ne obstajajo pa splošna merila in nasveti, zato so nasveti še kako dobrodošli. Vendar pa tudi tu bodite prepričani kdo vam svetuje. Če želite, lahko za nasvet kontaktirate tudi nas na »naš spletni naslov«. info@e-fotografija.com

Canon
Podjetje je močno delovalo v vseh segmentih fotokamer, za to so prodajne številke objektivov ekstremne. Od leta 1987 do 1997 so prodali 10 milijonov EF objektivov. Leta 2001 se je številka dvignila na 20 milijonov in leta 2006 že do 30 milijonov. Fotografi so začeli bolj množično posegati po kamerah DSLR in samo v dveh letih (2008) se je številka povzpela na 40 milijonov. Danes je številka že krepko preko 50 milijonov prodanih objektivov serije EF. (50 milijonov objektivov je prodal tudi že Nikon, toda štejejo vse objektive od leta 1959).
Pri objektivih Canon je zelo pomemben sledeči podatek. Leta 2003 so ob predstavitvi kamere EOS 300D predstavili še nastavek in objektive serije EF-S. Ti objektivi so namenjeni za kamere DSLR APS-C formata. Torej za vse Canon kamere, ki imajo manjše tipalo (faktor 1.6X). EF objektive lahko nastavimo na vse Canon EOS fotokamere, medtem ko EF-S objektive ne moremo nastaviti na EOS fotokamere polnega formata serije EOS 5D, EOS 1D.

Na EF in EF-S objektivih boste lahko opazili še sledeče pomembne oznake:
IS (Image Stabilizer) sistem za stabilizacijo slike
USM (UltrasonicSilentMotor) motor za hitro in tiho ostrenje
L (Luxury) objektivi z odpornim ohišjem in kakovostnejšimi lečami
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS
EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 USM IS
EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS
EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
EF 17-40mm f/4 L USM
EF 24-105mm f/4 L USM IS
EF 24-70mm f/2.8 L USM
EF 28-135mm f/3.5-5.6 USM IS
EF 28-300mm f/3.5-5.6 L USM IS
Test Canon osnovnih zum objektivov za napredne kamere DSLR

 

Leica
Kljub temu, da Leica zaenkrat niti ni več prisotna z zum objektivi za svojo lastno fotokamero, pa jo dodajam iz posebnega razloga. Da se teh fotokamer in predvsem vrhunskih objektivov ne pozabi in da se ve, da je sedaj poleg serije M, ki je kamera iz razreda DSL, prisotna tudi v digitalnem svetu z novostjo v razredu DSLR, fotokamero S2 (format tipala 30x45mm).
Za tiste, ki ne vedo, Leica je ime fotokamer podjetja Leitz, ki je leta 1925 na sejmu v Leipzigu kot prvo predstavilo fotokamero 35mm formata. Do takrat so bile fotokamere velike ter okorne. Inženir Oskar Barnack je naredil majhno fotokamero, ki je uporabljala 35mm film, kateri se je in se še uporablja v kino industriji. Dobili smo prvo fotokamero formata, katerega še danes imenujemo 35mm ali Leica format.
Fotokamere Leica so bile in so še izredno cenjene. Še bolj objektivi, ki so bili dolga leta pod oznako podjetja Leitz, nato pa so jim spremenili ime v Leica. Vrhunski naravoslovni fotografi in tisti, ki so želeli najvišjo predvsem optično kakovost, ki je bila v dobi filma najbolj pomemben element za tehnično kakovost končne slike so kljub prihodu avtofokusa in nato digitalne tehnologije prisegali na Leico in njene objektive. Danes je Leica prisotna med 35mm fotokamerami z modelom M. To je kopija njihove klasične »rangefinder« analogne kamere s posebnim sistemom ostrenja, kateri so dodali digitalni del. Povsem na novo so naredili digitalno zrcalno refleksno fotokamero serije S, z večjim formatom tipala 30x45mm in AF sistemom. Tudi za sistem 4/3, ki ga uporabljata Olympus in Panasonic so izdelali nekaj objektivov.

Na Leica objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
ASPH. (Aspherical) posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
O.I.S. (Optical Image Stabilazer) sistem proti stresenosti posnetka

Leica SUMMARIT-S 1:2,5/70mm ASPH.

Objektivi Leica za kamere DSLR sistema 4/3
Leica D Vario-Elmar 14-50mm, F2.8-3.5 ASPH. / Mega O.I.S.
Leica D Vario-Elmar 14-50mm, F3.8-5.6 ASPH. / Mega O.I.S.
Leica D Vario-Elmar 14-150mm, F3.5-5.6 ASPH. / Mega O.I.S.

 

Nikon
V zadnjih dveh letih je ta proizvajalec odličnih fotokamer in objektivov močno prodoren v razredu, kjer je bil še pet let nazaj skoraj neopazen. To je razred fotokamer in objektivov za vstopne in hobi fotografe.
Vendar bodite pri nakupu objektivov pazljivi, da ne kupi mačka v žaklju. Kamere kot recimo Nikon D40/40x, D60, D3000, D5000 in novi D3100 vam ne ostrijo v AF načinu, če nimate objektiva, ki ima motorček v objektivu in je z oznako AF-S. Pri Nikon objektivih je toliko različic, da morate pri nakupu starejšega objektiva biti zelo pozorni kaj na kateri kameri sploh deluje. Seveda, še vedno lahko povsem ročno delujete z vsemi starejšimi.
Pri zadnjih AF Nikkor osnovnih zum objektivih ni več bojazni, da ne bi bili kompatibilni z novejšimi fotokamerami.
Predvsem bodite pozorni na oznako AF-S. O oznakah na Nikon objektivih kot AI, AI-s, AI-P, AF, AF-n, AF-D, AF-I, AF-S, G, bom še pisal. Tega je toliko, da brez dobrega Nikon kataloga tudi kot dolgoletni spremljevalec fototehnike niti ne veš kam kateri objektiv paše ter kje so bile večje spremembe ali samo manjši popravki. Najbrž bo Nikon kmalu prešel še iz mehanskega prenosa zaslonke in ga zamenjal z elektronskim. Nikon ima sedaj samo tri objektive s to možnostjo, pa še to iz posebne serije Tilt-Shift PC-E z ročnim ostrenjem. Torej mogoče dobimo kmalu še serijo AF-E?

Na Nikon objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
AF-S (Auto Focus ��" Silent) oznaka za objektive z vgrajenim hitrim in tihim motorčkom SWM (Silent Wave Motor) in so edini primerni za kamere, ki nimajo več motorčka v kameri kot Nikon D40/40x, D60, D3000, D3100 in D5000
G (Genesis) ��" objektivi, ki nimajo več obroča za ročni premik zaslonke
DX ��" oznaka za objektive, ki so prirejeni za kamere z manjšimi tipali (lahko jih nastavite tudi na kamere s polnim formatom (FX) vendar bo kamera upoštevala manjši zajem
VR (Vibration Reduction) sistem za stabilizacijo slike
AF-D (Distance) sistem za razpoznavanje oddaljenosti, ki deluje s 3D-Matrix sistemom. Ti objektivi ne delujejo v načinu AF s kamerami D40/40x, D60, D3000 in D5000. Objektivi iz serije AF-S in G imajo vgrajen sistem D
ED (Extra Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
N (Nano Crystal Coat) nanos antirefleksijskega premaza z izredno drobnimi delci (nano) in večplastnim nanosom
IF (Internal Focusing) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja

AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6 G VR
AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
AF-S DX NIKKOR 17-55mm f/2.8 G IF-ED
AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR
AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR II
AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8 G ED
AF-S VR Zoom-NIKKOR 24-120mm f/4 G ED VR
AF-S VR Zoom-NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6 G ED VR

Test vseh Nikon kit objektivov... (Vstopi)

 

Olympus
Leta 2003 se je Olympus ponovno vrnil s fotokamero DSLR, model E-1. Odlična kamera s ponovno od mrtvih vstalim video 4/3 sistemom.
Ob predstavitvi kamere so predstavili nove objektive z že znanim imenom ZUIKO (dodali so samo še DIGITAL), ki imajo svojo prednost prav zaradi manjšega tipala, kot ga imajo kamere DSLR drugih proizvajalcev. Predvsem zadnje leče v objektivu niso nič kaj manjše od drugih proizvajalcev. S tem pa so dosegli telecentričnost, da slika na tipalo ne prihaja pod kotom iz roba leče, kjer je zaradi odklona svetlobe največ napak, ampak bolj naravnost. Novejšim objektivom je Olympus dodal še hitri SWD (Supersonic Wave Drive) motorček. Med kamerami DSLR imajo samo Olympus, Panasonic in Canon pri vseh objektivih tudi zaslonko vodeno preko elektro magneta.
Pri Olympus še sledeče. Zadnje čase bolj kot v svetu DSLR s sistemom 4/3, delujejo s kamero PEN v sistemu Micro 4/3. To ni zrcalno refleksna kamera, ima pa možnost izmenjave objektivov, zato bom dodal tudi te. Obenem pa sta sistema 4/3 in Micro 4/3 odprta sistema. Ker ta sistem uporablja tudi Panasonic, so si objektivi obeh proizvajalcev izmenljivi.

Na Olympus objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
SWD (Supersonic Wave Drive) hitri motorček za ostrenje
ED (Extra Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
Objektivi za kamere DSLR sistema 4/3

ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6
ZUIKO DIGITAL 17.5-45mm 1:3.5-5.6
ZUIKO DIGITAL ED 18-180mm 1:3.5-6.3
ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II
ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD
ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm 1:2.0 SWD

Objektivi za kamero PEN sistema Micro 4/3
M.ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm 1:4.0-5.6
M.ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6
M.ZUIKO DIGITAL ED 14-150mm 1:4.0-5.6

Panasonic
To podjetje se je v digitalni fotografiji zelo dobro uveljavilo. Za njim stoji veliki koncern Matsushita, predvsem pa je Panasonic močan tudi v profesionalni video industriji. Tako jim ne manjka tehnološkega znanja in možnosti prodirati na trg s svojimi rešitvami. Za vstop v svet kamer z izmenljivimi objektivi so izkoristili odprti sistem 4/3 in začeli sodelovati tudi z Olympus.
Model L10 je Panasonic klasična zrcalno refleksne kamera iz razreda 4/3. V razredu 4/3 je še kamera L1, ki pa nima optične prizme, ampak sistem ogledal. Za te kamere je objektive izdelala Leica. Zato so tudi predstavljeni pri tem proizvajalcu.
Modeli serije G so iz sistema Micro 4/3 in imajo namesto prizme EVF (Electronic View Finder), elektronsko iskalo.
Na Panasonic kamerah lahko uporabimo tudi objektive 4/3 in Micro 4/3 proizvajalca Leica in Olympus.

Na Panasonic objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
O.I.S. (Optical Image Stabilazer) sistem proti stresenosti posnetka
ASPH. (Aspherical) ��" posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč.
Objektivi za kamere DSLR sistema Micro 4/3

Lumix G Vario 14-42mm f/3.5-5.6, ASPH. Mega O.I.S.
Lumix G Vario 14-45mm f/3.5-5.6, ASPH. Mega O.I.S.
Lumix G Vario 14-140mm f/4-5.8, ASPH. Mega O.I.S.

 

Pentax
O zgodovini podjetja Pentax sem že napisal poseben članek (Zgodovina podjetja Pentax), zato se tu ne bom zadrževal z dodatnim opisom. Pentax je prvo japonsko podjetje, ki je izdelalo refleksno kamero. Sedaj je v lasti podjetja Hoya, ki je največji svetovni proizvajalec leč.

Na Pentax objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
D* - najboljša optična kakovost in zaščitenost ohišja tudi če ni oznake WR ter Quick Shif sistem ostrenja. Objektivi samo za APS-C tipala
DA ��" Objektivi samo za APS-C tipala brez zaščite (WR)
DA Limited ��" Posebna serija objektivov
D-FA ��" Objektivi, ki so namenjeni za polni 35mm format
ED (Extra Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
AL (Aspherical) ��" posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
IF (Internal Focusing) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja
WR (Water Resistant) ��" objektivi z dodatno zaščito
SDM (Supersonic Drive Motor) motorček za hitro in tiho ostrenje

smc PENTAX DA 18-55mm F3.5-5.6 AL WR
smc PENTAX DA 18-55mm F3.5-5.6 AL II
smc PENTAX DA 16-45mm F4.0 ED AL
smc PENTAX DA 17-70mm F4 AL (IF) SDM
smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM

 

Samsung
Edino ne japonsko podjetje, ki je med ponudniki APS-C fotokamer z izmenljivimi objektivi. V slabih časih podjetja Pentax so hoteli močnejše sodelovanje. Samsung je dodal elektroniko, Pentax mehaniko in objektive. Vendar, da bi Korejska firma kupila japonsko? Čast je čast in Pentax je ostal v japonskih rokah, Samsung pa je tako ostal brez tehnike.
Vendar se pri Samsung, ki ima odlične prodajne rezultate v Aziji niso ustavili in naredili so svojo kamero z izmenljivim objektivom. Kamera nima prizme ampak elektronsko iskalo. Vendar ima tudi ta način pogleda na motiv svoje privržence, saj so te kamere lahko manjše, lažje in še vedno z dobro tehniko.

Na Samsung objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
O.I.S. (Optical Image Stabilazer) sistem proti stresenosti posnetka

Samsung NX Lens 18-55mm f/3.5-5.6 O.I.S.

Samyang
Korejsko podjetje, ki objektive izdeluje že od leta 1970. So edini, ki izdelujejo objektive za vse sisteme. Vendar so zaenkrat še vsi objektivi samo z ročnim ostrenjem in med njimi ni niti enega, ki bi ustrezal definiciji osnovnega zum objektiva.

 

Sigma
Največji neodvisni proizvajalec objektivov, ki nudi izredno široko ponudbo vstopnih zum objektivov. Delujejo že od leta 1961. So edini med neodvisnimi proizvajalci, ki izdelujejo tudi lastne kamere DSLR in imajo svoj nastavek za objektive.
Objektivi Sigma so razporejeni v več razredov. Nudijo vse od ribjega očesa (fish-eye) pa do ekstremnih goriščnic. Med objektivi so tudi taki, ki s svojo kakovostjo in ceno prepričajo marsikaterega profesionalnega fotografa.
Sigma je bila prva, ki je po Canon v svoje objektive začela dodajati hitri in tihi motorček za ostrenje HSM (High Speed Motor). So bili prvi med neodvisnimi proizvajalci s sistemom za stabilizacijo slike OS (Optical Stabilazer).

Na Sigma objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
DC (Digital Crop) oznaka da gre za objektiv, ki je prirejen za APS-C format
DG (Digital) oznaka, da je objektiv prirejen tudi za kamere polnega 35mm formata
EX (Exterior) opozarja da ima objektiv najvišjo kakovost leč
OS (Optical Stabilizer) sistem za stabilizacijo slike
HSM (High Speed Motor) hitri in tihi ultrasonični motorček za ostrenje
IF (Inner Focus) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja
ASP (Aspherical) ��" posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
APO (Apocromatic) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
Macro ��" bližinski posnetki, vendar na teh zum objektivih brez prave vrednosti

17-50mm F2.8 EX DC OS HSM
17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM
18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM
18-200mm F3.5-6.3 DC
18-200mm F3.5-6.3 DC OS (HSM samo za Nikon)
18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
24-70mm F2.8 IF EX DG HSM

 

Sony
Podjetje, ki v digitalnem fotografskem svetu nadaljuje tradicijo Minolte. Širijo si bazo fotokamer kot objektivov. Ker sami še nimajo polne produkcije, jim v najvišjem kakovostnem razredu pomaga slovito optično podjetje Carl Zeiss, v spodnjem pa Tamron. Seveda, pri objektivih Carl Zeiss pustijo na objektivu to ime, zato ju predstavljam pri njih. Pri Tamron objektivih pa zamenjajo del zunanjosti, napise in tudi ni rečeno, da ni iz višje kakovosti tudi katera izmed pomembnih leč. Sony v zadnjem času novim objektivom dodaja sistem SAM in SSM ostrenje preko motorčka v objektivu. Tisti objektivi, ki nimajo te oznake potrebujejo kamero, ki ima motorček v njenem ohišju.
Sony je podobno kot Olympus, Panasonic in Samsung začel s ponudbo manjših fotokamer serije NEX z izmenljivimi objektivi. Zanimivo, da se je pri teh kamerah odločil za stabilizacijo preko objektiva OSS in ne preko tipala (SSS) kot ga uporabljajo kamere DSLR Alpha.

Na Sony objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
DT (Digital Technology) oznaka da gre za objektiv, ki je prirejen za APS-C format
SAM ��" objektiv z motorčkom v objektivu
SSM (Super Sonic wave Motor) hitri in tihi ultrasonični motorček za ostrenje
G ��" oznaka za objektive najvišje kakovosti in visoke svetlobne moči
ZA (Zeiss for Alpha) oznaka za Zeiss objektivih, da so prirejeni za Sony Alpha sistem
OSS (Optical Steady Shot) sistem za stabilizacijo slike

Objektivi za sistem DSLR Alpha (A)
Sony Alpha DT 18-55/3.5-5.6 SAM
Sony Alpha DT 18-70/3.5-5.6
Sony Alpha DT 16-105/3.5-5.6
Sony Alpha DT 18-200/3.5-6.3
Sony Alpha DT 18-250/3.5-6.3
Sony Alpha 28-75/2.8 SAM

Objektivi za sistem NEX (E)
Sony E 18-55/3.5-5.6 OSS
Sony E 18-200/3.5-6.3 OSS

 

Tamron
Dokler ni Sigma povzela ultrasoničnega načina ostrenja s hitrimi motorčki in stabilizacijo slike, sta bila s Tamron velika konkurenta med neodvisnimi ponudniki objektivov. Tamron pa je šele v zadnjih dveh letih začel s tehnologijo hitrega ostrenja (USD) in stabilizacije slike (VC) in tako zopet močneje konkurira Sigmi. Z večjo ponudbo in konkurenčnostjo pridobimo samo fotografi.

Na Tamron objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
Di (Digital integratet) objektivi prirejeni tudi za tipala polnega 35mm formata
Di II (Digital integratet) objektivi prirejeni za APS-C tipala
VC (Vibration Compensation)
USD (Ultrasonic Silent Drive) hitri in tihi ultrasonični motorček za ostrenje
SP (Super Performance) objektivi najvišje serije
XR (Extra Refractive Index) posebno steklo, ki omogoča izdelavo manjših in lažjih leč
LD (Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu
Aspherical ��" posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
IF (Internal Focusing) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja
Macro ��" bližinski posnetki, vendar na teh zum objektivih brez prave vrednosti

SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II VC LD Aspherical (IF)
AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical (IF)
AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di II LD Aspherical (IF)
AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF)
SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
AF 28-200mm F/3.8-5.6 XR Di Aspherical (IF) Macro
AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD Aspherical (IF)

 

Tokina
Še tretji neodvisni japonski proizvajalec objektivov s celo najdaljšo tradicijo med njimi. Podjetje deluje že skoraj 60 let. Pri Tokini so tehnološko malo zaspali saj še ne nudijo objektivov s hitrimi ultra soničnimi motorčki in stabilizacijo slike, za to niso več tako močan ponudnik objektivov za različne fotoproizvajalce kot nekdaj. Zaenkrat imajo v svoji ponudbi osnovnih zum objektivov serije AT-X (Advance Tecnology-Extra), nastavek samo za Canon in Nikon kamere.

Na Tokina objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
AT-X (Advance Tecnology-Extra) serija objektivov
AT-X Pro (Advance Tecnology-Extra) serija objektivov višje serije
SD (Super Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami pri zapisu

AT-X 16.5-135mm f/3.5-5.6 DX
AT-X Pro 16-50mm f/2.8 DX

 

Carl Zeiss
Zaradi odličnega sodelovanja s Sony pri objektivih za video filmske sisteme so sodelovanje razširili, ko je Sony kupil fotooddelek Konica Minolta. Tako imamo sedaj Carl Zeiss objektive z AF ostrenjem, vendar so namenjeni samo fotokameram Sony, serije Alpha. Carl Zeiss pa zanimivo na japonskem izdeluje svoje klasične enogoriščne objektive z navojem M42 in nastavki za vodilna fotografska podjetja Canon, Nikon in Pentax.

Na Carl Zeiss objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:
T* (Transparency) Carl Zeiss zaščitni sloj na lečah za večjo propustnost svetlobe in minimalne odboje
DT - samo za Sony APS-C
ZA (Zeiss for Alpha) oznaka na Zeiss objektivih, da so prirejeni za Sony Alpha sistem
SSM (Super Sonic wave Motor) hitri in tihi ultrasonični motorček za ostrenje (samo za Sony Alpha)

Objektiva za sistem Sony Alpha
Carl Zeiss Vario-Sonnar T* DT 16-80/3.5-4.5 ZA
Carl Zeiss Vario-Sonnar T* 24-70/2.8 ZA SSM

 


 

Vsi testi objektivov http://www.e-fotografija.si/fototesti_objektivi.htm

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com