Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Kaj lahko tudi odloča pri izbiri opreme?

25.01.2004 16:49
Oskar Karel Dolenc

Pismo gospoda Klausa Haaka fotografu g.Fritzu Poelkingu. Prav posebno me zanimajo motivi, ki so vas navedli na to, da ste prestopili od sistema Nikon na Canon? Na podlagi vaših številnih publikacij in tudi po vaših izvajanjih v Luenenu sem pač smatral, da ste pravi Nikon-Fan. Tudi sam sem bil dolga leta Nikon-fotograf, vendar sem v zadnjem času precej jezen, ker je Canon-še posebno na področju teleobjektivov - dosti bolj inovativen. Zato je name nerazumljivo, da Nikon sicer izdela objektiv 80-400 s stabilizatorjem slike, vendar brez superhitrega autofokusa. Zato pa nudi sedaj eno 300-tko z superhitrim autofokusom, vendor brez stabilizatorja. Tega kratkomalo ne razumem.
Ali pri Nikonu ne znajo, ali nočejo? Sem namreč pred dilemo, ker so mi pri vlomu pokradli vso Nikonovo opremo. Samo MF 500/4.0 so mi pustili. Verjetno je bil preveč neroden, da bi ga vzeli s seboj. Sedaj sem pred težko odločitvijo, ali naj ponovno kupim Nikona ali naj se odločim za Canona. Klaus Finn (GDT), ravnotako dolgoletni Nikon-fotograf je pred kratkim preizkusil Canon EOS 3 z objektivom 100-400 in je zelo zadovoljen. V območju teleobjektivov sem že kar prepičan v Canone (tudi z ozirom na kompatibilnost telekonverterjev), vendor mi objektivi pod tem nivojem povzročajo želodčne krče. Rezultati testov za področje Zoom-objektivov niso prevec prepricljivi.Canon npr. Nikonovega 70-180 f/4.5-5.6 makrozooma ne b? nikoli presegel. Ker jaz poleg fotografiranja ptičev napravim še veliko posnetkov pokrajine in makrofotogrfije, nisem čisto prepričan, da bom s Canonom resnično bolje oskrbljen. Na vaših spletnih straneh ste predstavili vašo novo Canonovo opremo. Potem ste se morali odpovedati makrofotografiji. Ali pa segate po Nikon-opremi vaše soproge?
Canon objektiv 100-400 nekaj strani naprej v prispevku Winifrieda Wisniewskega "Kaj potrebujemo, o čem sanjamo" tudi ni posebno občudujoče opisan ("za amaterje še kar simpatičen...). Ta objektiv v primerjalnem testu z Naturfoto tudi ni prišel ravno najbolje skozi. Samo 4 točke od 8-mih možnih za optiko. Tudi o enem od Canonovih ohišij je bilo v Naturfoto nekaj kritik na račun merjenja svetlobe in robustnosti.

Po drugi strani pa si ne morem predstavljati, da se vi kot perfekcionist odločite za opremo, katera ne bi odgovarjala vašim zahtevam po kvaliteti. Zelo bom vesel (in verjetno še mnogi naravoslovni fotografi), če bi nam čimprej odgovorili v reviji Naturfoto ali na spletnih straneh, o vaših razlogih za vašo mnenja k sistemu Canon in posebno še katere od že testiranih objektivov firme Canon priporočate v celotnem obsegu naravoslovne fotografije. Do sedaj se pač nisem ukvarjal s Canonom in mu zato tudi še ne zaupam. Se moram na to še navaditi.
Pri vašem nadaljnem delu vam želim obilo uspeha.

S prisrčnimi pozdravi Klaus Haak.

 

 

Odgovor gospoda Poelkinga.

 

Zelo spoštovani gospod Haak,

Lepa hvala za prijazne vrstice. Taka odločitev seveda ne pride čez noč, ampak zori dolgo.

Poizkusil vam bom predstaviti moje vzroke za prestop od Nikona h Canonu.

Začel bom z za vas tako fantastičnim objektivom 4.5-5.6/ 70-180mm Makrozoomom.

Spomladi sem z njim fotografiral dremajoče kačje pastirje ob svitu in bilo mi je z F5 nemogoče na medlici izostriti, s tem svetlobno relativno slabim objektivom. Vse je bilo tako temno in sivo/medlo, da nisem mogel razpoznati, ali je glavna ostrina na glavi ali na krilih kačjega pastirja.

Ko sem F5 nadomestil z F-100 je postalo vse skupaj naenkrat zelo enostavno, gledanje in rezpoznavanje, ker ima ta nikonova kamera zelo svetlo in briljantno sliko v iskalu. Toda na žalost nima predproženja zrcala in tudi ne tozadevnega sporočila od Nikona, in če fotografirate s časi med 1/30 sek in 1/8 sek s stativa v pokončnem formatu z goričnicami v tem območju ali še daljšem, brez da bi prej sprožili zrcalo, oziroma brez stabilizatorja, bodite prepričani, da boste morali kasneje vreči diase stran, ker enostavno ne bodo ostri. Faktor premika zaradi udarca zrcala je enostavno prevelik. Seveda lahko vzamemo s seboj vrečko s peskom ali ogromen stativ s 3 kilogramskim kinonagibnikom, da bi nadomestili predproženje zrcala, vendar kdo to želi.

Tako sem začel razmišljati o menjavi, ker pri Canonu dobite skoraj vse SLR modele s predproženjem zrcala, medtem ko imajo pri Nikonu samo pri modelu F5. Pri tem pa je še tu velika razlika. Predproženje zrcala Nikona F5 deluje samo z manualnim osvetlitvenim programom in mehansko. To pomeni: vedno moramo zrcalo sprožiti z roko. Pri Canon SLR kamerah deluje predproženje zrcala preko Softwarprograma, tako da lahko nastavimo časovno avtomatiko, avtomatiko zaslonke ali avtomatiko P (programsko avtomatiko). Tako npr. menjajočih se svetlobnih pogojih ni potrebno vedno kontrolirati in korigirati.

Drugi vzrok za razmišljanje o menjavi mi je dal v letu 2000 posnetek kvakajoče žabe. Vedno je sedela v vodi kake tri metre od obale. Pri tem sem uparabil F-100 z 500-tko in vmesnim obročkom. Vse slike so bile potem rahlo zamaknjene. Kljub stativu in vsem mogočim pomožnim nastavitvam in tudi kljub prečnemu formatu. V pokončnem formatu so bile slike še trikrat bolj neostre. S stabilizatorjem v 500-tki ali z predhodnim proženjem zrcala v F-100 bi bili rezultati sigurno uporabni. Toda z obema začasno pri Nikonu ni računati.

Prvi podatki o novem Nikkor 80-400mm so mi potem dali vse ostalo. Sedaj na prelomu tisočletja dati na tržišče objektiv, na katerem lastni avtofokusni konverter ne deluje, s stabilizatorjem, katerega je potrebno na stativu izključiti (čeprav Canon že celi 2 leti nudi stabilizatorje 2. generacije, kateri delujejo tudi na stativu) in so tako konstruirani, da z Nikonovimi MF-konverterji ali z Nikonovimi vmesnimi obročki ne moremo uporabljati modernih funkcij, kot je večpoljno merjenje svetlobe, ker vse potem ne delujejo, to je bilo zame enostavno preveč. Namreč od tu naprej ne verjamem nič več, da pri Nikonu v Tokiu v vodstvu sedi kdo in pri odločitvah o proizvodnji pljuje s tokom, ki ima vsaj kanček pojma o fotografiji in o tem, kaj potrebujemo fotografi. Pri čemer lahko Nikonu v Duesseldorfu komaj kaj očitamo. Oni morajo trdno živeti s stvarmi, katere dobijo od matere iz Japonske, ter s tem kakor vejo in znajo obstati na tržišču. Nikon je potreboval osem let, da je po Minoltinem 4.0/600mm AF-objektivu dal na trg lastno 600-tko z AF.

Popolnoma nepojmljivo je: toda do danes, ko AF obstaja že preko 12 let, Nikon še ni izdelal AF-konverterja za svoje objektive z zobniškim AF, kot ga ima danes tudi novi 80-400mm in tudi nobenega AF-vmesnega obročka za oba AF-sistema. Dovolite mi ugibati: stabilizatorje druge generacije bo Nikon izdelal v 2-4 letih.

Naslednico F-100 z predproženjem zrcala verjetno tudi v 2-4 letih.

Naslednico F5 s snemljivim motorjem, kot pri EOS-1V (zakaj bi pri celodnevnem izletu v Bavarski gozd za slikanje gob nosil s seboj še motor? Zelo redko namreč fotografiram gobe z 8 slikami na sekundo), s svetlim iskalom in modernim predproženjem iskala, verjetno sploh ne bodo izdelali, ker je tu digital.

Canon nudi sedaj v poletju 2001 prvi teleobjektiv nove generacije z novimi lečami, s čimer bodo teleobjektivi v prihodnje za 30% krajši in 30% lažji.

Prvi je 4.0/400mm in 300-tak, 500-tka, 600-tka bodo zagotovo sledile v 1-2 letih. Tudi 4,5/200-600mm v novi tehniki bo zagotovo prišel. Pri Nikonu bomo morali na take objektive čakati gotovo še nadaljnih 6-8 let.

Vse kaže, da si je Nikon pri Leici izposodil knjigo »Odkritje počasnosti«. Poglejte si moje poročilo »Nostalgija« v delavnem priročniku.

Prav pa imate s slabo točko pri Canonovem Makrozoomu. Sam uporabljam kot zaslini izhod raje 4.0/70-200mm z obročkom za stativ in Canonovo predlečo 500D. To gre, ni pa idealno. Za težje primere v bližinskem območju vzamem nato 3.5/180mm Makro Canon, to gre do 1:1.

Idealno bi bilo, če bi pri  Canonu zmanjšali najkrajšo nastavitveno razdaljo od 1.2m pri 4.0/70-200mm na 40cm, potem bi bil to fantastičen vsesplošen objektiv, kot je Nikon 4.5/5.6/70-180mm.

V januarju-februarju-marcu 2001 načrtujem večjo fototurnejo s pokrajinskimi posnetki v zimskem Yellowstonu, z vročino in peščenimi sipinami v Dolino smrti pri Las Vegasu, z ogromnimi jatami ptic v Bosco-del-Apache-rezervatu v Novi Mehiki, z aligatirji in krokodili v Evergladesu in 50 milioni metuljev Monarhov v Mehiki. Torej obseg za vse goriščnice in vse vrste motivov narave. V poletju 2001 bom potem lahko več povedal o optični in mehanski kvaliteti različnih Canonovih objektivov, o stabilizatorjih in predproženju zrcal.

 

Saj se strinjate, da tole izmenjavo pisem objavim na moji domači strani? Trenutno prihaja na moj naslov dnevno 1-2 vprašanja o zamenjavi sistema in moj čas mi žal ne dopušča, da bi vsakemu posebej odgovarjal.

 

S prijateljskimi pozdravi, vaš Fritz Poelking

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com