Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Intervju z g.Yoshitaka Nakamura / Fuji Photo Film Europa

Avtor:Matjaž Intihar
13.03.2005 15:04

 

Yoshitaka Nakamura, marketing manager za centralno vzhodno Evropo.

 

Podjetje Fujifilm Image&Information Slovenija, je v Slovenijo povabilo gospoda Yoshitaka Nakamura, ki je v Fujifilm Europa odgovoren za marketing za centralno evropski trg. Gospod Yoshitaka nam je naprej predstavil podjetje Fujifilm nato pa si vzel čas še za intervju. Ker pa deluje na področju marketinga je povsem razumljivo, da od njega nisem mogel pričakovati popolnih odgovorov iz pogleda tehnike.

 


 

 

 

 

 

Matjaž: Kako pomemben je slovenski trg za Fujifilm? Mislim, da vam podatki iz prodaje v Sloveniji povedo približne podatke kaj se bo v prihodnje dogajalo na Hrvaškem trgu in drugih južnejših državah.

 

Yoshitaka: Slovenija je vstopila v EU in kar se dogaja v Sloveniji mi daje misliti, kaj se bo dogajalo v drugih državah. Ker je trg v Sloveniji zelo majhen je lahko analizirati dogajanja.

 

 

Matjaž: Vsi poznajo ime Fujifilm, toda ali obstaja krajša verzija imena – samo Fuji?

 

Yoshitaka: Ne. Imamo veliko sestankov na temo ali bi se znebili imena “film”. Veste, vsi govorijo samo Fuji, nikoli Fujifilm, toda na Japonskem je mnogo podjetij z besedo “Fuji” v imenu – kot Fujitsu ­– tako da bi imeli veliko problemov če bi zamenjali ime. To je razlog, da ga še nismo zamenjali.

 

 

Matjaž: Podjetje Fuji Photo Film Co. Je bilo ustanovljeno leta 1934 ob vznožju gore Fuji?

 

Yoshitaka: Da, naša tovarna stoji tam.

 

 

 

 

Matjaž: Katere proizvode Fujifilm prodaja pod svojim imenom?

 

Yoshitaka: Glede fotografije imamo papirje, kamere, osvetljevalne enote, nekaj diagnostičnih sistemov in mnogo drugih stvari. Velika večina proizvodov se prodaja pod Fujifilm imenom.

 

 

Matjaž: Ime Fujifilm poznam od leta 1976, predvsem film Fujifilm 400. Takrat je bil to prvi 400ISO film na svetu. Takrat je Fujifilm postal resni konkurent Kodaku. Je takrat Fujifilm že imel vizijo poraziti velikega Kodaka?

 

Yoshitaka: Tisti čas (vsaj kolikor jaz vem), Kodak ni bil naš konkurent, temveč naš cilj. Kodak je bil veliki gigant, Fuji pa je bil daleč zadaj. Tako, da s tega stališča Kodak ni bil naš konkurent. Toda, ko sem jaz prišel k Fujifilmu leta 1986, je Fujifilm že bil konkurent Kodaku.

 

 

Matjaž: V letu 1977 sem kupil moj prvi Fujichrome R-100 in je imel mnogo bolj saturirane barve kot Kodak ali Agfa. Za vse fotografe je bilo to nekaj novega – drugačnega in fotografi so govorili „hočemo bolj naravne barve“. Toda Fujifilm je imel prav. V sredini 80-ih je velika večina naravoslovnih fotografov sprejela Velvio za „svoj“ film. In sedaj so vsi filmi več ali manj saturirani.

Toda zakaj je Fujifilm tisti čas naredil tako močno saturiran film? Nekateri strokovnjaki pravijo da zato, ker imajo ljudje na različnih kontinentih, različne anatomije očesa in drugače vidijo barve.

 

Yoshitaka: Kar lahko rečem je to, da je bila naša tehnologija odlična. Fujifilm je hotel ponuditi potrošnikom nove produkte in drugačne tipe filma. Ko smo dali na trg Velvio še ni bilo v prodaji veliko vrst filmov in morda je to razlog, da je Velvia tako uspela.

 

 

Matjaž: Kako velik je še trg film fotografije danes?

 

Yoshitaka: Danes trg film fotografov pada. Morda ga je ostalo samo še polovica od, količine izpred dveh let.

 

 

 

 

Matjaž: Se analogni trg premika bolj proti Indiji in Kitajski?


Yoshitaka: Seveda. Zahteva po filmu je tam ogromna, toda jaz nisem odgovoren za tisti trg, tako da ne vem konkretnejših informacij in jih ne morem podati. Toda v Rusiji se zahteva po filmu dviguje za 10% letno.

 

 

Matjaž: Pri digitalnih kamerah ima Fujifilm veliko tekmecev. Kolikšen del trga ima Fujifilm?

Yoshitaka: Odvisno od države do države. Npr. v Britaniji je delež okoli 10%.

 

 

Matjaž: Fujifilm CCD-ji so med najbolšimi na svetu. Bo Fujifilm poizkusil napasti Canon in Sony, katera sta danes vodilna v proizvodnji tipal?


Yoshitaka: Eden od glavnih naših orožij je Super CCD in mi se borimo, da se bo to tudi zgodilo. Še zlasti zaradi dejstva ker je veliko povpraševanja po CCD-jih.

 

 

Matjaž: Fuji sodeluje z Nikon-om že kar nekaj časa. Nikon izeluje ohišja. Veliko fotografov je pričakovalo boljše ohišje za S3pro. Zakaj vam ni Nikon ponudil boljšega ohišja?

 

Yoshitaka: Tega odgovora pa vam na žalost ne morem podati, saj je to odločitev najvišjih pri Fujifilmu, tako da tega odgovora ne vem.

 

 

 

 

Matjaž: Leta 1976 je Fujifilm predstavil odlično kamero Fujica AZ-1. Danes imate odlične objektive za video in srednji format. Fujifilm izdeluje Hasselblad xPan. Zakaj ne naredite svoje lastne DSLR kamere? Kdaj jo lahko pričakujemo, saj ima Fujifilm na tem področju veliko izkušenj.

 

Yoshitaka: Lansko leto je Fuji praznoval 70-to obletnico obstoja in naši CEO ljudje so predstavili nove vizije podjetja. Ta predstavlja tri strateške točke. Ena od njih je urejati in raziskovati. Raziskujemo v veliko stvareh npr. življenska znanost in izdelava digitalne kamere je nekje vmes. Na trgu je veliko igralcev in zaenkrat smo se odločili, da se ne osredotočimo na ta trg. V bližnji prihodnosti ne vidim Fujifilma izdelati samostojne digitalne kamere.

 

 

Matjaž: Preizkusil sem kamero S3pro. Super CCD SRII je prinesel nekaj novih tehnoloških prednosti. Večinoma v zapisu svetlejših tonov. Kaj so bile največje težave vašega R&D oddelka pri izdelavi CCD-ja.

 

Yoshitaka: Kolikor dolgo je naša tehnologija zastopana na trgu, deluje odlično. Kakorkoli že, če hočeš prodajati svoj proizvod, moraš postaviti tudi razumno ceno. To je moje mnenje največjega problema, ki ga imamo.

 

 

Matjaž: S Kodakom in Olympusom ste vstopili v 4/3 sistem. Boste pristopili v ta sistem še bolj tesno?

 

Yoshitaka: Za zdaj ne. Zaenkrat nimamo namenov pristopiti bolj tesno v 4/3 razred.

 

 

Matjaž: Kaj mislite da bo prevladovalo: Full Frame tipala, APS tipala ali 4/3 sistem?

 

Yoshitaka: Oprostite, tega vam ne morem povedati.

 

 

Medtem ko prodaja filmov upada za 20-30%, je zahteva po papirju za labolatorije upadla za samo nekaj procentov.

 

 

Matjaž: Ali Fujifilm dela kaj na svojem sistemu stabilizacije slike?


Yoshitaka: Stabilizacija slike?


Aleš: Ne, kot Anti-Shaker sistem, kot ga ima KonicaMinolta?

 

Yoshitaka: Aaaaah, to…. Spremljamo to tehnologijo (smeh).

 

 

Matjaž: Fujifilm je eno od redkih podjetij, ki razvija in proizvaja vse od filma, digitalnih kamer, osvetljevalnih laboratorijskih enot, printerjev in tudi že produktov za naročanje fotografij itd. Kako koordinirate delo med različnimi partnerji? Nekateri lastniki Frontier proizvodov nočejo niti slišati za digitalne kamere ali printerje in izpise iz njih.

 

Yoshitaka: Vsaka grupa proizvodov ima pri nas svojega menedžerja, kateri je specializiran v njej in lahko poslovnemu partnerju svetuje njegove potrebe. Trgovine in osebje, ki uporabljajo Frontier proizvode so različni od npr. trgovin in osebja, ki prodaja digitalne kamere. Kasnejše zahteve našega kupca so različne in zato rabimo strokovnjaka samo na svojem področju. Mi poizkušamo ponuditi celotno rešitev, toda ponovno, močno je odvisno od trgovine do trgovine. V tem kontekstu, je za nas celo zelo riskantno prodajati digitalne kamere v Sloveniji…

 

 

Slovenija je vstopila v EU in kar se dogaja v Sloveniji mi daje misliti, kaj se bo dogajalo v drugih državah. Ker je trg v Sloveniji zelo majhen je lahko analizirati dogajanja.

 

 

Matjaž: S Frontier stroji ste prevzeli veliko trga vašim tekmecem Agfi in Noritsu. Kje so po vašem mnenju glavne prednosti Frontier proizvodov?


Yoshitaka: S tako veliko različnimi proizvodi na svetu, smo se mi odločili, da bomo veliko prednost posvetili softwarskemu programu, preko katerega proizvodi tudi delujejo. Npr. dodali smo program, ki povsem odstrani rdeče oči in deluje povsem avtomatsko. Prvo zazna obraz, potem oči in zamenja barve če je potrebno.

 

Matjaž: Se strinjam in organizacija DIWA AWARDS, katere član sem tudi sam vam je program Image Intelligence nagradila z zlato medaljo.

 

Yoshitaka: Oh, ja... še tole. Naši produktni managerje skrbijo za svetovanje in dostavo različnih naročil. Stranki znajo svetovati kaj potrebujejo in kako naj naročajo. V tem je velika prednost uporabnikov strojev Frontier. In še več. Proizvajamo vse tipe papirja in kemikalij za delo, vse to združeno skupaj pa daje izreden produkt.

 

 

Al: Kakšna je doba trajanja vašega foto papirja?

 

Yoshitaka: Doba trajanja je odvisna od mnogo dejavnikov: izpostavljenosti soncu, temperature, vlažnosti… V glavnini (za primer vzemimo fotografije) bodo trajale dovolj dolgo (100 let ali več), kot tudi papir drugih proizvajalcev. Nekatere barve lahko zbledijo prej, toda sama slika bo še vedno ostala vidna.

 

 

Matjaž: Bodo Frontier stroji v prihodnosti še vedno uporabljali kemično tehnologijo?

 

Yoshitaka: V bližnji prihodnosti bodo morda bili samo digitalni printi, kar bi moralo zadoščati za nadaljne delo v labolatorijih.

 

 

Moramo najti način, kako uporabniku reči, da naj izpiše fotografije in to je izjemno težko. 70% uporabnikov mobitelov z vgrajeno kamero želi izpisati narejene fotografije, toda ne vedo kako in potem pozabijo na njih.

 

Matjaž: Kaj se dogaja z izdelavo fotografij?


Yoshitaka: Medtem ko prodaja filmov upada za 20-30%, je zahteva po papirju za labolatorije upadla za samo nekaj procentov.

 

 

Matjaž: V moji reviji e-Fotografija vedno poudarjam, "izdelajte si fotografije, drugače boste ostali brez spominov".

 

Yoshitaka: Se strinjam.

 

 

Aleš: Prejšnje leto ste vstopili na trg s papirji za domačo uporabo – inkjet papirji. Boste začeli delati tudi druge dodatke, kot npr. barvo?

 

Yoshitaka: Naše podjetje promovira izdelavo fotografij v labolatorijih, ne doma, ker vemo da je to najlažja in kvalitetna metoda. Nimamo nobenih namenov delati barve za printerje.

 

 

Aleš: Kaj pa mobiteli z vgrajeno kamero? Ali razmišljate o proizvodnji tipal za mobitele?

 

Yoshitaka: Zaenkrat jih oskrbujemo samo z lečami.

 

Aleš: Proizvajalci mobitelov se velikokrat pritožujejo nad nezanimanjem fotografskih podjetij za njihove proizvode. Ali mislite, da bo bila to idealna priložnost v prihodnjosti?

 

Yoshitaka: Ja, verjamem da bo bila, ker se število fotografov drastično zvišuje. Problem pa je, da izjemno malo število naredi printe. Moramo najti način, kako uporabniku reči, da naj izpiše fotografije in to je izjemno težko. 70% uporabnikov mobitelov z vgrajeno kamero želi izpisati narejene fotografije, toda ne vedo kako in potem pozabijo na njih.

 

 

Aleš: Mislite, da lahko povečate prodajo digitalnih kamer v Sloveniji?

 

Yoshitaka: Upamo. Kar počnemo je to, da poizkušamo dvigniti prodajo digitalnih kamer v trgovinah, kjer so osredotočeni na prodajo Frontier enot in druge opreme.

 

 

Matjaž: Gospod Yoshitaka hvala za vaš čas in za razlago nekaterih poučnih stvari.

 

Yoshitaka: Hvala vam.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com