Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Fujifilm GFX 50S II - Fotokamera srednjega formata

02.12.2021 15:48
 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

V članku (Fujifilm v svetu srednje formatnih kamer), kjer sem podal več o Fujifilm tehnologiji in njihovih filmih, ter široki paleti srednjeformatnih analognih kamer sem zapisal...

"V analognih časih so me srednje formatne kamere vedno vabile. Kamera Mamiya formata 6x9 Professional še vedno dopolnjuje mojo zbirko. Ko sem skeniral filme na velikih bobenskih skenerjih, sem s tem formatom filma res lahko dosegal visoko ločljivost, posledično ostrino in kontrast tudi v povečavah".

V digitalni dobi smo bili dolgo odrezani od modnega in studijskega profesionalnega sveta, ki si je lahko privoščil kamere z večjimi tipali in seveda ceno. Kamera Phase One ima ceno tam nekje v oblakih, pri krepkih nekaj deset tisočakih.

Filmske kamere srednjega formata so zaradi velikosti slike na filmu omogočale večje povečave. 10X-na povečava filma je že doprinesla vidne drobce pigmentov, ki so sestavljali emulzijo. In velika razlika je povečevati iz 36x24mm ali 60x60mm velike površine.

V digitalnem svetu se je cenovno še najbolj približal fotografom Pentax s svojim iz analognih časov zelo cenjenim modelom 645D. Seveda, malo prenovljena oblika, digitalni del in ime je dobilo še oznako D.

Vendar kamera Pentax 645D je z zrcalom, prizmo in zato velika, res velika. Primerjavo velikosti sem že podal v zgoraj omenjenem članku.

Ideja kamer z izmenljivimi objektivi brez zrcala se je porodila Olympusu (m4/3 sistem). Fujifilm je šel naprej in se tudi pri večjemu tipalu odrekel zrcala. Pridobili so na velikosti in teži in kamera srednjega formata kar naenkrat ni nič večja od kamer DSLR ali CSC iz višjega razreda. Kamera za srednji format tipala ni velika. Meri 150 x 104 x 87 mm in težka je zgolj 900g.

Kar naenkrat gledaš na kamero kot na njeno uporabniško vrednost drugače. Veš, da to ni kamera DSLR ali CSC, ki omogočajo hitro delo, uporabo pri visokem ISO in objektivov z ekstremnimi ozkimi koti. Srednje formatna kamera je bolj počasna, dolgih goriščnic ni na voljo, ima pa veliko tipalo, ki nudi kakovost. Kakovost, s katero se v določenih elementih kamere z manjšimi tipali ne morejo primerjati.

Kot nalašč, da se srednji format kot nekdaj tiste kamere s filmom uporabi v krajinski in predvsem modni fotografiji. S kamero večjega formata tipala so bolje zapisani drobni detajli in kasneje še kako v pomoč pri ogledu ali povečavah na raznih medijih. Kaj lahko pričakujem od kakovosti zapisa sem že vedel od predhodnice GFX 50S. Zato se nisem trudil vedno fotografirati z najnižjo občutljivostjo in pomočjo stojala. Deloval sem iz roke in večkrat dvignil ISO vse do 800. Kdor bo s to kamero želel največ v domeni kakvosti slike, potem bo ISO 100 in stojalo še kako dobrodošlo.

Tehnične specifikacije Fujifilm GFX 50S II
Tipalo - ločljivost / 51M točk
205M točk - Pixel Shift Multi-shot
Velikost / 44x33mm
Procesor / X4
Reži za 2 SD pomnilni kartici
AF / 425 točk
Razpoznavanje obraza z razpoznavanjem oči
Časi osvetlitve / 60sek. do 1/4000, elektronsko 1/16.000sek.
Čas sinhronizacije 1/125 sek.
Stabilizacija / 5 smerna, vgrajena
Zaslon / 3.2 palčni, 2.3M točk, pregibljiv
EVF iskalo / 3.6M točk
ISO 100-12800 z možnostjo razširitve ISO 50 - 102400
Zaporedni posnetki v sekundi / 3
Zapis 14 bit RAW
Stabilizacija slike / vgrajena preko tipala

Fujifilm GFX 50S II je nadgranja GFX 50s v tem, da nudi stabilizacijo slike. Obenem ima kar nekaj lastnisti od modela s 100M točkami GFX 100S.

Že res, da ima večina 35mm kamer polnega formata tipalo blizu 50M točkam. Ampak kakovost zapisa v detajlih, sploh pri nizki občutljivosti se nikakor ne gre primerjati. Vendar to so detajli, ki so takoj opazni v 1:1 velikost na računalniškem zaslonu, druge v predstavitvah slike ali tisku pa manj. Vendar prav v medijih, kjer ni zmožnosti prikaza vseh detajlov, večji format pokaže prav te malenkosti.

Ko pogledaš sliko na računalniškem zaslonu je podobno kot sem že zapisal v primerjavi 35mm in 120 filma. Kakovost zapisanih detajlov omogoča izredno ločljivost in močne tonske obdelave.

 

Za konec - Fujifilm GFX 50S II

Kamera Fujifilm GFX 50S II ne gre primerjati s kamerami CSC polnega formata. To ni kamera, kjer je na prvem mestu hitrost delovanja, ampak zgolj kakovost zapisa. Zanimivo je, da Fujifilm GFX 50S II sploh ni več tako draga kamera. V bistvu je cenejša od kamer CSC iz najvišjega razreda. Zato jo že lahko vidimo v rokah marsikaterega krajinskega fotografa in profesionalca iz modnega sveta.

Komur so videni detajli pomembni bolj kot hitrost delovanja, potem o polnem formatu sploh ne razmišlja. In Fujifilm se želi s kamero GFX 50S II še bolj približati uporabnikom.

Cena 4500€ za ohišje in objektiv 35-70mm f/3.5-5.6 (ekv. 35mm je 28-55mm), sploh ni visoka. Že sedaj pri nas ni malo GFX uporabniki. Z modelom Fujifilm GFX 50S II jih bo še opazno več.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com