Naročite se na enovice

http://www.hp-kartuse.si
http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

 

Fujifilm GFX 100 - Fotokamera srednjega formata in potovanje

05.10.2019 15:29

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Fujifilm GFX 100

V članku (Fujifilm v svetu srednje formatnih kamer), kjer sem podal več o Fujifilm tehnologiji in njihovih filmih, ter široki paleti srednjeformatnih analognih kamer sem zapisal...

"V analognih časih so me srednje formatne kamere vedno vabile. Kamera Mamiya formata 6x9 še vedno dopolnjuje zbirko. Ko sem skeniral filme na velikih bobenskih skenerjih, sem s tem formatom filma res lahko dosegal visoko ločljivost, posledično ostrino in kontrast tudi v povečavah".

V digitalni dobi smo bili dolgo odrezani od modnega in studijskega profesionalnega sveta, ki si je lahko privoščil kamere z večjimi tipali in seveda ceno. Kamera Phase One ima ceno tam nekje v oblakih, pri krepkih nekaj deset tisočakih.

Filmske kamere srednjega formata so zaradi večje velikosti filma in slike na njem omogočale večje povečave. 10X-na povečava filma je že doprinesla vidne drobce pigmentov, ki so sestavljali emulzijo. In velika razlika je povečevati iz 36x24mm ali 60x60mm velike površine.

V digitalnem svetu se je cenovno še najbolj približal fotografom Pentax s svojim iz analognih časov zelo cenjenim modelom 645D. Seveda, malo prenovljena oblika, digitalni del in ime je dobilo še oznako D.

Vendar kamera Pentax 645D (članek - Prvi vtisi) je velika, res velika. Primerjavo velikosti sem že podal v članku Fujifilm v svetu srednje formatnih kamer (Fujifilm GFX 50s).

Ideja kamer z izmenljivimi objektivi brez zrcala se je porodila Olympusu (m4/3 sistem). Fujifilm je šel naprej in se tudi pri večjemu tipalu odrekel zrcala. Tako so pridobili na velikosti in teži in kamera srednjega formata kar naenkrat ni nič večja od kamer DSLR iz višjega razreda.

Ko sem v roke prijel kamero Fujifilm GFX 100, sem spet dobil tisti znani občutek. Kar naenkrat gledaš na kamero kot na njeno uporabniško vrednost drugače. Veš, da to ni kamera DSLR ali CSC z manjšim tipalom, ki omogočajo hitro delo, uporabo pri visokem ISO in objektivov z ekstremnimi ozkimi koti. Srednje formatna kamera je bolj počasna, dolgih goriščnic ni, ima pa veliko tipalo, ki nudi kakovost. Kakovost, s katero se v določenih elementih kamere z manjšimi tipali ne morejo primerjati.

Kot nalašč, da srednji format kot nekdaj tiste kamere s filmom uporabim v krajinski fotografiji. Tu so kar najbolje zapisani drobni detajli kasneje še kako v pomoč pri ogledu ali povečavah na raznih medijih. Kaj lahko pričakujem od kakovosti zapisa sem že vedel od predhodnice GFX 50s. Zato se nisem trudil vedno fotografirati z najnižjo občutljivostjo in pomočjo stojala. Deloval sem iz roke in večkrat dvignil ISO vse do 800. Kdor bo s to kamero želel še več, potem bo ISO 100 in stojalo še kako dobrodošlo.

 

Tehnične specifikacije Fujifilm GFX 100
Tipalo - ločljivost / 102M točk
Velikost / 44x33mm
Procesor / X4
Reži za 2 SD pomnilni kartici
AF / 425 točk
Razpoznavanje obraza z razpoznavanjem oči
Časi osvetlitve / 30sek. do 1/4000, elektronsko 1/16.000sek.
Čas sinhronizacije 1/125 sek.
Stabilizacija / 5 smerna, vgrajena
Zaslon / 3.2 palčni, 2.3M točk, pregibljiv
EVF iskalo / 5.7M točk
ISO 100-12800 z možnostjo razširitve ISO 50 - 102400
Zaporedni posnetki v sekundi / 5
Zapis 16 bit RAW
Stabilizacija slike / vgrajena preko tipala

Po preizkusu na FotoPOTEPu Korzika lahko rečem, da je to, to. Ko se želi najvišjo kakovost, bo šla kamera Fujifilm GFX 100 z nami. Vendar na potovanje ne kot edina kamera. Sam sem vzel še Fujifilm X-H1 (test). Ta kamera mi je omogočala tudi ozki kot zajema.

Ne gre pozabiti poudariti, da FotoPOTEP pomeni potovati v nameri fotografije. Torej ne s čim lažjim nahrbtnikom in na destinacije, kjer ga imaš vedno na rami. Tem popotnikom je lahko še CSC kamera z enim objektivom preveč.

Nekaj dni je bilo oblačno, rosilo je, svetloba ni in ni bogatila zanimivih motivov. Kamere Fujifilm GFX 100 niti v roke nisem vzel. Svoje delo je dobila X-H1. Šele ob primerni svetlobi sem v roke vzel srednji format. Kamero Fujifilm GFX 100 se zaradi velikosti odlično drži v roki. Držalo je dovolj izbočeno in vgrajeno je spodnje držalo z vsemi funkcijskimi gumbi. V merah je GFX 100 zelo podba EOS 5D MkIV ali Nikon D850. V teži pa je težja a še vedno lažja od recimo EOS 1D X MkII. Delo s kamero Fujifilm GFX 100 gre počasi. Konec koncev je pri njej govora o krajinski in studijski fotografiji. Ko jo primeš v roko, je tu spet tisti občutek, da pogledaš, vidiš, razmisliš, kadriraš. Kot da bi šparal film in ne "škljocaš" kar tako.

Fujifilm GFX 100, GF23mmF4 R LM WR, 1/80sek., f/16, ISO 200, EV -1/3

Fujifilm GFX 100, GF110mmF2 R LM WR, 1/280sek., f/8, ISO 100

Fujifilm GFX 100, GF23mmF4 R LM WR, 1/680sek., f/11, ISO 400, EV -2/3

Fujifilm GFX 100, GF 45mm f/2.8 R WR, 1/13sek., f/22, ISO 50, EV +2/3

Fujifilm GFX 100, GF23mmF4 R LM WR, 1/45sek., f/22, ISO 50, EV +2/3

Fujifilm GFX 100, GF110mmF2 R LM WR, 1/1400sek., f/4.5, ISO 200

Fujifilm GFX 100, GF23mmF4 R LM WR, 1/480sek., f/5.6, ISO 100

 

Ko pogledaš sliko na računalniškem zaslonu je podobno kot sem že zapisal v primerjavi 35mm in 120 filma. Kakovost zapisanih detajlov omogoča izredno ločljivost in močne tonske obdelave.

Vem, da si bom kamero srednjega formata še izposodil za FotoPOTEP. Za hitre motive, slabo svetlobo in fotografiranje za spomin, pa bo na FotoPOTEPih vedno z menoj še kamera DSLR ali CSC.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com