Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

Canon 50 let v Evropi / "We Speak Image"

Avtor:Matjaž Intihar
08.05.2007 23:16

 

Za podjetje Canon je letošnje leto z okroglimi obletnicami izredno bogato. 10. avgust 1937 je uradni ustanovitveni datum podjetja. Leta 1957 so v Švici, Geneva odprli prvo evropsko podružnico. Leta 1977 so predstavili prvi barvni kopirni stroj. Leta 1987 prvo EOS zrcalno refleksno kamero. Torej lahko reče, da letos praznujejo 70 let od ustanovitve, 50 let delovanja v Evropi, 30 let od pričetka prodaje barvnega kopirnega stroja in 20 let od začetka prodaje fotografom zelo poznane serije kamer EOS.

 

Za Evropo najbolj odmevna in največja obletnica pa je prav 50 letnica delovanja Canona v Evropi (v Veliki Britaniji so sicer delovali že nekaj let prej, a takrat je bila šteta kot povsem samosvoja enota). Kar 6000 novinarjev, kupcev in drugih poslovnih partnerjev ter Canon osebja se nas je 7.maja zbralo v mondeni kneževini Monaco. Že prvi vtis v mestu Monte Carlo je bil veličasten. 14 dni pred monaško dirko Formule 1 je vse v pripravi na njo. Obenem pa so vsi obcestni panoji bili v znamenju podejtja Canon in njegove 50 obletnice.


Canon je izbral pravi kraj za obletnico in prikaz novih tehnologij. Monte Carlo je kot nalašč za izbiro vsega kar je trenutno "in".


Monte Carlo je bil povsem v Canon preobleki.


Tudi stranske ceste so oznamovale obletnico.

 

Zaradi velikega števila povabljenih smo prve informacije in srečanje imeli v svojih področnih organizacijah. Canon CEE je zadolženo tudi za našo državo.

Direktor Canon CEE g.Leo Hauer in zadolženi za marketing g.Omar Zimmer ter za tehniko g.Ferenc Torok so nam predstavili delo CEE regije njeno organiziranost in vse hitrejšo količinsko kot finančno rast. Obenem pa nam že delno predstavili glavno strategijo Canona v prihodnosti.


Direktor Canon CEE g.Leo Hauer


Iz leve. Omar Zimmer, Ferenc Torok in direktor Canon CEE, Leo Hauer


Novinarji iz regije CEE. Foto: Ferenc Torok.

 

Glavni del se je odvijal naslednjega dne. V veliki stavbi Grimaldi Forum (v notranjosti podoben kot naš Cankarjev dom, le da je v večjem delu celo pod nivojem morja in da je glavna dvorana večja in bolj razkošna) so novinarjem najprej predstavili svoje poglede na prihodnost, razvoj in sodelovanje s podjetjem Canon, poslovni analitik g.James Bellini, odgovorni za strategijo Canon EU g.Jean-Louis Gregoire in operativni direktor WWF g. Paul Steele.


Grimaldi Forum je že na zunaj kazal da gre za Canon konferenco.


Na desetine prostorov je bilo povsem zasedenih. Večji del foruma in sama dvorana pa so celo pod gladino morja.

 

James Bellini nas je popeljal skozi človeško zgodovino od prvih človeških risb ohranjenih v jamah, umetniških slik na platnu, leta 1930 ko je bila razvita prva televizija pa vse do današnje hitro prihajajoče tehnologije »drugega življenja«. Razložil nam je njegovo tezo, da se iz normalnega danes razumevajočega sveta vse bolj približujemo vizualnemu svetu. Torej načinu življenja v katerem je slika oziroma vizualizacija vse bolj pomembna. Trdi celo, da bo nam danes razumevajoči jezik v bližnji prihodnosti sama slika. In prav slika je tudi strategija podjetja Canon v prihodnosti.


James Bellini

 

Nove smernice »We Speak Image« nam je predstavil g.Jean-Louis Gregoire, ki je pri Canon EU odgovoren za strategijo. Obenem pa tudi obvezo, da bo Canon še vedno namenjal 8% prihodkov v nove razvoje, saj vsako leto ponudijo vsaj 100 novih produktov in prijavijo med 1800 – 2000 patentov, kar jih zadnjih šest let redno uvršča med tri največje prijavitelje patentov v ZDA.


Jean-Louis Gregoire

 

Paul Steele je predstavil sodelovanje organizacije WWF, ki skrbi za sobivanje narave in človeka in pomoč podjetja Canon. Organizacija WWF predvsem preko slik na spletu in v raznih revijah opozarja na različne težave v svetu, med drugim izumiranje različnih vrst živali, kot danes zelo odmevni temi skrbi za ogrevanje planeta.


Paul Steele

Vsi trije govorniki so nazorno ponazorili kako pomembna je moč slike danes, oziroma kako močno bo razširjena in pomembna v bližnji prihodnosti. Predvsem pa si lahko zamišljamo kako močno nam bo sodoben način predstavitve slike spremenil način življenja. Samo zamislimo si, da je od prvih ohranjenih jamskih slik preteklo 32.000 let. Tiskane knjige poznamo šele 500 let. Fotografijo 160 let. Sliko na TV 80 let. Danes pa je tu multimedija, ki se hitro spreminja oziroma odkriva nove možnosti. V bližnji prihodnosti bomo generacija zaslonov. Že danes nas obkrožajo doma, v mobilnih telefonih, kamerah in nam ponujajo množico informacij.

 

Da pa je bil dogodek obletnice 50 let delovanja podjetja Canon v Evropi zelo pomemben tudi za glavne Canon ljudi na Japonskem priča prihod predsednika in COO, Inc. g.Tsuneji Uchida.


Predsednik Canon Inc. in COO g.Tsuneji Uchida

Tudi predsednik Tsuneji Uchida je najprej ponovil nekaj zgodovinskih dejstev. Canon je že leta 1940 predstavil prvo X-ray kamero (model CX-35). Leta 1964 prvi pisarniški kalkulator Canola 130 in leta 1970 prvi kopirni stroj NP1100.

Kopirni stroji so še vedno vodilni v celotnem prometu (29%). Zelo hitro pa se jim približujejo digitalne kamere (28%). Canon je številka ena v svetu v prodaji DSLR kamer, imajo kar 50% tržni delež. Prav tako so vodilni pri kompaktnih kamerah kjer imajo 15% tržni delež. Tudi med kopirnimi stroji so vodilni s 16% deležem. V letu 2006 pa je z 32% Evropa prvič postala vodilni trg.

 

Predvsem združena Evropa predstavlja vse bolj pomembna. Predsednik Canon Evropa g.Hajime Tsuruoka, ki večino svojega več kot 30 letnega delo pri Canon deluje v Evropi je vse to tudi detajlno predstavil. Vse skozi je spremljal razvoj Evrope in sočasno gradil strategijo Canon Evropa. Danes je Canon med najbolje pripravljenimi japonskimi podjetji na nove izzive, ki jih predstavlja združeni evropski trg s kar 500 milijona ljudi. In danes lahko pokaže kako dobro je sprejemal odločitve ter verjel v širino nove Evrope. Prevzeti vodilni tržni delež pred ZDA v segmentu splošne porabe ni enostavno.


Predsednik Canon Evropa g.Hajime Tsuruoka

Canon je danes šesto največje podjetje na japonskem in 81 v svetu. V letu 2006 je bil njihov skupni promet kar 57 milijard $. Neto prihodke so povečali glede na leto 2005 za skoraj 20% na 4 milijarde $.

 

Za fotografe Canon še vedno ostaja vodilno podjetje. Njihove glavne točke razvoja v bodoče pa so medicinska radiografija, projektorji, SED TV zasloni, produkti za sliko v medicini in produkcija inteligentnih robotov.


Canon nam je predstavil novi IXUS 950.

Že lansko leto so pokazali v sodelovanju s Toshibo TV povsem novih dimenzij. Ker šele v naslednjem letu prihaja trend prave "full HD" tehnologije, bodo tudi sami takrat pričeli z njihovo prodajo (danes smo šele v nakupih HD "ready" tehnologije, ki je vprašljivo povsem kompatibilna z njo). Prav tako so vse bolj prisotni v digitalnem tisku »image press« in novimi kopirnimi stroji z »meap« tehnologijo.


Videli smo tudi novo kamero iz serije PowerShot, model S5IS.


Miha Podlogar, ki piše mnenja o foto kamerah za NeDelo je S5IS na hitro že spoznal.

 

Canon ostaja vodilni v razvoju novih tehnologij. In to v svetovnem pogledu. Njihova nova zaveza »We Speak Image« pa kaže, da so v družbi samo nekaj podjetij, ki imajo to tehnologijo. Oziroma lahko zapišem, da imajo v roki že orožje za nov svetovno priznani jezik. To je slika! Po eni strani, predvsem iz današnjega pogleda tudi lahko rečem na žalost. Vse bolj bomo sedeli doma, tako poslovno kot družbeno in delali ter ustvarjali stike preko zaslonov in slik. Vendar ni kaj, razvoj gre izredno hitro naprej. Danes ne potrebujemo več tisočletij za razvoj novega načina zapisa. Za to bo dovolj že dve tri leta! Spremljajte kaj vam bo podjetje Canon ponudilo v nekaj naslednjih letih, kajti to kar bomo videli »image« bo novi svetovno razpoznavni jezik. Razumelo ga več ljudi kot danes še tako svetovno razširjenega. Po svoje lahko rečem, da se tudi jezik že spreminja od analognega v digitalnega. Zato je že danes slogan »We Speak Image«, ki ga je podjetje Canon predstavilo v majhnem mestu kjer živi največ bogatih ljudi na svetu še kako sporočilno močan.

Naj tudi jaz zaključim. »We Speak Image«! Kajti Slovenija je močno razvita prav v tem segmentu. Radi sprejmemo in izkoriščamo najnovejšo digitalno tehnologijo, ki bo spremenila tudi nas same v povsem samosvoj svet, iz katerega marsikdo niti več ne bo želel oditi. Možnost, ki jo že danes ponuja »second life« je tako predvidujoča, da se niti ne zavedamo, da večino dela in komunikacije, ki je danes nekaj povsem normalnega že v naslednji dekadi ne bo več obstojala.


Slogan, ki bo kmalu in v prihodnosti močno zaznamoval tudi fotografijo.

 

Ko sem leta 2001 v prvi knjigi e-Fotografija zapisal »leto 2008 film kaj je to!« v to ni nihče verjel (foto firme s Canon na čelu so govorile, da bo 2010 digitalno šele preraslo analogno). Danes?

Zdaj vam po videnem v lanskem letu in sedaj po Canon predstavitvi zapišem, da bo leta 2011 celotna družina vse informacije, množico dela in arhive upravljala preko domačih foteljev in zaslonov in da v letu 2015 ne bomo več potrebovali »jezika, besede« za popolno sporazumevanje med razvitimi narodi s 100 in enim jezikom ali dialektom? Ne verjamete!

Počakajte še leto dve. Mogoče sem dodal še previsoko letnico.

 

 


Da je bila prireditev res zelo velika (6000 povabljenih) priča še ena zanimivost. Po objavi članka so me kontaktirali tudi drugi predstavniki iz Slovenije, ki so bili na prireditvi a se v Monacu nismo uspeli srečati. Tako šele sedaj dodajam fotografije udeležencev slovenskega uvoznika Canon opreme Avtera in njihovih poslovnih partnerjev.

 
Izpred Grimaldi foruma iz desne, Gordana in Ivica Sever iz Hrvaške in Petra Belloti, Avtera


Partnerji Canona pred casinojem v Monte Carlu (od leve proti desni), Goran Sretenoski (Canon Adria), Igor Majstorović (CRO), Huanita Tamashi (Srbija), Petra Bellotti (SLO) Irena Bardorder (SLO), Bosančić (CRO), Bojan Purkart (SLO), Ivan Kovačec (CRO).


Z jahto do stare ribiške vasice (od leve proti desni) Irena Bardorfer (SLO), Gordana Sever (CRO), Petra Bellotti (SLO), Omar Zimmerman (Canon East Europe), Nickolas (CANON Europe).


Ob proslavi 50 let Canona (od leve proti desni) Irena Bardorfer produktni vodja za Canon kopirce v SLO, Petra Bellotti account manager za trge EX-Yu , Ivica Sever in soproga Gordana , distributer Canona za Hrvaško.

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com