Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Barvni »štih« – Svetlobne težave v fotografiji

Avtor:Matjaž Intihar
18.09.2014 12:53

Svetloba je elektromagnetno valovanje. Različna dolžina tega valovanja nam da različne barve. Bela svetloba je skupek vseh vidnih valovnih dolžin. Takoj ko ena valovna dolžina prevladuje, govorimo o barvi.
Fotografiramo nek nam znan predmet ali recimo portret, takoj vemo kakšno barvo želimo. Problem lahko nastane, ko na predmet ali portret pada še odbita svetloba iz barvno drugačnega motiva in mešanje barv lahko doprinese napako v nam znani barvi.


Kadar na portret pada direktna svetloba od izvora ali odbojnika so tonske vrednosti kože in v tem primeru obleke brez opaznih dodatnih tonskih vrednosti.
 

Portret je obrnjen stran od močnega izvira svetlobe in na celotno figuro človeka pada močna odbita svetloba od že zrelega rumeno rjavega riža. Obraz, srajca so z izraženo tonsko vrednostjo odbite svetlobe.
 

Oseba je v senci in celotna slika pridobi močan zeleni navdih.
 

Plastična rdeča streha na tržnica prepušča samo rdeč barvni spekter. Zato je celoten del motiva, ki je pod senco te rdeče svetlobe z močnim barvnim navdihom.
 

V močni svetlobi so barvni odboji še bolj izraziti. Na kožni ton vpliva svetloba odbita od rdeče plastične vreče.
 

Na našem naprednem tečaju fotografije (e-Fotografija) je Maja postavljena pod krošnjo zelenega drevesa. Zeleni ton je močno izrazit.


V tem primeru je poleg zelenega "štiha", ki prihaja iz zelenih listov, izrazit še vijolični ton, ko se svetloba na obraz odbija od oblačila. Če ni dovolj direktne "bele" svetlobe in imamo na voljo samo tonsko izrazito barvo, bo to mešanje opazno tudi na kožnem tonu. Tudi z računalniškim programom je težko popraviti kožni ton v bolj prave, spominsko znane barve.
 

Portret je postavljen v senco drevesa. Na njega še evdno vpliva zelena odbita svetloba od listov. Prav tako odbita vijolična svetloba od oblačila. V takem primeru doosvetlite portret z bliskavico, ali uporabite odbojnik svetlobe. O obeh tehnikah bo objavljen članek!
 

Maja je še vedno v senci drevesa. Vendar sedaj zelena svetloba niti svetloba odbita od oblačila nimata več poudarjene moči, saj je portret doosvetljen z odbojnikom. Uporabljen je bil večji bel karton.
 

Portert postavimo v okolje z nevtralno odbito svetlobo. Sedaj ne pride do "štiha" določene tonske vrednosti in tako tudi barve ohranijo svojo zasičenost.

Nasvet:

Če je le mogoče portret ne postavite v senco, kjer prevladuje močna odbita barva.
​Ker se različni tonski vrednosti mehko mešata in med njima ni večjega kontrasta, je napako težko odpraviti tudi kasneje v računalniškem programu.

Članki o WB

WB - Korektura bele "barve", nje veselje in težave
Kratki FotoNAMIG - WB nastavitve

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com