So fotografi, ki imajo motiv že “v glavi”. Iz izkušenj ali ob predhodnem razmišljanju o motivu točno vedo kaj želijo. Poiščejo motiv, pozicijo, pravo svetlobo in škljoc.
Večina hobi fotografov pa vidi njim zanimiv motiv, so na poziciji in kot skala trdno stojijo na točno tisti točki od kjer so prvič opazili zanimivost. Svetloba je kakršna je in na koncu naredijo tisto “enako”, škljoc. Šele doma, ob pregledu fotografij se poraja vprašanje, zakaj nimam še enega posnetka iz druge pozicije. Z drugačno svetlobo je že težja naloga, saj bi bilo treba počakati nekaj časa, ali da se zaradi gibanja sonca vpadna svetloba premakne. Oziroma, da se zjasni ali pooblači, kar je odvisno od želje. Seveda, veliko motivov lahko ponovimo. Tudi tega se poslužujejo izkušeni fotografi in gredo na isto lokacijo večkrat.
Vendar, ali imamo vedno možnost vrniti se do istega motiva? Nam je to sploh želja? Mora motiv biti že res enkraten in nam željan, da bi šli še enkrat ali večkrat tja in iskali boljšo pozicijo ali “pravo” svetlobo.
V sledečem primeru lahko rečemo, da gre za izletniško fotografijo. Oziroma več fotografij z enakim glavnim elemntom nam lahko že poda fotozgodbo. Vidimo zanimivost kot je recimo svetilnik in škljoc. Največkrat se posname tako, da je motiv v centru, mogoče se ga še malo približa in to je to. Dost je! Vendar, zakaj ne bi poizkusili na več načinov. Konec koncev si želimo, da fotografije povedo nekaj več in da naš izlet predstavimo na drugačen način. Kaj še lahko naredimo, da bodo posnetki tem bolj zanimivi?
Smo na zanimivi lokaciji, fotografiramo in fotografiramo. Šele doma ob pregledu fotografij se nam utrne ideja. Oziroma nas preleti, pa zakaj nisem fotografiral drugače. Toda bili smo 10.000km stran. Spodnje fotografije so iz zelo poznanih terasastih riževih polj Tegallang na otoku Bali. Vesel si že, če imaš možnost malo se sprehoditi po njih, saj lastniki polj ne dovolijo samostojnih sprehodov. In ne veš, bi gledal, užival, fotografiral...
Naredil sem nekaj fotografij samih polj, delavcev na polju, toda vse skupaj mi ni bilo všeč. In imel sem srečo. Na Bali sem šel še nekajkrat (e-Fotografija FotoPOTEPi Bali) in naredil načrt.
Naredite več posnetkov. Za naslednje posnetke lahko zgolj počepnete, naredite korak ali dva, ali postavite glavni element izven centra. Tako boste spremenili kompozicijo. V motiv lahko dodate še kakšen zanimiv element. S tem spremenite kompozicijo ali samo zaprete prazni del slike. Ne pozabite se poigrati z goriščnico in kotom zajema. Tako spremenite perspektivo.
Avtor: Matjaž Intihar