Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Tokina AT-X PRO SD 16-50mm f/2.8 DX / Test

Avtor:Matjaž Intihar
19.02.2011 19:54
Stran:

Poleg že dobro znanih neodvisnih proizvajalcev objektivov Sigma in Tamron, je žal Tokina pri nas manj znana. V časih, ko smo fotografsko opremo kupovali čez mejo in jo pred cariniki skrivali po avtobusih in avtomobilih, pa ni bilo tako. Ja žal, slovenski trg je majhen in kar nekaj dobrih fotografskih znamk je pri nas manj prisotnih. Sedaj pa je tudi Tokina bolje dosegljiva pri domačih trgovcih, vendar še premalo opazna.
Dobro se spomnim navdušenja fotografskega kolega Marka Pršine, ki je pred 15 leti še nekje na začetku svoje fotografske poti ponosno hodil naokoli s Tokino 28-70mm f/2,6-2,8. Pa ne samo on, vsi, ki so ta objektiv imeli so ga zelo hvalili.
Tokina je na proti Sigma in Tamron manj znana le zaradi dejstva, ker še nima tehnologije hitrih in tihih motorčkov za ostrenje, vgrajene stabilizacije slike in večje širine ponudbe. Za enkrat še vedno uporabljajo direktne motorčke za ostrenje (DC) pri objektivih za Canon in direktno ostrenje preko motočka v kameri pri Nikon. Vendar je Tokina vsa ta leta vseeno ohranila svojo prepoznavnost. Včasih smo rekli, da je Sigma bolj kopija Canon, Tokina pa Nikon. Tokina se je bolje prilagajala Nikon uporabnikom in pri svojih objektivih vedno imela vrtenje obročev za goriščnice in ostrino po Nikon, iz desno v levo. Danes je najnovejša tehnologija pri neodvisnih proizvajalcih na strani Sigme. Toda kakovost materialov in izdelave je vsaj zame še vedno na strani Tokine. Upam, da bodo kmalu tudi pri njih predstavili več objektivov s hitrim in tihim ostrenjem ter stabilizacijo slike.

Goriščnice, velikost, teža, izdelava
Objektiv Tokina AT-X PRO SD 16-50mm f/2.8 DX (če mm in njih razpon preračunamo v izrazoslovje polnega 35mm formata, dobimo na Nikon ohišjih razmerje 25,5 ��" 75mm, na Canon ohišjih pa 27,2 ��" 80mm, kar nam da razpon najbolj uporabljenih goriščnic: na eni strani solidni širokokotnik, na drugi strani pa zelo uporaben portretni objektiv, z vsemi vmesnimi stopnjami), poleg standardnih goriščnic nudi dobro svetlobno moč. Prav ta, je za marsikaterega fotograf tisti magnet, da je pripravljen odšteti nekajkrat več denarja, kot stane v goriščnicah podoben osnovni kit objektiv.
Že ob pogledu na objektiv Tokina AT-X PRO SD 16-50mm f/2.8 DX opazimo odličnost materialov in izdelave. Objektiv je kompakten, dolžine 97.4mm in širine 84mm. Teža znaša 610g. Tokina na svoji spletni strani podaja zelo malo tehničnih podatkov (več v papirnih prospetih). Ker objektiv za Nikon nima vgrajenega motorčka, je lahko teža za nekaj gramov manjša.

Konstrukcija, izdelava
Tokina tu pokaže svojo filozofijo in moč. Ohišje je iz kombinacije trdne plastike in aluminija (armalite). Ne samo materiali in izdelava, tudi detajli objektiva so odlično zaključeni, obroča za zum in ostrino lepo tečeta.
Tokina ima preko obroča za ostritev, ki ga lahko premikamo še gor, dol, samosvojo lastnost za premik med AF in M načinom ostrenja. Tako ni treba kot na drugih objektivih, roko dati iz obroča za ostrenje stran in iskati gumba za vklop/izklop. Objektiv je sestavljen iz 15 leč, ki so postavljene v 12 skupin. Zaslonka je sestavljena iz 9 lamel. Prednja leča je premazana s posebnim nanosom (coating) WR, ki skrbi, da se na lečo nanese manj umazanije in da dežna kaplja laže spolzi iz leče.
Dve leči sta posebej brušeni za čim manjši odklon svetobe (SD). Tri leče so asferično brušene. Tudi preko teh podatkov lahko vidimo, da je objektiv produkt sodelovanja s Pentax. Pri Pentax so objektiv Pentax 16-50mm f/2,8 (test) že prenovili in dodali še hitro ostrenje. Sam sem že večkrat zapisal, da na zveneče podatke kaj dosti niti ne dam. Ni vsaka leča enake kakovosti, oziroma lahko da proizvajalec uporablja boljše steklo, natančnejše brušenje in tako dosega boljše rezultate kot objektiv s kopico zvenečih oznak.

Bajonet
Nastavek za objektiv (bajonet) je kovinski. Prirejen je za Canon ali Nikon kamere. Za Nikon kamere je na bajonetu tudi nastavek za premik leč pri izostritvi preko motorčka v kameri.

Ostrenje
Za Canon kamere je vgrajen direktni (DC) motorček. Tokina še ni prešla na obročne prenose, ki so hitrejši in tišji. Za Nikon kamere objektiv nima vgrajenega motorčka, za to ga lahko nastavimo samo na tiste Nikon kamere, ki imajo možnost ostrenja preko notranjega motorčka.
Kljub starejši tehnologiji za premik leč, je ostrenje pri tem objektivu zadovoljivo hitro in dokaj tiho. Glasnost bo moteča pri tistih kamerah, ki imajo, ali bodo imele pri video zajemu avtomatsko ostrenje in seveda, če ga sploh boste uporabljali. Pri širokokotnih objektivih se zaradi manjših leč premika manjša teža in posledično je tudi ostrenje zadovoljivo hitro.
Ročno ostrenje poteka preko prednjega velikega obroča. Preko obroča samega lahko preklopimo način ostrenja.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com