Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical IF

08.01.2010 11:46

Tamron je posebej za lastnike digitalcev z APS-C formatom razvil celo vrsto objektivov, najnovejši in ta hip najboljši med njimi pa je visoko občutljivi zum srednjega razpona SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical IF, ki ima vgrajen stabilizator oziroma VC "Vibration Compensation" sistem kompenzacije tresljajev.
Ta zum je bil kupcem na voljo že tudi prej, le da so ga sedaj dodatno izpopolnili in mu dodali 3-smerni stabilizator slike. Tako lahko v slabih svetlobnih pogojih uporabimo za 2-3 stopnje daljši čas osvetlitve od teoretično predpisanega, z nekoliko sreče pa dobimo možnost, da nam stabilizator (ali 'kompenzator vibracij', kot bi mu po svoje zaradi - licenčnih in marketinških - omejitev rekli pri Tamronu) pomaga tudi za 4 stopnje! Tako je postal objektiv 17-50mm, ki je tudi sicer zelo zmogljiv in priljubljen standardni zum za vse tiste z naj višjimi zahtevami, še bolj zmogljiv in uporaben!

Tamron je slovita japonska firma s šestimi desetletji tradicije. Stari ljubitelji se bodo spomnili njihovih že tedaj visoko zmogljivih zumov izpred 2 ali 3 desetletij, pa tudi večnega dvoboja z Vivitarjem ��" kdo bo naredil bolj zmogljiv objektiv v katerem koli razredu. No, Vivitar je počasi ugasnil, Tamron pa je s svojimi optičnimi čudeži še vedno z nami, boljši in uporabnejši kot kadarkoli. Svojo tržno nišo je našel v specialnih visoko zmogljivih ali mega-zum objektivih, v zadnjem desetletju pa se je razvil v prvovrstnega ponudnika večnamensko uporabnih zumov z ekstremnim razponom.
Ko se je ta trend mega-zumov pričel razvijati pred več kot dvema desetletjema sem si tudi sam med prvimi kupil Sigmo 35-200, a z njo zaradi narave dela nisem bil posebej zadovoljen ��" takrat je tem objektivom še manjkalo uporabnosti, robustnosti, pa tudi ostrine. Ko se je kasneje pojavil prvi tovrstni Tarmonov zum nove SP generacije z razponom 28-200mm pa sem bil znova med prvimi, ki sem si ga izbral, pri svojem reporterskem delu dodobra testiral, spoznal, uporabljal in izkoristil. Vedno znova sem bil presenečen nad njegovo priročnostjo, hitrostjo in za reportersko delo zelo dobro kakovostjo slike ��" ne glede na tehnične omejitve takratne optike. Kljub temu, da sem kasneje spremenil stil snemanja (namesto enega hitrega univerzalnega zuma sem si omislil dva specialna: posebej širokokotni zum in posebej visoko zmogljivi tele zum, vsak na svojem ohišju) pa sem se vedno z nostalgijo in navdušenjem spominjal svojega mega-Tamrona.

Kasneje sem v vodilnem nemškem mediju redno spremljal primerjalne teste ter bil nad rezultati vedno znova začuden ��" zelo pogosto je Tamron osvajal najboljše ocene, še posebej na področju ostrine, kjer je bil z nekaterimi svojimi specialnimi objektivi vedno za nekaj točk pred sicer uveljavljeno konkurenco iz večjih podjetjih. Zato sem z zelo velikim veseljem sprejel priložnost da preizkusim najnovejši Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical IF.
Tamron z razponom 17-50mm predstavlja visoko zmogljivi objektiv (f/2,8!) na celotnem srednjem področju snemanja. Če mm in njih razpon preračunamo v izrazoslovje polnega formata, potem na Nikon ohišjih dobimo razpon 25,5 ��" 75mm, na Canon ohišjih pa 27,2 ��" 80mm, kar nam da razpon najbolj uporabljenih goriščnic: na eni strani solidni širokokotnik, na drugi strani pa zelo uporaben portretni objektiv, z vsemi vmesnimi stopnjami. Tamron proizvaja ta super-objektiv le z Nikon in Canon bajonetom, v svojih podatkih pa uporablja kompromis in navaja diplomatski Tamron univerzalni APS-C faktor za preračun goriščnice: 1,55-krat (točno na polovici med Nikonom in Canonom...)
Že pred vgradnjo stabilizatorja je to bil odličen objektiv, ki pa je sedaj še pridobil na uporabnosti, tako v ekstremnih svetlobnih pogojih, ko mirno lahko uporabimo njegovo največjo zaslonko f/2,8, kot dodatne možnosti stabilizatorja! Tamron navaja, da stabilizator ��" 'kompenzator vibracij' deluje s frekvenco 4000Hz, kar pomeni da vibracije popravlja 4000-krat na sekundo, tako da se dovolj hitro prilagaja gibanjem kamere in obdrži vzporeden, umirjen položaj glede na raven slike in tako kar čimbolj zmanjša vibracije gibanja ali lastne tresljaje telesa snemalca. Če imajo nekateri stabilizatorji poseben gumb za preklop med vodoravnim snemanjem in tistim z potegom, pa Tamronov stabilizator to gibanje prepozna samodejno in temu prilagodi korekcije. Kljub temu da sem sam zelo skeptičen do vseh stabilizatorjev (odkar imamo zelo občutljiva tipala sem sam raje dvignil ISO vrednost za 2-3 stopnje in tako rešil zadevo) pa sem bil presenečen nad uporabnostjo in učinkovitostjo VC tehnologije v standardnem zumu srednjega razpona, saj se lahko kosa z vsemi drugimi, na tem področju že prej uveljavljenimi znamkami.

Vsaka črka ali kratica v nazivu pomeni novo tehnologijo, drugačno dopolnitev kakovosti! 'SP' pomeni posebne 'super zmogljive' leče in odlično mehansko zasnovo, 'AF' pomeni samodejno (vendar dovolj hitro) ostrenje, 'XR' je dodatna oznaka za posebno tehniko obdelave stekla, 'Di II' pomeni da gre za objektiv namenjen digitalcem s tipalom v APS-C formatu, 'VC' je kompenzator vibracij, 'LD' je oznaka za leče z nizko disperzijo svetlobe, da bi dosegli vrhunsko ostrino kljub visoki svetlobni jakosti pa so posegli tudi po asferičnih lečah, celotna konstrukcija pa ima za nameček še zasnovo z notranjim ostrenjem (IF). Po eni strani so to marketinške oznake, ki pa kažejo na snop posebej razvitih optičnih tehnologij, združenih na enem mestu, vedno v funkciji najvišje kakovosti naše slike. Tamron AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical IF je precej velik (sicer ne bi mogel imeti tako visoke svetlobne zmogljivosti) in mehansko zelo solidno narejen (iz posebne plastične legure, ki se sicer uporablja v letalski industriji) in dovolj robusten objektiv tudi za redno reportersko delo. Navoj za filtre ima premer 72mm, z objektivom pa dobimo tudi posebno oblikovano sončno zaslonko. Na ohišju imamo 3 gume: za vklop in izklop AF in VC, Tamronova odlična značilnost pa je tudi poseben gum, s katerim 'zaklenemo' zum v širokokotnem položaju, da se le-ta med nošenjem po nepotrebnem ne izvleče v tele položaj in ne izpostavi možnosti poškodbe.
Tamron 17-50mm f/2,8 nam omogoča nekaj raznovrstnih pristopov: na eni strani lahko izkoristimo visoko optično moč in ga uporabljamo pri polni zaslonki, s čimer lahko naredimo odlično sliko tudi v mejnih področjih ali svetlobnih okoliščinah, pa tudi možnost, da osebe ali predmet v ospredju odslikamo ostro, ozadje pa se izgubi v tako želeni neostrini (temu sicer japonskem izrazu se sedaj tudi v slovenščini popularno reče - 'bokeh' - in je postal nova mantra tudi v slovenskem fotografskem izrazoslovju...) Seveda pa lahko objektiv zapremo za 2-3 zaslonke ter pridobimo večjo globinsko ostrino, za snemanje v mejnih svetlobnih pogojih pa lahko po potrebi dodatno vklopimo še 'kompenzator vibracij', kot se stabilizatorju reče po Tamronovo, ter na tak način iščemo drugačne načine osvetlitve ali svetlobne rešitve posnetka.
Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical IF je prvovrsten objektiv tega razreda z zelo veliko zmogljivostjo, uporabnostjo, optično in konstrukcijsko kakovostjo ob še vedno sprejemljivi ceni za ta kakovostni razred!
S stališča (Canona navajenega) uporabnika ima eno samo veliko napako: oba obroča (tako za zumiranje, kot za ročno ostrenje) se vrtita v Nikonovi smeri! Tamron se je očitno odločil zavestno ciljati nekoliko bolj na Nikonove uporabnike, ki v tem razredu sploh nimajo primerljivega objektiva s stabilizatorjem (denimo z nikonovo oznako VR). Smer vrtenja obroča pri mehanskem ostrenju mu v canonovem taboru lahko oprostimo, saj pri AF - uporabi to niti ni več pomembno. Če primerjamo, da podoben canonov objektiv stane dvakrat toliko, pa mu lahko oprostimo tudi nasprotno smer vrtenja zum obroča ��" če si želimo ali rabimo tako zmogljiv Tamronov objektiv, ki velja ta hip kot najnovejši in najboljši. Po podrobnem preskusu in daljši uporabi pa se moramo celo paziti, da ne postanemo Tamronovi občudovalci ali celo odvisniki...

Veljko Jukič

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com