Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Nikon Z 7 - praktični preizkus

04.12.2018 15:52

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Polnoformatni brezzrcalni fotografski kameri Nikon, sta predstavili več tehničnih novosti. O njih sem že pisal v prvem članku ob sami predstavitvi (Nikon sistem Z / Ob prvi predstavitvi) in ob prvem hitrem praktičnem preizkusu (Nikon Z 7- Prvi praktični pogled).

Tokrat sem kamero nikon Z 7 vzel na daljši praktični preizkus. FotoPOTEP Oman je bil še bolj zanimiv zaradi vprašanja, kako se kamera obnese v okolju kjer je polno peska.

Vse več fotografov, ki deluje v polnem formatu, se odloča za potovanja zmanjšati volumen in težo. Boljše kompaktne fotokamere jim nudijo premalo. Polnoformatne zrcalno refleksne kamere z več objektivi povečajo volumen in tudi teža ni zanemarljiv faktor. Zato so tu kot nalašč manjše brezzrcalne fotokamere. Vedno smo pred dilemo katero izbrati. Tisti, ki so že na filmu ali na tipalu spoznali moč in prednosti polnega 35mm formata, se kar težko odločijo za kamere z manjšimi tipali. Vedno je tu nek kompromis, katerega oreh mora streti vsak sam in se na koncu odločiti za svoj pravi nakup.

Vem pa kaj bo, ko se Nikon fotograf odloči zmanjšati volumen in težo in vseeno ostati na polnem formatu. Kameri Z 6 in Z 7 bosta prva izbira. Obenem bo takoj izbran še konverter FTZ in omogočena je uporaba Nikon F objektivov.

 

Nikon Z 7 v praksi

Meni osebno ni težko na potovanje vzeti nekaj kg fotografske opreme. Ob pogledu na fotonahrbnik v katerem je bila kamera Nikon Z 7, objektiv 24-70mm f/4 Z, konverter FTZ in Nikkor 70-200mm f/4 , se mi je kar nasmejalo. Ostalo je prostora še za objektiv 35mm f/1.8 Z, dron, baterije... Ja, na proti zrcalno refleksni D850 in objektivu 24-70mm f/2.8, se pridobi precej prostora.

Je pa kamera Nikon Z 7 še vedno dovolj velika, da dobro sedi v roki. Svoje naredi še držalo, ki je močno izbočeno za odličen oprijem. Če poznaš Nikon kamere se hitro navadiš na funkcije Nikon Z 7. Nekaj je drugačnih kot smo jih vajeni iz kamer DSLR, a ne toliko, da si ne bi bil Nikon uporabnik z njimi takoj na ti.

Po vklopu kamere je prva drugačnost v tem, da je treba odkleniti objektiv 24-70mm Z. Potreben je kratek premik obroča za zum. Zaslon na zgornjem delu kamere je OLED tehnologije in je manjši kot smo vajeni pri Nikon kamerah DSLR. Nudi pa dovolj vidne informacije. Kdor želi, jih lahko vidi tudi na zadnjem TFT zaslonu velikosti 3.2 palca in v elektronskem iskalu.

Treba se je navaditi še na zgornji večji vrtljivi gumb, ki služi za nastavitve po pritisku funkcijskih gumbov.

Osebno mi je še najbolj moteče elektronsko iskalo (EVF). Ob vklopu svetlost zaniha in opazi se kratek zamik slike ob hitrem prehodu kamere. Obenem je ob daljšem pogledu na motiv, za oko neprijetno trepetanje. Žal imajo še vedno vsi EVF zasloni premajhno frekvenco osvežitve.

Imajo pa EVF zasloni tudi svoje prednosti. Zajeto fotografijo si lahko ogledamo v njem. Svetlost se lahko prilagaja glede na svetlost motiva in dobro ga lahko vidimo tudi v zelo slabi svetlobi. V EVF iskalu imamo veliko več informacij o zajemu...

Torej so prednosti in slabosti. Uporabnik kamere DSLR se na to novost težje navadi in vseskozi je v glavi primerjava z dobro poznanim optičnim iskalom.

Izbira merjenja svetlobe, ISO, korekture osvetlitve, WB, AF in drugo je zelo podobno kot na kamerah DSLR. Pri AF lahko izbiramo med mnogo več točkami. Za kakšno "table top" fotografijo dobrodošlo, za delo na terenu pa je še vedno najbolj uporabno izkoriščati eno/sredinsko točko.

AF je meni tudi na tej brezzrcalni fotokameri še vedno moteče nepopolen. Že od prvega hvaljenja brezzrcalnih kamer opozarjam na to nepopolnost. Ob hitrih premikih motiva, ali ko je pred želenim ostrim delom kakšen manjši moteč element, AF ne deluje tako kot pri kamerah DSLR. Sicer takih motivov ni veliko v popotniški fotografiji. Toda recimo na tržnici, kjer je gužva, malo prostora, vse se hitro premika, mi AF ni deloval kot sem vajen s kamerami DSLR. V Afriki ali Na Aljaski pri fotografiranju hitrih živali ne gre in ne gre. Zame osebno je AF še edina večja slabost teh kamer.

Kljub temu, da sem s kamero Nikon Z 7 deloval 14 dni v zelo prašnih pogojih in celo v puščavi, z nečistočami na tipalu nisem imel težav. Ja so opazne pike pri f/16 naprej, a ne v preveliki meri. Na proti kameri DSLR se zaradi nezaščitenosti tipala ob menjavi objektiva hitreje prikrade nečistoča na tipalo. A že samo čiščenja preko ultrazvoka ob vklopu/izklopu kamere dobro deluje. Če je treba lahko bolj enostavno kot pri kamerah DSLR očistimo tipalo.

Zelo dobro deluje stabilizacija slike preko tipala. Vklop ali izklop le te je mogoč preko menija.

 

Kakovost fotografije

Kot že omenjeno v prejšnjih člankih, je bil Nikon primoran vstopiti v svet novega bajoneta. Zdaj imajo možnost, da bodo njihovi objektivi konstrukcijsko prilagojeni zahtevam visokoločljivih tipal. In že s prvimi objektivi iz bajoneta Z se to opazi. Zapis je vrhunski. Tipalo je poznano iz kamer DSLR in nudi v RAW formatu obilo podatkov za nadaljno obdelavo. Prilagojeni objektivi omogočajo vrhunsko ločljivost, kar prinese ostrino ter kontrast. Tu me je sicer Nikon malo speljal na led. Ko sem že mislil, kako neverjetno vrhunska je ostrina v RAW zapisu, sem pri obdelavi opazil, da je RAW že obdelan z dodano ostrino in kontrastom.

Zapis je opazno boljši kot z objektivi z bajonetom F. Kaj šele bo, ko bodo na voljo objektivi najvišje serije Z.

V Omanu sem imel odlično možnost preizkusiti kamero v vseh svetlobnih pogojih. ISO 6400 nudi še vedno zelo dobro kakovost tonskega zapisa. Oba objektiva pa res odlično ločljivost in kontrast ter skoraj nič optičnih napak. Preko nastavka FTZ sem uporabil še objektiv iz serije F. 70-200mm f/4 nudi odličen kompromis kakovosti, svetlobne moči in teže. Obenem tudi s kamero Nikon Z 7 dobro rokovanje in odličen zapis.

Nikon Z 7, 35mm f/1.8 S, 1/125sek., f/4, ISO 3200, EV -2/3.

Nikon Z 7, 35mm f/1.8 S, 1/40sek., f/2.8, ISO 800, EV -1/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/25sek., f/4, ISO 1600, 29mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/320sek., f/10, ISO 100, 28mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/60sek., f/4, ISO 6400, 49mm, EV -2/3.
Ob visokem ISO se še vedno ohrani veliko tonskih delov in tudi šum ni izrazit.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/100sek., f/4, ISO 3200, 28mm, EV -2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/320sek., f/8, ISO 500, 55mm, EV -2/3.

Nikon Z 7, 35mm f/1.8 S, 1/60sek., f/3.5, ISO 3200.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/50sek., f/4, ISO 6400, 24mm, EV -2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/100sek., f/4, ISO 3200, 24mm.

Nikon Z 7, F 70-200mm f/4 + FTZ, 1/500sek., f/4, ISO 200, 80mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, F 70-200mm f/4 + FTZ, 1/200sek., f/4, ISO 800, 90mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/400sek., f/4, ISO 200, 24mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/3200sek., f/4, ISO 800, 44mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/1000sek., f/4, ISO 800, 24mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/800sek., f/4, ISO 800, 24mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/2000sek., f/4, ISO 800, 24mm, EV +2/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/160sek., f/4, ISO 640, 27mm, EV +1/3.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/320sek., f/11, ISO 100, 65mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/500sek., f/11, ISO 100, 55mm.
Panorama, kasneje v programu sestavljena iz treh posnetkov.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/1250sek., f/7.1, ISO 320, 24mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/20sek., f/4, ISO 12800, 70mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/50sek., f/4, ISO 12800, 70mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/100sek., f/4, ISO 12800, 70mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/4sek., f/4, ISO 6400, 33mm.

Nikon Z 7, 24-70mm f/4 S, 1/5sek., f/4, ISO 6400, 24mm.

 

Za konec

Po treh druženjih s kamero Nikon Z 7 sem si z njo že na ti in mi je na FotoPOTEP Oman odlično služila. Če sem se na začetku bal glede vzdržljivosti baterij, sem kmalu uvidel, da težav ne bo. Tam med 600 do 900 posnetkov sem naredil z eno baterijo. Vse odvisno od časa uporabe zaslona, EVF iskala, zajema v intervalih in snemanja videa. Z dodatno baterijo so rešene vse težave. Do sedaj mi še nobena druga brezzrcalna kamera ni nudila te avtonomije.

V naslednjem letu bo na voljo že več objektivov z bajonetom Z. S tem bo brezzrcalni sistem Nikon Z še bolj zaživel. Vsekakor dobrodošlo za vse popotniške fotografe, ki si žele polni format za manj volumna in teže.

Obenem je na voljo vrhunska kakovost zapisa in RAW datoteka, ki omogoča zaradi veliko podatkov močan popravek v želeni korekturi slike.

Nikon je s serijo Z predstavil novo pot. Ko se bo sistem razširil z dodatnimi objektivi bo pokazal svojo moč. Obenem je na strani sistema Z, še vrhunska kakovost slike.

Čeprav marsikateri fotograf zamahne z roko in si reče ali več ločljivosti sploh rabim, se spomnimo kamere Nikon D300. 12M točk, je bilo za konkurenco malo, za uporabnike dovolj, da so si rekli več ne rabim. Ko je na trg prišla visokoločlijva kamera Nikon D850 (test / "all the best in one"), so vsi zamenjali ploščo in govorili, kako konkurenca nima take ločljivosti in kakovosti. Kajti več ločljivosti res ni nuja, a rezerva je tu. Za povečave, izreze, ostrino...

Torej! Tudi sistem Z je na podobni poti, le da ga bo treba še sprejeti. Najprej bo kamera Z prišla k Nikon fotografu kot drugo ohišje. Z leti, ko bo sistem zrastel in bodo brezzrcalne kamere odpravile nekaj sedanjih slabosti, bo sistem v celoti zaživel in bil hitro sprejet.

Kot že omenjeno v prejšnjih člankih (Nikon sistem Z / Ob prvi predstavitvi) in (Nikon Z 7- Prvi praktični pogled). Nikon je s kamerama Z ujel nov hiter veter. S širšim sistemom prihajajočih objektivov se mu za prihodnost ni bati in tudi vse več Nikon uporabnikov bo menjalo kamere DSLR za brezrcalne. Velikost, teža... Večini to niti ni toliko pomebno. Kakovost zapisa... Ja, tu pa se bo hitro spoznalo, da je Z sistem v prednosti. V studijski in modni fotografiji si je sistem že našel mesto.

S kamero Nikon Z 7 na tržnici v mestu Nizwa, Oman. V arabskih deželah redko vidite domačina, da fotografira. Po njihovi veri se naj ne bi upodabljalo živih bitij. Res pa je, da so kar nekaj najdražjih specialnih objektivov (Posebneži med objektivi) naročili prav bogati šejki in, da je tudi pri njih fotofon prinesel fotografijo v vsak dom.

 

Z veseljem si bom Nikon Z kamero in objektive še sposodil za kakšen FotoPOTEP. Ko bo na voljo še univerzalen zum objektiv, bo prednost brezzrcalnih polnoformatnih kamer Z, na potovanjih, še toliko večja.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com