Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S - test

24.05.2019 19:26

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

So "objektivi" in so "objektivi"! V večini primerov uporabljamo standardne goriščnice. Pri teleobjektivih tja do 300mm. V še daljše poseže le fotograf, ki točno ve, zakaj bi tak objektiv uporabil. Ti objektivi so dolgi, težki in tudi tisti za hobi uporabo niso poceni. Za profesionalno fotografijo, kjer se potrebuje izredno kakovost, svetlobno moč in hitrost ostrenja, pa gredo cene lahko tudi v 5 mestne številke.

Ko govorimo o uporabi dolgih goriščnic za hobi fotografijo, se srečamo predvsem z zum objektivi z goriščnicami med 150 in 600mm. Ti nam nudijo nek kompromis širše uporabnosti goriščnic in še dokaj zadovoljivo svetlobno moč med f/5,6 in f/6,3.

Leta 1998 sem prvič naredil preizkus močnih tele zum objektivov (Test tele zum objektivov). Takrat je večina njih dosegala goriščnico do 400mm. Sigma je leta 2001, s svojo "big mama - Bigma" dostavila 500mm (50-500mm). V hobi fotografijo smo dobili objektive za fotolov, safari in ekstremno približevanja motiva.

Fotografiram predvsem na FotoPOTEPih. Potovanje prinaša zahtevo po kompaktnosti in majhni teži opreme. Vendar vedno tako ne gre. Foto safari je ena izmed tistih zvrsti fotografije, ko dolga goriščnica nikoli ni dovolj dolga. Čeprav imam sam tezo, da mi tudi za fotografiranje divjih živali zadostuje 200mm. Pač počakam, da žival pride dovolj blizu.

Ob vse večjem zanimanju za "dolge" zum objektive, sem se tudi sam odločil, da si poiščem enega za preizkus. Danes je izbira široka. Med neodvisnimi sta močno prisotna Sigma in Tamron.

Pri Nikon so mi na preizkus ponudili svoj ekstremni tele zum namenjen hobi fotografu. V Namibiji grem vedno na fotosafari, zato bo ta objektiv kot nalašč za preizkus. Obenem sem že večkrat spoznal, da znajo priti dolge goriščnice prav tudi pri iskanju motiva v krajinski fotografiji. Ker ne bo veliko hoje, mi "nerodni" objektiv ne bo delal težav s svojo velikostjo in težo. Za motive kjer rabim široki kot sem si izposodil na preizkus drugo kamero, zato sem za izkoriščnaje goriščnice raje vzel kamero Nikon D7500, katera mi nudi še dodaten izrez.

 

NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S

Omenil sem že, da tudi na fotosafari le redko kdaj vzamem goriščnico nad 200mm. Lokacije v parku Etosha poznam in z nekaj sreče imaš živali v oddaljenosti nekaj metrov. Naj si gre za žirafo, slona, nosoroga, leva, leoparda..., zebre in antilope pa tako ali tako stojijo na sami cesti. Toda kadarkoli sem imel s seboj goriščnico 300mm in še konverter, sem na motive gledal drugače. Takoj začneš gledati oddaljene motive in na možnost zajeti zanimive fotografije.

In nikakor mi ni žal, da sem se odločil vzeti na preizkus NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S. Že znane motive sem gledal na drugačen način.

 

Izdelava, velikost, teža

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S je odlično izdelan. Notranja vodila so iz aluminija, zunanji del je iz trdnih plastičnih mas. Obroč za zum je na prednjem delu in je zelo širok. Ergonomija omogoča dobro držanje, kot premik goriščnic.

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S ima premer 108mm, dolg je 267,5mm. Z nastavkom za stojalo je težak 2300g.

Bajonet je kovinski.

 

Konstrukcija, leče

NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S je sestavljen iz 19 leč, ki so postavljene v 12 skupin. Med lečami so tri ED, ki omogočajo popravek razklona svetlobe. Najbolj zaprta zaslonka je f/32. Sestavljena je iz 9 lamel. Premer za filter je 95mm. Zaslonka je elektronska (E), zato objektiv deluje samo na novejših modelih kamer.

 

Ostrenje / Stabilizacija slike

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S ima notranje ostrenje (IF). Najbližja razdalja ostrenja je 2,2m. Objektiv ima optično stabilizacijo VR.

 

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6 v praksi

Če nekaj potrebuješ ni nič predrago, pretežko, preveliko. Iz izkušenj vem, da ti goriščnice katere uporabljaš povedo, katere motive gledaš. Zelo dobro izkušnjo sem imel, ko sem na FotoPOTEP Bali vzel s seboj samo objektiv z goriščnicami od 8 do 16mm (Sigma 8-16mm). Gledaš samo širino, ali pa motive od blizu. Tistih od daleč niti ne registriraš. Tako ali tako jih ne moreš fotografirati. Ob uporabi objektiva 18-300mm sem iskal motive v širini, tiste oddaljene, kot možne izreze. Naenkrat je lahko to objektiv, ki ti kaže vse motive, izgubiš pa zaradi množice tiste najbolj pomembne.

Že v puščavo Namib sem s seboj vzel samo NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S. Svetlobne plasti na oddaljenih sipinah so se pokazale kot izvrstna paleta linij in tonov. Ujameš lahko oddaljene osebe na vrhu sipin, ali pa zaradi drugačne perspektive močno združiš gozd posušenih akacij.
V parku Etosha je objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S povsem oživel. Za tistega, ki ima samo enkrat možnost vstopiti med divje živali in bi rad ujel vse kar vidi, bo 500mm še kako dobrodošlo. Tudi, če je žival zelo blizu in niti ne dobiš cele v kader, se igraš z detajli. Kar naenkrat imaš oster zaris obrvi nad slonovim očesom, ali pa trnje, mimo katerih žirafa smuka mlade lističe.

Za tistega, ki rad fotografira ptice, pa je ta objektiv skoraj obvezna oprema. Seveda, če ne bi raje vzel pro enogoriščni objektiv 500 ali 600mm. Vendar za hobi fotografa je to, to. Objektiv, ki pomaga ujeti na tipalo plaho ptico.

Spoznal sem, da mi gre objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S v moj niti ne velik fotonahrbtnik. Če ga potrebuješ in ti dobro služi, je tak objektiv še kako enostavno prenašati. Vem, objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S sam ne bi s seboj nosil na FotoPOTEPe kjer ni živali ali pokrajine, kjer nizka svetloba ustvarja paleto linij in plasti. Me pa že mika, da bi si za preizkus izposodil še kakšen dolg objektiv za FotoPOTEP Aljaska. Medvedi, orli, kiti in orke kar kličejo po dolgi goriščnici.

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF- nam omogoča, da je motiv oddaljen in si ga zaradi ozkega kota zajema lahko močno približamo. Perspektiva se močno splošči in predstavimo lahko krepko drugačne fotografije tako pokrajine kot detajlov. Globinske ostrine je za vzorec, če tudi izkoristimo f/8. Še bolj bomo zaslonko le redko kdaj zaprli, saj je svetlobe pri potrebi kratkih časov vedno premalo.

 

Kakovost fotografije

Objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S ni namenjen profesionalni fotografiji. Za ceno cca. 1200€ lahko v njega dodajo le določeno mero kakovosti.

Objektiv mi je na FotoPOTEP Namibija služil tako v domeni krajinske kot safari fotografije. Če je bilo le možno, sem zaslonko vedno zaprl za eno vrednost, f/8. Tako sem dobil še nekaj več ostrine, kot jo objektiv da pri povsem odprti zaslonki f/5,6. In pri tako dolgih goriščnicah zna biti tudi pri f/8 še premalo globinske ostrine, da bi bila ostra cela glava slona.

Z zapisom sem povsem zadovoljen. Ne v smislu, da mi je objektiv nudil primerljivo kakovost glede na enogoriščne 300, 400, 500mm objektive. Se pa zavedam, da za to ceno dobiš res dolgo goriščnico in njene prednosti.

Ostrina ni ekstremna. Je pa dobra pri bližnjih motivih, ali pri oddaljenih, ko je ozračje čisto. Menim, da je še največja težava pri dolgih goriščnicah potreba po kratkih časih. Če potrebujete res oster posnetek potem vedite, da pri času 1/250sek., ne pomaga niti odličen VR. Treba je dvigniti občutljivost in uporabiti čase krajše od 1/500 sekunde. Še toliko bolj, ker se dobra ostrina pokaže med f/8 in f/11.

Tu se skriva možnost izkoristiti objektiv v njegovi optični kakovosti. Ne zgolj ostrina, pomembno je, da je objektiv brez vinjetiranja in, da ima čim manj kromatske aberacije. Pri objektivu NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S, so se za izničenje teh napak močno potrudili in ga s tem postavili v visok optični razred.
Globinske ostrine je zelo malo tudi pri f/8. Zaris neostrine je grob in objektiv se ne more pohvaliti z visoko oceno bokeha.
Ob tehničnem pregledu slike kot celoto, pa je objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S , glede na dolge goriščnice zelo zadovoljiv. Še toliko bolj, ker je njegova cena prijazna.

Nikkor 200-500mm f/5.6, Nikon D7500, 1/320sek., f/5.6, ISO 250, 200mm.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/320sek., f/9, ISO 250, 200mm.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/800sek., f/9, ISO 400, 290mm.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/800sek., f/7.1, ISO 400, 210mm.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/160sek., f/9, ISO 250, EV +1, 220mm, Profoto A1X.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2500sek., f/7.1, ISO 400, EV -2/3, 400mm.​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1000sek., f/5.6, ISO 100, 200mm, Profoto A1X.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/640sek., f/5.6, ISO 100, 200mm, Profoto A1X.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1250sek., f/7.1, ISO 100, 500mm.​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/4000sek., f/5.6, ISO 320, 450mm.​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2000sek., f/8, ISO 640, 500mm.​​
Levi so oddaljeni cca. 50m. Imamo jih v kadru, s pomočjo goriščnice 500mm. Izparjujoč vroč zrak pa močno vpliva na kakovost slike.

Če si potrpežljiv, imaš nekaj sreče in veš kje čakati, bo žival prišla mimo tebe in zadostuje goriščnica 80mm. Tehnična kakovost slike bo boljša.

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1600sek., f/5.6, ISO 400, EV +1, 200mm.​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1250sek., f/5.6, ISO 200, 200mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1600sek., f/8, ISO 400, EV +1, 500mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2000sek., f/8, ISO 400, EV -2/3, 270mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/800sek., f/8, ISO 200, EV -2/3, 500mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1250sek., f/8, ISO 320, EV -2/3, 500mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/1000sek., f/8, ISO 640, 500mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2000sek., f/6.3, ISO 320, 200mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2000sek., f/8, ISO 320, EV -2/3, 450mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/2500sek., f/8, ISO 320, EV -2/3, 500mm.​​​

Nikkor 200-500mm f/5.6​, Nikon D7500, 1/500sek., f/5,6, ISO 400, EV +2/3, 500mm.​​​

 

Zaključek

Zum objektivi imajo svojo specifiko. Naj bo še tako razmerje goriščnic, skoraj vedno največ fotografij naredimo pri njegovi najkrajši in najdaljši goriščnici. In objektiv z goriščnico 500mm vzamemo prav zaradi nje. Želimo si močno približati motiv.

Žal so ti objektivi veliki in težki. Pri hobi objektivih je svetlobna moč f/5,6 kompromis med velikostjo, težo in na koncu ceno.

Če vemo, da profesionalni enogoriščni objektiv 500mm s svetlobno močjo f/4 stane krepko preko 5000€, potem od zum objektiva za ceno 1200€ ne moremo pričakovati njihove kakovosti. Zato sam objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S postavljam v razred hobi.

Tu pa se obnese odlično. Nudi odličen kompromis, ko potrebuješ res dolgo goriščnico, relativno kompaktnost in težo ter sprejemljivo ceno. Vse te dobre lastnosti prepričajo marsikaterega fotografa v izbiro objektiva NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S.

Ker lastne fotoopreme nimam, ne morem reči, da bi bil zame preizkušeni objektiv NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR AF-S nujna izbira. Če bi bil Nikon uporabnik in lovil oddaljene motive v pokrajini, ptice in živali, pa bi ga sigurno imel med lastno fotoopremo.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 

 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com