Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Minolta DIMAGE A1 (I. preizkus)

Avtor:Matjaž Intihar
10.09.2003 15:32
Minolta je v rokah fotografa vedno željeno blago. Njihove kamere in objektivi so močno cenjeni. Tudi v mojih rokah ima posebno težo. Dobro se spomnim pro kamere XM, ki je kot prva uporabljala način vklopa kamere po njenem prijetju v roko. No tudi ostale lastnosti kamere XM so bile močno podobne tistim od Nikona F2 in Canona F1. Torej vedite. minolta ni od včeraj. Kmalu jo lahko pričakujemo tudi v SLR razredu.

Tudi Minolta ne miruje. Na žalost se to kakovostno fotografsko podjetje še ni odločilo za refleksno kamero, so pa dali na trg močno prenovljeno hibridno kamero DIMAGE A1, ki je naslednica DIMAGE 7Hi. V kameri pa je kar nekaj novosti. Prva pa je predvsem nov način amortizacije tresenja kamere. Če uporabljata Canon in Nikon tehnično lastnost izravnavnave v objektivu, so se pri Minolti odločili kompenzirati tresenje kar na CCD-ju. Kako stvar deluje sem si želel ogledati najprej.

Me prav zanima kako bo po združitvi Konice in Minolte. Uradno ime je Konica Minolta. Logo na kameri je ostal minoltin, spremenil se je samo O z več Konica lastnostmi. Pa vseeno. Samo da kamere ostanejo domena minoltine kakovosti.

Minolta DIMAGE A1. Oblika je povsem moderna in podobna novim SLR kameram, katerim čedalje bolj režejo levo stran.

Tem kameram pravim hibridi. So delno refleksne kamere, vendar v resnici kompakti. LCD zaslon v iskalu in TFT zaslon na zadnjem delu, ki nam omogočata spremljanje motiva. Sam se nikakor ne morem navaditi gledati skozi LCD iskalo. Stvar okusa.

Minolta DIMAGE A1 iz prednje strani. Na držalu so lepo vidni kontakti, ki nam ob prijetju kamere omogočajo njen takojšen vklop. Minoltina rešitev.

Menu nastavitev skoraj ne potrebujete. Vse lahko nastavite z pritiskom gumbov na zadnjem ali desni strani kamere.

Ko pritisnete gumb za kompenzacijo tresenja kamere, lahko delujete tudi z daljšimi časi osvetlitve. Pri najdaljši goriščnici 50.8 mm sem dobil zadovoljivo nepremaknjeni posnetek s samo 1/15 sekunde. Mogoče še tudi manj. Moram še preizkusiti.

Na levi strani je še veliko nastavitev. Ko jih enkrat osvojite je tak način nastavitev mnogo boljši kot preko menija na TFT zaslonu. Dimage A1 pa premore zelo veliko nastavitev. Tudi tu je pravi hibrid med kompakti z 1000 in 1 lastnostjo in skopimi vendar samo zares potrebnimi nastavitvami na SLR kamerah. Ni da ni. RAW, TIFF, Spot, WB test, info histogram pred posnetkom, video, zvok, dodatna bliskavica, kontakt za studijske bliskavice, itd. Zares pravi hibrid med najbojšimi kompakti in SLR kamero. Seveda All in One. Vendar ni vse za vse. Je pa kamera tudi za zahtevnejšega uporabnika, ki ne želi s seboj nositi SLR kamere in več objektivov Dimage A1 zanimiva za razmislek pred nakupom.

In AS ( Anti Shake ) deluje. Sicer so to prve kamere na trgu in šele po mesecu ali dveh se pokažejo mogoče slabosti. Toda samo mogoče, saj se že prej v podjetju trudijo vse napake odpraviti. Ob tem preizkusu pa sem spoznal še eno zanimivo lastnost. Na objektivu je sicer zapisan ekvivalent goriščnice s tisto na 35 mm kameri. Toda objektiv ima zaradi majhnosti tipala in prirejenega objektiva goriščnico od 7.2 - 50.8 mm. Kar enostavno pomeni, da pri 200 mm še vedno lahko uporabljamo 1/60 sekunde in slika ne bo veliko stresene. Šele pri 1/15 sekunde sem opazil veliko odstopanje. Tu pa me je rešila kompenzacija tresenja. In še nekje je AS močno uporaben. Medtem ko morate na drugih kamerah že poseči po višji občutljivosti, recimo iz 100 ISO na 400 ISO, vam tega na A1 še ni treba storiti. Torej bo na posnetku narejenem iz A1 mnogo manj šuma. Koliko pa AS kompenzira tresenje v vaših rokah pa je povsem odvisno od posameznika. Mene tako canonov IS kot sedaj minoltin sistem AS zadovoljivo rešuje nekje pri dveh daljših časih. recimo namesto 1/125 sekunde lahko uporabim 1/30 sekunde. Vendar ne vedno. Tudi tresenje rok ali gibanje telesa ni vedno enako. Verjamem, da bi naš strelec Rajmond Debevec tudi brez AS lahko fotografiral pri 1/30 sekunde. Nekdo drug pa brez jutranjega enciana tudi z 1/500 ne bi posnel nestresenega posnetka. Vendar pa nam tehnika v vsakem primeru pomaga.

A1 uporablja CompactFlash spominske enote. Tudi MicroDrive je dobrodošel.

200mm, 1/15 sekunde. Očitno streseni posnetek. Na spodnjih dveh slikah detalj in detalj po uporabi AS lastnosti.

Goriščnica 200 mm, oddaljenost od motiva 1m, 1/15 sekunde. V resnici je goriščnica 50 mm, samo kot zajema je primerljiv z 200 mm v 35 formatu. Posnetek je zaradi tresenja roke močno neoster.

Goriščnica 200 mm, oddaljenost od motiva 1m, 1/15 sekunde in vklop AS (anti shake) funkcije. V resnici je goriščnica 50 mm, samo kot zajema je primerljiv z 200 mm v 35 formatu. Zato je možno pri teh pogojih za oster posnetek uporabiti okoli 1/60 sekunde če imate mirne roke. Z upurabo AS funkcije pa tako kot pri canonovem IS ali nikonovem WR sistemu pridobimo cca. dve zaslonki. Vsekakor zanimiva rešitev, ki pa se bo morala izkazati v bodočih SLR kamerah.

Posnetek s pomočjo bliskavice. 100 ISO in doosvetlitev z bliskavico. Barve, tonske vrednosti, kontrast, oziroma posnetek v celoti me zadovoljuje. Kamera pa omogoča še drugačne nastavitve. Recimo bolj izrazite barve (vivid), Adobe RGB tonsko lestvico, ki jo uporabljamo, kadar želimo posnetek obdelovati v računalniške programu, saj ima več informacij kot sRGB, ČB posnetek, negativ itd.

Tudi šum tipala pri občutljivosti 100 in 200 ISO ni izrazit. Pri 800 ISo pa je že močno izražen. Zavedati se je treba, da ima kamera le majhno tipalo in da ni namenjena za vrhunsko uporabo v vseh mogočih pogojih. A1 je res pravi hibrid med kompakti z 1000 in 1 lastnostjo in SLR kamerami, ki imajo različnih lastnosti le toliko kolikor jih fotograf potrebuje pri svojem delu. Vendar za fotografa, ki si želi majhno kamero z veliko nastavitvami in dobro kakovostjo zapisa tako slike, filma in zvoka, močan zoom, dobro svetlobno jakost in predvsem želi fotografirati pri slabi svetlobni jakosti z dolgimi časi iz roke je Minolta DIMAGE A1 vredna razmisleka za nakup. Seveda pa bo cena tista, ki bo krojila njen nakup. Vendar že v osnovi je treba povedati, da jo ne primerjajte pred nakupom z SLR kamero. Hibrid in SLR sta dva povsem različna svetova. Marsikaj kar A1 ima, refleks nikoli ne bo omogočal, ali obratno. Kamero bi uvrstil kar v razred All in One. Marsikaj se da narediti z njo. Seveda pa, če ste že vajeni SLR digitalnih kamer, je to lahko samo druga kamera za vsakdanjo uporabo.

Mojo osebno oceno, pa bom podal naslednji teden po končanem druženju s A1.

200 mm, 1/60 sekunde. Zopet neostrina zaradi stresenosti posnetka. Na spodnjih dveh slikah detalj in detalj po uporabi AS lastnosti.

200 mm, oddaljenost od motiva cca. 40 m in 1/60 sekunde. Močna neostrina zaradi predolgega časa osvetlitve. Pri oddaljenih motivih potrebujemo vsaj še enkrat krajši čas. Tudi ostrina se pri oddaljenih motivih zelo zmanjša.

200 mm, oddaljenost od motiva cca. 40 m. S pomočjo AntiShake lastnosti je tudi pri samo 1/60 sekunde zadovoljiva ostrina.

Šum pri ISO 800 je zelo izrazit. Še sploh če ga primerjam z EOS D60. Torej razlika med hibridi in refleksi vsekakor še vedno obstaja. Toda vedite, slika je posneta pri ISO 800.

Dimage A1, posnetek v popolni temi s pomočjo bliskavice.

Makro pri ISO 800. Na spodnjih dveh slikah detalja pri 100 ISO in 800 ISO.

Makro in občutljivost 100 ISO. Zadovoljiva risba, šuma skoraj ni.

Makro in občutljivost 800 ISO. Risba se počasi izgublja, šum pa je pri tej občutljivosti že močno izrazit. Toda ISO 800 na film pri makro fotografiranju nikoli niste uporabljali. Če ste, so bili rezultati mnogo slabši kot ti z A1.

Več o kameri pa v naslednji verziji preizkusa. Predvsem primerjava z refleksno digitalno kamero. Tokrat samo malo za pokušino. Že sedaj pa lahko povem, da je v razredu hibridov A1 naredila velik korak naprej. Predvsem pa s pomočjo Anti Shake lastnosti pri slabših svetlobnih pogojih lahko še vedno uporabljate nižje občutljivosti. S tem pa ste pridobili na kakovosti slike.


Primerjava z SLR digitalno kamero. Kje so že najboljše kompaktne kamere?

In še malo primerjave s pravo SLR digitalno kamero. EOS D60 je sicer že odpisana kamera iz prodajnih polic, vendar še vedno dobro služi. Predvsem pa še vedno je zadovoljiv pokazatelj kaj SLR kamera zmore in koliko so se ji že kompaktne kamere in hibridi približali. niti ni namen preizkusiti obe kameri kot katera je boljša. Sam vedno povdrajam kompakt je samo kompakt. A1 je samo najboljsi kompakt, ki nam omogoča zelo veliko, seveda pa ima svoje omejitve. Prav tako pa imajo omejitve SLR kamere. Le za kaj bi recimo na dopust ali v hribe nosil težko in veliko SLR kamero in še nekaj objektivov, če me kompaktna kamera zadovolji. Naslednji teden bom prikazal več o primerjavi med SLR kamero in kompaktom. Razlike pa so še vedno zelo velike. Sicer pa nam že nekaj osnovnih tehničnih podatkov glede velikosti tipal in ostale elektronike veliko pove o končni kakovosti slike.

Celotna fotografija posneta s Dimage A1. Zelena barva predvsem oddaljenih objektov je pri digitalcih še vedno zelo slabo zapisana. Spodaj izrez fotografije, ki je bila posneta s A1. Druga pa z SLR kamero D60.

Primerjave ne vzemite kot aha A1 ima slabšo sliko. Kamera tudi nikoli ni bila postavljena v isti koš z SLR kamerami. Primerjava je samo v vednost, kako boljšo kakovost imajo lahko SLR kamere. Toda prednosti kompaktov lahko poiščemo drugje. Velika velika večina fotografov kakovosti A1 nikoli ne potrebuje. Kaj šele SLR kamer. Dimage A1, 200 mm, f5,6, ISO 200. Seveda pa svoje doprinese tudi optika. Povprečna pa na SLR kamerah stane lahko toliko kot boljša kompaktna kamera, prav tako je lahko že teža objektiva primerljiva s recimo celotno, kot jo ima A1. In tu je pravi namen kakovostnih hibridnih kamer. In A1 je v tem pogledu kakovostna po sliki, z velikim razponom goriščne razdalje, dobro svetlobno jakostjo, kompaktnostjo in majhno težo. Predvsem tu iščite lastnosti in primerjave med kamerami.

EOS D60, 135 mm (1,6X), f 5,6, ISO 200

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com