Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Fotokina 2012 »Svet slike« / Novi fotografski trendi

Avtor:Matjaž Intihar
27.09.2012 12:18

 

V članku Photokina 2010 sem zapisal; »Sejem Photokina, vsaki dve leti odpre vrata fotografskim navdušencem. Dolga leta je bil imenovan fotografska Meka. V zadnjih letih, ko nam pomoč interneta odkrije že mnoge tančice se je marsikaj spremenilo. Photokina ni več tisti sejem, ko so nam vsa podjetja prvič pokazala novosti. Tako se je sejem močno spremenil in je pomemben predvsem zaradi srečevanj poslovnih partnerjev. Na sejmu se je letos zopet opazilo prej kot ne na pol prazne hale. V zlati dobi začetka digitalne tehnologije (tri, štiri Photokine nazaj), si le težko videl čez halo do razstavnega prostora drugega podjetja. Letos (2010) je bilo opazno drugače. Sejem se je površinsko zopet malo skrčil.«

 

Photokina 2012

Največji fotografski sejem na svetu Photokina, ki je potekal od 18. do 23. septembra, zaprl svoja vrata. Glede na svojo tradicijo in da je sejem od prve predstavitve l.1950 preživel že več korenitih sprememb ter vzponov in padcev, tudi letos ni bilo drugače. Odvisno kaj si hotel videti in kako širok pogled imaš na fotografijo.

Klasičen način sejma je izgubil svojo veljavo in to sem pisal že od sejma 2004 naprej. Treba je ponuditi nekaj novega, saj so novosti že prej predstavljene na internetu in si jih ni treba več ogledovati na sejmu samem. Zadnji dve Fotokini sem bil bolj kot ne razočaran. Sejem je padel po velikosti in udeležbi proizvajalcev kot obiskovalcev. Upravljavci sejma so se na te spremembe odzvali. Digitalizacija prinaša spremembe, nove trende in, če vse skupaj združiš v celoto kot nova ponudba, je sejem lahko tudi uspešen. Šli so v nove zamisli, želeli ponuditi tisto, kar nam ineternet ne prinese v tolikšni meri, da bi bili samo z njegovo predstavitvijo zadovoljni.

Sejem je uspel. Ponudil je nekaj več, na kar so se pozitivno odzvali vsi. Bilo je 1251 razstavljavcev iz 45 držav, 190.000 obiskovalcev iz kar 165 držav in 6307 novinarjev iz 73 držav.

Ker so snovalci sejma spoznali, da z delovanjem kot zadnji prejšnji Photokina ne bo šlo, so šli v nove trende in spremenili koncept. Photokina 2012 je združila celoten spekter tehnologije slike, v katerem je fotokamera samo še eden izmed najbolj pomembnih produktov za zajem slike. S prihodom digitalne tehnologije, se je fotografski svet močno razširil z računalniško tehnologijo in programi, mobilnimi telefoni, navigacijo ter drugo tehnologijo, ki danes združuje moto Photokine, t.j. »Svet slike«.

 

Brez podjetij Adobe, Apple, Canon, Casio, CeWe, Fujifilm, Hasselblad, HTC, Leica, Olympus, Nikon, Panasonic, Pentax Ricoh, Samsung, Sigma, Sony, Zeiss in drugih, na takem sejmu ne gre. Klasičnemu fotografu bolj znana podjetja so na sejmu stalnica že desetletja. Bolj elektronsko usmerjena podjetja, so na sejmu šele nekaj zadnjih let. Prišla so s prihodom digitalne tehnike. Toda na zadnjih treh, štirih letih je vse skupaj bila že stalnica in od vseh prikazana klasična sejemska ponudba. Sejem Photokina je bil v zadnjih treh predstavitvah samo še izložbeno okno za tiste, ki niso bili seznanjeni z novostmi preko interneta. Za več, se potrebuje novosti, trende, dogodke, ki vabijo in letos je bilo drugače.

 

Leta 2008 je bilo le malo prostora namenjenega računalniški obdelavi slike (Computer Generated Imaging ��" CGI). Leta 2010 ga je bilo že nekaj več. Letos je ta trend že tako pomemben, da je bilo še več razstavnega prostora namenjenega računalniški obdelavi slike. Poleg štirih razstavnih hal, ki so bile namenjene splošni tehniki obdelave slike, je bila hala devet v celoti namenjena profesionalcem in predstavitvi njihovih del, načina dela. Poleg končnega izdelka fotografije, smo bili deležni tudi najnovejše računalniške, programske tehnologije, kot se spoznali z zasloni, tehnologijo kalibriranja in izdelave barvnih opisov, kot izpisa, tiskanja fotografij.

Letos je bil nasploh velik poudarek na profesionalni fotografiji v hali 4.1, z naslovom »Meet the Professionals«. Postavili so posebno sobo za 3600 fotografiranje. Agencije, studiji, oblikovalci so se potegovali za nagrado najboljšega v računalniški obdelavi slike (CGI Award), obiskovalci pa za najbolj atraktivno 3600 fotografijo.

Eden izmed najmočnejšihnovih trendov, ki je prisoten v fotografiji in predstavljen tudi na sejmu, je video snemanje s kamerami DSLR. Tehnologija snemanja s kamerami DSLR je že tako odlična, da jo za določene namene uporabljajo tudi največji filmski studii. V Nemčiji že 9% profesionalnih fotografov uporablja to tehnologijo pri svojem profesionalnem delu. Na sejmu je bilo več predstavitev in kreativnih delavnic za komercialne namene.

 

Za klasičnega fotografa, ki fotografijo dojema zgolj preko kamere in obdelave slike, je Photokina presegla svoje meje. Oziroma bolje rečeno v svet fotografije so pripustili nove fotografske smernice. Pametni telefoni z možnostjo fotografiranja prevzemajo glede števila posnetih fotografij največji tržni delež. Leta 2012 bo na svetu prodano več kot 700 milijonov pametnih telefonov. Vsak tretji prodani mobilni telefon je pametni telefon. V ZDA je bilo v letu 2011 s pametnimi telefoni zajetih 27% vseh fotografij, 10% več kot leta 2010. V Nemčiji je bilo samo v letu 2010 več kot 500.000 uporabnikov pametnih telefonov, ki so iskali za njih posebne foto programe (photo apps). V letu 2011 je bilo prenešeno že preko 962 milijonov foto programov (photo apps) za pametne telefone.


Trend, ki je postal opazen in nekaj normalnega. Fotografiranje s tablico.

 

Zato ne čudi, da je korejsko podjetje HTC postalo partner sejma Photokina, ki je vsepovsod predstavljalo svojo tehnologijo. Torej, fotografija in obdelava slike preko pametnih telefonov intablic, je na največji fotografski sejem na svetu vstopila skozi glavna vrata. Ne malokrat se lahko že vprašamo. Potrebujemo res samo fotografijo iz kamere DSLR, ali je lahko recimo dobra tudi tista iz pametnega telefona. Za družinski informativni namen se že največ fotografij naredi s pametnimi telefoni. Tudi v reporterske namene je lahko hitrost ključnega pomena pred višjo kakovostjo.


HTC in Samsung sta bila med najbolj vidnimi na sejmu s pametnimi telefoni in fotografiranjem preko njega.

 

Da se fotografija močno spreminja in da niso dovolj samo razstave, predavanja, kaže dejstvo, da so na letošnji Photokini dobila velik poudarek tudi različna socialna omrežja. Sodelovali smo lahko vsi v svetu komunikacij "Photokina communities". Seveda pa je bilo videti tudi obilo klasično razstavljenih fotografij. Med njimi iz Canon, Hasselblad in Sony natečajev.

 

Z izobraževanji, ki so na sejmu vedno imela močan poudarek na sejmu, so šli letos še naprej. Zelo odmeven je bil izobraževalni dan namenjen fotografiranju v medicinske namene.


Na sejmu ste lahko obiskali (s predhodnjo registracijo) delavnico fotografiranja v medicinske namene.

 

Za konec pa še zanimivost. Leica je vse bolj prodorna, uspešna in poleg klasičnega razstavnega prostora s povsem novimi produkti, so v hali ena predstavili svojo zgodovino, kamere, objketive in imeli veliko predstavitev.


Kot vedno je bilo videti veliko kreativnih razstav.

 

Lahko rečem, da so snovalci sejma rešili zgodovinsko fotografsko sejemsko ponudbo. Photokina 2012 je pokazala, da digitalizacija prinaša tudi za sejemsko ponudbo nove možnosti. Ko je že delovalo, da se je sejem ustavil, da ne zna ponuditi kaj več kot nam že pokaže internet, so pogledali v prihodnost in skupaj z razstavljavci uvedli nove trende, ki vabijo. Danes fotograf ni več samo tisti, ki pozna fotokamero, objektive in kot včasih je obvladal še razvijanje filma, fotografij. V današnjih časih je treba spoznati še obilo novih možnosti, ki nam jih nudijo računalniki, pametni telefoni, socialna omrežja...

Torej. Sejem Photokina zopet postaja tisti pravi center fotografije. Na njemu se je lahko spoznaloveliko novega in nova razširjena oblika si res zasluži naslov »Svet slike«.
O 3D tehnologiji pa ni treba preveč govoriti. Je že med nami v kino dvoranah in na 3D HD TV zaslonih. Zdaj je treba samo pripraviti tehnologijo, da bomo 3D sliko videli brez posebnih barvnih ali polarizacijskih očal. Predvidevam, da bo 3D prišel med domače uporabnike čez 10 let.
Kdo od večjih je bil predstavljen in kaj so pokazali.

 

Adobe Systems
Fotografi podjetje Adobe že dobro poznajo. Je tipično hitro rastoče ameriško podjetje, ki ima nos za dobre nakupe. Njihov glavni in najbolj prepoznavni program je še vedno Photoshop. Povsem fotografski je Lightroom. Iz grafike iz kjer izhaja tudi Photoshop je fotografu vse bolj znan program InDesign, ki omogoča kreativnost pri izdelavi fotoknjig. Tu je še InDesign za vektorske slike in Acrobat za predstavitve PDF datotek Tu je še Adobe Flash, ki omogoča kakovostne in nizko datotečne predstavitve, ki pa je trn v peti podjetju Apple. In kot je v 80-tih Adobe kupil podjetje Aldus in pridobil glavna znanja za njihove sodobne programe, ni rečeno, da se ne bo Apple enkrat razhudil in kupil to »malo« podjetje Adobe in tako ponudil vse programe ob svojem sistemu.
Danes so pri Adobe vodilni v grafičnem, kot spletnem okolju in povsem konkurenčni tudi s fotografskim programom Lightroom, za obdelavo RAW datotek. Kralj med programi za obdelavo slike Photoshop, je dobil že na začetku novo posodobljeno verzijo, CS6. Oziroma kar celoten komplet programov za obdelavo teksta, slike in sedaj še videa. Tako Adobe lepo širi in kompletirano ponudbo svojih programov. Nekako jih med seboj združuje v uporabne komplete. Za popolno profesionalno delo v video pa še vedno obstaja Adobe Premiere. Opaziti je bilo, da so kamere DSLR s svojo kakovostjo videa in nizko ceno glede na enako kakovostne video kamere, video zapis močno prenesle med množice.


Obdelava fotografij, priprava teksta in slik za tisk, izdelava spletnih aplikacij..., to je Adobe.

 

Apple
Na samem sejmu ne sodelujejo pompozno. Vidni so drugače. Vsepovsod preko računalnikov, oziroma še bolj opazno preko iPhone pametnih telefonov, in Ipad tablic. Tako iPhone kot iPad množici že dajeta možnost zamenjave za kamero. Prav zanimivo je videti tiste, ki fotografirajo z iPad. Ni kaj zajem slike se spreminja. Poleg programa Aperture za obdelavo RAW datotek in FinalCut za video se je veliko govorilo še o eni stvari. Njihov glavni oblikovalec Jonathan Ive oblikuje posebno omejeno serijo za Leica. Prav zanimivo bo videti odziv Leica in Apple oboževalcev. Leica jih sicer nima prav veliko. Vendar so to zvesti sledilci Leica fotokamer in predvsem vajeni visokih Leica cen. Zanimivo bo videti, kako se bodo odzvali Apple »verniki«. Nori so na Apple izdelke, za njih so pripravljeni v dežju in mrazu čakati tedne. Toda ali so pripravljeni na Leica cene? Tu se bo tudi videlo kakšno ime je Apple, ko se pogovarjamo o cenah nekaj tisočakov.


Apple je bil viden povsod. Ne malo jih je tudi imelo njihov "fotofon" iPhon v žepu, ali tablico iPad v roki, torbi. Neverjetni Steve Jobs nas še vedno spremlja. Kmalu bomo videli izdelke, ki jim je tudi bil boter. Najbolj se govori o TV sprejemniku nove visoke ločljivosti. Če že vsak iPad dosega ločljivost večjo od HD, potem res ni daleč čas, o katerem sem že pisal, da prihaja tehnologija 3D s 50M točkami.

 

Canon
Čeprav je fotografu ime Canon najbolj znano po fotokamerah, je ta del njihove proizvodnje za podjetje manj pomemben. V ospredje zopet prihajajo tiskalniki in barvne laserske kopirne naprave. Prav zato so eno izmed redkih podjetij, ki temu tudi v večji meri prilagodi svoj razstavni prostor.
Seveda ne gre pozabiti na za nas glavno opremo, fotokamere. Predstavili so več novih kompaktnih kamer, med njimi so najbolj zanimive tri iz serije PowerShot, G15, S100 in SX50 IS. Nato še brez zrcalna z možnostjo menjave objektiva iz serije M. Nova DSLR kamera je EOS 6D, ki ima tipalo polnega 35mm formata.


IXUS in EOS sta postavila mejo, ki jo je treba doseči, da si sploh viden v foto, kot danes tudi v video svetu. Podjetje, ki uspeva zaradi inovacij in kopice patentov. Po domače bi rekli, nekaj pametnega in dobrega delajo in na tem zaslužijo. Hja, ne poznajo našega sistema državnih jaslic.

 

Carl Zeiss
Zelo znani proizvajalec vrhunskih leč in objektivov se ne da. So močno prisotni v profesionalni video industriji in z objektivi za Sony, ter ostalimi objektivi z ročnim ostrenjem za vse ponudnike kamer DSLR.


Digitalna tehnologija je dala močan pospešek tudi najstarejšim podjetjem, katerim so japonci že močno zmanjšali proizvodnjo. Carl Zeiss z objektivi deluje predvsem v najvišjem razredu. Sodelujejo s Sony tako na foto kot video področju. MF objektive višjega razreda nudijo z bajonetnimi nastavki za glavne ponudnike.

Casio
Podjetje ki je evropskemu fotografu manj znano iz domene ponudba za fotografe, je poleg odličnih kompaktnih kamer iz serije EX (na japonskem trgu so redno med največjimi ponudniki), predstavil še bolj zabavni del svojega proizvodnjega programa in tako obiskovalcem nudil dodatni bolj sproščujoč užitek.

 

CeWe
Nemško podjetje nekdaj znano samo v izdelavi fotografij, nekaj zadnjih let širi ponudbo fotoknjig. Njihov velik razstavni prostor je bil namenjen prav fotoknjigam. Dobro so znani tudi slovenskemu družinskemu fotografu.


CeWe je predstavil več novih možnosti pri izdelavi fotoknjige kot velikih povečavah.

 

Corel
Corel je že dolgo poznano ime vsem tistim, ki za grafično pripravo za tisk uporabljajo Windows okolje. Želja po širjenju in nekako konkurirati Adobe so stopili hitreje naprej z nakupi programov. Za fotografe je tu PaintShop PRO X5 in po nakupu zanimivega RAW programa iz Bibble Labs, je nastal program Corel AfterShot PRO.
Žal so glede na Adobe manj prepoznavni. Toda večjo konkurenčnost so nekako zapravili že v 90-tih, ko je sicer odličen program Corel na proti Illustrator ponujal vse. Od risanja, teksta pa do 100 in enega odvečnega efekta. S tem so bili za resne uporabnike, neresni. Iz prakse vem, da je Corel nudil veliko. Ko pa si želel, več stvari v profesionalnih zahtevah ni delovalo. Toda za vse hobi uporabnike so njihovi programi več kot samo zanimivi in primerni za uporabo.


Pri grafičnih oblikovalcih je imel nekdaj Corel glavno vlogo. Seveda tistih, ki so uporabljali Windows okolje. Danes ima Corel izredno široko ponudbo programov za obdelavo slike.

 

Bron Elektronik AG
Dodatna oprema, oziroma bolje rečeno profesionalna studijska oprema je zopet vse bolj zanimiva. Če so prejšnje Fotokine zanimanje za njo bilo manjše, pa se sedaj samo po evoluciji kamer vse večje zanimanje kaže prav za to opremo. Studijska oprema Broncolor je ena izmed najboljših.

 

 

EIZO Nanao Corporation
Fotografi morajo tudi sami programsko obdelati svoje fotografije. Računalniški zaslon je med najpomembnejšimi napravami, saj preko njega vidimo tonske vrednosti. In brez dobrega zaslona ni dobre obdelane slike. Podjetje EIZO je v zadnjih letih zelo prodorno, predvsem pa nudi odličnost. Njihovi najnovejši zasloni nudijo že samodejno umerjanje, Adobe RGB barvni prostor in s tem fotografu polno možnost tonske korekture RAW datotek. Na večini razstavnih prostorov drugih podjetij, Epson, Adobe, Nik Softwear, Corel, so fotografije prikazovali in obdelovali preko njihovih zaslonov.


Želite spoznati "najboljše" zaslone. Eizo vas ne bo pustil na cedilu.

 

Fujifilm
Razstavni prostor podjetja Fujifilm je bil v glavnem namenjen fotokameram in napravam za izpis fotografij. Njihova glavna fotografska atrakcija so bile brezrcalne kamere z možnostjo menjave objektiva iz serije X. Postajajo vse bolj prepoznavni z njimi. Treba je vedeti, da so v analogni dobi proizvajali podobno kamero Xpan, v sodelovanju s Hasselblad. Prav tako so bili odlični v srednje formatnih kamerah, kot objektivih. Poleg svojega tipala so prav njihovi objektivi tisti element, ki jim daje svoje prednosti.


Fujifilm združuje klasiko s sodobno tehnologijo. So eni redkih ki imajo lastno tipalo in optiko.

 

GE (General Electric)
Leta 2008 se je to veliko ameriško podjetje prvič predstavilo na sejmu z nekaj kompaktnimi kamerami. Kdo od vodilnih ljudi tega podjetja je ljubitelj fotografije, da so tako hitro in pompozno prišli med ponudnike fotografskih kamer ni znano.

 

Gitzo
Hala v kateri je bila dodatna fotografska oprema je bila odlično obiskana. Če je nekaj zadnjih sejmov bolj kot ne samevala in so si vsi samo ogledovali digitalne fotokamere je bilo tokrat drugače. Gitzo je zelo priznano ime med ponudniki profesionalnih stojal. Obenem pa so pokazali še fotografu namenjena oblačila.

 

Hasselblad
Nekdaj kamera, ki je pomenila pojem srednjeformatnih 6X6 kamer. V digitalni dobi je srednji format zopet dobil veljavo prav zaradi njihove prisotnosti. Predstavili so sodelovanje s Sony. Na njihovih NEX kamerah naj bi pod lastnim imenom imeli nekaj modelov. Toda še enkrat več se kaže, da samo ime v drugih segmentih še ni pogoj za uspeh. Hasselblad je prav zaradi predstavljene študije oblike doživel hladen tuš. Odziv tistih, ki »pravih« njihovih kamer nikoli ne bodo imeli, uporabljajo pa kamere NEX ali podobne je bil tako močno negativen, da so z neprepričljivimi odgovori še bolj odvrnili pozitivno pozornost do nove ideje. Žal, ne gre na hitro in samo na že znano dodati svoje ime, nekaj oblike in prodajati kot nekaj posebnega. To je lahko in še uspeva Leica. Panasonic kamero samo opremijo s svojim imenom in je lahko 10x dražja. Toda Leica ima široko bazo ljubiteljev in zbiralcev. Hasselblad žal, le te še nima.


Samo da so predstavili idejno kamero in vihar se je začel. In to ne kot so pri Hasselblad pričakovali. Sprejeli so jih močno negativno in pri Hasselblad se bodo morali zamisliti nad svoj potezo. Žal v m4/3 razredu večina vidi samo hitro rastoče prodajne številke. Povzameš drugo ohišje, dodaš malo usnja ali lesa, povečaš gumbe in na koncu še ena slaba poteza. Kot bi se za Hasselblad spodobilo, bi moral imeti Carl Zeiss objektiv in ne povzet Sony. Ni čudno, da je bil odziv močno negativen. Nič ti ne pomaga ime "prva kamera na luni", če nimaš pravega pristopa k ljudem, katerim se ponujaš. V srednjem formatu se jim pa marsikaj odpusti brez razloga. So le del odlične fotozgodovine! Verjamem, da imajo kredit za dodatni izpit!

 

HP
Poleg že klasične ponudbe tiskalnikov, kjer je bil najbolj viden Designjet Z6200, je HP tokrat predstavil linijo Indigo tiskarskega stroja z vezavo. Nov je Indigo 7600 s sedmimi barvami izpisa. Ponudba fotoknjig je že tako velika, da je stroj Indigo že zanimiv tudi za vse, ki bi radi z njimi fotografu prišli naproti.


Pri nas je fotoknjiga vse bolj želena. Digifot, S-print in CeWe so naši glavni ponudniki. Za tisk uporabljajo HP Indigo.

 

HTC
Tajvanski ponudnik elektronskih naprav je v partnerstvu s sejmom preplavil prostore s pametnimi telefoni in tablicami. Oboje lahko fotografu služi za zajem fotografije in predvsem novo možnost v fotografiji, takojšnjo posredovanje slike na socialna omrežja. Fotografija dobiva neslutene razsežnosti, le te pa klasični fotograf niti ne vidi. Treba je vedeti, da se danes največ fotografij zajame prav s pametnimi telefoni in ne s klasičnimi fotokamerami.

 


HTC je prevzel operacijski sistem Windows 8.

Kata
Nahrbtniki izlaelskega proizvajalcase približujejo tudi hobi fotografom. Še vedno so v njihovi ponudbi izredno robustni profesionalnifoto in video nahrbtniki.


Pri nas fotonahrbtniki in fototorbe Kata priljubljene.

 

Kodak
Veliki Kodak! Nič več za oči fotografa. Njihov razstavni prostor je iz leta v leto manjši. Osredotočajo se na prikaz fotografij preko zaslonov in tiskalnikov. Obenem nudijo hitre skenerje in programske rešitve. Še vedno so močno prisotni s patenti za foto industrijo. Osredotočili so se v v bolj industrijske, grafične vode. Od nekdaj so bili s filmi in ostalo kemijsko tehnologijo prisotni v tem svetu. Zdaj nudijo še vedno tehnologijo za izpis tiskarskih plošč, kot digitalni tiskarski stroj NexPress.


Kodak se je iz širokopotrošnje ponudbe filmov, kemikalij, podal v bolj industrijske vode.

 

Leica Camera AG
Podjetje, ki je fotografu ponudilo legendarni Leica format 24x36mm. Še danes v digitalni dobi polni format povzemamo po imenu Leica. Če je Leica od začetka AF dobe nazadovala, so v zadnjih letih zopet močno pritisnili na plin. Kraljevala je serija S. Kamera z večjim tipalom in 37M točkami. Pokazali so tudi nove vrhunske objektive.
Dodali so še eno kamero iz serije legendarnih filmskih M. Seveda digitalno M-E. Leica z novimi idejami in produkti odlično skrbi za stare in nove ljubitelje. Res da so dragi, mnogi rečejo predragi. Toda ime šteje in njihove kamere se z leti žlahtijo kot dobro vino.


Leica je sicer rabila nekaj let, da je našla lastno novo inovativno pot. Našli so jo. Gre jim odlično.

 

Lomografija
Če lomografija s kamero Lomo izgleda kot en hec, pa je še vedno veliko zanimanje za to zvrst fotografije. Zanimivo je slišati njihov slogan "prihodnost je analogna".

 

LowePro
Podjetjo znano po odličnih foto nahrbtnikih je tudi razširilo svoj predstavitveni prostor. Zanimanje za foto torbe in nahrbtnike je vse večje in ta zvrst foto industrije sedaj vidi možnost dodatnega razvoja in večje prodaje.


Pri nas zelo razpoznavni in cenjeni LowePro.

 

Manfrotto
Kot ostala podjetja z dodatno fotografsko tehniko je tudi podjetje Manfroto bilo deležno veliko obiska. Predvsem njihova stojala in glave za pritrditev kamere so med fotografi vse bolj želene.


Ponudnik odličnih stativov se je podal tudi v video ponudbo različnih nastavkov za lažje nošenje in umiritev video kamer.

Metz
Znano podjetje, ki že destletja izdeluje bliskavice, je prešlo tudi med ponudnike studijske svetlobne opreme.

 

Microsoft
Le kaj ta veliki programski gigant dela na sejmu Photokina. Predvsem imajo nekaj rešitev za samo arhiviranje datotek/fotografij.


Windows 8 je sedaj tudi na HTC pametnih telefonih. Verjeli ali ne! Največ fotografij na svetu se posname s pametnimi telefoni.

 

Mitsubishi
Ne niso prikazovali svojih avtomobilov. So vodilni v ponudbi termosublimacijskih tiskalnikov, ki se uporabljajo v enoti fotokiosk. Prikazali so tudi projektorje.


Mitsubishi proizvaja tudi odlične HD projektorje.

 

 

Nikon
Vedno odlično obiskani in prepoznavni. Uporabniki so upravičeno iskali kamero za v roke in preizkušali delovanje. Nikon D800 / D800e, Nikon D600, so glavne novosti.


Zadnja novost, ki seli FX format v nižji cenovni razred in k širšemu krogu uporabnikov.

 

 

 

 

Nik Software
Podjetje je poznano po tem, da je obilo njihovih rešitev v programu Nikon Capture NX in drugih. Nudijo veliko različnih programskih rešitev (filtrov) za hitrejšo in kakovostnejšo obdelavo fotografij. Tudi veliki Apple, se je odločil da je v svoj program Aperture dodali več rešitev tega podjetja.

 

Olympus
Micro 4/3 je rešil foto del podjetja. Med brezzrcalnimi kamerami z možnostjo menjave objektiva so najbolj prodorni. Novosti, širok spekter objektivov in tradicija. Ta se tudi v tem razredu nadaljuje s klasičnim imenom OM. Kamera, ki je tudi na sejmu imela obilo ogledovalcev. Govori se, da naj bi naredili tudi novo kamero sistema 4/3.


Olympus tardicija v digitalni obliki. Velika kamera v "micro" sistemu.

 

Panasonic
Podjetje pod okriljem koncerna Matsushita je pri nas fotografu žal manj znano. Toda v razvitem svetu so med največjimi v ponudbi fotokamer in vse bolj opazni so v ponudbi kamer m4/3.
Film Avatar je bil posnet z njihovo 3D tehnologijo. Panasonic je predstavljal 3D objektive za video in foto kamero iz serije Lumix G. Torej ve se, da bo prav Panasonic krojil začetke 3D foto in video tehnologije.


Najnovejša je GH3.

 

 

Pentax Ricoh
Upajmo, da je Pentax končno dobil pravega kupca. Ricoh je dobro poznano ime iz foto sveta, zato je najbrž ta kombinacija prava.
Kamere K-5D in K-r sta jim dali nov polet. Uporabniki so jih dobro sprejeli. Model K-r zna zaradi razmerja uporabnost/cena tudi pri nas odlično sprejet. Poleg srednje formatnega modela 645, sta novi kameri DSLR. K5D II in K5D IIs. Slednja nima anti-aliasing filtra in zato ima lahko ostrejšo sliko. Vendar z občasno možnostjo moire efekta na določenih motivih. Nova je tudi komapaktna kamera z izmenljivimi objektivi Q10.


Mini Pentax Q10, z izmenljivimi objektivi.

 

 

Praktica
Analogni domačim fotografom znano ime. Še vedno so močno prisotni s kompaktnimi kamerami. Že pred časom pa so trgu ponudili video HD kamero. Torej gre Praktica uspešno naprej.


Nekdanja vzhodno nemška firma, ki nas je osrečevala v naših "najlepših" časih, še vedno deluje. Ne dajo se.

 

 

Samsung
Samsung je že na prejšnjih sejmih pokazal svojo moč. Velik razstavni prostor je pritegnil veliko obiskovalcev. Med kompaktnimi kamerami kot tistimi z izmenljivimi objektivi postajajo vse bolj prepoznavni. Seveda pa ne gre pozabiti na ponudbo TV in računalniških zaslonov.


Samsungov veliki razstavni prostor je bil odlično obiskan. Največ zanimanja je bilo za njihove pametne telefone. 

SanDisk
Podjetja, ki so predstavljala pomnilne kartice niso bila deležna večjega zanimanja. Očitno so pomnilne kartice postale že nekaj samo po sebi umevnega in fotografi med njimi ne najdemo več nekih večjih razlik in tehnoloških prednosti. Vendar je SanDisk med njimi največji in s fotopodjetji kreira hitrost zapisovanja in posledično možnost večanje števila točk.

Schneider-Kreuznack
Zelo znano optično podjetje se zopet bolj na široko vrača v fotografijo. Še vedno so odličen ponudnik objektivov za velikoformatne in repro kamere, včasih so imeli vrhunske objektive tudi za povečevalnike. Danes nudijo objektive za m4/3, posebne Tilt&Shift objektive...


Objektivi za m4/3.


Specialni objektivi zelo primerni za arhitekturno fotografijo.

 

Seiko Epson Corporation
Seiko pri nas poznamo predvsem po odličnih urah. Najbrž je manj znano, da so bili ponudniki najboljših zaklopov za fotografske kamere, katere je uporabljal tudi Nikon. Toda opazni in poznani so tudi preko imena Epson, ki je že dolgo znan po odličnem izpisu slike. Epson je med vodilnimi ponudniki in razvoju kapljičnih tiskalnikov. Njihova tehnologija tiskanja preko »piezo« elementa je tudi v skoraj vseh boljših tiskalnikih drugih podjetij. Med večji ima le Canon v celoti svojo drugačno, »bubble jet« tehnologijo.

 

Sekonic
V digitalni dobi večini fotografov njihovi izdelki niti niso poznani. Vendar so predvsem studijski fotografi še vedno odvisni od njih. Ročni svetlomeri pridobivajo vse več elektronike ter predvsem natančnosti.


Za studijsko fotografijo, delo z bliskavicami in druge perfekcioniste, ko je merjenje svetlobe na prvem mestu.

 

Sigma
Ponudnika objektivov Sigma pri nas zelo dobro poznamo. So bili prvi neodvisni proizvajalec, ki je v svojih objektivih ponudil tehnologijo stabilizacije slike in hitrih, tihih motorčkov. Na sejmu so prikazali nekaj novosti in predstavili novo strategijo, ki naj bi zagotavljala še višjo kakovost njihovih objektivov.
Novosti so v tehnološkem preskoku na želeno višjo raven, višjo kontrolo objektivov in razvili so možnost nastavitve objektiva preko USB povezave. Tako ima fotograf sam možnost vplivati na določene nastavitve delovanja objektiva.


Sigma je povsem spremenila filozofijo označevanja objektivov. Več v posebenm članku. Predstavili so tri nove objektive iz višjega kakovostnega in uporabniškega razreda.

 

Sony
Čeprav na našem trgu v svetu kamer SLT še niso med bolj opaznimi, je Sony prav v svetu teh kamer naredil velik skok naprej. Na nekaterih razvitih trgih so celo med vodilnimi prodajalci. Tudi sam razstavni prostor je bil povsem primerljiv z velikima Canon in Nikon. Na najbolj vidnem mestu so bile Alpha 99, Alpha 57 in Alpha 37. Med njimi so kraljevale kamera z izmenljivimi objektivi iz serije NEX, z možnostjo 3D zajema panoramske slike. In nova zanimivost, brezzrcalna z izmenljivimi objektivi in tipalom polnega 35mm formata. Vidna je bila paleta Zeiss objektivov in objektivov serije G, s hitrim SSM motornim prenosom. Menim, da je v zadnjem času prav Sony v sistemu Alpha in NEX naredil velik korak naprej. Ne gre pa spregledati 3D HD TV, kjer se je dalo ogledati posnete fotografije v 3D tehniki z njihovimi foto kamerami.
Predstavili so tudi sodelovanje s Hasselblad. Ki pa bolj zaradi slednjega ni bilo sprejeto z večjim zanimanjem. Hasselblad kamera na NEX osnovi je bila zaradi oblike sprejeta zelo kritično.


Sony je prevzel pobudo v digitaliziranih kamerah. Izpustili so zrcalo in se tako rešili mehanskega zrcala. Zato se njihove Alpha kamere imenujejo SLT. T kot transparenca, saj je namesto zrcala, tanek film, ki delno odbija in proseva svetlobo.


Kamera brez zrcala z izmenljivimi objektiv RX1. Toda nekaj posebnega. V njej je tipalo polnega 35mm formata.

 

 

Tamrac
Še eno podjetje, ki je bilo deležno veliko zanimanja obiskovalcev. Nahrbtniki te znamke so zelo cenjeni in želeni.

 

Tamron
To neodvisno podjetje, ki izdeluje objektive za več kamer razreda DSLR je v zadnjem času najhitreje napolnilo jadra. Če so bili še pred štirimi leti bolj v ozadju, so sedaj v svoje objektive dodali prepotrebno stabilizacijo slike in v nekatere tudi hitro ostrenje. Tako so s svojim objektivom 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC (Vibration Compensation) LD Aspherical (IF) Macro in drugimi dosegli namen in zanimanje mnogih hobi fotografov.


Tamron je s pomočjo megazum objektiva 18-270mm zopet postal zelo prepoznaven.

Tokina
Tudi Tokina v zadnjem času napreduje s tehniko kot novostmi. Njihovi objektivi so kakovostni in robustni. Manjka pa ji še stabilizacija kot hitro ostrenje v vseh objektivih.

 

Xerox
Da se sejem Photokina vse bolj podaja v vode računalniškega CeBit-a in grafičnega sejma Drupa, kaže tudi prihod velikega Xerox. Imajo dobro tehnologijo za izdelavo tiskovin v manjših nakladah. Njihovi stroji so kot nalašč za izdelavo fotoknjig in prav zato so bili prisotni na sejmu. Svojo tehnologijo so prodali tudi Fujifilmu in skupaj so se predstavili na sejmu. Suhi izpis fotografije prav zaradi podjetja Xerox, vse hitreje prihaja tudi v manjše fotolaboratorije.


Xerox je vodilni v laserskem izpisu.

 

Velbon
Še eden izmed ponudnikov dodatne opreme. Njihovi stativi in glave za njih so zelo cenjeni. Nudijo širok spekter stativov izdelanih iz različnih materialov in iz različnih cenovnih skupin.

 

 

Vivitar
Kar malo žalostno sem pogledal po razstavišču tega nekdaj zelo poznanega izdelovalca objektivov, fotokamer (celo razreda SLR). Danes nudijo fotografom samo še manjšo dodatno opremo in ime proda sem ter tja še kakšno kompaktno fotokamero.


Izgleda da Vivitar še ni rekel zadnje besede. Tu je 3D video kamera.

 

Za konec
Letošnji sejem je bil po mojem mnenju nova prelomnica. Ne v smislu klasičnih fotografskih novosti, ampak v tem, da se je na sejem pripustilo dodatno elektronsko opremo, ki lahko tudi zajame fotografijo. Prav zaradi sodelovanja z bolj elektronsko usmerjenimi podjetji kot HTC, ki je bil celo partner sejma, se je bolj sodelovalo na socialnih omrežjih, ki preko Facebook, spletnih galerij in drugih, spodbujajo fotografiranje. Pametni telefoni, tablice in socialna omrežja so krepko spremenili fotografski svet in sam pogled na fotografijo. Uporabniki klasičnih fotografskih kamer in klasičnega poznavanja fotografije so že manjšina. Če je George Eastman leta 1881 preko boks kamere in celuidnega filma v svitku, fotografijo približal množicam in lahko rečemo, da se je začela doba fotoamaterstva, je danes zajem slike prisoten dobesedno vsepovsod.


Prav zanimivo je videti kako se fotografira kar z veliko tablico. Vse skupaj pa je zelo zabavno in predvsem pogled na motiv preko velikega zaslona je nekaj, kar klasičnega fotografa sprva bega. Toda kaj hitro se navadiš. V bistvu fotografiraš, lahko takoj obdelaš sliko, nekateri programi celo omogočajo popravljati videno sliko še pred zajemom in takoj po posnetku je naša fotografija že na spletnem omrežju. Ja ni kaj. Fotografiranje se je spremenilo v celoti.

Fotokamere, fotofoni (pametni telefoni), video, 3D fotografija in video, tablice, internet, socialna omrežja, fotoknjige, so tiste stvari, ki fotografiji dajo povsem drugo težo.
Če sem ob zapisu iz Photokine izpred dveh let zapisal, da prihaja čas fotoknjig, 3D tehnologije slike in videa, potem je sedaj tu čas fotofonov, tablic in socialnih omrežij.


Čeprav je prikaz fotografij preko tablic zanimiv, pa imajo fotoknjige vse večjo širino uporabnikov.

Vse se spreminja. Ker nam je internet uničil vso pričakovanje, kaj bodo podjetja prikazala na sejmu, je treba sedaj brati med vrsticami, oziroma videti in vprašati za skrito. Poklicni fotografi, predvsem tisti, ki so sedaj bili v dodatni produkciji slike in njeni izdelavi, brez spoznanj kaj nam nudita sejma CeBit (programska in računalniška oprema), ter Drupa (grafični tisk) ne bodo mogli več. Sejem Fotokina niti ni več osamljen in ne predstavljajo se glavne novosti samo na njemu. Tu je še računalniški sejem CES, na katerem se prav tako pokažejo nove fotografske kamere in druga oprema.
Večkrat sem že zapisal, da je fotografija postala del celotne informatike. Kot veja, ki je v večjem delu v domeni domače uporabe je bila med zadnjimi v tem delu izredno razvite industrije. Zdaj bo treba fotografu s spoznavanjem fotofonov, tablic, računalništva in programov (prej temnica), socialnih omrežij, tehniko izpisa s tiskalniki ter drugimi digitalnimi tehnikami (prej povečevalnik, papir) marsikaj nadoknaditi.


Če pogledam na predstavljeno sejemsko zgodbo letošnje Fotokine, sem mnenja, da nam Leica nudi v digitalnem svetu največ tradicije. Neverjetno, kako so se iz dna, postavili navzgor. Svež kapital, ideje in predvsem želja biti Leica. Svojim kot drugim uporabnikom nuditi tradicijo z novostmi, vendar počasi. Na njihovih kamerah ne boste videli veliko elektronike, gumbov, 100 in 1 funkcijo. To je domena japoncev. Vendar, če pogledamo M serijo so naredili klasiko v digitalni obliki, ki kljub nekaj tisočakom evrov privablja vse večje število predvsem ljubitelskih fotografov z globokim žepom. Imajo drugačen pogled in željo po opaženosti. Kot ne more japonski avto zagotavljati prestiža, ne more tega predstavljati japonska kamera. Japonci so nemški Contax, oziroma njegovo ime, nekdaj velikega rivala Leica kupili ravno za to, da bi prodajali prestiž. Ne gre. Japonci imajo tradicijo s cesarji, samuraji, gejšami. V fotosvetu pa so zgolj odlični posnemovalci, ki lahko nadzorujejo množice zaradi vsega kar nudijo za sprejemljiv denar. Leica prodaja tudi ime. Seveda je zadaj zadovoljiva kakovost, toda ime vleče in ni potem pomemben debar. Če bi odlična japonska kamera stala 10.000€, bi Leica lahko 100.000€. Me veseli, da se je to podjetje dvignilo nazaj na stara pota. Mislite si ljubitelji japonskih kamer kar želite. Tudi sam vem, da bi japonci za denar kolikor stane Leica, dodali v kamero še masažni sedež, ledomat, zadnji krik 3D TV in klimo. Vprašanje je, če je kdo pripravljen ta denar odšteti. Za Leico je dovolj kupcev in verjemite, da skrbno pazijo kaj ponudijo in kako deluje. Še enkrat. Leica, vse čestitke za pogum in obstoj, ter za novo oranje ledine. Konec koncev je le to ime tisto, ki je pognalo 35mm razred, da so ga japonci lahko kopirali in nam zdaj za relativno malo denarja nudijo odlične kamere.

 

Če vas zanima več o najnovejši tehnologiji in prihodnosti...

9. oktobra ob 18h, bom imel predavanje z naslovom "Photokina po Photokini". Predstavil bom tudi najnovejšo tehniko, ki bo do tega dne že pri nas in bo razpoložljiva za prikaz. Najava dogodka bo v naslednjem tednu na e-Fotografija.si

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com