Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Zrcalno-refleksne kamere (DSLR) vstopnega razreda na našem trgu 2007

Avtor:Matjaž Intihar
07.08.2007 13:23
Stran:


18 kamer DSLR, ki so na naših prodajnih policah meseca aprila leta 2008 je že preizkušeno.

Medtem ko smo pri "film" kamerah SLR zaradi njihove dolgoletne prisotnosti med nami dobro vedeli, kdo sploh vstopa v razred SLR, in tudi, na katero stopnico tega razreda, pa je v digitalni fotografiji vse postavljeno na glavo. Ni malo kupcev, ki si za prvo kamero izberejo kar kamero iz najvišjega razreda SLR. Je to pravilen vstop v fotografijo? Vsaka stvar ima danes dve, več plati!

Fotograf, ki bo šel po poti dodatnega izobraževanja in ga fotografija v veliki meri veseli, lahko danes na podlagi digitalne tehnike zelo na hitro spozna prednosti in osnovne pasti, ki ga čakajo v uporabi kamere SLR. Navodila, tečaji in splet, danes nudijo že toliko informacij, da lahko tudi kot samouk spoznate prve osnovne korake.

Fotograf, ki si kupi kamero razreda SLR zato, ker misli, da je samoumevno, da bodo fotografije same po sebi višje kakovosti, pa je naredil veliko napako. Že pred dvema letoma, po prihodu kamere EOS 350 na trg, se je hitro videlo, da mnogi kupci niso bili kos njeni uporabi. Članek je bil objavljen tako v reviji kot na spletni strani KLIK.

Le redki so vedeli, da je treba za visoko kakovost fotografije in njeno privlačnost s kamero SLR močno sodelovati. V članku Kompaktna kamera proti SLR smo spoznali razliko v zapisu med obema sistemoma. Predvsem to, da je treba za kakovostnejšo fotografijo iz kamere SLR v večini primerov poseči še po dodatni obdelavi slike s programom za obdelavo fotografij in da samo programske nastavitve še ne zagotavljajo vrhunsko zajeti posnetek. In katere so glavne pasti kamer iz razreda SLR?

 

Današnja ponudba kamer DSLR

Najprej si oglejmo digitalne kamere DSLR iz vstopnega razreda, ki je najbolj razširjen. Najmanj do konca poletja bodo na voljo naslednji modeli kamer (večina njih še tudi v naslednjem letu). Canon EOS 350D, Canon EOS 400D, Nikon 40D, Nikon D40x, Olympus E-410, Olympus E-510, Pentax K100D, Pentax K10D, Samsung GX-10 in Sony Alpha 100. Med predstavljenimi modeli sta samo še Nikon D40 in Pentax K100D s šestmilijonskim tipalom in Canon EOS 350D z osemmilijonskim tipalom. Vse druge kamere imajo desetmilijonsko tipalo, stare največ eno leto in bodo letos še v prodaji. Canon 350D in Nikon D40 pa že imata zamenjavo v modelih 400D in D40x, zato se bosta kmalu umaknili s trgovskih polic.

V razpredelnici tehničnih podatkov kamer (na desni strani) neizkušen ali samo tehnično gledajoč fotograf najde veliko razlik med modeli kamer. Tisti, ki kamere bolje poznate in nanje ne gledate z navijaškimi očmi za določene znamke, pa lahko opazite samo manjše število bistvenih razlik. Predvsem številčni podatki so najmanj pomembni. Zato si oglejmo zame pomembnejše razlike predvsem v resničnih pomembnih številkah. Spoznajmo bistvene razlike ter na podlagi cene in uporabniške vrednosti ugotovimo "pravo" razmerje med kamerami. Na koncu pa je bistvenega pomena naslednje: kamero si vedno izbiramo po lastnem prepričanju.

 

Ime kamere

Nekomu je že ime kamere tako pomembno, da vse drugo izgubi pomen. In ne boste verjeli, da pri taki izbiri med kamerami DSLR le redko zgrešimo in smo z izbiro nezadovoljni. Verjamemo v znamko, ji zaupamo in spoznamo vse njene prednosti. Prednosti drugih konkurenčnih kamer pa nas ne zanimajo. Zato je naše zadovoljstvo nad izbiro kamere zadovoljivo in za znamko kamere se med mnogimi njihovimi uporabniki odvijajo prave "navijaške" bitke.

 

Cena

Drugi se odločajo glede na ceno. Počasi, a na dolgi rok hitro, spoznamo, da cena kar v večini primerov kar pravilno pokaže merilo končne kakovosti oziroma predvsem uporabniške vrednosti kamere. Kupovati najcenejšo opremo lahko kmalu pokaže slabosti. Ali naše znanje hitro preseže zmožnosti opreme, lahko se izkaže, da oprema deluje krepko slabše kot nekaj dražje konkurenčne kamere itd.

 

Priporočila pred nakupom

Tretji se odločijo na podlagi priporočil znancev, preizkusov ali trgovcev. In ta zadnja mnenja so velikokrat ključni dejavnik pri nakupu opreme, ki je še ne poznamo dovolj. Večkrat mi kdo zastavi vprašanje glede nakupa kamere. V odgovoru vedno poudarim, da je izbor le moj osebni izbor za način fotografiranja, ki ga kupec razloži. Predvsem pa ponudim še možno alternativo in svetujem, naj si v trgovini ogleda obe kameri.

Nasveti prijateljev, ki želeno opremo že uporabljajo, so tudi dragoceni. A spet ne verjemite vsega, saj vas lahko tudi zavedejo. Lahko da je nasvet preveč navijaški, morda prijatelj pozna samo to opremo in ne pozna prednosti konkurenčne opreme, predvsem pa ne ve, kaj s to opremo sploh želite zajeti.

Trgovci pa kot trgovci. Če imajo samo internetno ponudbo, vam za najcenejšo najbrž ne nudijo najboljšega blaga. Zato poglejte še konkurenčne modele kamer. Lahko da je poceni oprema tik pred koncem prodaje in ji zato hitro pada cena. Vendar pa so v spletni trgovini po drugi strani in v večini primerov konkurenčne cene.

V nefotografskih trgovinah ali takih, kjer tehnično blago ni njihova primarna ponudba, izbirate predvsem samo kompaktne kamere iz najnižjih cenovnih razredov. Za te trgovine visok zaslužek ob prodaji niti ni na prvem mestu. Zanje je pomembno, da ponudijo kamero za nizko ceno, in ko pridete k njim, izberete še kaj iz njihove primarne ponudbe.

Klasičnih fotografskih in tehničnih trgovin s fotografsko opremo je pri nas malo. Prve imajo široko ponudbo in so predvsem tudi edino primerne za nakup kamer DSLR iz vstopnega razreda, saj vam znajo tudi strokovno svetovati. V večjih tehničnih trgovinah pa so tudi strokovni promotorji posameznih podjetij. Vendar, kot že vemo, iz povsem praktičnih vsakodnevnih izkušenj. Vsak trgovec svojo malho oziroma robo na svojih policah hvali. In če greste k njim povsem nepripravljeni, lahko kupite opremo, ki jim na policah ostaja in se je je treba rešiti ali pa vam pri njih promotor točno določenega podjetja pove samo dobre lastnosti opreme, ki jo nudi, in doda slabe od konkurenčnih. Verjemite, da morate v nakup opreme vsaj delno pripravljeni. Le tako boste na koncu z novo pridobitvijo tudi zadovoljni in zanjo odšteli toliko, kot je za vas v resnici vredna.

 

Razlike med kamerami SLR vstopnega razreda v trenutni ponudbi

Da vam bo pri nakupu kamere iz razreda DSLR lažje, predstavljam trenutno ponudbo, tehnične podatke, njihovo razlago, svoje mnenje o kamerah in približno za katerega kupca so lahko dobra izbira. Predvsem pa podajam svoje osebno mnenje o posamezni kameri z največjim poudarkom na razmerju med ceno in ponudbo in v strogem pogledu na razmerju med kamerami v cenovnem razredu do 1000 evrov. Obenem pa se prav dobro zavedam za katerega fotografa so kamere tega razreda namenjene. Zato pri teh kamerah ne iščem razlik v drobnih tehničnih detajlih, ki lahko izkušenemu ali zahtevnemu fotografu veliko pomenijo. Kupci kamer vstopnega razreda se fotografiranja in uporabe kamer DSLR in njenih lastnosti šele učijo. Zato je pomembneje, koliko nam kamera že pomaga v teh prvih korakih in koliko je treba za posamezno odšteti.

Izmed vseh kamer nobena ne nudi vsega. Za vstopnega fotografa trenutno Olympus E-510 nudi največ takoj opaznih zanimivih lastnosti, ki ga lahko prepričajo.

Vsak proizvajalec si želi prek funkcij v kameri priti do čim več kupcev. Vendar, kot sem že opisal, ima kupec svoje razmišljanje, želje in potrebe, zato je njegova odločitev za kamero vedno nepredvidljiva.

Poudarjam še enkrat. Ko greste v nakup kamere, se sami prepričajte in na koncu izberite za vas pomembne lastnosti. Moje mnenje je samo moj subjektivni pogled na opremo in vam je lahko pri izbiri samo v začetno oporo in eno izmed več mnenj. Je že res, da sem vse kamere sam dobro preizkusil in da fotografsko opremo intenzivno preizkušam že deset let. Vendar je moje mnenje le širok pogled na opremo in njena medsebojna primerjava. Zato vem, da je lahko za vas dobro izhodišče pri izbiri, nikakor pa ne edino merilo za končno odločitev.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com