V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Pred menoj se odpre zanimiva pokrajina. Ob opazovanju širšega plana razmišljam, da mi lahko dodaten element, ki bo, ali prihaja v motiv, še izboljša izrazno moč fotografije. Torej čakam in mogoče mi uspe. V studijski fotografiji ni kaj predvidevati, lahko si zamisliš kako boš postavil celotno sceno. Tu je govora o motivih, kjer se že nekaj dogaja, ali nam ob določenih grafičnih elementih še kaj manjka in opažamo, da se nek del bliža ali naj bi se gibal k motivu.
Mojster trenutka Henri Cartier-Bresson je dejal; "Fotografirati pomeni prepoznavati bistvo prizora, ki mu dajemo pomen". S fotokamero smo pred predstavo, ki se že dogaja, mi samo čakamo in predvidevamo kdaj nastopi trenutek za posneti fotografijo. Glede na to, da samo predvidevamo kaj se lahko zgodi obstaja velika možnost, da nam posnetek v želenem niti ne uspe. Predvidevali smo in dobili, ali ne želeno.
V tej temi so pred nami vsi motivi in fotografske situacije. Zato je izbira tehnike in nastavitev stvar potrebe motiva ali želje fotografa.
Ker tu predvidevamo trenutek ob vseh motivih, je kompozicija zelo pomembna (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE). V bistvu smo kader in kompozicijo že izbrali. Zdaj samo še čakamo, ali se bo udejanilo naše predvidevanje in nam bo dodaten element še izboljšal kompozicijo, dodal dinamiko, ali utrdil glavno točko. S tem bodo ostali moteči elementi v motivu manj opaženi. Torej držimo se vseh pravil kot pri klasičnih motivih, le s to razliko, da smo predvidevali že prihajajoč dodaten element.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
Na vrhu strmega klanca se ravna in na koncu zavita cesta, pokaže kot zanimiv motiv. Svoje naredi še perspektiva iz višine. Pred menoj je širok prizor in počutim se v tej neizprosni vroči, puščobni pokrajini kot v nemem filmu. Naredim posnetek (Slika 1), mogoče je malo prazen. Prihajajo avtomobili (Slika 2), počakam in jih spremljam. Predvidevam njihovo pot. Trije v sredini vozijo skupaj. Še eden je za njimi, prihaja pa jim še eden nasproti. Počakal bom, da bodo nekako v enakih razmerjih in na sredini. Tako se bo gledalčevo oko bolj ukvarjalo s sredinskim delom slike in dodaten okvir ni potreben. Šele čez čas bo šlo oko, po cesti ali s prahom naprej po sliki. V pusti, suhi pokrajini svoje naredi še močan veter, ki odnaša prah izpod koles na grobi in presušeni makadamski cesti.
Čeprav predvidevamo kaj se bo zgodilo in kakšen naj bi bil naš motiv je vseeno prav, da naredimo posnetek že prej in se prepričamo o osvetlitvi ter drugih tehničnih lastnostih za najboljše nastavitve.
V primeru, da na vidiku ni avtov, vi pa bi vseeno naredili kakšen posnetek s prahom iza avta, naj se kdo od sopotnikov zapelje z vašim.
Nikon D7200, Nikkor 300mm f/4E PF ED VR FX, JPEG Fine
1/250sek in VR - fotografirano iz roke, za nestresen posnetek
f/11 - pri 300mm in oddaljenem motivu za dovolj globinske ostrine
ISO 200 - glede na čas in zaslonko, iz roke
70mm - izbrana goriščnica, da se še ujame prednji plan
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (vedno uporabljam v krajinski fotografiji)
EV +2/3 - zaradi večjega deleža svetlih površin
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Za 1/500sek in manj možnosti stresenega posnetka bi lahko izbral ISO 400.
Fotografijo sem s funkcijo Dehaze, v pod programu Camera RAW, s katerim lahko obdelujemo RAW in JPEG datoteke, rešil večje zamegljenosti. Ta je bila posledica oddaljenosti, daljše goriščnice in prašnosti ozračja.
Fotografirano v Namibiji, na poti do obale Skeleton Coast. Za nami je znani prelaz Kuiseb Pass. Od te točke v krogu 150km komaj srečamo živo dušo, hiš ni. Pokrajina se iz suhega goratega območja spusti v ravnino proti morju, ki pa je kot ravna pokrajina lune. Na voljo je samo ena pot in še na tej komaj kdaj srečaš več kot 10 avtov v dnevu. Tokrat sem imel večjo srečo in naletel na že kar veliko gnečo.
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si