Izbral sem 25, meni zanimivih fotografij, s katerimi se spominjam FotoPOTEPov v letu 2022.
Če je le mogoče uporabite stojalo, kamero usmerite v smer prvih raket. Izberite širši kot zajema in ročno nastavite oddaljenost na neskončno. Če kamera omogoča izberite ročno nastavitev - M. Čas za prvi posnetek naj bo 2 sekundi, zaslonka f/5.6 in ISO 400. Če je ognjemet preosvetljen, znižajte občutljivost, oziroma, če je kader pretemen ga zvišajte. Preizkušajte!
Prihaja čas karnevalov. V Benetkah si maska vzame čas za poziranje. Če vam služi še svetloba, ozadje in vam množica da dovolj prostora, gre fotografiranje dokaj enostavno.
Predvsem velja; praksa, praksa in še enkrat praksa. Ko vam bo tehnika že v malem prstu, začnemo z iskanjem kompozicije in pravega trenutka. Kar pa zna biti na začetku iskanja težje, kot se spoznati s tehniko. Torej, praksa!
Raziskave so dokazale, da fotografije in slike bolj privlačijo vaše potencialne stranke, kot tekst sam. Fotografija se uspešno uporablja v kampanijah, oglaševanju, brandingu, na internetnih straneh, socialnih medijih, blogu ipd.
Na potovanju, ko smo daleč od nam znanih krajev in lokacij, hitro pozabimo kaj smo fotografirali. Zato zajemite še eno fotografijo z napisom, ki je kje v bližini, ali fotografirajte lokacijo na zemljevidu, lahko zapis o našem motivu na prospektu! Verjemite, da si boste čez leta hvaležni za ta dodaten posnetek.
V primeru močnejše protisvetlobe je uporaba bliskavice za doosvetlitev motiva še kako dobrodošla. Neizkušeni uporabite slikovno programsko nastavitev s sliko osebe in lučke v ozadju. Kamera v tem primeru naredi prav to. Malo dvigne občutljivost, doda svetlobo bliskavice in čas osvetlitve je okoli 1/15 sekunde.
Nič vam ne pomaga, če imate v exif datoteki, gps koordinate, napisano lokacijo, datum...
Če fotografijo predstavljate preko zaslona, projektorja ali tiskovine, mora sama zase povedati kje ste bili!
Marsikomu je tako kot meni zjutraj težko vstati, da bi še v trdni temi šel na določeno želeno fotografsko točko. Doma, me nekako ne zamika dovolj želja vstati. Na potovanjih je drugače in sončnega vzhoda ter "zlate svetlobe" ne želim zamuditi.
Večno všečen motiv za ogled, kot za fotografiranje. Ko misliš, da si videl na fotografijah že sončni zahod na milijon in več načinov, te narava z vsakim novim zahodom znova preseneti. Svetloba za bogove riše svoje posebnosti in všečnost. Kot pravijo, »oči iščejo, kar je srcu všeč«!
Kadar fotografirate ob vodi, je veliko odbite svetlobe, ki zmoti svetlomer. Podobno je kadar fotografirate ob belih stenah, v protisvetlobo ali na snegu. Rešitev?
Nekdo je nekoč zapisal, da velja fotografiranje koncertov za nekaj težjega. Sam ne vem, ali bi se s tem strinjal ali ne, dejstvo pa je, da tako, kot vsaka zvrst tudi tukaj naletimo na specifike. Začne se že pri sami organizaciji fotografiranja.
Naj se srečni dan prične. Že zjutraj! In tukaj se pojavi prva dilema poročnega para – ali je res potrebno imeti fotografijo neveste v jutranjem plašču in z navijalkami v laseh? Ali pa fotografijo v spodnjem perilu, ob že tako vseprisotni nervozi, medtem tri družice vztrajno poskušajo na nevesto spraviti nekoliko preozko poročno obleko?
Prostorska dimenzija je vsaj v likovnem svetu asociirana z gradacijo kontrasta in s tem svetlobe. Zato s tem, ko fotografijo transformiramo v črno-belo podobo, poudarimo njeno globinsko razsežnost.
Verjetno najslavnejši mislec fotografije, Roland Barthes, nekje v svojem delu Camera obscura zapiše: fotografija je po svojem bistvu naključna. Kaj želi povedati s tem?
Če podam primer iz lastne fotografske prakse: ko sem obiskal Pariz, zagotovo fotografsko najbolj obdelano lokacijo na svetu, nisem imel najmanjše ideje o tem, čemu naj posvetim svojo pozornost. Seveda, videl sem Bressonove fotografije, poznal sem šarm pariških ulic in videl že nešteto turističnih in cityscape fotografij francoske prestolnice.
Prvi pogoj je kamera z dobro sliko pri visoki občutljivosti, kar pomeni, da vstopni razred DSLR-ja ni zmagovalna kombinacija. Hobi razred je lahko uporaben v primerih, ko imamo boljšo razsvetljavo. To je v primeru, ko je dvorana bolj svetla ali takrat, ko lahko uporabljamo bliskavico. Uporabimo jo lahko, če smo med publiko, vendar, če imamo dostop do plesnega odra, plesalci nad tem niso navdušeni, saj jih bliskavica zaslepi.
Ena od zanimivih zvrsti fotografije je gotovo portret in fotografiranje ljudi na splošno. Poleg narave je to najpogostejši motiv fotoamaterjev in ljubiteljev fotografije.
Ničkolikokrat sem slišal, kako se mora pravi mojster za dobro fotografijo najprej dneve ali mesece dolgo udomačevati. Prvi teden si tam, drugi teden že malo pozdravljaš, tretji teden ponudiš nekomu pol pira, četrti ... in tako naprej, dokler nek x-ti teden končno ne potegneš na dan fotoaparat in ti oni vrže v glavo kamen in to je to!
Leta 2008 je bila fotografija iz višine za poslovne namene še na začetku svoje poti. In prav zanimivo je bilo videti, kako so se reševale težave v fotografiji iz ptičje perspektive. Danes je seveda enostavno. Droni so tu. A v letu 2008!
Vedeti moramo, s katerimi elementi snemanja in kompozicije lahko poudarimo dogajanje na sliki tako, da bo tudi drugim povedala to, kar smo videli in doživeli. Zato s svojim izdelkom ne smemo biti prehitro zadovoljni. Spominjamo se namreč, kaj in kako smo doživljali to, kar je na sliki, tisti, ki niso bili z nami, pa ne. Zato se velikokrat zgodi, da nekdo kaže slike in navdušeno pripoveduje, gledalci pa ostanejo neprizadeti, ker tega, o čemer govori, ne vidijo.
Do zdaj sem že fotografiral iz potniškega letala, vendar so bili posnetki bolj trenutni navdih nad motivom kot pa kak resen fotografski posnetek. Manjše panoramsko letalo mi zaradi majhnega okna ni omogočalo večjega zornega kota, pa tudi krila so v večini primerov vedno v kadru. Helikopter je bil še najboljša izbira, vendar nikoli nisem imel možnosti navezati se, stopiti na prečko in fotografirati prosto navzdol.
Za fotografiranje živali se moramo ustrezno pripraviti. Živali v parku živijo zelo podobno, kot tudi sicer v naravi, z istimi prehranjevalnimi navadami, kar upoštevajo tudi pri hranjenju živali. Živali v naravi izstopajo zjutraj in zvečer in nič drugače ni v parku. Podnevi običajno počivajo nekje v kritju gozda ali brloga, glede na letni čas in vreme pa se prikažejo na pašo ali hranjenje. Zato si moramo za fotografiranje narediti načrt in razporediti čas glede na posamezno žival.
In kam po zahtevnejše motive? Ni treba prav daleč, za pozorne opazovalce zadostuje narava okrog domačega kraja. Pomembno je le, da se zaveš svojih sanj, potem se ti pot sama kaže pod nogami in tudi noben korak ni pretežak. Le za tiste, ki svoja prizadevanje ne pretkejo z ljubeznijo do narave, bo ustvarjanje fotografij kljub fantastičnim tehnološkim zmogljivostim ostalo le težaško delo.
Danes uporabljamo več načinov oziroma sredstev za snemanje iz zraka. Za začetek je to lahko pogled z visokega in strmega hriba, ki nam omogoča snemanje iz zračne perspektive.
Kar veliko fotoamaterjev ne ve, da je mogoče gibanje posneti tako, da ga na sliki tudi vidimo.
V dosedanjih sestavkih smo že veliko slišali o raznih vrstah motivov. Tudi planine sem že omenjal, a le mimogrede. Tokrat bi vas še posebej opozoril na nekatere zelo važne podrobnosti pri snemanju v gorah.
Fotografiranje narave je zelo široko področje. Obsega vse od fotografiranja pokrajine, rastlinstva in živalstva na zemlji in v vodi, do makro in mikro fotografije.
Na začetku poglejmo, kaj za fotografije predpisuje naša draga država. Navodila so sicer namenjena za osebno izkaznico, a so fotografije enake tudi za druge dokumente. V uradnem listu je zapisano...
Kako snemamo in kako določimo pravo osvetlitev? Važna je postavitev luči. Vedno določimo eno luč kot glavno. Z ostalimi bolj ali manj razsvetljujemo sence in zanimive datajle.
Portretna fotografija je zelo širok pojem. Najpogosteje se uporablja v zvezi s fotografiranjem ljudi. Seveda podobna pravila kot za slikanje ljudi veljajo tudi za vse ostale možne motive (tudi nežive). Pri potretni fotografiji sta zanimiva vsaj dva aspekta. Eden je bolj tehnične narave, drugi pa je bolj vsebinski.
Čisto razumljivo je da, ne snemamo samo podnevi in ob lepem sončnem vremenu. Kadar je nebo oblačno in zvečer, ter ponoči, si moramo pomagati z umetno osvetlitvijo.
Kljub temu, da digiskopija nudi enostavne rešitve naravoslovne fotografije, pa je način dela, vsaj na začetku, vse prej kot enostaven. Digiskopiranja se je potrebno priučiti. Fotografiranje na ta način lahko primerjamo z vožnjo avtomobila. Lahko ga kupimo, vendar se moramo najprej naučiti upravljanja z njim.
Razmere v gorah Visokogorje se načeloma prične nad gozdno mejo, ki je pri nas do višine 1800 m, zatorej je ta nadmorska višina nekakšna ločnica med visokogorjem in sredogorjem. V visokogorju se srečamo z drugačnimi razmerami, kot v sredogorju ali dolinah.
Fotografiranje na potovanju, dopustu ali izletu je verjetno najbolj množičen načina fotografiranja nasploh. Prizori, ko se ducat turistov hkrati obrne v isto smer in ko s svojimi kompaktnimi kamerami z vgrajenimi bliskavicami "osvetlijo" nekaj deset metrov oddaljeno znamenitost, so nam vsem dobro znani.
Zima je v hribih zanimivo doživetje. Še dodaten užitek je fotončke zimske svetlobe ujeti skozi objektiv fotoaparata. A zima ima svoje muhe. Kaj lahko pričakujmo v zimskem času? Najprej so tu nizke zunanje temperature, katerim sledi vlaga v notranjosti planinskih izb. Nadalje so svetlobni pogoji popolnoma drugačni, kot v brezsnežnih letnih časih.
Športna fotografija je zelo zanimivo področje fotografije, saj so rezultat slike, ki prikažejo dogajanje in čustva tekmovalcev in udeležencev tekmovanj, ki se odvijajo na tekmovališčih po vsem svetu. Vendar pa je ta zvrst fotografije ena od težjih, saj se večina dogajanja odvija zelo hitro.
Fotografiranje otroka ni ravno otročje lahko. Najboljši fotografi otrok so starši, ker otroka dobro poznajo.
Vse več analognih fotografov, ki uporabljajo SLR kamero že razmišlja o vstopu v DSLR svet. Veliko pa je tudi takih, ki preko digitalnih kompaktnih kamer prehajajo na višjo stopnico. Kažejo se že nove težave.
In kam po zahtevnejše motive? Ni treba prav daleč, za pozorne opazovalce zadostuje narava okrog domačega kraja. Pomembno je le, da se zaveš svojih sanj, potem se ti pot sama kaže pod nogami in tudi noben korak ni pretežak. Le za tiste, ki svoja prizadevanje ne pretkejo z ljubeznijo do narave, bo ustvarjanje fotografij kljub fantastičnim tehnološkim zmogljivostim ostalo le težaško delo.
Danes uporabljamo več načinov oziroma sredstev za snemanje iz zraka. Za začetek je to lahko pogled z visokega in strmega hriba, ki nam omogoča snemanje iz zračne perspektive.
Kar veliko fotoamaterjev ne ve, da je mogoče gibanje posneti tako, da ga na sliki tudi vidimo.
V dosedanjih sestavkih smo že veliko slišali o raznih vrstah motivov. Tudi planine sem že omenjal, a le mimogrede. Tokrat bi vas še posebej opozoril na nekatere zelo važne podrobnosti pri snemanju v gorah.
Fotografiranje narave je zelo široko področje. Obsega vse od fotografiranja pokrajine, rastlinstva in živalstva na zemlji in v vodi, do makro in mikro fotografije.
Na začetku poglejmo, kaj za fotografije predpisuje naša draga država. Navodila so sicer namenjena za osebno izkaznico, a so fotografije enake tudi za druge dokumente. V uradnem listu je zapisano...
Kako snemamo in kako določimo pravo osvetlitev? Važna je postavitev luči. Vedno določimo eno luč kot glavno. Z ostalimi bolj ali manj razsvetljujemo sence in zanimive datajle.
Portretna fotografija je zelo širok pojem. Najpogosteje se uporablja v zvezi s fotografiranjem ljudi. Seveda podobna pravila kot za slikanje ljudi veljajo tudi za vse ostale možne motive (tudi nežive). Pri potretni fotografiji sta zanimiva vsaj dva aspekta. Eden je bolj tehnične narave, drugi pa je bolj vsebinski.
Čisto razumljivo je da, ne snemamo samo podnevi in ob lepem sončnem vremenu. Kadar je nebo oblačno in zvečer, ter ponoči, si moramo pomagati z umetno osvetlitvijo.
Kljub temu, da digiskopija nudi enostavne rešitve naravoslovne fotografije, pa je način dela, vsaj na začetku, vse prej kot enostaven. Digiskopiranja se je potrebno priučiti. Fotografiranje na ta način lahko primerjamo z vožnjo avtomobila. Lahko ga kupimo, vendar se moramo najprej naučiti upravljanja z njim.
Razmere v gorah Visokogorje se načeloma prične nad gozdno mejo, ki je pri nas do višine 1800 m, zatorej je ta nadmorska višina nekakšna ločnica med visokogorjem in sredogorjem. V visokogorju se srečamo z drugačnimi razmerami, kot v sredogorju ali dolinah.
Fotografiranje na potovanju, dopustu ali izletu je verjetno najbolj množičen načina fotografiranja nasploh. Prizori, ko se ducat turistov hkrati obrne v isto smer in ko s svojimi kompaktnimi kamerami z vgrajenimi bliskavicami "osvetlijo" nekaj deset metrov oddaljeno znamenitost, so nam vsem dobro znani.
Zima je v hribih zanimivo doživetje. Še dodaten užitek je fotončke zimske svetlobe ujeti skozi objektiv fotoaparata. A zima ima svoje muhe. Kaj lahko pričakujmo v zimskem času? Najprej so tu nizke zunanje temperature, katerim sledi vlaga v notranjosti planinskih izb. Nadalje so svetlobni pogoji popolnoma drugačni, kot v brezsnežnih letnih časih.
Športna fotografija je zelo zanimivo področje fotografije, saj so rezultat slike, ki prikažejo dogajanje in čustva tekmovalcev in udeležencev tekmovanj, ki se odvijajo na tekmovališčih po vsem svetu. Vendar pa je ta zvrst fotografije ena od težjih, saj se večina dogajanja odvija zelo hitro.
Fotografiranje otroka ni ravno otročje lahko. Najboljši fotografi otrok so starši, ker otroka dobro poznajo.
Vse več analognih fotografov, ki uporabljajo SLR kamero že razmišlja o vstopu v DSLR svet. Veliko pa je tudi takih, ki preko digitalnih kompaktnih kamer prehajajo na višjo stopnico. Kažejo se že nove težave.