Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Canon EF-S 55 – 250mm f/4 – 5,6 IS / Test

Avtor:Matjaž Intihar
07.09.2008 19:08
Stran:

Kakovost zapisa iz zahtevnega pogleda za preizkus

 

Kakovost zapisa je iz pogleda zahtevnega fotografa povprečna. Vendar kot taka je za ljubiteljskega in hobi fotografa, ter tiste, ki s sabo raje nosijo manjši kompaktni objektiv zadovoljiva. Brez težav boste s tem objektivom fotografirali tudi za povečave ali objavili fotografijo v reviji. Manjka pa tisto nekaj več, torej višjo kakovost za druge bolj zahtevne namene. Vendar se večina ljubiteljskih in hobi fotografov s čim več kot fotografiranje za lastni hobi, niti ne ukvarja. Zahtevnejši fotograf, bo posegel po objektivu EF 70-300 USM IS, ki pa je kar za 200€ dražji. Še dražji, a z vidno bolj kakovostno sliko (v nadaljevanju objavljen primer) je EF 70-300 DOUSM IS (primerjalni test... KLIK). Toda ta objektiv ima več kot trikratno ceno predstavljenega objektiva.

 


Primerjava kotov zajema. Najširši 55mm (ekv.35mm 88)...


... in najdaljša goriščnica (ozek kot zajema) 250mm (ekv.35mm 400mm).


Osnovni motiv. Posneto s kamero EOS 1000D in zaslonko f/8. Sledijo primeri v 1:1 velikosti (izrez, kot bi gledali sliko na zaslonu velikosti 140x90cm).


55mm


105mm


250mm. Ostrina je povprečna. Že se opazi zamegljitev motiva. Vendar opozarjam. Vstopni in hobi fotograf nista prezahtevna in ne razmišljata o velikih povečavah in visoki kakovosti. Za večino njiih je pomembnejše merilo cena/kakovost. Tu pa se ta objektiv odlično izkaže v nasprotju s konkurenco.


250mm, EOS 1000D, f/8.


Izrez 1:1. Povprečna ostrina in že malo nakazan efekt kromatske aberacije (zamik barv).


Osnovni motiv. 55mm, EOS 1000D. Sledijo izrezi 1:1 z vsemi zaslonkami.


55mm, izrez 1:1 iz zgornjega motiva. Od zaslonke f/4 (levo), do zaslonke f/22 (desno). Pri odprti zaslonki f/4 sem v celotnem preizkusu opazil, da kamera pri oddaljenih motivih nad 20m, goljufa (podosvetljuje) za cca. 1/2EV. Pri zaslonki f/5,6 in f/8 ima najboljšo risbo, ki pa se nato v nadaljevanju izgublja.


55mm, izrez 1:1 iz zgornjega motiva. Tudi na zgornjem robu slike je zapis pri različnih zaslonkah enak kot že prej opisano.


Osnovni motiv. 135mm, EOS 1000D. Sledijo izrezi 1:1 z vsemi zaslonkami.


Od f/5,6 (levo), do f/16 (desno). Pri daljši goriščnici 135mm, je kamera že upoštevala svetlobno moč f/5,6 in sedaj je tudi posnetek pri odprti zaslonki pravilno (enakomerno z ostalimi) osvetljen. Pri zaslonki f/8 (drugi iz leve) je najkakovostnejši zapis. Tudi pri f/5,6 (levo) je še zadovoljiv. Medtem ko je pri f/11 in še bolj opazno pri f/16 (povsem desni) že vidno zamegljen.


Osnovni motiv. 135mm, EOS 1000D. Sledijo izrezi 1:1 z vsemi zaslonkami.


Od f/5,6 (levo), do f/16 (desno). Pri najdaljši goriščnici in najbolj odprti zaslonki f/5,6 zopet pride do delne podosvetlitve (cca. 1/3EV). Pri f/8 je zopet najboljši zapis.

Kot smo lahko opazili v primerjavah, ima objektiv kar nekaj težav pri različnih gorišnicah in zaslonkah. Vendar kot že rečeno. Pogledati je treba njegovo uporabniško vrednost, namen in ceno. Za ta denar je to, to, pravimo. Je malo ali veliko pa z razpravo hitro končamo, ko se začnemo pogovarjati o tem koliko ste še pripravljeni odšteti za objektiv. Če več, boste tudi dobili več. Za enak denar višje kakovosti ni!

 


 


Kdor si želi več, lahko pri Canon poseže za tem poseže. EF 70-300mm USM IS DO je še vedno kompakten, vendar kakovosten. Višja kakovost pa doprinese krepko višjo ceno. Objektiv EF 70-300mm DO USM IS (glej test KLIK) je tudi več kot tri krat dražji.


Levo EF-S 55-250mm, desno EF 70-300mm DO. EOS 1000D, f/8.


Levo EF-S 55-250mm, desno EF 70-300mm DO. EOS 1000D, f/8.


Levo EF-S 55-250mm, desno EF 70-300mm DO. EOS 1000D, f/8. (rob fotografije)

 


 

Primerjava z objektivom Canon EF-S 55 – 250mm f/4 – 5,6 IS in kameri EOS 1000D in 450D. Bistvena razlika med tema dvema kamerama je opisana v članku "Matjaževa ocena" KLIK.


Levo EOS 450D (12M točk), desno EOS 1000D (10M točk). V izrezu slike 1:1 najhitreje opazimo razliko v velikosti slike. 12M točk nam le omogoča večjo povečavo.


Druga razlika katero lahko opazimo je, da ima EOS 450D zapis bolj hladnih tonskih vrednosti. Drugačno tipalo da druge rezultate. Glede ločljivosti zapisa objektiva z eno ali drugo kamero pa nisem opazil bistvenih razlik.

Torej Canon ima široko izbiro kamer in objektivov z daljšimi goriščnicami. Na koncu pa vedno odloča o objektivi in njegovi vrednosti fotograf sam. Predvsem koliko je še pripravljen odšteti za objektiv. Tu pa se pogovor o kakovosti in končni izbiri objektiva hitro konča.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com