Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Foto Namig

Vsi kratki FotoNAMIGi v primerjavi fotografij

11.11.2016 09:50

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Kako uporabiti kamero, izbrati kader in kompozicijo, obdelati fotografijo?

V tej skupini FotoNAMIGov predstavljam namig v primerjavi večih fotografij. FotoNamig ob samo eni fotografiji v določenih fotografskih tematikah so predstavljeni na strani - Tematski FotoNAMIGi. Tako se tudi lahko naučimo kako uporabiti tehniko, program, fotografirati ali videti fotografijo. Več o tehniki o kateri bom zapisal si lahko preberete v knjigi FotoKAMERA  (Knjiga FOTOKAMERA)
Prav tako se lahko v primerjavi fotografij spozna kako do boljše kompozicije. (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE).

Torej v tem poglavju so napotki kratki, več naj povedo same primerjave med fotografijami. Tudi pri teh nasvetih naj velja, da Moje osebno mnenje ni eno in edino (članek). Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja. Kot pri tehniki, naj tudi v izbiri kadra ali kompozicije velja, da poizkušajte na več načinov. Če imate več posnetkov med njimi lahko izbirate!

 

 


 

Doosvetlitev z brezžično bliskavico v močni dnevni svetlobi

Ko je oseba ali predmet, katerega želimo fotografirati v močni senci, si lahko poleg odbojnika pomagamo z bliskavico. Z bliskavico lažje kontroliramo doosvetlitev, res pa, da mora biti blizu osebe ali predmeta, da ga osvetli glede na močno dnevno svetlobo. V predstavljenih primerih ne moremo izkoristiti bliskavico na kameri. Ali smo preveč oddaljeni od motiva, katerega želimo doosvetliti, ali pa bi preveč doosvetlili prednje dele motiva, želenega v senci pa premalo.

Osvetlitev je iz splošnega pogleda povsem zadovoljiva za nadaljno obdelavo v računalniškem programu. Vendar na tej fotografiji sem želel imeti še odlično osvetljeno osebo v avtu. V njegovi notranjosti je zaradi sence strehe zelo malo svetlobe in posledično je oseba pretemna, v bistvu neopazna. V računalniškem programu nam premočna osvetlitev pretemnih delov ne omogoča več lepih tonskih vrednosti. Zato sem na vrata avtomobila dodal bliskavico (za zgornji posnetek je še nisem prožil).
Canon EOS 70D, Sigma 18-35mm f/1.8, 1/250sek., f/7.1, ISO 100, AWB Auto, EV 0.

Zdaj je prožena bliskavica Canon Speedlite 580EX II. Postavljena je dovolj blizu, da njena moč dovolj močno osvetli osebo temne polti. Za končno fotografijo še nekaj tonske korekture in odstranitev bliskavice preko programa Photoshop.

 

HITRI FotoNAMIG

Uporaba bliskavice nam čase osvetlitve dovoli nastavljati samo do sinhronizacijskega časa. V večini primerov med 1/180 do 1/250 sekunde. Zato pri fotografiranju v močni svetlobi ne uporabljate visoki ISO. Manj izkušeni uporabite kar programsko nastavev P, ki bo sama izbrala čas in zaslonko. V primeru uporabe prioritete zaslonke vedite, da se pri odprtih zaslonkah potrebuje zelo kratke čase osvetlitve in so lahko fotografije posledično preosvetljene zaradi sinhronizacijske zapore. Če uporabljate dodatno bliskavico, ima večina njih možnost izkoristiti podaljšan čas osvetlitve in z njimi lahko delujete tudi s krajšimi časi. V večini primerov se funkcija imenuje FastSinc. Ob nakupu bliskavice vprašajte proizvajalca, ali poglejte v navodila, če vam bliskavica omogoča delovati s krajšimi časi od sinhronizacijskega.

Če želite bolje spoznati bliskavico in njeno uporabo v praksi, so na voljo praktični tečaji e-Fotografija.

Celoten članek: Doosvetlitev z brezžično bliskavico v močni dnevni svetlobi

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Fotografiranje za spomin - Kje in kdaj smo bili?

Kamorkoli potujemo, si čez nekaj let želimo ponovno pogledati fotografije. Mogoče jih še drugim predstaviti kje smo bili. Zato ob fotografiranju pomislite tudi na kakšen posnetek, s katerim boste vsem razvidno pokazali lokacijo. Velja tudi za skupinske fotografije. Le taka fotografija nas takoj popelje v kraj in čas obiska.

Leta 2003 sem bil na predstavitvi kamere Canon EOS 300D v Londonu. Kolega iz Norveške sem prosil, če me fotografira s predstavljeno kamero, da bom imel fotografijo za objavo o predstavitvi. V začetnih letih digitalne fotografiji, so bili taki članki izredno priljubljeni, predvsem se je čakalo vsako besedo ali sliko novih fotokamer. Obenem, so mi te fotografije še odličen spomin na digitalne začetke vstopa kamer DSLR med hobi fotografe. Kot nalašč za kakšen članek "Zgodovina digitalne tehnologije" in predvsem, da si bil zraven.

Na prvem posnetku bo le dober poznavalec razpoznal, da je fotografija iz Londona in še to, če je že plul po Temzi. Želene kamere se komaj kaj vidi in nepoznavalec ne bo vedel za kaj se gre.
Torej s to fotografijo ne morem predstaviti lokacije, niti dogodka.

Z drugim posnetkom sem dobil željeno. Na sliki je dobro razpoznaven "srebrenko", kot smo prijazno poimenovali EOS 300D. Veliko razgledno kolo London Eye, pa je odličen razpoznavni znak lokacije.

 

HITRI FotoNAMIG

Namig je v smeri spominske fotografije, iz neke vsem dobro znane lokacije. Marsikateri fotograf se niti ne želi fotografirat na potovanju ali dogodku. Po nekaj letih ob ponovnem pregledu spominov pa mu je žal.
Z zgornjo fotografijo sem si za spomin na dogodek kot lokacijo, predstavil čas, kraj, kdaj in kje je fotografija nastala. Obenem mi bo lahko služila za kakšen članek ali predavanje, kot kako je bilo, v času hitrega prihoda digitalne fotografskega tehnike. Kateri dogodki so bili prelomni, v tem primeru za hobi kamere DSLR in na mnogih sem sodeloval.
Naredite kakšen svoj posnetek tako, da nam kulisa takoj dobro podaja znano lokacijo, dogodek!

Za konec še anekdota iz analognih časov. Takrat so vsi poznali nepisano pravilo, da se v protisvetlobo ne fotografira! Skupina je v Parizu in želi skupinsko fotografijo. Fotograf jih razporedi, v ozadju je Eiflov stolp, ki lepo prikazuje lokacijo potovanja. Vendar lej ga zlomka, sonce sije direktno v kamero in na podlagi nepisanega pravila se skupina obrne proti soncu. Škljoc, in skupinska fotografija iz Pariza je tu. Ja je, le v ozadju so zdaj nepomembna drevesa in stavbe.

Celoten članek: Fotografija za spomin - Kje in kdaj smo bili?

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Fotografiranje ob slapu - Pršenje

Večina pohodnikov se rada ustavi ob slapu in ga fotografira. Če smo mu blizu in piha veter, imamo v nekaj sekundah opazne kaplje na prednji leči objektiva. Posledično okrogle neostre dele slike. Tisti, ki fotografirajo s fotofonom ali kompaktno fotokamero, ponavadi ob njih samo zamahnejo z roko. Posnetek imajo, vse ostalo je pač moč narave.

Napredni fotograf je že slišal in videl fotografije “žive vode” kot pravimo. To je na fotografiji zajet slap z daljšim časom, da dobimo zamegljen, neostren zapis vode.
​Tehnika je sledeča. Stojalo, daljši čas osvetlitve, zaprta zaslonka in ob potrebi še sivinski (ND) filter (članek o ND filtrih). Ker smo v krajinski fotografiji vajeni kratkih goriščnic in zaprtih zaslonk za več globinske ostrine, jo še zaradi potrebe po daljšem času močno zapremo. Tu se ob pršenju vode zgodi prva napaka.

Pogled na motiv, kadriranje, sekunda ali dve osvetlitve in prednja leča je v drobnih kapljicah. Bližje smo pršenju več bo kapljic. S krpo jih obrišemo, škljoc, vendar v sekundi so že nove pikice vidne na sliki.

HITRI FotoNAMIG

Ne uporabite zaprtih zaslonk f/11, f/22... V širokem kotu je že pri f/5.6 dovolj globinske ostrine. Ročno nastavite ostrino malenkost pred neskončno in izberite proženje preko samoprožilca. Zaradi prave osvetlitve naredite testni posnetek. Obrišite lečo, držite krpo ali roko pred lečo in prožite. Preden samosprožilec proži zaklop, odmaknite krpo ali roko izpred objektiva in, če tudi bo kakšna kaplja na leči, se zaradi odprte zaslonke ta ne bo odrazila na fotografiji.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


Portret v protisvetlobi in bliskavica

Danes imamo na voljo več možnosti kako se spopasti s fotografiranjem v protisvetlobo. Še desetletje nazaj, so si v takih svetlobnih pogojih upali fotografirati le redki profesionalci. Digitalna kamera in "zastonj", takoj viden posnetek za analizo, nam je prinesel možnost hitrega učenja in preizkušanja. Nasveti izkušenih fotografov, učenje preko interneta, fotografske delavnice in še je možnosti spoznati kako. Kadar imamo močno svetlobo iz ozadja, merjenje svetlobe oceni, da je le te veliko. Portret pa gleda proti nam in je v senci. Zato je na večini fotografij v protisvetlobo le ta pretemen. Da bo portret prepoznaven in bolje osvetljen si lahko pomagamo na dva načini. V prvem samo spremenimo parametre osvetlitve (EV) v plus, vendar s tem izgubimo zaris ozadja in slika portreta je mehka in barvno enolična. Včasih si želimo prav to in zato je tudi ta način lahko uporaben.

Korektura EV +2, brez bliskavice. V primeru uporabe korekture v +, se izgubi zapis močno osvetljenega ozadja.

 

Da se nam na fotografiji ne izgubi ozadje, si lahko tudi na sledeč način. Vsaka kamera ima možnost uporabe bliskavice. Za doosvetlitev portreta v protisvetlobi zadostuje že tista vgrajena na kameri. Manj izkušenim priporočam, da prestavijo na P program osvetlitve in nižji ISO 100 ali 200. Vklopljena bliskavica na kameri v močni dnevni svetlobi nima take moči osvetlitve kot v temnih prostorih. Zato morate biti blizu portreta in uporabiti široki kot v večini primerov. Oddaljenost od osebe naj bo okoli 1m, največ do 1,5m. Če boste uporabljali dodatno bliskavico, ima le ta opazno večjo moč in ste lahko še bolj umaknjeni od portreta. V primeru uporabe bliskavice se bo svetloba izmerila glede na moč vpadne svetlobe. Zato je ta način zelo priporočljiv za fotografiranje portreta v močni protisvetlobi. Ob pravilni uporabi bliskavice je portret odlično osvetljen, naravnih barv, dobrim kontrastom in posledično deluje zelo ostro. Vsaka kamera ima še dodatno možnost, to je korekturo moči bliskavice. Če ima bliskavica premalo izrazit vpliv potem dodajte korekturo bliskavice v +.

Dodana je svetloba bliskavice. Da je ozadje temnejše, sem uporabil korekturo osvetlitve EV -1. Korekturo v minus sem lahko izbral, ker sem bil z uporabo širokega kota blizu portreta.

 

HITRI FotoNAMIG

Uporaba bliskavice nam čase osvetlitve dovoli nastavljati samo do sinhronizacijskega časa. V večini primerov med 1/180 do 1/250 sekunde. Zato pri fotografiranju v močno svetlobo ne uporabljate visoki ISO. Manj izkušeni uporabite kar programsko nastavev P, ki bo sama izbrala čas in zaslonko. V primeru uporabe prioritete zaslonke vedite, da se pri odprtih zaslonkah potrebuje zelo kratke čase osvetlitve in so lahko fotografije posledično preosvetljene zaradi sinhronizacijske zapore. Če uporabljate dodatno bliskavico, ima večina njih možnost izkoristiti podaljšan čas osvetlitve in z njimi lahko delujete tudi s krajšimi časi.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar



Panorama 360 stopinj iz več posnetkov

Velikokrat z enim posnetkov ne moremo pokazati motiva v želeni celoti. Tudi široki kot objektiva ne more zabeležite vse širine našega motiva, kaj šele, da bi na enem posnetku z njim ujeli, kar je za našo kamero. V takih primerih nam pride prav možnost združevanja večih fotografij. (članek: Fotografiranje in združevanje fotografij za panoramski format)

 

HITRI FotoNAMIG

Pazite, da na drugi posnetek še vedno ujamete del prejšnjega motiva. Poizkusite ta trik sami že doma, še preden vam ideja da željo fotografirati na tak način ob motivu, katerega ne boste več mogli fotografirati.

Povezan celoten članek: 360 stopinjska panorama z več posnetki

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Prestavimo osebo

V hobi fotografiji smo velikokrat prehitri in ne pomislimo na moteče elemente. Pomembno je zajeti zamišljeno fotografijo, ko nam znana oseba fotografira in zraven zajamemo še njegov motiv. V takem primeru je potrebno osebo poklicati in jo postaviti stran od motečega elementa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HITRI FotoNAMIG

Dokler fotografiramo samo za naš domači fotoalbum smo premalo pozorni na večje napake. Ko nas drugi opomni na njih, postanemo vse bolj pozorni na njih in ob novih posnetkih naredimo ponovitve.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


Prikaz - Globine / Velikosti

Prikazana fotografija na katerem koli mediju, je samo dvodimenzionalni približek trodimenzionalnega motiva. Zato nam marsikatera fotografija ne “štima”. Navdušeni smo fotografirali tisti trenutek nam enkraten motiv, vendar na mediju za prikaz nekako ne deluje. Poznamo likovne zakonitosti kako z diagonalami, linijami, večjimi/manjšimi elementi, prednjim in zadnjim planom predstaviti 3D učinek. Vendar ti elementi dodaji sliki piko nai, oziroma še bolj všečen in gledljiv pomen.

Tokrat dodajam nekaj idej kako zajeti motiv, da bo fotografija sama po sebi dobila besedo, kaj želite z njo povedati gledalcu, ki si ne zna predstaviti vam videne razsežnosti. Torej nasveti ob spodnjih fotografijah niso v smislu izraznosti ali njenega likovnega učinka. Včasih je lahko "manj - več" in v tokratnih primerih lahko fotografija z (X) deluje še bolj zanimivo. Vendar, ko želite predstaviti gledalcu globino, velikost, dolžino... elementov na vaši fotografiji je potrebno v sliko nekaj dodati. Naj bo to oseba, dobro prepoznavni predmet, itd.
Za 2D predstavitev mora fotograf z dodanimi elementi poskrbeti za razumevanje globine, velikosti, širine. Le tako bo gledalec razumel razsežnosti motiva.

Če bi fotografirali majhnega kameleona na veji, mizi, niti naše besede ob predstavitvi fotografije ne zadostujejo, da gledalec oceni realno velikost. V celoto dodamo nam dobro znane elemente in ocena je tudi brez merila mogoča. Poznamo tisto! Fotografija pove več kot 1000 besed. Pokažite želeno z njo.

 

HITRI FotoNAMIG

Dokler je fotograf zadovoljen s prikazanim ni dileme, dobre so. Vendar, ko želite svoje videnje predstaviti drugim spoznamo, da oni ne vidijo nam razumljivega, videnega, doživetega.
Predvsem fotografirajte več iz različnih pozicij, z različnimi goriščnicami, analizirajte fotografije in mnenja ob predstavitvi. Naslednjič jih uporabite pri zajemu motiva. Pri fotografijah za prikaz dimenzij ni nujno potrebna izraznost, zlati rez, ampak predvsem vaja videti in zajeti elemente na želeni način za predstavitev. Ja pri takih fotografijah velja tista, “Vaja dela mojstra!”

Povezan celoten članek: Prikaz - Globine / Velikosti

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Bližinska fotografija in globinska ostrina

Kadar s kamerami z večjimi tipali fotografiramo z odprtimi zaslonkami tja do f/2.8, moramo biti zelo pozorni kje bomo ostrili.
Krajšo goriščnico ima objektiv, več je globinske ostrine pri enako zaslonki ob enaki oddaljenosti od objektiva (članek: Globinska ostrina - Osnovno vedenje). Vendar potem je tudi predmet na sliki širše zajet in v manjši povečavi. Ko je govora o bližinski in predvsem o makro fotografiji, je globinske ostrine zgolj za vzorec, saj fotografiramo iz neposredne bližine. Za spodnji primer sem uporabil 105mm makro objektiv. Vidi se kako malo je ostrine po globini slike pri f/2,8 in 80cm oddaljenosti.

V bližinski fotografiji (oddaljenost 60cm pri goriščnici 105mm) in pri odprti zaslonki f/2.8, moramo biti zelo pozorni kje izostrimo.

Pri oddaljenosti 30cm, goriščnici 105mm in f/2.8, je bila točka ostrenja merjena na vrhnji del trepalnic in oko že ni ostro.

Če ne morete bolj zapreti zaslonke, stopite malo nazaj (100cm pri goriščnici 105mm) in ostrine po globini slike bo več.

 

HITRI FotoNAMIG

Za več globinske ostrine si lahko pomagamo na sledeče načine.
Izberemo bolj zaprto zaslonko in pri bližnjih motivih pridobite kakšen cm globinske ostrine. Vendar ne pretiravajte, že pri f/16 pride do odklona svetlobe (difrakcija), kar doprinese k manj ostri fotografiji. Lahko imamo na voljo tako malo svetlobe, da zaslonke niti ne moremo zapreti. Oziroma ne bi radi preveč dvigovali ISO in s tem zopet izgubili na kakovosti fotografije.
Če želite več mm globinske ostrine pri odprti zaslonki lahko fotografirate želeni motiv z nekaj večje oddaljenosti. Kasneje posežete po izrezu, saj nam sodobne kamere omogočajo visoko ločjivost in posledično izrez za še vedno velik format slike na zaslonu ali papirju.
Tisti, ki bi radi pri bližinskih motivih več globinske ostrine lahko posežete po tilt-shift objektivih (test / Tilt - Shift objektiva) ali tehniki z večimi posnetki in kasnejšem združevanju fotografij (članek - video: f/100 ali kako do več globinske ostrine).

Povezan članek: Globinska ostrina v pokrajinski fotografiji

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


Več fotografij za isti motiv

So fotografi, ki imajo motiv že “v glavi”. Iz izkušenj ali ob predhodnem razmišljanju o motivu točno vedo kaj želijo. Poiščejo motiv, pozicijo, pravo svetlobo in škljoc.

Večina hobi fotografov pa vidi njim zanimiv motiv, so na poziciji in kot skala trdno stojijo na točno tisti točki od kjer so prvič opazili zanimivost. Svetloba je kakršna je in na koncu naredijo tisto “enako”, škljoc. Šele doma, ob pregledu fotografij se poraja vprašanje, zakaj nimam še enega posnetka iz druge pozicije. Z drugačno svetlobo je že težja naloga, saj bi bilo treba počakati nekaj časa, ali da se zaradi gibanja sonca vpadna svetloba premakne. Oziroma, da se zjasni ali pooblači, kar je odvisno od želje. Seveda, veliko motivov lahko ponovimo. Tudi tega se poslužujejo izkušeni fotografi in gredo na isto lokacijo večkrat.
Vendar, ali imamo vedno možnost vrniti se do istega motiva? Nam je to sploh želja? Mora motiv biti že res enkraten in nam željan, da bi šli še enkrat ali večkrat tja in iskali boljšo pozicijo ali “pravo” svetlobo.

V sledečem primeru lahko rečemo, da gre za izletniško fotografijo. Oziroma več fotografij z enakim glavnim elemntom nam lahko že poda fotozgodbo. Vidimo zanimivost kot je recimo svetilnik in škljoc. Največkrat se posname tako, da je motiv v centru, mogoče se ga še malo približa in to je to. Dost je! Vendar, zakaj ne bi poizkusili na več načinov. Konec koncev si želimo, da fotografije povedo nekaj več in da naš izlet predstavimo na drugačen način. Kaj še lahko naredimo, da bodo posnetki tem bolj zanimivi?

Smo na zanimivi lokaciji, fotografiramo in fotografiramo. Šele doma ob pregledu fotografij se nam utrne ideja. Oziroma nas preleti, pa zakaj nisem fotografiral drugače. Toda bili smo 10.000km stran. Spodnje fotografije so iz zelo poznanih terasastih riževih polj Tegallang na otoku Bali. Vesel si že, če imaš možnost malo se sprehoditi po njih, saj lastniki polj ne dovolijo samostojnih sprehodov. In ne veš, bi gledal, užival, fotografiral...
Naredil sem nekaj fotografij samih polj, delavcev na polju, toda vse skupaj mi ni bilo všeč. In imel sem srečo. Na Bali sem šel še nekajkrat (e-Fotografija FotoPOTEPi Bali) in naredil načrt.

 

HITRI FotoNAMIG

Pri motivih premikajočih oseb je priporočljivo, da fotografirate v hitrem zaporednem fotografiranju, kar nam omogoča vsaka kamera. Če želite delovati z več zaporednimi posnetki, lahko na kameri uporabite slikovno avtomatiko za šport. Pri tej avtomatiki se pri večini kamer avtomatsko vklopi funkcija zaporednega fotografiranja. Samo držite prožilec in kamera sproži nekaj posnetkov v sekundi. Ob uporabi kreativnih programov pa lahko sami nastavimo delovanje z večimi posnetki v sekundi. Ni nujno da delujete s pet ali več posnetki v sekundi. Tudi če nastavite na tri ali štiri posnetke v sekundi bo povsem dovolj in pomnilnik se ne bo prehitro zapomnil. Z več posnetki se pri tej hitrosti gibanja ne zgodi velik premik, pomnilnik, kot pomnilna kartica pa se hitro zapolnita in kamera začne delovati upočasnjeno.

Več v celotnem članku: Več fotografij za isti motiv

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

 
Avtor: Matjaž Intihar


Široki kot zajema pri bližnjih motivih II.

Fotograf se znajde pred dilemo kako v celoti zajeti velik motiv, ki je zelo blizu. Tudi ob uporabi objektiva z zelo širokim kotom večkrat ne moremo zajeti motiv v celoti, oziroma zaradi popačenja leč prihaja do večjih distorzij.
Zato je tehnika združevanja večih fotografih še kako dobrodošla.
S pomočjo tehnike večih posnetkov, si lahko odlično pomagamo zajeti celoten motiv, čeprav nam objektiv le tega ne zajame z enim posnetkom v celoti. Algoritmi najboljših programov za združevanje fotografij so že tako kakovostni, da sem vse te fotografije lahko posnel iz roke in ne preko stojala.
Objavil sem že dva članka na temo združevanja fotografij. V prvem sem opisal tehniko združevanja panoramske slike in kako program deluje (Fotografiranje in združevanje fotografij za panoramski format), v drugem kako program združi več vodoravnih fotografij (Široki kot zajema pri bližnjih motivih I.).

HITRI FotoNAMIG

Da z enim posnetkom zajameš celoten slap in osebo pred njim, moraš biti od njega dovolj oddaljen. S pomočjo tehnike zajema večih posnetkov in kasnejšega združevanja v programu, je oseba lahko zelo blizu visokega objekta. Zaradi bližine slapu je spremenjena tudi sama perspektiva in slap deluje večje, kot če smo od nejga bolj oddaljeni.

Več v člankih: Široki kot zajema pri bližnjih motivih II. -/- Široki kot zajema pri bližnjih motivih I. -/- Fotografiranje in združevanje fotografij za panoramski format

 
Avtor: Matjaž Intihar


Naše fotonapake pri premikajočih osebah

Ob hitrem gibanju oseb, le delno spremljamo vse faze premikanja telesa. Bomo prožili v pravem trenutku? Tudi pri teh motivih velja, prožite več. Torej ustrelite več zaporednih posnetkov, saj lahko kasneje izberemo posnetek z manj napak. Levi posnetek žal deluje, kot bi oseba imela amputirano nogo, kar pa ob proženju ne opaziš. Zato naredite več zaporednih posnetkov ali ob pogledu na fotografijo, če je možno naredite ponovitev.

HITRI FotoNAMIG

Pri motivih premikajočih oseb je priporočljivo, da fotografirate v hitrem zaporednem fotografiranju, kar nam omogoča vsaka kamera. Če želite delovati z več zaporednimi posnetki, lahko na kameri uporabite slikovno avtomatiko za šport. Pri tej avtomatiki se pri večini kamer avtomatsko vklopi funkcija zaporednega fotografiranja. Samo držite prožilec in kamera sproži nekaj posnetkov v sekundi. Ob uporabi kreativnih programov pa lahko sami nastavimo delovanje z večimi posnetki v sekundi. Ni nujno da delujete s pet ali več posnetki v sekundi. Tudi če nastavite na tri ali štiri posnetke v sekundi bo povsem dovolj in pomnilnik se ne bo prehitro zapomnil. Z več posnetki se pri tej hitrosti gibanja ne zgodi velik premik, pomnilnik, kot pomnilna kartica pa se hitro zapolnita in kamera začne delovati upočasnjeno.

Več v celotnem članku: Naše fotonapake pri premikajočih osebah

 
Avtor: Matjaž Intihar


Portret / več posnetkov za odprte oči

V starih fotografskih albumih imamo kopico fotografij ponesrečenih portretov. Moteče je, ker mižijo. Film je bil drag, ni se fotografiralo več posnetkov za isti motiv in kot po Murphyjevemu zakonu smo pritisnili prožilec, ko je oseba zamižala. Danes posnetek ni več strošek. Zato ob fotografiranju portreta le naredite več zaporednih posnetkov. In ne samo, da bomo dobili fotografijo z lepo odprtimi očmi. Tudi sama mimika obraza, nasmeh, postavitev je lahko v naslednjem trenutku bolj zanimiva, všečna.

HITRI FotoNAMIG

Ni potrebe, da fotografirate v hitrem zaporednem fotografiranju, kar nam omogoča vsaka kamera. Glejte preko zaslona ali iskala portret in ob primernem trenutku zopet pritisnite. Če pa želite delovati z več zaporednimi posnetki, lahko na kameri uporabite slikovno avtomatiko za portret. Pri tej avtomatiki se pri večini kamer avtomatsko vklopi funkcija zaporednega fotografiranja. Samo držite prožilec in kamera sproži nekaj posnetkov v sekundi. Ob uporabi kreativnih programov pa lahko sami nastavimo delovanje z večimi posnetki v sekundi.

Več v celotnem članku: Portret / več posnetkov za odprte oči

 
Avtor: Matjaž Intihar


Majhen, a pomemben popravek - Photoshop NAMIG

Včasih je bolje, ne pokazati naš posnetek! Saj ne, da ni res, saj ne, da bi fotografija romala direktno v koš, če jo damo modelu. Vendar, zadovoljstvo ob ogledu hitro splahni, zaradi "resnice", oziroma bolje povedano nepozornosti fotografa.

Še tako mlad, suh model bo ob nepravi postavitvi pokazal nekaj neprijetnih detajlov. In če nismo bili na gubanje kože pozorni pri fotografiranju in model postavili drugače, potem si lahko pomagamo s programi za predelavo slike.

V programu Photoshop imamo krasno funkcijo Liquify. Preko nje lahko popravljamo želene dele na sliki. In z nekaj kliki miške smo popravili, kar je neželeno, da se na fotografiji vidi.

HITRI FotoNAMIG

Že pred 12 leti sem ob prvih zapisih o programu Photoshop zapisal. Kdor bolje goljufa, boljši je. In model bo z vašo popravljeno sliko krepko bolj zadovoljen in tudi vi, boste v njegvovih očeh "boljši" fotograf.

Predelati ali ne fotografijo - koliko? članek: Obdelava in predelava fotografij / Da ali ne, koliko?

 
Avtor: Matjaž Intihar


Pravi trenutek v fotografiji

Nič vam ne pomaga doma imeti "najboljšo" kamero in objektive, če je ta ugasnjena, s pokrovčkom na objektivu, ko se zgodi "pravi" trenutek.
Ob želenem nakupu fotokamere največkrat dobim vprašanje. Katera kamera je dobra za nakup? Pogovori na forumih se velikokrat vrtijo v smeri, katera kamera je najboljša?

Odgovor je lahko enostaven. "Najboljša" kamera je tista, katero imate v roki, ko se dogaja trenutek, ki ga želite posneti!

Kamero imejte vedno pripravljeno na posnetek in predvsem, če motiv čaka, fotografirajte več. Le tako lahko kasneje za predstavitev izberete pravi trenutek.

HITRI FotoNAMIG

So motivi, kjer ni možna ponovitev, kar pomeni imamo zgolj trenutek za zajem. Pri motivih, kateri čakajo, pa lahko nekaj posnetkov ponovite in se pripravite na najbolj zanimiv trenutek.

Več v članku: Pravi trenutek v fotografiji (VSTOPI)

 
Avtor: Matjaž Intihar


Fotografiranje in znana lokacija

S fotografijo želimo večkrat predstaviti tudi lokacijo. Tako že fotografija sama pokaže kje smo bili, fotografirali. Ste v Parizu? Brez, da je na fotografiji Eiflov stolp ne bo šlo. V Londonu - Big Ben, v Namibiji - rdeče peščine, v Bangkoku - Wat Arun, v Dubaju - Burj Khalifa...
Res, da z z vsakim kadrom ne moremo ujeti in vsaj delno dodati vsem razpoznanega motiva. Vendar!

Sem na znanem beneškem karnevalu. Toda slika sama zase lahko kaže marsikateri dogodek, ki se odvija po svetu. Tudi fotografirane maske niso povsem tipične za Benetke.

HITRI FotoNAMIG

Postavilil sem se samo pol metra bolj v desno in v zgornji levi del slike ujel vrhnji del zelo razpoznavnega stolpa. Vsak, ki je bil v Benetkah, ali vsaj videl sliko na Markov trg, bo hitro odvil zgodbo, maske - Benetke - karneval.

 
Avtor: Matjaž Intihar


Fotografija osebe - Fotografirajte več

Ob zanimivem motivu se ne zadovoljite samo z enim posnetkom. V primeru fotografiranja osebe sem zajel več deset fotografij iz različnih pozicij, tako v širokem kot ozkem kotu. Na podalgi več različnih posnetkov, se lahko kasneje lažje odločimo kateri posnetek je tisti, pravi. Oziroma tisti, ki bo osebi sami tudi najbolj všečen.

Na sliki je celotna oseba. Oseba je zajeta v širokem kotu in zato je zraven še polno drugega, motečega. Lahko rečemo, da je fotografija zajeta kot večina tistih v našem domačem fotoalbumu. Če nam je na fotografiji pomembna samo oseba, ne obleka, okolica, potem poizkusimo narediti še drugačem kot zajema. Še dobro, da se oseba na zgornji fotografiji pokaže v zanimivi, sproščeni, aktivni pozi. V kakšni drugi povsem klasični postavitvi, bi bila fotografija že v osnovi nezanimiva.

Za predstavitev osebe, je bil tokrat izbran ožji kot zajema. Sedaj oseba pride bolj do izraza. Ozadje, kot obleka nimata več večje teže.

HITRI FotoNAMIG

Eno izmed nepisanih fotografskih pravil je "manj je več"!. Ko želimo predstaviti osebo, ni nobene potrebe, da zraven dodamo še okolico ali druge nepomembne elemente.
Vsekakor pa tudi velja pogled in in želja fotografa in fotografirane osebe. Vsak si lahko izbere svojo fotografijo v določenem izraznem pogledu.

Zato še toliko več velja napotek, fotografirajte več. Med več različno posnetimi kadri enakega motiva lahko kasneje naredite izbor po svoji želji, oziroma želji fotografirane osebe, ali naročnika.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Popravimo perspektivo

Hitri FotoNAMIG

Širokokotni objektiv nam prdvsem na robovih kaj hitro popači linije. Odvisno od objektiva (cirkularni - linerani) ima le ta svoja bolj ali manj izrazita popačenja. Kadar stojimo na spodnji točki, motiv pa je visoko nad nami, imamo izražene padajoče linije. Te napake poizkušamo rešiti s posebnimi nagibnimi Tilt-Shift objektivi ali še bolje, z veliko formatnimi kamerami, ki imajo na zadnjem delu kjer je tipalo premakljiv meh.
Če nimamo profesionalnih orodij, si lahko pomagamo tudi s programi. V programu Photoshop imamo pod oknom Filter, funkcijo Lens Correction. Preko nje (slika spodaj) lahko popravimo napako perspektive, padajoče linije. Preko okna Edit, lahko izberemo okno Transform in linije popravimo s funkcijama Perspektive ali Distort.
V programu Lightroom, uporabimo v oknu Develop, funkcijo Lens Corrections in drsnik Vertical. Nimamo pa možnosti Distort (Photoshop), s katero lahko popravljamo levo in desno stran samostojno.

Kadar fotografiramo motive, kjer že vemo, da bomo popravljali perspektivo, je dobro, da zajamemo malo več motiva, saj se ga v popravku zaradi razširitve enega dela slike nekaj izgubi.

Tako, popravili smo perspektivo in s tem padajoče stavbe.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Izbira kadra - Izrez fotografije

Hitri FotoNAMIG

Lofoti na norveškem nam nudijo enkratne motive. Svetloba je močna, kontrastna, veliko je odbite modre svetlobe od čistega neba. Kamera nam zajame motiv v celoti tipala. Formati tipala so 4:3 ali 3:2. In zato velikokrat zajamemo preveč. S tem ima fotografija preveč elementov, ki lahko premočno prevzemajo pogled iz enega dela motiva na drugega. Predvsem v spodnjem delu motiva je premočan vpliv prednjega dela (skale).

Spoznajte možnost, da danes nismo več vezani na klasične formate fotografij, kot včasih na papirju (10x15cm). Prilagodite se sodobnim tehnikam in že samo z izrezom, ki ga naredite z enim izmed programov za obdelavo slike, lahko bolje osredotočite pogled gledalca na pomembni del motiva.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Izbira kadra - Diagonala pogleda (globina)

Hitri FotoNAMIG

Na zgornji fotografiji je klasičen popotniški posnetek iz prekrasnih Lofotov. Ko smo navdušeni nad pokrajino, stopimo iz avta in "škljoc". Vidimo zanimiv barvit motiv, postavimo se direktno na glavne zanimive dele motiva, celo pomislimo na "zlati rez" in tako postavimo v kader hiški in goro. Vendar po pogledu na fotografijo, le ta ni tako zanimiva kot smo vse skupaj videli ob fotografiranju. Fotografija je samo dvodimenzionalna preslikava trodimenzionalnega motiva. In prav v tej tretji dimenziji globini, je velika razlika med motivom in pogledom na fotografijo. Pri spodnji fotografiji sem upošteval, da nam zgornja fotografija ne prikaže globine v zadostni meri. Zato se velikokrat poslužujemo manjših trikov. Večjega prednjega plana in naprej pogled na manjše ozadje, ali izkoristimo moč diagonale. Ta je lahko navidezna ali izrisana z določenim detajlom, svetlobo na fotografiji.

Izkoristil sem detajl pokošene poti. Pot sama nas že zapelje v globino. Vendar je še zapeljana ob hišicah, ki najdlje zadržita pogled in s pomočjo poti nas počasi potegne v zgornji levi rob fotografije. Desni hišici imata močan barvni kontrast na preostali zeleni, modri del motiva. Obenem sta lepo postavljeni v zlati rez, gore so manjše in v širšem zajemu. Samo nekaj korakov naredimo in imamo drugačen pogled na motiv. Predvsem pa imamo barvno (rdeča, - zelena, modra), zarisano (pot v travi) in svetlobno diagonalo (temno-svetlo nebo), ki nas lepo popeljejo od prednjega do zadnjega dela zanimivega motiva. Predvsem pa imamo v zadostni meri prikazano navidezno tretjo dimenzijo, t.j. globino.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Izbira kadra - Navidezni okvir za boljšo razpoznavnost

Hitri FotoNAMIG

Včasih se ustavimo in želimo ujeti naš trenutni motiv. Očitno nas pritegne lokacija, spomini, lep trenutek. Vendar za boljšo fotografijo je treba izkorititi vse možnosti. Eno je "škljoc", drugo posnetek za vpogled tudi drugim. V tem primeru sem fotografiral mesto Rovinj. Na zgornji fotografiji ga spozna samo tisti, ki ga je že obiskal in pozna lokacijo glavnega dela mesta, cerkev na vrhu hribčka v sredini starega mestnega jedra. Pokrajino fotografiramo v širokem kotu in vedno želimo prikazati tudi globino. Toda na levi sliki je mesto zgolj nek manjši dodatek nebu, morju, jadrnicam. Torej na mestu sploh ni poudarka.
Na desnem posnetku sem za večjo razpoznavnost in poudarek na glavni del mesta Rovinj dodal še naravni okvir. V spodnjem delu sem dodal prednji del obale. Z njo ustvaril prednji del motiva in večji poudarek v globino. Z vejami dreves na obali (okvirjem) pa zaprl odhod pogleda navzven, torej dodal večji poudarek na sam center slike. Zdaj se veliko bolj osredotočimo na fotografov želeni cilj pogleda.

Hitri FotoNAMIG

V pokrajinski fotografiji izkoriščamo široki kot zajema. Vendar fotografija mora imeti nek glavni poudarek. Zgornja fotografija ga nima. Saj se med seboj močno tepeta tako pokrajina kot čoln na vodi. Že zapisano, pokrajino fotografiramo v širokem kotu, z dodanimi detajli, linijami, s prikazano globino pa ustvarjamo cilj pogleda na sliki. V tem primeru predni plan dodaja obala in linije palic, vrvi, ki tudi zaprejo pogled izven slike na obeh straneh. S polarizacijskim filtrom je ustvarjeno temnjše nebo, ki tudi zapre pogled na zgornjem delu. Z navideznim okvirjem sem dodal k celotni sliki pokrajine pot k cilju in predvsem večjo umirjenost pogleda.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Izbira kadra - Poudarimo globino in osebe

Hitri FotoNAMIG

Zanimive, drugačne lokacije vlečejo poglede že same po sebi. Vendar fotografiji zanimive pokrajine in določenim pomembnim delom na njej lahko dodamo še več. Motiv peščin ob jutranji svetlobi sam vabi k proženju prožilca. Vendar kot vedno je vsak trenutek unikat nekega dejanja, dogodka. Ob izbiri pravega trenutka zajema slike in kadra, lahko dobimo za gledalca bolj všečen pogled na naš doživeti motiv. V primerjavi fotografij lahko opazimo, da levi manjka nakazane globine in, da so osebe skrite v sredini peščin in v centru slike. Fotografija je sicer lepo deljena na večkrat želene tretjine. Vendar spodnja tretjina ne izraža prednjega plana, centralni del močno prevladuje, zgornja tretjina z nebom pa tudi premalo nakazuje oddaljenost. Tako spodnjega in zgornjega dela motiva niti ne potrebujemo. Osebe so povsem v temnem delu centra slike slabo opazne, oziroma pomešane med drugimi neživimi detajli. Fotograf prevečkrat postavi njemu glavni del motiva v center in proži. Če je le možno se naredi več fotografij z različnimi kadri, iz različnh stojnih točk in se tudi počaka, da premikajoči del motiva pride na bolj zanimiv, viden del izbranega motiva. Na desni sliki, posneti kakšno minuto kasneje, nam spodnja senca in temnejši del celote doda prednji plan (FotoNamig / Pokrajina - trije plani), v centralnem delu slike svojo noto doda močna senca v globini sipine, na vrhu so na zgornji tretjini majhne osebe (FotoNamig / Minimalizem). Osebe na tej fotografiji niso pomembne, so pa dodaten zanimiv element v fotografiji (FotoNamig / Pokrajina in ljudje). Fotografija v tem kadru pridobi na ustvarjanju tretje dimenzije globine in na sami predstavitvi osvojene peščine in oseb, ki so bolj razpoznavne in odaljene na vrhu sipin.

Povezan celoten članek: Prikaz - Globine / Velikosti

 
Avtor: Matjaž Intihar

 


 

Izbira kadra - Glavni del motiva

Hitri FotoNAMIG

Na zanimivi lokaciji nas lahko zavede nek del motiva, da se osredotočimo v večji meri na njega. Na levi sliki sem kot glavni del motiva izbral oblačno nebo. V tistem trenutku se mi je zdel zanimiv. Vendar so riževa polja po katerih sem se sprehajal prevladala in sem se odločil dati večji poudarek na njih. Ob primerjavi se vidi,da nebo nima neke dodane vrednosti in da, če smo že med riževimi polji, njih tudi bolje predstavimo.

Enako kot na zgornji fotografiji sem dal na desni fotografiji večji poudarek na riževa polja, le da sem v tem primeru izbral še ležeči format.

 
Avtor: Matjaž Intihar


 

Korektura WB (bele barve)

Hitri FotoNAMIG

V uvodu sem že zapisal, da je priporočljivo eksperimentirati. Če fotografirate v RAW zapisu, potem lahko vse te nastavitve in še lastne uporabite v fazi obdelave slike preko programa. Če fotografirate v JPEG zapisu, je bolje korekturo WB opraviti že preko kamere.

Predvsem nastavitev AUTO WB vas zna razočarati ob pogledu na vaš sončni vzhod / zahod. Tople barve so povsem neizrazite. Nastavitev za dnevno svetlobo (daylight), ponavadi je slikica za sonce, nam že pričara bolj tople barve in mogoče še celo najbolj realne. Vendar če želite še višjo zasičenost toplih barv izberite funkcijo oblačno ali senca. V primeru eksperimentiranja greste lahko tudi v hladne barve in izrazite večjo modrino z nastavitvijo "tople" wolframove luči (tungsten).

Osnovna stran FotoNAMIG - Vstopi

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com