Naročite se na enovice

http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

 

 

 

Univerzalni objektivi

27.08.2020 21:39

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Fotografi si že dlje časa želimo eden in edini univerzalni objektiv. Goriščnice naj bodo vsaj med 10 - 500mm, zaslonka f1.0, obenem mora biti majhen, lahek, s popolno ostrino, lepim bokehom in kar se da prijazno ceno.

A to so le pobožne želje. Ponavadi je tako, da nam naš trenutni objektiv na kameri, ne nudi ne zadovoljive goriščnice, svetlobne moči, niti bolj ustreznega za trenutni motiv nimamo pri roki. Možnost popolne univerzalnosti ne obstaja. Fotograf se pri izbiri objektiva vedno prilagaja svojim željam in motivom, znanju, zahtevam glede kakovosti in na koncu ceni.

Pred skoraj 40 leti (l.1978) sem se prvič seznanil z zum objektivom, ki je bil namenjen širšemu delu fotografov. V tistem času so bili v hobi fotografiji še izredno redki. To je bil Fujifilm objektiv na kameri Fujica AZ-1, z dva kratnim razponom gorišnic 43 - 86 mm. Če so bili prvi hobi zum objektivi še z zelo slabim zapisom, je šla tehnologija naprej in v 90-tih smo dobili že večja razmerja med goriščnicami. Leta 1997 sem naredil prvi preizkus med univerzalnim mega zum objektivom in dvema, z manjšim razmerjem.

Tako se je začel članek ob preizkusu objektiva TAMRON 28 - 200mm (revija MOJ HOBI 4/97). »Se še spomnite reklame, v kateri fotograf pravi, da s seboj nosi torbo s tridesetimi kilogrami opreme in, da mu za lažje prenašanje pomaga kozmodisk. Če si vi želite olajšati svojo torbo, preberite članek in hrbtenica vam bo hvaležna.«

Dejansko vsakemu fotografu dodajo objektivi največ "navlake" in teže v njegovi fototorbi. Predvsem hobi fotografi in ljubitelji pohodov ter planin sprašujejo glede večje univerzalnosti objektiva.

Od 18mm (levo), do 200mm (desno).

 

Danes lahko že ob nakupu kamere izberemo priložen objektiv z goriščnicami okoli 18-140mm (27-210 ekv.35mm), za APS-C kamere. Solidno razmerje, ki nam že nudi odlično razmerje v uporabnosti, razmerju goriščnic, kakovosti zapisa in ceni. Za APS-C kamere so nam na voljo tudi z razmerjem goriščnic od 18-200mm (27-300 ekv.35mm) in več, vendar je kakovost zapisa manj zadovoljujoča.

Katerega izbrati? 18-140mm je v kitu s kamero z bolj prijazno ceno in višjo kakovostjo zapisa. Objektiv 18-200mm in drugi, pa bo pravi predvsem za tiste, ki jim motiv nikoli ni dovolj blizu.

 

Današnja ponudba mega zum objektivov na našem trgu

 

Za DSLR kamere

Izbira kit objektiva 18-135mm ali 18-140mm za kamere DSLR, je za marsikoga že dovolj dobra. Kdor želi še daljšo goriščnico ima na voljo kar nekaj objektivov. Canon in Nikon že dolga leta nista obnovila svojih megazum objektivov. Tudi Sigma ponuja dokaj star model 18-300. Edini, ki še vstraja z več objektivi v tem segmentu je Tamron, ki nudi objektiv z izrednim razmerjem 18-400mm (27-600mm ekv.35mm).

Tamron kot Nikon imata še v prodaji 28-300mm objektiv za polno formatne kamere.

 

Za APS-C DSLR kamere

Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM (cca.500€)

Canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS (cca. 500€)

Nikon AF-S DX 18-140mm F3.5-5.6G ED VR (cca. 600€)

Sigma 18-300 F3.5-6.3 DC Macro OS HSM | C (cca. 550€)

Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di II VC PZD (cca. 500€)

Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di II VC (cca. 200€)

Tamron 18-400mm F3.5-6.3 Di II VC HLD (cca. 600€)

 

Za FF DSLR kamere

Nikon 28-300mm F3.5-6.3G ED VR (cca. 850€)

Tamron 28-300mm F3.5-6.3 Di VC PZD (cca. 700€)

 

Za CSC kamere

Novosti pri megazum objektivih, so predstavljene za brezzrcalne kamere (CSC). Zanimivo, da imamo zelo široko ponudbo za polnoformatne kamere (FF).

Sistem CSC prinaša višjo kakovost zapisa. In vsi ti objektivi to dokazujejo. Pri klasičnih DSLR kamerah je le Canon leta 2004 vstopil v megazum klub s PRO objektivom (Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM). A njegova cena, velikost in teža, s hobi fotografijo nimajo nobene zveze, niti ni več primeren za visoko ločljiva tipala.

Danes je z dvema objektivoma kakovost zapisa res odlična. To nudita Olympus 12-100mm f/4 in Nikon Z 24-200mm f/4-6.3 VR.

Tamron je za Sony FE kamere naredil objektiv 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD. Izkoristili so nove možnosti in dodali še višjo svetlobno moč od ostalih.

 

Za APS-C CSC  in m4/3 CSC kamere

Fujifilm XF 18-135mm F3.5-5.6 R LM OIS WR

Olympus M.Zuiko ED 12-200mm F3.5-6.3 (cca. 700€)

Olympus M.Zuiko ED 12-100mm F4.0 IS Pro (cca. 1100€)

Panasonic 14-140mm F3.5-5.6 II ASPH Power OIS (cca. 650€)

Sony E 18-135mm F3.5-5.6 OSS (cca. 600€)

Sony E 18-200mm F3.5-56.3 OSS (cca. 700€)

Tamron 18-200mm F3.5-6.3 Di III VC (za Sony E) (cca. 500€)

 

Za FF CSC kamere

Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM (cca. 700€)

Nikon Z 24-200mm F4-6.3 VR (cca. 850€)

Sony FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS (cca. 950€)

Tamron 28-200mm F2.8-5.6 Di III RXD (za Sony FE) (cca. 850€)

 

Zaključek

Na kamerah DSLR so kit objektivi povprečni. Tisti z manjšim razmerjem goriščnic so ponavadi optično bolj stabilni. V večji ekstrem goriščnic gremo, večje so lahko napake objektiva. Kot vedno pa velja, da je dobro objektiv preizkusiti in si sam predstaviti, ter izbrati želeno kakovost. Nekomu povsem odgovarja, drugi bi bil z njo povsem nezadovoljen.

Pri kamerah CSC preseneča kakovost zapisa. Obenem tudi cena za te objektive ni pretirana. Kdor želi res majhen komplet, bo izbral Olympus ali Panasonic z m4/3 sistemom. V polnem formatu ima vsak predstavnik svoj objektiv. Le Tamron je že naredil svoj objektiv za Sony.

Skratka. Kdor ne želi menjati objektiv in imeti vse želene goriščnice v enem, si bo megazum objektivov izbral. S tem se nekaj izgubi na kakovosti zapisa, a veliko pridobi na velikosti, teži in seveda tudi pri financah. Trije, štirje posamezni objektivi so krepko višji strošek. In prav na teh lastnostih prednosti/slabosti vsak fotograf sam gradi svoj sistem. Vem pa, da jih ni malo, ki si žele univerzalnost in danes se jo lahko za dokaj zmeren denar tudi dobi. Pri kamerah CSC pa se na kakovosti zapisa sploh ne izgubi veliko. Kar sem do sedaj preizkusil me je močno presenetilo v pozitivnem smislu.

O avtorju: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com