Naročite se na enovice

http://www.hp-kartuse.si
http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

 

Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D / Odlični direktni konkurent…

Avtor:Matjaž Intihar
17.03.2011 15:26
Stran:

Kakovost slike
Večina fotografov se osredotoči v tehnično kakovost objektiva. Le tega bi rezali v vsak detajl, a le redko kdo od njih se potem vpraša, kaj ti podatki povedo v praksi. Še toliko bolj je to poudarjeno pri tem objektivu. Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D ima tako majhen razpon goriščnic in je tako ozko optično delujoč, da je bolj pomembno ali nam bo tak objektiv sploh kje prišel prav. Vendar nam ekstremno široke goriščnice lahko prinesejo tudi prednosti. In ker je objektiv Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D odlično izdelan, se ga lahko upravlja in je tudi optično kakovosten, najbrž ne bo dileme. Če sanjate široki kot in veliko svetlobno moč, posledično bo manj globinske ostrine, potem bo Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D najbrž pravi objektiv.
Menim, da je optično primerljiv z Nikon 16-35mm f/4 (test). Slednji ima dobro konstantno kakovost zapisa od f/4 pa vse do f/16 in skoraj ni sledu o kromatski aberaciji. Vendar ima začetno zaslonko f/4, je dražji in spet je lahko tu dilema.
Primerjave z Nikon 14-24mm f/2.8 pa niti ni treba. Slednji je 2X dražji. Ali je 2X »boljši« pa nikogar, ki si ga lahko privošči, ga ima ali želi imeti niti ne zanima.
Meni je objektiv Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D odlično služil in tudi v praktičnem delu sem bil zadovoljen z njim. Ali bi si želel širše razmerje med goriščnicami pa je večna dilema. A ponavadi na račun kakovosti zapisa. Zato vem, da je za določene želje ta objektiv še kako odlična izbira.
Objektiv odlično deluje pri zaslonkah med f/4 do f/11. Pri f/2.8 je zelo mehak na robovih. Pri f/22 pa je kakovost zapisa opazno slabša in najbrž le redko kdaj želena. Torej, f/2.8 uporabite, ko veste, da vas zapis na robovih ne zanima, iz smeri vrhunske ločljivosti. Oziroma si tako ali tako želite neostrega. Glede f/22 pa naj vam bo le rešitev v sili, če je enostavno preveč svetlobe, saj navojnega sivinskega filtra na tem objektivu ni moč uporabiti.
Kromatska aberacija (zamik barv) je zelo dobro korigirana. Enako vinjetiranje (temnenje robov). Tudi popačenja ni veliko. Objektiv ima dovolj dobrih lastnosti, da bo vsak, ki si želi »original«, pogledal še za 2X cenejši Tokina AT-X Pro 16-28mm f/2.8 D. Tudi Canon uporabnik, ki si želi teh goriščnic in kakovost si ga bo ogledal. Po ceni in goriščnicah podobni objektivi za »FF« ali »crop« kamere pa mu v kakovosti zapisa ne pridejo blizu.


16mm


16mm center slike od zaslonke f/2.8 do f/22


16mm rob slike od zaslonke f/2.8 do f/22


20mm


20mm center slike od zaslonke f/2.8 do f/22


20mm rob slike od zaslonke f/2.8 do f/22


24mm


24mm center slike od zaslonke f/2.8 do f/22


24mm rob slike od zaslonke f/2.8 do f/22


28mm


28mm center slike od zaslonke f/2.8 do f/22


28mm rob slike od zaslonke f/2.8 do f/22



16mm Tokina...


16mm Sigma 12-24mm. Sigma ima opazno vinjetiranje, temnenje robov.


24mm, f/8, center slike. Levi par, Tokina - Sigma. Desni par Tokina - Sigma. Opazno boljši kontrast, ločljivost, barvni zapis Tokine.


24mm, f/8, rob slike. Levi par, Tokina - Sigma. Desni par Tokina - Sigma. Opazno boljši kontrast, ločljivost, barvni zapis Tokine.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com