Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S Test

Avtor:Matjaž Intihar
13.08.2015 12:18
Stran:

1.Uvod / 2.Kakovost slike / 3.Zaključek

Zaključek

Objektiv Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S mi je s kamero Nikon D7200 odlično služil na FotoPOTEPu po Aljaski. Predvsem pri fotografiranju živali bi mi prišla prav nekaj daljša goriščnica, vendar komur je pomembna na FotoPOTEPu kompaktnost, dobra svetlobna moč in odlična kakovost slike, potem ni dileme.
Objektiv Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S nudi veliko. Prava PRO robustnost, odlična kakovost slike, stabilizacija, ultrasonic ostrenje…
Menim, da je odlična izbira za vse napredne fotografe, katerim nekaj 100€ (pri nas točno 330€) pomeni več, kot imeti original.
V razmerju cena, kakovost, objektiv  Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S nima konkurenta. V enem izmed testov sem celo prebral, da za Nikon kamere (objektiv ima bajonet samo za njih) ni boljšega objektiva v razmerju cena, ločljivost zapisa.

Ja, objektiv Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S je res dober. In, če ravno ne potrebujete f/2.8, vam bo odlično služil tudi pri profesionalnem delu.
Kot sem zapisal že v uvodu. Tokina je s tem objektivom tudi v digitalni dobi pokazala svojo filozofijo in moč.

 

Na Tokina objektivih boste opazili še sledeče pomembne oznake:

AT-X (Advance Tecnology-Extra) serija objektivov
AT-X Pro (Advance Tecnology-Extra Professional) serija objektivov višje serije
S (Ultra Sonic) ring magnetni sistem delovanja ostrenja
VCM (Vibration Correction Module) sistem stabilizacije slike
SD (Super Low Dispersion) posebno brušene leče za čim manjšo barvno aberacijo ter razpršitev svetlobe in z njo povezanimi napakami
AS (Aspherical) posebno brušena asferična leča, ki omogoča, da se lahko v samem objektivu za enako ali celo višjo kakovost uporabi manj leč
WR (Water Repellent) - premaz leč, iz katerega lažje odstranimo vodne kaplje in prstne odtise
IF (Internal Focusing) ostrenje preko notranje skupine leč. Objektivu se dolžina med ostrenjem ne spreminja)

 

 


 

Dilema f/2.8 ali f/4

Fetiš svetlobne moči in odprtih zaslonk ne popušča. Kot, da le to kaže na kakovost in uporabnost objektiva. Vedno je tako. Vsaka lastnost ima svoje prednosti in slabosti.
Svetlobna moč f/2.8 je še kako dobrodošla pri slabši svetlobi ali, ko želimo čim bolj kratke čase osvetlitve, še manj globinske ostrine. Vendar na koncu to tudi nekaj stane in predvsem težje je.
Pri f/4 je treba v slabi svetlobi dvigniti ISO za eno vrednost, če želimo enake čase osvetlitve. Vendar pa je objektiv cenejši in predvsem lažji.
Večkrat se objektivi 70-200mm uporabljajo tudi za fotografiranje portreta ali v studiju. Vedite, da še pri f/4 je lahko ostrega samo pol obraza. Tako da f/2.8 v teh primerih sploh nima prednosti.
Še največkrat je f/2.8 zaželena v poročni (kreativnost), športni (kratki časi) in reporterski (malo svetlobe) fotografiji. V drugih primerih motiva, je začetna f/4 povsem zadovoljiva zaslonka.
In cenovno. Pri nas dobimo objektiv Tokina AT-X 70-200mm f/4 FX VCM-S za cca. 870€. Za original Canon ali Nikon 70-200mm f/4 s stabilizacijo in za Tamron 70-200mm f/2.8 s stabilizacijo bi odšteli cca. 1200€.

Dilema IS (stabilizacija slike) ali ne

Optični sistem stabilizacije slike je že stara Canon domena. No, prvi so to uporabno funkcijo prenesli v fotografsko optiko (1985). Sistem je zelo uporaben, ne pa vsemogočen. Napačno je razmišljanje, da z uporabo te funkcije se lahko fotografira z mnogo krajšimi časi. Vse je odvisno od tresenja in premika kamere v trenutku proženja. Včasih pri 200mm tudi 1/1000 ni dovolj za nestreseni posnetek. Vendar sistem je v praksi uporaben, pomaga, toda doprinese veliko pri ceni teh objektivov.
Tokina ga ima sedaj tudi v svojih objektivih. Imenuje se VCM (Vibration Correction Module).

Objektiv je za test posodilo podjetje Foto Beseničar d.o.o.

 
Avtor: Matjaž Intihar

1.Uvod / 2.Kakovost slike / 3.Zaključek

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com