Naročite se na enovice

 http://www.cyberstudio.si/
http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587

“Time laps” tehnika - FotoNAMIG

09.03.2017 21:04

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

Ste že videli video zapis gibljivih slik, ki je bil drugačen od pravega zveznega zapisa? Slike se premikajo v stopnjah, vendar nam prikaz zaradi hitrosti predvajanja še vedno deluje kot video.

Vse skupaj gre hitro. Potovanje sonca od sončnega vzhoda do zahoda, lahko predstavimo v nekaj sekundah. Prav tako odprtje cveta ob sončnem vzhodu, do njegovega zaprtja ob zahodu. Postopek našega nekaj urnega dela se pred nami v filmu odvije v 30 sekundah.

Tehnika zapisa se imenuje “Time laps” (časovni zamik).

Brez stojala ne bo šlo. Če piha veter, ga je treba še dodatno obtežiti, da se kasneje v filmi ne vidijo zelo moteči tresljaji.

 

Če snemamo video, le tega zajamemo s 30 ali 60 slikami v sekundi. Video se nato predvaja odvisno od tehnologije s 24, 25 ali 30 slikami v sekundi.

Ko delujemo v tehniki časovnega zamika, kader fotografiramo v izbranem času in z zaporednimi posnetki. Časovni zamik med posnetkoma je lahko od sekunde do nekaj minut, dni. Odvisno kako dolgo obdobje želimo posneti in kako natančno, ter časovno ga predstaviti.

V normalnem video zapisu snemamo s 24, 25 ali 30 slikami v sekundi (svs). Če želimo gledati video dolg dve minuti s 24svs, bo sestavljen iz 2880 sličic.

Za izdelavo videa s časovnim zamikom (Time laps) v bistvu podaljšamo intervale zajema, katere kasneje združimo in pohitrimo v zapis 24, 25, 30svs.

Recimo, če želimo fotografirati prikaz od sončnega vzhoda do zahoda, ki traja 12 ur in smo naredili posnetek vsako minuto, dobimo 720 posnetkov. Ko jih združimo v zapis 24svs, dobimo 20 sekund videa, ki nam predstavi dogajanje v 12 urah.

Da lahko fotografiramo s tehniko časovnega zamika, moramo zadostiti par pogojem. Najprej nam mora kamera omogočati fotografiranje v načinu zaporednega fotografiranja. V nastavitvah poiščite ali kamera ima funkcijo “Time laps”, oziroma to omogoča preko zunanjega prožilca s to funkcijo.

Kamere med delovanjem ne smemo premikati, zato je stojalo obvezno, ali jo moramo pustiti cel čas na trdni podlagi. Za izvedbo “Time laps” s premikom, se mora uporabiti posebne tehnične pripomočke.

Tudi način programske nastavitve, nastavitve beline in ISO je odvisen od namena našega videa z zamikom. Če snemamo nekaj dni, lahko uporabimo avtomatske nastavitve. Ko snemamo v kratkem obdobju nekaj minut, je najbolje ročno izbrati zaslonko, čas in ISO. Bolje je izbrati avtomatiko časa. Mi izberemo zaslonko, kamera ob drugačni svetlobi spremeni čas osvetlitve. Če nam na istem motivu spreminja zaslonko, se kasneje lahko opazi premik ostrine po globini.

Če se svetloba spreminja v večjem razmerju in želimo vedno enak čas osvetlitve in zaslonko, lahko uporabimo funkcijo Auto ISO.

Teh nasvetov, možnosti, je veliko. Vsi pa so potem s pomočjo izkušenj, izkoriščani pri točno določenih motivih.

Interval timer shooting funkcija v meniju kamer Nikon.

MENU kamere Canon. Večina kamer DSLR nudi funkcijo Interval timer. Pod njo so nastavitve za zajem. Koliko posnetkov, na koliko sekund se prožijo.

Nekatere kamere nam nudijo možnost zajema večih posnetkov v intervalih in ob končanem zajemanju, kamera sprocesira že izdelan video.

 

Da uporabimo prave nastavitve glede zamika posnetka in drugih nastavitev, je potrebno kar nekaj prakse in preizkusov. Tako se lažje odločamo med nastavitvami glede razmerja časa med posnetki in izbiri tehničnih lastnosti ob naših motivih.

Ko izbiramo čas med posnetki in dolžino fotografiranja se oziramo glede na motiv. Če fotografiramo skozi cel dan, so lahko časi med posnetki daljši. Recimo minuto, deset…

30 posnetkov je bilo zajetih v 180 sekundah. To je komaj za 1 sekundo videa.

 

Če želimo v samo 10 sekundah prikazati gibanje v lepem zveznem zapisu morajo biti krajši zamiki med fotografijami. Vendar redko kdaj naredimo manj kot 300 posnetkov, oziroma je interval med prvim in drugim krajši od 10 minut.

Seveda je vse skupaj odvisno od vaše kreativnosti, idej, želji po efektu ali dolžini predstavitve. Za kakšne znanstvene oddaje snemajo leta, naredijo posnetek na dan ali več dni. Spet drugi hitro gibanje zajamejo v nekaj minutah in v razmiku med posnetkoma ene sekunde.

Tehnika ni zahtevna, le nekaj vaje potrebujemo. Na spletu je obilo nasvetov kako začeti in nato sestaviti film. Z nekaj vaje boste lahko naredili zanimive filme s časovnim zamikom.

Kot pri vseh predstavitvah velja, ne bodite z videom predolgi. 10 sekund bo za naše prve preizkuse dovolj. Za to pa je treba posneti 300 - 500 fotografij, v časovnem zamiku med nekaj sekundami do minute. Odvisno kaj želite predstaviti.

Na spletu dobite več programov za združevanje fotografij.

Sam uporabim kar enak program kot za izvedbo videa. To je program iMovie za platformo Apple, oziroma za Windows, Windows Movie Maker.
Priporočljivo je fotografije že v naprej pripraviti na želeno velikost. Recimo za polni HD format na 1920x1080 točk. Količina podatkov iz 300 in več fotografij je enormna. Fotografije lahko pomanjšate v programu Lightroom pri funkciji Export, ali v Photoshop s funkcijo Image Processor (članek).

 

Primera

Na YouTube stran e-Fotografija sem dodal dva Time laps zapisa iz našega FotoPOTEPa po Islandiji. Za višjo kakovost ogleda vodeo nastavite na HD ločljivost.

Ledeniška laguna
Pred nami je ledenik. Jezero ki je nastalo zaradi topljenja ledu nosi večje kose. Vendar je premik plošč tako počasen, da ga komaj opaziš. Šele po nekaj minutah vidiš, da se je ledeni kos premaknil za nekaj 10 metrov.
Kamero sem na robu jezera postavil na stojalo. Preko menija izbral možnost zajema 600 posnetkov v časovnem zamiku 5 sekund. Glede nastavitve osvetlitve in korekture bele barve smo lahko vedno v dilemi. Lahko so dramatični pogoji od močne oblačnosti do direktne sončne svetlobe. V večini primerov sam izberem M ročni način izbire časa in zaslonke. Če so svetlobni pogoji hitro spreminjajoči, ali če se fotografira skozi daljše časovno obdobje, izberem avtomatiko časa. Tako kamera spreminja čas.
Pri tem motivu sem izbral f/11 in kameri prepsutil izbiro časa. Vendar skozi ves čas fotografiranja večjih svetlobnih sprememb ni bil.

 

Nevihtni oblaki
Ta video predstavlja napako. Za motiv sem izbral hitro premikajoč nevihtni oblak. Ker sem bil oddaljen od motiva sem uporabil goriščnico 200mm. Lahko popotniško stojalo ni bilo kos sunkom vetra in kot opazno, se ta video trese. Za time laps v takih pogojih potrebujete težko, ali obteženo stojalo. Če ima vaš teleobjektiv obročni nastavek za stojalo, ga pritrdite na tem mestu. Če je potrebno, stojalo še obtežite z vrečko peska ali kamnov. Večina stojal ima na srednji palici na spodnjem delu manjši kaveljček za možnost obtežitve.

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com