Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Telekonverter / Optični pripomoček katerega morate imeti

Avtor:Matjaž Intihar
05.01.2005 18:12

 

2X-ni telekonverter KENKO

 

Seznanili smo se že z objektivi, vmesnimi obročki in predlečami za makro fotografijo. V tem prispevku pa si preberite nekaj več o telekonverterju, majhnem in cenenem pripomočku, ki nam omogoča povečati goriščno razdaljo objektiva.

 

Kako posneti oddaljen motiv s klasičnim ali tele zoom objektivom, če ga le ta še vedno premalo približa?

 

Kdor nima možnosti, da bi kupil dodaten objektiv z daljšo goriščnico, ali pa tak objektiv že ima in ga zaradi dodatne teže pušča doma, si takšno vprašanje zastavi pogosto. Kar se tiče cene in majhne teže, je odgovor enostaven.

 

 

Krištof Kolumb je že pred davnimi petstotimi leti odkril Ameriko. Mnogi hobi fotografi pa še vedno jadrajo brez telekonverterja in tako jim mnogo oddaljenih motivov ostane neodkritih. EOS 50e, 70 - 210mm f/4 in 2X - telekonverter

 

Hobi fotografi si ne kupujejo dragih in svetlobno močnih enogoriščnih teleobjektivov, ki so namenjeni predvsem profesionalnim fotografom. Za hobi fotografe so glede cene bolj primerni in dosegljivi objektivi s spremenljivo goriščno razdaljo (zoom objektivi). Hobi fotograf ponavadi kupi samo en zoom objektiv z daljšo goriščno razdaljo, če pa jih ima več, zaradi teže ne nosi vedno vseh s seboj.

Podjetja, ki izdelujejo objektive, imajo v svojem programu tudi močne zoom objektive. Za hobi fotografa imajo zadovoljivo kakovost leč in mehanike. Od tele zoom objektivov so najbolj razširjeni tisti z goriščnicami okoli 70 - 200 mm, 75 - 300 mm, 200 - 400 mm, 170 - 500 mm in drugi. Različic je veliko, odvisno od proizvajalca.

Toda tudi tako dolge goriščnice včasih ne zadoščajo. Radi bi si še bolj približali motiv, pa nam vedno zmanjka nekaj deset milimetrov dodatne goriščne razdalje. Tu nam lahko priskoči na pomoč telekonverter.

Telekonverter je censko dosegljiv pripomoček za povečanje goriščne razdalje objektiva. Cena je sprejemljiva za vsakega hobi fotografa. Najcenejšega dobite že za 15.000 tolarjev. Velika prednost pa ni samo v ceni, je tudi majhen in lahek glede na objektiv. Meri samo nekaj centimetrov, pa tudi teža je zanemarljiva, tako da ga lahko vedno nosimo s seboj. Telekonverterji omogočajo povečati goriščno razdaljo za 1,4-krat ali do 2-krat (odvisno od izvedbe) in so zaradi že naštetih lastnosti dobrodošel dodatni del fotografove opreme.

S sodobnimi telekonverterji se tudi kakovost posnetka bistveno ne poslabša. Še največkrat je vidna izguba svetlobe in ostrine ob robovih, vendar je taka izguba svetlobe in ostrine velikokrat odvisna tudi od kakovosti samega objektiva. Nekateri objektivi pri močnejših goriščnicah že v osnovni izvedbi izgubljajo svetlobo in ostrino ob robovih slike.

Telekonverterji, tudi tisti od neodvisnih proizvajalcev, imajo vse kontakte za povezavo kamere in objektiva, tako da povezave ostanejo nepretrgane, kadar ga vstavimo.

Telekonverterji imajo tudi slabosti. Vendar so majhne v primerjavi s tem, kaj nam dobrega ponujajo. S telekonverterjem s faktorjem povečave 1,4-krat izgubimo za eno zaslonko svetlobe. Pri dvakratnem konverterju pa celo dve zaslonki, kar zelo občutimo pri objektivih s slabo svetlobno jakostjo. Glede na to, da samo izredno dragi zoom objektivi premorejo najmanjšo zaslonko 2,8, ti pa niso primerni za žep hobi fotografa, smo z drugimi svetlobno slabšimi objektivi primorani uporabljati ročno ostrenje. Kamere nižjega in srednjega cenovnega razreda zaradi slabših senzorjev ne zmorejo ostriti avtomatsko, če objektiv nima svetlobne jakosti vsaj 5,6. Boljše kamere zmorejo ostriti tudi pri zaslonki 8.

Klasični zoom objektivi premorejo svetlobne jakosti od 3,5 do 5,6, nekateri močnejši tele zoom objektivi še slabše in komaj zadostijo senzorjem za avtomatsko ostrenje.

Preskusil sem kar nekaj kamer in samo tiste iz cenovno visokega razreda so zmogle z dvakratnim telekonverterjem avtomatsko ostriti pri svetlobni jakosti 4. Nič drugače ni danes v digitalni tehnologiji. Tehnologijo ostrenja so samo prenesli iz starih analognih kamer. V tem elemntu so proizvajalci zaradi razvoja digitalne tehnologije krepko zaspali.

Telekonverter sem preskusil na več različnih zoom objektivih pod različnimi svetlobnimi pogoji. Tako sem ga v vseh letih, odkar ga uporabljam, preskusil na različnih objektivih. Te fotografije so bile posnete z objektivi: 28 - 80 mm, 70 - 210 mm, 75 - 300 mm, 200 - 400 mm in 170 - 500 mm.

Na fotografijah lahko opazite, da ni bistvenih razlik v kakovosti posnetka, kadar je med kamero in objektivom konverter. Kar je slabo, predvsem v zimskem času brez snega in odbite svetlobe, je izredno slaba moč svetlobe, tako da je treba obvezno fotografirati s stativom ali pa s svetlobno zelo občutljivim filmom. Kljub popoldanski sončni svetlobi sem z objektivom 170 - 500 mm s svetlobno jakostjo 6,3 in dvakratnim konverterjem s filmom občutljivosti 1600 ASA komaj uspel doseči 1/1000 sekunde, da sem nekaj posnetkov naredil brez stativa. Vendar se kljub tisočinki na veliki povečavi vidi, da je posnetek zaradi tresljajev neoster.

Ker telekonverter ni fotografski pripomoček, ki ga uporabljamo vsak dan ampak samo občasno, smo lahko zadovoljni kljub nekaterim slabostim. Pomagal nam bo, da bo motiv bližje in da ga bomo lahko bolje posneli.

 

 

28mm. Širokokotnim objektivom ne nastavljamo telekonverterja za podajlšanje goriščnice. Velik vpadni kot in drugačna konstrukcija leč nam s pomočjo telekonverterja doprinese preveč popačenja, glede na pridobljeno goriščnico. Bolje je kasneje narediti izrez.

 

 

70mm

 

 

210mm

 

 

210mm in 1,4X-ni telekonverter

 

 

210mm in 2X-ni telekonverter

 

 

RAZLIKA MED GORIŠČNIMA RAZDALJAMA 50 mm in 1000 mm. Zgornji posnetek sem posnel s standardnim 50 mm objektivom, spodnjega pa z zoom objektivom 170 - 500 mm in dvakratnim telekonverterjem.

 

 

Sigma 170 - 500mm in 2X-ni telekonverter.

 

 

V fotografski dobi, ko še ni bilo zoom objektivov ali pa so bili zelo redki in dragi, smo s telekonverterjem tudi klasične 50 mm objektive spremenili v majhen, vendar dobrodošel teleobjektiv. 50 mm objektivi so v dobi zoom objektivov zatonili v pozabo in jih uporabljajo samo še tisti, ki potrebujejo močno svetlobno jakost za malo denarja. Malokateri današnji hobi fotograf ve, da je bil 50 mm objektiv včasih standardni objektiv, tako kot danes zoom objektivi 28 - 80 mm. Vendar pa so ti objektivi imeli svetlobno jakost vsaj 1 : 2,8, česar danes ne zmore noben zoom objektiv.

 

 

50mm in 2X-ni telekonverter.

 

 

210mm in 2X-ni telekonverter.

 

 

50mm in 2X-ni telekonverter

 

 

50mm in 2X-ni telekonverter.

 

 

Oba posnetka sem posnel z enakim telekonverterjem in različnima tele-zoom objektivoma, zgornjega s SIGMO, spodnjega pa s TAMRON.

 

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com