Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Sony Alpha 55 (A55) – Prvi praktični preizkus

Avtor:Matjaž Intihar
09.09.2009 14:49
Stran:

Prvi pravi Sony z izmenljivimi objektivi

Po prevzemu foto oddelka Konica Minolta je junija 2006, Sony predstavil (predstavitev iz Maroka) svojo prvo fokamero iz razreda DSLR, model Alpha 100. Pogumen vstop med kamere visokega razreda z izmenljivimi objektivi sicer ni prinesel revolucionarnih novosti, vendar se je vseeno takrat fotografski svet fotokamer vsaj malo spremenil.

Če je že med kompaktnimi digitalnimi fotokamerami ime Sony, Panasonic, Casio, Samsung postalo nekaj povsem znanega in primerljivega s Canon, Nikon, Olympus, Pentax, se je z vstopom Sony med DSLR ponudnike tudi tu počasi začelo spreminjati. »Pravi« fotografi so malo zavihali nos, novodobni ljubitelji fotografije, ki pa niso obremenjeni s »superiornostjo« Canon ali Nikon kamer in tisti, ki še vedno prisegajo na nekdaj vrhunsko Minolto pa so si oddahnili. Končno nekaj novega, svežega in drugačnega.

Vendar s kamerami Alpha 100, Alpha 700, Alpha 900 in kasnejšimi modeli A serije Sony še ni ponudil tistega, kar bi lahko prepričalo širše množice. Enostavno so povzeli tehnologijo Konica Minolta in tako bili samo bolj ali manj dober konkurent velikima Canon in Nikon.

Tu pa je hočeš nočeš boj z njima že na začetku izgubljen. Enostavno sta oba preveč prepoznavna, kakovostna in s širokim izborom ponudbe dodatne opreme, da Sony ni uspel pridobiti kakšnega večjega kosa pogače razreda DSLR.

Ob preizkusu Sony fotokamer DSLR sem še vedno v kameri videl del Minolta filozofije in znanja. Seveda v tem ni nič slabega, le tisti novi dodatni Sony del, je bil premalo izražen in nekonkurenčen. Tako so Minolta uporabniki zamenjali sistem, ljubitelji Sony napredne elektronske znamke, pa niso videli vajene drugačnosti. Osebno mi je zelo žal in to večkrat poudarim, da so med ponudniki kamer DSLR obstala samo še japonska podjetja, da se je tudi med njimi v zadnjih 30 letih naredil velik osip in da poznamo samo še Canon, Nikon, Olympus, Pentax ter Sony. In v zadnjem letu sta opešala še Olympus in Pentax.


Zaslon je vrljiv. Kamera ima vgrajen tudi GPS sprejemnik in ob sliki se zapišejo podatki o lokaciji.

S tem ne pridemo več daleč od resnice, da kdor se danes resno ukvarja s fotografijo lahko poseže samo še po Canon ali Nikon. Napredni ljubitelji fotografije in hobi fotografi pa bolj kot po Olympus ali Pentax raje posežejo po Sony ali celo Panasonic.

Kot že omenjeno. Danes tekmovati v svetu »pravih« kamer DSLR s Canon in Nikon nima smisla. Enostavno sta zaradi dolgoletnega delovanja v profesionalnem svetu, s kopico bogatih izkušenj in obilo prednosti v razvoju in predvsem dodatni opremi v veliki prednosti. Vstop med uporabnike kamer DSLR pomeni tudi odločitev za sistem. In če nimaš širše baze uporabnikov, boš zaradi premajhne prodaje težko konkurenčno razvijal novosti. Minolta (že pred leti), Olympus in Pentax so to že izkusili. Sony prav tako, vendar še vedno vidi možnost da se jima počasi pridruži predvsem v ponudbi za napredne hobi fotografe.


Za že zahtevne fotografe so na voljo nastavitveni gumbi in nastavitve preko zaslona, ki jih priključimo z gumbom Fn.

Olympus in Panasonic sta prva spoznala, da vztrajati in jemati tržni delež Canon ali Nikon v razredu DSLR ne bo šlo brez enormnih dolgoletnih vlaganj. Vedela sta, da je treba poiskati tržne niše in tako prevzeti kupce, ki jim velike, nerodne kamere ne nudijo toliko več, da bi upravičile za njih druge pomanjkljivosti. Konec koncev, razred zrcalno refleksnih kamer nikoli ni presegel 10% trga vseh fotokamer. Danes, ko mnogi fotografirajo z mobilnimi telefoni pa je ta odstotek še krepko manjši. Torej, če ne moreš ponuditi vsega in prevzeti resni delež Canon in Nikon, potem naredi drugače. Olympus in Panasonic, sta naredila kameri, ki nudita kompaktnost z visoko kakovostjo slike in možnost menjave objektivov. Sony jima je sledil s kamero NEX. Ta pe je trenutno najbolje prodajana fotokamera na Japonskem.

Toda, to nikakor niso fotokamere, ki bi zadovoljile apetite fotografov, ki želijo še nekaj več, še vedno pa bi radi večjo enostavnost uporabe in predvsem tehnološke »bonbončke«. In kako ter kje napasti Canon ali Nikon?


Solidno ohišje, z dobrim držalom.

Zanimiv odgovor na dobro prodajo fotokamer DSLR, Canon EOS 550D in Nikon D3000, D5000 je zdaj pripravil Sony. Modeli iz serij Sony Alpha 2xx, 3xx in 5xx, so le preveč podobni zgoraj omenjenim iz konkurenčnega tabora in ne nudijo večjih razlik, da kupci ne bi raje posegli po bolj zvenečih »profesionalnih« imenih.

Toda Sony razmišlja in konec avgusta so predstavili dve novi kameri, ki na prvi pogled delujeta povsem iz razreda DSLR, vendar sta tehnološko drugačni. Kameri A33 in A55 se na zunaj ne razlikujeta veliko od serije A2xx, vendar pa kameri za prenos slike v iskalo ne uporabljata več gibljivo zrcalo in tudi slika v iskalu je sedaj prenesena preko manjšega zaslona. Torej kameri, ki na zunaj delujeta kot DSLR, izkoriščata enako veliko tipalo (APS-C), uporabljata vse izmenljive Alpha objektive, imata pa elektronsko iskalo (EVF).

Ob sami predstavitvi kamer Sony A33 in A55 sem bil bolj kot ne ravnodušen. Še en poizkus »nekaj vmes«, sem si dejal. Pritegnil me je le sistem delno odbojne folije namesto zrcala, ki prepušča večji del svetlobe na tipalo, manjši pa na tipalo za avtomatsko ostrenje (AF), ki je sedaj v zgornjem delu glave kamere, kjer je pri klasičnih fotokamerah prizma.

Ko sem potegnil prvo črto nad videnimi podatki, me kamera kot taka, niti ni preveč zanimala. Pol prozorno folijo, ki zamenjuje klasično refleksno zrcalo poznamo že iz leta 1965, ko je sistem prenosa svetlobe na film in v iskalo uporabil Canon v fotokameri Pellix (članek ��" Foto tehnika skozi čas). Da kamera uporablja namesto prenosa slike do očesa EVF namesto prizme, je lahko prej slabost, kot napredek in sistem že poznamo iz megazum kompaktnih fotokamer. Torej, iz pogleda »resnega« fotografa, nič posebnega!

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com