Naročite se na enovice

http://www.hp-kartuse.si
http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

 

Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM / »Must have« objektiv za "crop" fotografe

Avtor:Matjaž Intihar
08.03.2011 15:24
Stran:

Kakovost slike
Pri širokokotnih objektivih je ocena kakovosti zapisa dvorezen meč. Izredno širok kot nam vedno prinese množico drobnih majhnih detajlov. Marsikdo pričakuje vrhunsko ostrino tudi med njimi. Vendar je ni. Iz nekega normalnega pogleda niti ni pomembna. Ločljivost objektiva Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM je povsem zadovoljiva pri bližnjih motivih. V normalnem praktičnem pogledu je odlična. Na proti objektivu Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (test) je objektiv z opazno višjo kakovostjo zapisa. Menim, da je v svojem razredu objektivov z začetno goriščnico do 10mm, za »crop« kamere Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM trenutno optično najboljši objektiv.
Barvni zapis je zelo močan, kot da bi objektiv podosvetljeval za zaslonko. Do f/11 je po ločljivosti odličen. Naprej pa se ločljivost že opazno izgublja. Torej, ta objektiv izkoriščajte pod f/11. Kar pa niti ne bo težko, saj nam za veliko ostrine po globini slike ni treba bolj zapirati zaslonke. Majhna goriščnica poskrbi za to.


Objektiv je linearni z odlično korigiranim popačenjem.


Če na objektivu pustimo kovinski obroč, dobimo efekt ribjega očesa. Vendar to ni 180 stopinjska fotografija.


8mm na Canon EOS 60D. Na Nikon, Pentax, Sony kamerah, ki imajo malenkost večje tipalo kot Canon, se lahko doseže po širini slike še za 2-3mm širši kot zajema.


8mm, center slike od f/4.5, f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.


8mm, rob slike od f/4.5, f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.


10mm, center slike od f/5, f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.


10mm, rob slike od f/5, f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.


16mm, center slike od f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.


16mm, rob slike od f/5.6, f/8, f/11, f/16 in f/22.



Canon EF-S 10-22mm, Sigma 12-24mm (FF), Sigma 8-16mm, Tokina 16-28mm (FF)


Primerjava Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM in Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Sigma pokaže svojo odličnost. Kot že zapisano na začetku preizkusa si Sigma želi in lahko uspe samo v posebnih goriščnicah. In pri tem objektivu so se potrudili. Ima trenutno najširši kot med zum objektivi za "krop" kamere, je cenejša od Canon ali Nikon "krop" linearnih zum objektivov z začetno goriščnico 10mm in optično je boljša.
Toda tudi tu se postavlja vprašanje. Ali tako ekstremni široki kot potrebujete? Kajti Sigma nas popelje samo do goriščnice 16mm. Canon do 22mm in Nikon do 24mm.
V tej primerjavi se vidi, da je Sigma odlično optično korigirana, z res minimalnim vinjetiranjem (temnenje robov), minimalno kromatsko aberacijo (zamik barv), odlično korigiranim odbojem direktne svetlobe in boljšo ostrino.



Sigma 8mm na Canon EOS 60D


Canon 10mm na Canon EOS 60D. Samo dva milimetra daljša goriščnica na proti Sigma vendar opazno ožji kot zajema.


Levo Sigma - Canon pri f/4.5, desno Sigma - Canon pri f/8, center motiva pri goriščnici 10mm.
Ostrina in kontrast je na strani Sigme.


Levo Sigma - Canon pri f/4.5, desno Sigma - Canon pri f/8, rob motiva pri goriščnici 10mm.
Ostrina in kontrast je na strani Sigme. Canon ima zelo opazen zamik barv (kromatsko aberacijo).


Levo Sigma - Canon pri f/5.6, desno Sigma - Canon pri f/8, center motiva pri goriščnici 16mm.
Ostrina in kontrast je na strani Sigme.


Levo Sigma - Canon pri f/5.6, desno Sigma - Canon pri f/8, rob motiva pri goriščnici 16mm.
Ostrina in kontrast je na strani Sigme. Pri Canon se kromatska eberacija skoraj izniči. Je pa Sigma zelo dobro korigirana.



Canon EF-S 10-22mm, Sigma 12-24mm (FF), Sigma 8-16mm, Tokina 16-28mm (FF)

Primerjava s Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 DG HSM in Tokina AT-X 16-28mm f/2.8 D
V primerjavi z objektivi za polni format (FF), hitro opazimo težave močno izbočenih prednjih leč. S sestrsko Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 sta si pri primerljivem kotu zajema podobni. Čeprav je zapis ločljivosti na strani FF objektiva in kamere Canon EOS 1Ds MkIII. Za to pa polnoformatni objektiv bolj vinjetira.
Obenem sem preizkusil še novi objektiv Tokina AT-X 16-28mm f/2.8 D (test bo objavljen marca), ki je tudi namenjen za kamere polnega 35mm formata. 10mm na Sigmi in Canon "krop" kameri, prinese podoben kot zajema kot 16mm na Tokina in FF kameri (pri Nikon, Pentax, Sony kamer nekaj več). Razlika v ločljivosti zapisa je opazno na strani Tokine. Vendar, to niti ni prava primerjava za kamere z manjšimi tipali, če potrebujemo na njih ekstremno široke kote.


Sigma 8mm, Canon EOS 60D.


Sigma 12mm, Canon EOS 1Ds MkIII. Opazno je močno vinjetiranje.


Tokina 16mm na Canon EOS 1Ds MkIII.


Levo Sigma 8mm na EOS 60D - Sigma 12mm na EOS 1Ds MkIII pri f/5.6, center slike.
Desno Sigma 8mm na EOS 60D - Sigma 12mm na EOS 1Ds MkIII pri f/5.6, rob slike.
Ostrina in kontrast je na strani polnoformatne Sigme, na Canon EOS 1Ds MKIII.


Levo Sigma 16mm na EOS 60D - Sigma 24mm na EOS 1Ds MkIII pri f/5.6, center slike.
Desno Sigma 16mm na EOS 60D - Sigma 24mm na EOS 1Ds MkIII pri f/5.6, rob slike.
Ostrina in kontrast je na strani polnoformatne Sigme, na Canon EOS 1Ds MKIII.


Levo Sigma 10mm na EOS 60D - Tokina 16mm na EOS 1Ds MkIII pri f/8, center slike.
Desno Sigma 10mm na EOS 60D - Tokina 16mm na EOS 1Ds MkIII pri f/8, rob slike.
Ostrina in kontrast je na strani polnoformatne Tokina, na Canon EOS 1Ds MKIII.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com