Naročite se na enovice

http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

Sigma 18-250mm OS in Tamron 18-270mm VC / Test

Avtor:Matjaž Intihar
18.08.2009 09:00
Stran:

 

Kakovost slike

 

Oba objektiva sem preizkusil na Nikon D5000. Na spodnjih fotografijah opazimo razliko v kakovosti zapisa v prid Sigme predvsem v pogledu celotnega razmerja goriščnic in zaslonk. Tamron riše dokaj hladno (proti modri), medtem ko Sigma toplo (rumeno, rdeče). Pri Tamron se hitreje izgubijo drobni detajli in predvsem oddaljeni (neskončno) motivi so opazno z manj ostrine. V ostalih pogojih sta si objektiva zelo podobna v risanju.

Ker sem že preizkusil Tamron 18-270mm VC s Canon 18-200mm IS (test... KLIK) lahko zapišem, da imata Sigma in Tamron kakovostno razmerje zelo ozko, med zaslonkama f/5,6 in f/8 v širokem kotu in f/8 do f/11 v tele območju. Obenem pa je v primerjavi s Canon še opazno večja razlika med zapisom pri odprti in zaprti zaslonki naproti srednjim. Nikon septembra začne prodajati novi 18-200mm VRII. Starejša verzija je imela močno kromatsko aberacijo in menim, da sta trenutno Sigma kot Tamron boljša izbira. Vendar to so samo manjše razlike, ki na koncu prinesejo kompromis med objektivi in končno odločitev kupca. Tega se zavedajo predvsem neodvisni proizvajalci kot sta tudi Sigma in Tamron. Za manj denarja naredijo primerljivo kakovost in večji razpon med goriščnicami. In marsikomu to več šteje. Saj razlike v kakovosti pri svojih fotografijah niti ne opazi, je celo sploh ni, oziroma večini niti pomembna ni. In obratno, kdor želi kakovost si jo tudi izbere, pa če tudi na račun drugih pomanjkljivosti.

Sigma kot Tamron imata zelo malo izraženo vinjetiranje (temnenje robov), kromatska aberacija (zamik barv) pa je za objektive tega "mega zum" razreda lepo korigirana.


18mm osnovni motiv


18mm Sigma. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16


18mm Tamron. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16. Opazna je razlika v tonski vrednosti zapisa. Sigma vleče na tople barve, Tamron na hladne.


18mm Sigma. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16


18mm Tamron. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16


18mm Sigma. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16


18mm Tamron. Zaslonke od leve; f/3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16


35mm osnovni motiv


35mm Sigma. Zaslonke od leve; f/4.2, 5.6, 8, 11, 16, 22


35mm Tamron. Zaslonke od leve; f/4.2, 5.6, 8, 11, 16, 22. Pri 35mm je predvsem na robovih Tamron vidno slabše kakovosti zapisa.


35mm, f/8. Levo Tamron, desno Sigma. Tamron ima v sredini samo malo mehkejši zapis (mala sličica), medtem ko je na robu opazno slabša. Slika ni stresena, saj je bila uporabljena stabilizacija in pri f/8 dosežena 1/800 sekunde.


80mm Sigma. Zaslonke od leve; f/5.3, 5.6, 8, 11, 16, 22.


75mm Tamron. Zaslonke od leve; f/5.3, 5.6, 8, 11, 16, 22.


135mm Sigma. Zaslonke od leve; f/6, 8, 11, 16.


135mm Tamron. Zaslonke od leve; f/6, 8, 11, 16.


250mm Sigma. Zaslonke od leve; f/6.3, 8, 11, 16.


270mm Tamron. Zaslonke od leve; f/6.3, 8, 11, 16.

 

Za višjo kakovost slike je priporočljivo, da se izogibate povsem odprte zaslonke, raje jo zaprite za eno vrednost. Prav tako se izogibajte f/22 in f/32, če ni potrebe. Kontrast in posledično ostrina sta opazno slabša.
Ob preizkusu Sigma in Tamron objektivov sem naredil preizkus kakovosti v primerjavi z dvema Nikon objektivoma, 18-55mm VR in 70-300mm VR. Sledi logično vprašanje, eden megazum ali dva klasična zum objektiva? Neverjetno kako so dodelali megazum objektive (preizkus sledi na http://www.e-fotografija.si/fototesti_objektivi.htm).

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com