Vse debate za ali proti, ne bodo spremenile ničesar. Nova tehnologija je med nami. Določene manipulacije slike so danes tako enostavne in odlično izdelane, da niti ne vemo več kaj je original, kaj je predelava.
Nekateri fotografi so kot na začetku digitalne tehnike zaskrbljeni, da jim bo tehnologija AI odvzela ustvarjalni nadzor. Nikakor! Umetna inteligenca (AI) je zgolj novo orodje, ki ga je mogoče uporabiti za izboljšanje naše kreativnosti.
Spoznajmo se z možnostmi AI tehnologije in jo izkoristimo v svoj prid. Lažje bomo razumeli in videli ta novi fotografski svet, v katerem bo vse močneje vpeta umetna inteligenca. Lahko že zapišem, tu je era fotografije in videa, kot vsesplošne in zavedne manipulacije. Fotograf se lahko resno vpraša, je to sploh še fotografija? Kolikor bo »prave« fotografije sploh še ostalo v današnji podobi. Fotografi bodimo le toliko pošteni, da manipulacijo ne predstavimo za naš doživeti trenutek.
Je to novi, boljši svet? Tehnologija gre naprej. Ustaviti je ne moremo in ni več poti nazaj v počasnejši svet ter nostalgijo, kako je nekdaj bilo. Zdaj je tu nova era fotografije in videa, kot vsesplošne in zavedne manipulacije. Fotograf se lahko resno vpraša, je to sploh še fotografija? Kolikor jo bo sploh še ostalo v današnji podobi.
Časi se zopet spreminjajo. Čez leto dni, bo naročnikove želje po spremembi fotografije moral poskrbeti kar fotograf sam. Z AI prihaja v Photoshop enostavnost dela in predvsem želena hitrost.
Photoshop omogoča spremembo Črno Belih fotografij v barve. Pomaga nam filter Colorize, ki s pomočjo umetne inteligence obarva fotografijo. Kako deluje in kako dobro...
Piksli, piksli, koliko jih ima kamera? Po njih so nepoznavalci še ne dolgo nazaj merili kakovost digitalne kamere. Danes je število točk le še domena resničnih potreb v profesionalni fotografiji.
Na Facebook skupini klub e-Fotografija sem preko aplikacije ZOOM naredil predavanje o novostih novega Photoshop 2021. Video predavanja je dodan v članku.
Urednik si je zaželel malo spremenjen motiv. Na voljo imam več fotografij iste lokacije. Zato bo popravek enostaven in ker bo predstavljena samo ena fotografija, ne bo niti opažen.
Photoshop 2020 nam nudi več novosti. Ena izmed njih je funkcija za hiter izrez ozadja z avtomatsko selekcijo in masko ter brisanjem ozadja.
"Kdor v fotografiji bolje goljufa, boljši je!" Naj bo to z izbiro in pripravo motiva, naravno ali umetno svetlobo, goriščnico objektiva, kakovostjo fotokamere, ali po zajemu s tonskimi popravki in na koncu po lastni presoji, še z večjo ali manjšo predelavo slike.
Če na kakšni fotografiji želite efekt manjše globinske ostrine, ga lahko s programom za obdelavo fotografije hitro ustvarite. Ni nam vedno na voljo objektiv s pravo svetlobno močjo, oziroma v času fotografiranja nismo pomislili na posnetek še z drugo zaslonko.
Najem verzije Photoshop CC je med 10 in 12€ mesečno. V celoti dobimo Photoshop CC in njegova dva podprograma Bridge ter Camera RAW in še Lightroom. Vsi programi se nam v času najema stalno obnavljajo, torej ni treba naložiti ali celo kupovati novih verzij programa.
Večino fotografij ostrimo s funkcijo Unsharp Mask. Vendar imamo večkrat fotografije z veliko drobnimi detajli in robovi, na katerih moramo dodati še večji učinek ostrine, a ne na račun vmesnih tonskih vrednosti.
Večkrat se nam zgodi, da imamo v trenutku proženja predolg čas osvetlitve in stresemo sliko. Na manjših povečavah napake niti ne opazimo. Ko naredimo večjo vidimo, da je posnetek tehnično slab. Zaradi tresenja sta se opazno izbubila kontrast in ostrina zapisa.
Tu se začenja naš trik. Gremo v okno File, odpremo pod okno Automate in izberemo funkcijo Crop and Straigten Photos.
Ti hudič ti. Pa tako sem se trudil z dodatno bliskavico in pivo je tam v Afriki postajalo toplo. In seveda, punce so si želele “lepo” skupinsko fotografijo. No nič ne de. Vem, da je treba narediti več posnetkov, da ena uspe. In ja, lepo je uspela.
Predelava fotografije, oziroma digitalna retuša je že desetletja močno med nami. Težko je ločiti med predelano in fotografijo pravega trenutnega motiva. Prav tako fotografija nikoli ni bila veren zajem originala, saj nam že pogled na 2 dimenziji kateri nam nudi fotografija in 3 dimenzije motiva ne nudita enakosti.
Da z enim posnetkom zajameš celoten slap in osebo pred njim, moraš biti od njega dovolj oddaljen. S pomočjo tehnike zajema večih posnetkov in kasnejšega združevanja v programu, je oseba lahko zelo blizu visokega objekta.
S sodobni kamerami in računalniškimi programi, si lahko na enostaven način pomagamo zajeti celotno panoramo in tako pokazati zanimivo pokrajino v vsej videni in želeni celoti.
Izbrana fotografija se mi je zdela zanimiva, vendar je prostor v katerega se dodaja sliko po višini zelo ozek. Na fotografiji bi moral rezati spodnji del z osebami, ali pa zgornji del s peščinami. Odločil sem se za fotografsko goljufanje.
Funkcija Content-Aware Scale, ali kako pokončno fotografijo raztegniti v ležeči format.
S funkcijo Filter/Distort/Spherize, sem po vertikali slike malo spremenil proporce. Da se izgubi prevelik prazen prostor med prvo mizo z minerali in naslednjimi mizami sem še enkrat izkoristil funkcijo Content-Aware Scale. Tako sem zmanjšal prazen prostor...
Imamo zanimivo fotografijo. Format slike pa nam ni všeč. Kaj če bi naredili panoramo, torej širši format. Program Photoshop je pravo čarovniško orodje. Pa panoramo naredimo.
Fotografija ni več samo razmišljanje o motivu, predhodnem režiranju in na koncu pritisku na prožilec. Digitalna tehnologija nam omogoča več, opazno več. V bistvu že več kot desetletje pišem, »Misli digitalno«!
V večini primerov želimo sliko zajeti tako, da večjih pomembnih svetlih delov ne presvetlimo. Toda, zaradi prevelikih kontrastov je naša slika v temnih tonih brez vidnega zapisa, pretemna, rečemo tudi podosvetljena.
Večina fotografij posnetih s kamerami DSLR višjega razreda, nam ob prvem pregledu slike direktno iz kamere na računalniškem zaslonu, prikaže blede, neizrazite barve. Zato si večina, želi svoj posnetek še dodatno tonsko popraviti.
Večkrat imamo željo narediti tonske korekture samo na določenem delu slike. V našem primeru samo na glavi slike geparda, saj je zaradi pozno popoldanske svetlobe, ki je prihajala iz desne smeri, levi del glave pretemen.
Po 20 letih izgleda kot, da je ta program nekaj sodobnega. Vendar lahko zapišem iz lastnih izkušenj, da je to samo program, ki je po spletu okoliščin postalo pomembno grafično in fotografsko orodje.
Če še ne poznate funkcije Image Processor, jo bomo spoznali skupaj v tokratni predstavitvi podprograma Bridge. Kaj nam ta funkcija prinaša?
Naša učilnica za PhotoShop predstavlja program od njegovih osnov. Spoznali smo že okna in lastnosti pod njimi, okno z orodji (Tools), zdaj pa bomo spoznali okno Preference (prednostne nastavitve) in nekaj zanimivih funkcij, ki so pri delu lahko zelo koristne.
Ne vstopajte v program PhotoShop za vsako ceno, ker naj bi to bil najboljši program profesionalcev. Prav tako pa ne začnite spoznavati enostavnejših programov, če od končne kakovosti fotografije že sedaj želite več. Prehod iz programa na program ni enostaven.
Več boste delovali s programom, več boste preizkušali funkcije menije, hitreje boste spoznali njihove lastnosti. Ko izberete eno izmed želenih funkcij, je treba pri nekaterih prej še izbrati selekcijo (recimo žig) od kje funkcija jemlje možnost spremembe. Večino teh dodatnih lastnosti bomo spoznali v lekcijah, oziroma, program vam sam v novem odprtem oknu pove kaj morate storiti, da boste s funkcijo lahko delovali.
Le PhotoShop si je v svoji 18 letni zgodovini priboril možnost, da je, ostane in obstane kot orodje profesionalnih “retušerjev“ slike. Sprva predvsem v grafični stroki, zdaj tudi v fotografiji.
Naš sprehod skozi program podjetja Adobe, za obdelavo fotografij PhotoShop CS2, bo zapisan v več nadaljevanjih je namenjen predvsem vsem tistim, ki obvladajo “klasično temnico” ali pa programe za obdelavo fotografij šele spoznavajo.
Kadar omenimo obdelavo bitnih slih v PhotoShop-u, vsi pomislimo na obdelavo fotografij z motivi kot so npr. osebe, živali, rože, gore, nebo, kakšen detajl… Kaj pa uporaba PhotoShop-a v tehničnem' (abstraktnem) svetu.
Verjetno ima vsak od nas v kakšnem starem predalu zbledele, marsikdaj celo počene slike iz otroštva. Isto velja za naše (in tudi njihove), le da so njihove slike še bolj zbledele, še bolj počene in v marsikaterem primeru že tako uničene, da se še komaj kaj razbere.
Če greste v vaše župnišče in bi to vprašanje postavili tam živečim, bi vam o tem imeli povedati marsikaj. Če pa vprašate poznavalca Photoshopa, bi vam odgovoril: »Maska. Vzamemo kos zarjavelega železa, izrežemo odprtine za oči ter usta in to je to. Ja no, malo še vse skupaj pobarvamo in to je to!« Mi pa si to oglejmo v nadaljevanju.
Kar nekaj naših zvestih bralcev nas je zaprosilo, da bi v člankih omenjali tudi programe za obdelavo fotografij, ki so brezplačni, imajo pa nekaj podobnih efektov kot n.pr.Photoshop. Seveda je to tudi naša želja, velja pa zapisati, da je tovrstnih foto programčkov toliko, da bi o tem lahko izšla knjiga.
Učke sem pobarval na modro. Ponovno sem uporabljal Layer mask in Adjustment layer. Razen uporabe Healing Brush je celotni dokument zgrajen tako, da ni originalna slikica nič spremenjena.
Fotografija je od nekdaj služila za neke vrste dokazno gradivo, za odraz dejanskega stanja pred objektivom v trenutku, ko je fotograf pritisnil sprožilec. Pa je res tako? Kdor je slišal za fotografijo, je gotovo slišal tudi za retuširanje.
Kaj sploh so maske? Predstavljajte si neko folijo, ki jo odstranjujete ali dodajate in s tem regulirate koliko se vidijo spodnje plasti. V osnovi je maska črnobela plast. Tam kjer je popolnoma bela je neprosojna, popolnoma črna pa spusti skozi prav vse. Kar je vmes sivine temu ustrezen odstotek se vidi skoznjo.
Velikokrat ste že opazili zanimive slike pri katerih je bil del ali večina slike spremenjena v črno belo sliko. Izdelava takih fotografij je bil v preteklosti zapleten postopek, danes pa je s pomočjo programov kot npr. Photoshop dokaj preprost postopek.
Tokratna učna ura magičnih trikov za začetnike se spet osredotoča na Photoshop in njegove bisere. Predstavil bom delo z layerji oziroma po domače sloji, plastmi ali kako drugače prosto po učenih slavistih.
V Photoshopu je med najbolj uporabnimi orodji rezervirano mesto za akcije (oz. če vam je ljubše - skripte ali makro ukaze). Predstavljajte si da imate okroglih 100 fotografij, ki jih želite spraviti na internetno galerijo.
Kako rešiti problem prevelike globinske ostrine kompaktnih kamer v makro fotografiji.
Vse debate za ali proti, ne bodo spremenile ničesar. Nova tehnologija je med nami. Določene manipulacije slike so danes tako enostavne in odlično izdelane, da niti ne vemo več kaj je original, kaj je predelava.
Nekateri fotografi so kot na začetku digitalne tehnike zaskrbljeni, da jim bo tehnologija AI odvzela ustvarjalni nadzor. Nikakor! Umetna inteligenca (AI) je zgolj novo orodje, ki ga je mogoče uporabiti za izboljšanje naše kreativnosti.
Spoznajmo se z možnostmi AI tehnologije in jo izkoristimo v svoj prid. Lažje bomo razumeli in videli ta novi fotografski svet, v katerem bo vse močneje vpeta umetna inteligenca. Lahko že zapišem, tu je era fotografije in videa, kot vsesplošne in zavedne manipulacije. Fotograf se lahko resno vpraša, je to sploh še fotografija? Kolikor bo »prave« fotografije sploh še ostalo v današnji podobi. Fotografi bodimo le toliko pošteni, da manipulacijo ne predstavimo za naš doživeti trenutek.
Je to novi, boljši svet? Tehnologija gre naprej. Ustaviti je ne moremo in ni več poti nazaj v počasnejši svet ter nostalgijo, kako je nekdaj bilo. Zdaj je tu nova era fotografije in videa, kot vsesplošne in zavedne manipulacije. Fotograf se lahko resno vpraša, je to sploh še fotografija? Kolikor jo bo sploh še ostalo v današnji podobi.
Časi se zopet spreminjajo. Čez leto dni, bo naročnikove želje po spremembi fotografije moral poskrbeti kar fotograf sam. Z AI prihaja v Photoshop enostavnost dela in predvsem želena hitrost.
Photoshop omogoča spremembo Črno Belih fotografij v barve. Pomaga nam filter Colorize, ki s pomočjo umetne inteligence obarva fotografijo. Kako deluje in kako dobro...
Piksli, piksli, koliko jih ima kamera? Po njih so nepoznavalci še ne dolgo nazaj merili kakovost digitalne kamere. Danes je število točk le še domena resničnih potreb v profesionalni fotografiji.
Na Facebook skupini klub e-Fotografija sem preko aplikacije ZOOM naredil predavanje o novostih novega Photoshop 2021. Video predavanja je dodan v članku.
Urednik si je zaželel malo spremenjen motiv. Na voljo imam več fotografij iste lokacije. Zato bo popravek enostaven in ker bo predstavljena samo ena fotografija, ne bo niti opažen.
Photoshop 2020 nam nudi več novosti. Ena izmed njih je funkcija za hiter izrez ozadja z avtomatsko selekcijo in masko ter brisanjem ozadja.
"Kdor v fotografiji bolje goljufa, boljši je!" Naj bo to z izbiro in pripravo motiva, naravno ali umetno svetlobo, goriščnico objektiva, kakovostjo fotokamere, ali po zajemu s tonskimi popravki in na koncu po lastni presoji, še z večjo ali manjšo predelavo slike.
Če na kakšni fotografiji želite efekt manjše globinske ostrine, ga lahko s programom za obdelavo fotografije hitro ustvarite. Ni nam vedno na voljo objektiv s pravo svetlobno močjo, oziroma v času fotografiranja nismo pomislili na posnetek še z drugo zaslonko.
Najem verzije Photoshop CC je med 10 in 12€ mesečno. V celoti dobimo Photoshop CC in njegova dva podprograma Bridge ter Camera RAW in še Lightroom. Vsi programi se nam v času najema stalno obnavljajo, torej ni treba naložiti ali celo kupovati novih verzij programa.
Večino fotografij ostrimo s funkcijo Unsharp Mask. Vendar imamo večkrat fotografije z veliko drobnimi detajli in robovi, na katerih moramo dodati še večji učinek ostrine, a ne na račun vmesnih tonskih vrednosti.
Večkrat se nam zgodi, da imamo v trenutku proženja predolg čas osvetlitve in stresemo sliko. Na manjših povečavah napake niti ne opazimo. Ko naredimo večjo vidimo, da je posnetek tehnično slab. Zaradi tresenja sta se opazno izbubila kontrast in ostrina zapisa.
Tu se začenja naš trik. Gremo v okno File, odpremo pod okno Automate in izberemo funkcijo Crop and Straigten Photos.
Poizkusite ta trik sami že doma, še preden vam ideja da željo fotografirati na tak način ob motivu, katerega ne boste več mogli fotografirati.
Ti hudič ti. Pa tako sem se trudil z dodatno bliskavico in pivo je tam v Afriki postajalo toplo. In seveda, punce so si želele “lepo” skupinsko fotografijo. No nič ne de. Vem, da je treba narediti več posnetkov, da ena uspe. In ja, lepo je uspela.
Predelava fotografije, oziroma digitalna retuša je že desetletja močno med nami. Težko je ločiti med predelano in fotografijo pravega trenutnega motiva. Prav tako fotografija nikoli ni bila veren zajem originala, saj nam že pogled na 2 dimenziji kateri nam nudi fotografija in 3 dimenzije motiva ne nudita enakosti.
Da z enim posnetkom zajameš celoten slap in osebo pred njim, moraš biti od njega dovolj oddaljen. S pomočjo tehnike zajema večih posnetkov in kasnejšega združevanja v programu, je oseba lahko zelo blizu visokega objekta.
S pomočjo tehnike večih posnetkov, si lahko odlično pomagamo zajeti celoten motiv, čeprav nam objektiv le tega ne zajame z enim posnetkom v celoti.
Glede poseganja v obdelavo in predelave vaših fotografij, »je vse na nas«! Če boste fotografijo prodali, pa bodo drugi po svoji presoji glede na potrebe fotografije uporabili možnosti obdelave ali predelave.
S sodobni kamerami in računalniškimi programi, si lahko na enostaven način pomagamo zajeti celotno panoramo in tako pokazati zanimivo pokrajino v vsej videni in želeni celoti.
Izbrana fotografija se mi je zdela zanimiva, vendar je prostor v katerega se dodaja sliko po višini zelo ozek. Na fotografiji bi moral rezati spodnji del z osebami, ali pa zgornji del s peščinami. Odločil sem se za fotografsko goljufanje.
Funkcija Content-Aware Scale, ali kako pokončno fotografijo raztegniti v ležeči format.