Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Oskar Karel Dolenc - Tedenski komentar 7

24.01.2013 15:27

 

Oskar Karel Dolenc
Fotografijo lahko gledamo in analiziramo na različne načine. Že star pregovor pravi, da imajo vsake oči svojega«malarja«. Sam rad poudarjam, da je dostikrat manj lahko več. Rad primerjam fotografijo s slikarstvom, le da delujemo na različna načina. Slikar ima v začetku pred seboj prazno platno in nanj nanaša barve in oblike; fotograf pa vidi motiv in z izrezom išče tisto vsebino, katero si je zamislil in jo potem poiskal v določenem okolju. Oba pa morata imeti neko idejo, kaj hočeta povedati. Če poenostavim, slikarji dograjujejo motiv z dodajanjem, fotografi pa z odvzemanjem posameznih elementov na sliki. Tehnika sama tu ni važna, važen je rezultat. Fotografi iščemo motive v vseh možnih okoljih, lahko pa posnetek tudi režiramo , kar še posebej velja za tihožitja, studijsko fotografijo na splošno in še bi lahko našteval. (Članki o fotografiji - Oskar Karel Dolenc)

Pa si poglejmo par avtorjev :

Avtor: Skicirka
Naziv: Minevanja 1/12

Že sam naslov pove, da se je avtor odločil za serijo posnetkov na isto temo in prav zanimivo bo zasledovati njegov ciklus. Posnetek ima vse vsebinske zasnove naslova slike: zbledele barve z znaki propadanja ometa , pa vendar v nekem medsebojnem pastelnem sozvočju, kjer modrozelena polica daje kontrast toplim barvam sten. Za poudarek propadanja in likovni kontrast je v izrez ujel staro stropno luč brez žarnice. Mala ostra okrogla forma v kontrastu z mehkimi kvadrati okenske niše.

Avtor: Chuchubi
Naziv: Solisti in orkester

Avtorica je že znana po svojih zanimivih in likovno dovršenih vedutah Cerkniškega jezera, in tudi ta posnetek je značilen za njeno podajanje narave, pa čeprav jo poznamo tudi kot dobro fotografinjo pokrajinskih panoram. V tem primeru je tudi ona z naslovom slike podala njeno občutenje grafične upodobitve delčka jezera z njegovim značilnim ločjem. V prednjem planu je ločje impresionistično mehko kot zbor, ki podpira soliste- ostre bilke, pri njihovem izvajanju simfonije narave. Da pa solisti ne bi delovali osamljeno so z orkestrom povezani s svojimi odsevi v vodi.

Avtor: Vanjat
Naziv: Abstrakt III

Še ena odlična kompozicija in izvedba. Na vijoličnem neostrem ozadju ostro izstopajo nežno rumeni krogi, ki kot da so ušli iz ujetništva v cevki, kjer se stiskajo ostali mehurčki. Dober hladno-topli barvni kontrast in dobro podajanje oblik. Mehurčki, ki so v cevki so stisnjeni, ker so ujeti, oni zunaj pa lepo okrogli in sproščeni. Zelo dobra makro- fotografija, ki ni samo dokument ampak ima tudi vse likovne elemente, kateri nam omogočajo številne razlage in vsebinske zasnove. 

 

 

Avtor: Vinkos
Naziv: Narava oblikuje

Makro fotografija je vedno hvaležna tema fotografov. Res pa je, da je treba dober motiv najprej poiskati in potem še dobro posneti. Vinkosu je to lepo uspelo. Na zakrivljeni vejici imamo že nastavljen popek bodočih listov, na nasprotni strani pa zanimivo ledeno obliko, ki spominja na metulja. In zgodba je tu. Ko bo pomlad se bodo pojavili metulji in popek se bo razvil v lepe liste. Vse skupaj odlikuje lepa svetloba in seveda barvni kontrast. Zelo dober izrez in uravnotežena slika, da o tehnični kvaliteti posnetka sploh ne govorimo!

 

Avtor: Elfot
Naziv: Barve v Benetkah

Stalni obiskovalec galerije ��"elfot, ki se odlikuje po svojstvenem pristopu k fotografiji, nas vsake toliko časa poleg čudovitih konjskih scen preseneti s še kakim novim motivom, kjer pa uporabi tudi svojo preizkušeno tehniko. Ostra maska se giblje v barvnem svetu norčavega pusta in z nakazanim gibanjem še poudari dogajanje. Bogastvo barvnih odtenkov rdeče in zlate pa nakazuje mondenost vsakoletnega festivala v Benetkah.

 

Avtor: Vandrovec
Naziv: Gold football

Tudi ta avtor je za predstavitev svoje barvne grafike uporabil bogastvo zlatih odtenkov zahajajočega sonca, ki se zrcali na vodni površini, razgibani valovi pa nakazujejo širjavo morja in poudarjajo globino slike. Figure igralcev v prednjem planu dajejo dinamiko sliki, hkrati pa s svojo majhnostjo to širjavo še dodatno poudarjajo. Obala daje stabilnost, v levem kotu vidno oddaljeno naselje pa pripoveduje, kje so mladeniči doma. Lepa pripoved in dobra grafika.

 

Avtor: Eli 1
Naziv: Untitled

Za fotografijo pravimo, da je risba svetlobe. Ta fotografija ima vso zgradbo slike grajeno ravno s poudarkom na svetlobo. Za prostorsko dimenzijo poskrbijo sončni žarki, ki poševno padajo v prostor in s tem dajejo motivu določeno dinamiko, stabilnost pa osvetljen steber na levi strani kompozicije. Dokaj enobarvnemu podajanju ploskev-stene v ozadju, daje kontrast mala pa vendar učinkovita barvna ploskev pisane kantice, postavljene v pramen žarkov. Enostavno, domiselno in učinkovito. Pravo tihožitje zapuščenega prostora.

 

Avtor: Romansever
Naziv: Umirjenost

Znan motiv, posnet neštetokrat, pa vendar v tem primeru več, kot samo turistična razglednica. Ostre skale v prednjem planu dajejo stabilnost vitkim kolom za privez čolnov, kjer piko na i postavlja kormoran na enem od kolov. Vsa ta stabilnost poudarja umirjenost morja v nežnem valovanju , doseženem s časom dolge osvetlitve. Še več, ta umirjenost prehaja tudi na nežne oblake na nebu tako, da črta horizonta samo nakazuje morske širjave. V tem primeru se je avtor odločil za čas snemanja, ko ni ostrih barvnih kontrastov, ki bi to umirjenost samo motili!

Avtor: Dino
Naziv: Sonce in sence

Motiv posnet na način, ki spominja na pravi akvarel. Mehke linije in ploskve, kjer to mehkobo poudarja ostri rob vodne ploskve, ki s svojim svetlim odsevom daje kontrast temnim ploskvam v ločju, da pa deluje še bolj akvarelno, poskrbijo nežni tonski prehodi sive obale. Ta modro-sivi prednji plan daje lep kontrast rjavo-rumenemu ločju. Pri vsem tem pa so svetle in temne ploskve v lepem sozvočju, ter ustvarjajo še potrebno globino slike. Kot rečeno, prava »malarija«. 

 

 

 

Avtor: Elfot
Naziv: Beneški simboli

Avtor nam je v svoji znani tehniki nam je pričaral take Benetke, da samo lahko rečem vau! Res so to simboli, kjer gondoljer z gondolo in turisti kot v mističnem svetu prihaja izpod mosta. Ostra kontura čolna z gondoljerjem pripoveduje, da romantika, kljub sodobnim časom, še živi. Protisvetloba še poudarja mističnost prizora, premaknjena zgradba mostu pa vseeno nakazuje minljivost tudi še tako slavne arhitekture. Romantiko povečuje ženska skulptura v zgradbi mostu.

 

Avtor: Robert 1975
Naziv: Jutranje essence na solinah VI

Tudi Robert na je pričaral soline, kot jih vidimo malokdaj. Čudovito zlato sončnih žarkov, katerega lahko doživimo samo zgodaj zjutraj in seveda ob idealnih pogojih. Še enkrat čudovit barvni kontrast toplo-hladno, in kontrast oblik- okrogli bazen nasproti kvadratnim oblikam hiš. Torej vse je na svojem mestu in v izvedbi, ki je prava paša za oči in duha.

Avtor: Strogozaupno
Naziv: Veil

Redni obiskovalci galerije poznamo avtorja kot resnega in zelo konstruktivnega. Zato tudi ne čudi njegova fotografija z naslovom, za katerega bi raje uporabil slovensko ime. Je pa res, da angleški naslov odpira več možnosti podajanja. Vsekakor ima ta tančica trdno sidro na kljukah strehe, po drugi strani pa tudi ustrezno ploskovno ravnovesje- nežni strukturi snega z vedno manjšimi čipkastimi odprtinami, je nasproti temna površina strehe s poudarkom na oknu, ki je glavna točka interesa. Skratka kompozicija, ki navdušuje s svojo preprostostjo, pa vseeno lepo pripovedjo!

 

 

 

Avtor: Mato7
Naziv: The Pier III

Zanimiva perspektiva pomola na levem robi motiva daje globino slike in določeno dinamiko. Rdečemu svetilniku na koncu pomola, je avtor za ravnotežje uporabil svetilnik bliže obali s šaljivo slikarijo, katera poživi glavno težišče motiva. Dolg čas osvetlitve je umiril vodno gladino in tako še poudaril odnos med pomolom in svetilnikom. Pastelne barve pa nakazujejo tudi starost objektov in s tem določeno nostalgijo.

 

Avtor: Senka
Naziv: Čakanje

Še ena fotografija, ki nakazuje stare čase z umirjenimi barvami ��"sivino, ki poudarja tudi starost čakajočih, saj so to sami starejši ljudje, ki uživajo v spokojnosti na obali. Centralno kompozicijo poživi nekaj detajlov, ki razbijejo simetrijo in dajejo motivu vseeno nekaj dinamike:koš na levi, neenako število ljudi na klopcah in par na desni, ki zre v daljavo. Vsi nekaj čakajo, kar je lahko tudi več pomensko. Vijugasti raster vzorca na tleh pa daje tudi globino slike.

Avtor: Saintek
Naziv: Ob jezeru

Rekli boste, še en sončni zahod ali vzhod. Ja res je pa vendar je nekoliko drugačen. Z zumiranjem je avtor nakazal gibanje-vzhajanje ali zahajanje sonca. Ostro izrisana vas na oddaljenem obrežju to gibanje le še poudari, v prednjem planu pa pri povečani sliki opazimo detajl, ki nikakor ni nezanemarljiv-skupinica drobnih vejic, ki molijo iz vode in so tudi ostre. In ravno te vejice dajo motivu določeno težo in ga uvrščajo med te nekoliko drugačne motive.

 

 

 

 


Avtor: Dingo 72
Naziv: rešetkanje II

Enkrat sem že napisal, da fotografi gradimo sliko tako, da med svojim iskanjem motivov iščemo tudi detajle, ki nam po svoji sestavi dajejo ali vzbujajo neke emocije. V tem primeru je avtor gradil motiv na strukturah in tonskih vrednostih. Predvsem je iskal neko ravnotežje med debelejšimi palicami na levi in ključavnico vrat v desni spodnji točki zlatega reza. Da je motiv bolj živahen in nekaj več od grafike, je koristil prehod svetlobe iz leve bele proti barvnim gubam na desni. Dobro zapaženo in še bolje posneto.

 

Avtor: Agubic
Naziv: filds of joy4

Tudi ta avtor jev motivu izkoristil tonsko stopnjevanje rjavih ploskev zorane zemlje in nežne linije gričev, ki s svojo razgibanostjo dajejo določeno globino slike. Da pa motiv ni preveč monoton je spretno izkoristil osamljeno drevo z rumenim trikotnikom suhe trave, katerega je umestil nekako v levo zgornjo točko zlatega reza. Panoramski rez je verjetno uporabil, da bi izločil moteče elemente in pokrajini dal določeno širino. Vse skupaj pa odlikuje še mehka svetloba, ki sicer grobim strukturam daje nežen nadih.

Avtor: Alexus
Naziv: Indecision II

Naslov slike ima vsekakor svoj pomen, vendar v tem primeru ni poglaviten, če gledamo motiv iz likovnega stališča. Pred nami je zanimiva črno-bela grafika, deljena diagonalno na polovico, kjer gladki beli snežni površini stojijo nasproti ostre zasnežene smreke. Če ne bi bile zasnežene, bi bil to temen gozd, in bi bil kontrast kar premočan. Tako pa struktura gozda daje določen vzorec in dinamiko, katero še povečuje osamljen gams na snežni strmini. Njegove sledi v snegu in seveda pozicija v točki zlatega reza, so ravnotežne točke, da je slika umirjena in hkrati dinamična. Avtor je pravilno počakal na pravi trenutek, in napravil posnetek, ki je vreden ogleda. Ima pa tudi močno zgodbo, katero si lahko razlaga vsak sam. Eno pa je z naslovom avtor že nakazal.

 

 

 

 

 

 

Avtor: Yuri1111
Naziv: Smreke

Čudovita zimska pokrajina v svetlobi polne lune. Dober izrez, kjer smrekam daje protiutež modro nebo na sedlu na desni strani motiva. Nežni prehodi snežnih ploskev z dobro strukturo in ostrino. Diagonalno kompozicijo pa še poudarja sled planinca mimo smrek proti sedlu. Odlično.

 

Avtor: BaGSi
Naziv: Zimske linije 2

Še ena zimska pokrajina, kjer je avtor gradil na linijah in nežnih barvnih kontrastih. S linija ograje daje sliki globino, hkrati pa barvni kontrast z modro mrežo na ograji. Tonsko stopnjevanje od sivine, preko bele do ponovnih sivin, daje posnetku poseben čar in omili ostro zarezo ograje, ki pa je pri tem tudi težišče motiva, njena senca in sledi na desni zgoraj pa povečujejo dinamiko sicer umirjenega motiva.

 

Avtor: Izob
Naziv: V deželi škratov

Motivu naslov še kako paše. V tem jesensko-zimskem vzdušju z meglo in barvito praprotjo v prednjem planu, ima človek res občutek, da se bo nekje prikazal škrat. Mehki atmosferi zamegljenega gozda daje stabilnost in zavetje praprot s svojo toplo rjavo barvo. Čarobnost pa še poudarijo z ivjem odete smrekice, ki se od prednje izgubljajo v globino slike.

 

Avtor: Dino
Naziv: Veduta obzorja

 

Avtorja so očitno pritegnili štirje različni pasovi v morski pokrajini: asfalt v prednjem planu s svojo sivino, pas obalnega peska v rjavem odtenku, modro-zeleno morje in nekoliko razgibano nebo z oblaki. Za popestritev motiva in določeno dinamiko pa je izbral konkretne objekte, ki barvno ,ter oblikovno razgibajo sliko. Levo v prednjem planu oranžno vrv na količkih, desno kovinski podstavki za senčnike, za katerimi sočna zelena trava poudarja mejo med morjem in obalo. Seveda bi bilo prazno obzorje dolgočasno, zato so kar prav prišle ladje na meji med nebo in morjem. Dobro videno in dobro komponirano.

 

Avtor: ZaGoR
Naziv: Family house

Pred nami je zanimiva struktura sodobne stavbe, ki pa bi bila dolgočasna, če ne bi bilo oken, ki so obrobljeni s tanko barvno črto v različnih barvah. Na ta način dobimo zanimiv ornament, kjer monotonost razbijejo še različne velikosti oken. Seveda njihova razporeditev ni delo našega avtorja, je pa spretno izbral izrez, da je motivu dal določeno vsebino in dopadljivost.

Avtor: Galeb
Naziv: rapsodija v modrem

Preprost razgledniški motiv je avtor dogradil z modro tonacijo posnetka, ki spominja na svetlobo mesečine. Centralna kompozicija, ki s svojo perspektivo tvori globino slike, kjer barke, predvsem pa njihovi jambori, ki še odsevajo v vodi skupaj z oblaki na nebu, to globino še poudarjajo. Vse to vodi pogled v oddaljeno stavbo v globini slike, ki vabi s svojo toplo lučjo, in nakazuje neko dogajanje.

 

 

Avtor: Robert 1975
Naziv: Castello del Boccale

Dobra pokrajinska fotografija, kjer je vse na svojem mestu. Tople jutranje barve oddaljenega gradu, kjer ravnino horizonta popestrijo še barvite ladje. Prelivanje razpenjenega morja preko barvitih skal nakazuje dolg čas osvetlitve, ki to silo zmehča in spremeni v bele tančice. Dobra kompozicija, odličen izrez, ter primerna uporaba časa osvetlitve. Jutro pa nakazujejo še nežni rožnati oblaki na nebu.

Avtor: Bisa
Naziv: Prolaznost

Odlična ulična scena s pravimi kontrasti v direktnem in prenesenem smislu. Izložba z razgibano sceno mladosti in lepote mimo katere gre stara žena s palico in v črnini, je tudi časovni kontrast. Mehke svetle linije in ploskve proti črni masi starke, pa vendar tudi lepa diagonala med belo glavo starke in črnimi lasmi modela. Vse to odlikuje še črno-bela izvedba, ki daje motivu in zgodbi piko na i!

Avtor: Kajzar
Naziv: Sprehod po ulici Montmartre

Tudi pri tej poulični sceni je avtor uporabil črno-belo fotografijo. Na ta način je izločil vse eventualne moteče barvne ploskve in dal poudarku izvajalcem glasbe. Pred nami je sproščen dvojni portret glasbenikov v polni akciji z vsem zanosom in užitkom. Dobro je podan tudi njun medsebojni odnos, ki je spontan in prepriča, saj pesem kar slišimo, ko gledamo to sceno. Odlično!

 

 

 

Avtor: AndrejH
Naziv: Under the Tuscan sun II

Toskanske pokrajine smo videli že zelo veliko, pa vendar je motiv pred nami vreden podrobnejše analize. Slika je razdeljena na tri pasove: prednji zeleni pas v senci, katero dajejo oblaki in na ta način poživijo zeleno barvo mladega žita. Srednji plan v soncu, kjer se nizajo kmetije in na stožčastem hribu za njimi dominirajo oljke. Zadnji že skoraj gorati del pokrajine pa izginja v mrču oddaljenosti, katero zaključujejo oblaki. Vse skupaj tvori lep prostorski vtis in hkrati poudarja značilnost te pokrajine, za katere poskrbijo tudi drobni detajli, ki nikakor niso moteči. Zelo dobro.

 

Avtor: Freddo
Naziv: White door

Zanimiva kombinacija linij in ploskev, katero je avtor opazil in tudi korektno posnel. Nasprotna diagonala je poudarjena s stopnicami in tonskim stopnjevanjem vrat proti vrhu stopnic, od temno sivih odprtih pa do belih popolnoma zaprtih. Vse skupaj na grafiki vodoravnih črt fasade in diagonalah ograje stopnic. Lepa črno-bela kompozicija in dovršeno izbran izrez motiva.

 

Avtor: Hawkins
Naziv: Plaha...

Zanimiv črno-beli otroški portret, ki osredotoči pogled na dekličine oči in njen bledi obraz. Tu bi bile barve zelo moteče, saj tonske vrednosti oblek odraslih stopnjujejo vtis zavetja pred zunanjim svetom, ob robu temne, kar kaže na trdnost zavetja, v sredini pa svetle,kar nakazuje neko toplino in varnost tega zavetja. Pa vendar je deklica vseeno radovedna, kaj se dogaja tam zunaj. Zelo dobro.

 

 

 

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com