Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Olympus SP-550 UZ / Test

Avtor:Matjaž Intihar
06.03.2007 19:01
Stran:

Kakovost fotografije

 

Že v letu 2006 sem zapisal, da kritičnost do kakovosti fotografij iz kompaktnega razreda ni pravi pogled na kamero in njen končni produkt. Vse več fotografov spoznava, da je digitalna tehnika tu in da je že treba vstopiti v njo. Vse več zahtevnejših fotografov pa spoznava, da za najvišjo kakovost slike potrebujejo kaj več kot kompaktno kamero, predvsem pa dodatno opremo, ki nekajkrat presega po ceni in teži nakup kamere Olympus SP-550UZ.

 

Zavedati se je treba, da kompaktne kamere, tudi tiste iz višjih cenovnih razredov postajajo vse bolj domena za družinsko/popotniško fotografiranje. Predvsem pa si lastniki teh kamere želijo pokazati svoje fotografije drugim na TV, računalniških zaslonih ali izpisane na papirju večinoma v formatih maksimalne velikosti 13x18cm. Ko pa govorimo o teh predstavitvah fotografij, pa je še tako povprečna kompaktna foto kamera povsem zadovoljviva. Olympus SP-550UZ nam nudi za iz tega pogleda več kot odlične fotografije. Še celo digitalni zoom in izbira občutljivosti 5000 ISO nam znajo pričarati noč za dan.

 

Vsekakor je Olympus SP-550UZ predstavil nova merila. Ne v vrhunski kakovosti slike med kompaktnimi kamerami. Te že od kamer s pet mega točk ne iščem več. Enostavno so za svoj namen večine fotografov, ki rabijo kamero za zajem svojih domačih dogodkov iz izletov ali potovanj dobre. Olympus SP-550UZ nam je omogočil predvsem široko uporabniško vrednost, za še vedno več kot zadovoljivo družinsko/popotniško fotografiranje. Še toliko bolj smo danes s tako široko uporabniško kamero zadovoljni, ker si mnogi slike ogledujejo samo še preko spleta in predvsem zaslonov ali projektorjev. Tu pa je kakovost nekaj, kar bi starejši fotografi rekli, »niti pomembno ni« o tem govoriti. Več pa povedo slike!


28mm (35mm sistem) nam omogoča že lepo širino zajema. Kamera je ena redkih, ki nam med kompaktnimi nudi to možnost in edina med kamerami z večjim razponom goriščnic..


Izrez 28mm 1:1. Ostrina je za kompaktno kamero namenjeno družinskemu/popotniškemu fotografu povsem zadovoljiva.


Izrez 1:1 pri 200mm.


Izrez 1:1 pri 504mm. Predvsem popotniški fotograf se lahko veseli, da bo sedaj tudi od oddaljenih motivov imel še vedno zadovoljivo kakovostno posnete detajle.


Digitalni zoom nam omogoča še večji pregled detajlov. Tudi kakovost slike je iz pogleda družinsko/popotniškega fotografa in za pregled na TV, računalniškem zaslonu ali v domačem foto albumu še vedno zadovoljiva.


ESP način merjenja svetlobe se je tudi v izredno kontrastnih in tonsko neenakomernih motivih odlično znašel.


28mm. Če želimo doosvetliti temnejše dele slike lahko vstopimo v vodič (GUIDE) preko programskega vrtečega gumba na zgornjem delu kamere in poiščemo "doosvetlitev motiva". Bolj izkušeni pa bodo posegli po +/- korekciji.


200mm, brez uporabe dodatne korekture osvetlitve.


504mm. Moč 18X-nega zoma je razločno prikazana. Na spodnjih fotografijah še s pomočjo digitalnega zoma.


28mm.


504mm.


504mm in digitalni zoom. Vsakega znanca bi prepoznali, če tudi ga fotografirate z digitalnim zoomom.


28mm. Pogled na vzhodni del Ljubljane iz Pečarja v Kašeljskih hribih.


504mm. Kašelj, Vevče, Polje in BTC so vam na dosegu roke.


S pomočjo digitalnega zoma bi v povečavi 1:1 videli na uro cerkve v Polju.


Na zgornji sliki posneti iz Pečarja pri 28mm, je Triglav komaj opazen. Pri 504mm je odlično viden. Na žalost še lepši pogled moti smreka. Triglava pa zaradi premalo kontrastnega motiva nisem mogel izostriti pri uporabi digitalnega zoma.


Tudi fotografi arhitekti, ki iščejo kamere s širokim kotom si naj ogledajo to kamero. Široki kot in ne preveliko popačenje, bi jim znalo služiti pri njihovem arhiviranju njim zanimivih motivov.


Kamera ima še to prednost, da si lahko z močnim zomom približajo vsak detajl.


Za ne preveč zahtevne je zapis v 1:1 velikosti povsem soliden. Vedite, da bi s to zalogo 7M točk brez težav v tej vidni kakovosti naredili fotografijo na papir velikosti 30x40cm. Za manj zahtevne projekte pa lahko brez težav naredite tudi večje plakate.


28mm. Kamera v načinu ESP neverjetno dobro oceni osvetlitev.


504mm.


Kamera zna v popolni avtomatiki AUTO nastavitve dobro oceniti osvetlitev.


Če pa želite doosvetlite temnejše dele in tam bolj izraziti zapis temnejših delov, pa lahko manj izkušeni samo prestavite na funkcijo GUIDE, poiščete v slovenskem jeziku zapisano pomoč "posvetlitev motiva" in željeni detalji so bolje vidni.


504mm. Pri tem motivu sem izkoristil spot AF možnost. Torej merjenje samo v centralni točki. Drugače bi mi kamere pri ostrenju upoštevala tudi veje in napačno izostrila meni želeni motiv.


Izrez 1:1. Da pri dolgi goriščnici ne bi stresel posnetka sem izbral občutljivost 200ISO. Majhno tipalo z velikim številom točk hitro pokaže svoje napake. Vendar vedite v normalnih povečavah te ne bodo nikoli tako izrazite.


320mm.


Izrez 1:1. Od kompaktnih kamer ne pričakujte preveč. Kakovost zapisa, izguba risbe v svetlih delih je zelo hitra. Vendar vemo za koga in za kakšen pogled na kakovost so namenjene kompaktne kamere z močnim razponom goriščnic. 


V direktni svetlobi pride zelo hitro do odboja svetlobe v lečah. Senčilo na prednji leči bi sicer pomagalo pri malo daljši izbrani goriščnici, vendar ne tako, ki bi omogočalo neomejeno fotografije do najbolj širokega kota.


AUTO izbira.


Scenska nastavitev PORTRET.


Iskanje in čakanje na motiv pri tako dolgih goriščnicah je naporno. Kar naenkrat nam nekdo prileti v kader. Pri dolgih goriščnicah je uporaba EVF iskala za lovljenje premikajočih motiv obvezna.


Kljub večji oddaljenosti od motiva kar nam omogča izredna goriščnica 504mm, pa današnji uporabniki digitalnih fotokamer že vedo, da kljub temu, da v rokah držite majhno kamero najbrž slikate njih.


Uporabnica SLR fotokamere kljub mnogo večjemu objektivu ne dosega vašega ozkega kota zajema. Lahko pa ima kakovostnejšo fotografijo z več tonskih vrednosti in s tem zapisani detajli (razlika DSLR / 550UZ je na predzadnji strani). Nima pa taka kamera tako enostavne uporabniške vrednosti. Vprašanje je tudi, če višjo kakovost zapisa, ki jo DSLR kamera omogoča tudi potrebujete. Če niste tehnični zahtevnež in ne potrebujete najvišje kakovosti ter hitrosti delovanja kamere vedite, da bo kompaktna kamera povsem zadovoljiva glede končne kakovosti slike.


Izbrana P program.


AUTO izbira. Dokler niste izkušeni pri uporabi kamere le izberite AUTO nastavitev.


Za premikajoče se motive izberite funkcijo "STALEN AF". V tem načinu vam kamera ostri premikajoči se motiv vse dokler do polovice držite prožilec. Ko ga ujamete v želeni kader pa samo prožite. Seveda potrebujete pri daljših goriščnicah nekaj prakse, da se vam ne bo večina motivov izmuznila iz kadra.


Fotografirano v ločljivosti 640x480 (28mm). Kakovost slike je zadovoljiva samo za posredovanje nujnih podatkov za ogled. Če želite višjo kakovost bo treba poseči po višji ločljivosti. Kompresija podatkov je v tej ločljivosti zelo močna.


Fotografirano v ločljivosti 640x480 (504 mm).

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com